22.12-06 Perjantai

Ja Joulu se vain lähestyy vaan eipä ole tarvinnut Joulujuominkejä hakea vieläkään enkä hae ainakaan tänään perjantaina eli raitis perjantai.

27

1322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cettuz!

Minäkin täällä. Raittiina. Kohti joulua>

• Papio1

Raitis perjantai tänään.

• ainakaan tämän vuorokauden aikana.

• ambivalenttineN

Raittiina etsin joulumieltä ittelleni. Johan sitä olikin, mutta jotenkin se katosi. Johtunee kait siitä, että joulunviettoon lähteminen tuntuu nyt niin vaikeelta, mut ehkä se joulumieli löytyy kun olen perillä. Saatan tulla vielä illalla ennen lähtöäni toivottaan teille hyvää joulua, mutta jos en tulekaan, niin toivotan varmuuden vuoksi jo nyt.

Eli, Oikein hyvää, rauhallista ja raitista joulua kaikille!!!

• VanhaKettu

Repullinen. Ota kiinni! Jossain vielä lisää...
        Eiköhän se joulumieli tule, kun pääset tuttujen pariin ja vanhat muistot palaa taas mieleen.
        Kuusen ja jouluruokien tuoksua, nam.

Mutta ilman alkoholipitoisia, setä heristää sormea.

Itsekin olen raitis, lupaan ja vannon.

Hyvää ja Raitista Joulua muillekin ketjukavereille!

-vanhakettu

• ja turvallista

matkaa sinne sukulaistesi luo. Palaathan palstalle palattuasi!

• ma-sa

Hyvää ja turvallista.Äläkä mee turvalles siellä pimeässä.Olis kyllä mahtavaa jättää nämä katuvalot ja stressatut elintasoihmiset ja siirtyä maaseudun rauhaan....mutta mun kohdallani se ei ole mahdollista.Raitista joulua sinulle toivottelen.

• ambivalenttineN
        ma-sa kirjoitti:

Hyvää ja turvallista.Äläkä mee turvalles siellä pimeässä.Olis kyllä mahtavaa jättää nämä katuvalot ja stressatut elintasoihmiset ja siirtyä maaseudun rauhaan....mutta mun kohdallani se ei ole mahdollista.Raitista joulua sinulle toivottelen.

Kiitos teille kaikille :) Kohta lähden kohti juna-asemaa ja nyt tuntuu jo tosi hyvältä ja joulutunnelma on palautumassa. Se onnistui ihan helposti sen jälkeen, kun saatiin äidin kanssa pieni riita puhelimessa aikaiseksi. Sain meinaa tänään tietää, ettei työsopimus jatku enää ensi vuonna (enkä olisi halunnutkaan jatkoa) mut kun kerroin siitä äidille niin hän vaan snao, että ei se mitään että nyt voinkin sit taas rupeen tekeen 8 tuntista työpäivää ja hankkia "parempaa" työtä. Sanoin, että en halua hankkia "parempaa" työtä, koska el halua niin paljon vastuuta enkä myöskään 8h työpäiviä. Hän ei sitä vieläkään käsitä sitä, että mä en nyt ole "parhaimmillani" työkykyni suhteen ja etten oikeesti jaksa. Hänkin ajattelee että en viitsi ja että musta on vaikka mihin! No luulkoot sitten niin ja elätköön valheessa jos se on hälle helpompaa!

Anyway, mä menen nyt itä suomeen ja ehkä jään sit sinne vaikka työttömäksi niin ei sitten tarvii äidin kaa enää tapella kun välimatkaa on n. 300km. No, eiköhän ne sukulaisetkin rupee sit painostaa samalla tavalla kuin äiti vaan siksi että mä pystyn pitää itteni jotenkuten kasassa ja olla olevinaan niin tasapainonen ihminen. Ehkä mun pitäs hakeutuu näyttelijäksi, kun kerta kaikki saa musta oikeessa elämässä ihan eri käsityksen kuin mitä oikeesti oon!!!

No joo, vaikka nyt vituttaa niin raittiina olen koko joululomani. Ja myös junamatkan. Eipä se viina auta eikä se tosiaan mun sukulaisten vika ole että mua vituttaa. Joten en todellakaan aio pilata heidän (ja omaakin) joulua juomalla ja vuodattamalla kaikki murheet ja ahdistukset heidän niskaansa. Äidille mun se pitäs tehdä niin hän ehkä tajuu missä mennään. Tai ei hän kyllä tajua, koska sitten hän vaan laittaa ahdistukseni ja vuodatukseni viinaparan syyksi, joten parempi olla raittiina myös äidin seurassa.

Niin, siitä saatte olla ihan 100% varma että palaan taas tipattomiin heti joulun jälkeen! Ette te musta eroon pääse millään :)

Oikein hyvää, raitista ja rauhaisaa joulua kaikille vielä kerran!!!

• ma-sa

Nyt on niin lyhyt päivä että ei kannata pilata alkoholilla.Luin tuosta yläpuolelta "kaveri kuoli".Siinä on päivän teksti jota sopii miettiä.Jokainen päivä on elämisen arvoinen.Alkoholistikin voi elää laatu elämää.Korvien välissä on paljon muutakin kuin halu ottaa ne "pari kaljaa".Ja vaikka ei ole siivous haluja niin teen senkin vähän itselleni muristen.

• raitistelijasuotuulia

KAikille tasapuolisesti. Olen nostalgisella mielellä, toisaalta tippa silmässä, nimittäin joulustani tulee raitis. Olen tavattoman helpottunut ja onnellinen kun tiedän tämän jo etukäteen. Tippa on silmässä sillä ystäväni otti sen viimeisen ryyppynsä. Mies kesti juoda neljäkymmentä vuotta, josta viimeiset kymmenen vuotta päivittäin. Viimeinen piipullinen tupakkaa oli jäänyt kesken lataamisen ja viimeinen pitkä pullo sitä korkeaprosenttista oli jäänyt kesken.
      Kolme päivää yksin ennenkuin sisarensa löysi.
      Rauhallista ja alkoholitonta joulua teille kaikille!

• ja Onnellista Uutta Vuotta kaikille!

Kiitos yhteisistä hetkistä palstalla.
      Tipattomuus jatkuu edelleen!t pörri

• Oskari2

Kiva kuulla. Näin olen uskaltanut ennustellakkin.
        Hienoa kuulla Sinustakin pitkästä aikaan.
        Olen luvannut raittiutta aina viikoksi kerrallaan, kun sain siihen Sinulta joskus luvan.

Erittäin Hyvää Joulua!

• Joulua pörri! Raittiina juhlin tämänkin Joulun.

• ma-sa

Ne on hössötykset nyt siinä mallissa meikäläisellä ettei tartte ku maitoa ja leipää ostaa.Ja nyt ensin pienet kauneus unet.Tiedä vaikka tehoais....

• j-tulokas

Pitkästä aikaa selvä perjantai ja selvä viikonloppu. Pystyypähän paremmin sunnuntaina nauttimaan pöydän antimista. Punaviinipulloa jouluksi miettisin vielä alkuviikosta mutta jätänkin hakematta.

• paranoidi

Iloista ja raitista joulua kaikille palstalaisille.

• ma-sa

Kiva ku "sukulaaset" muistaa jouluna.Mää vetäsin kauneusunet täsä ja kyllä kannatti.Näin jopa unta vaan en sitä tähän kehtaa kertoa.

• aahoohoo

pukkia näkyny?

Perkule kun jäi kirjottamatta pukille listaa. Niitä Aino -tohveleita oisin niin halunnu mut nyt ne kai pitää ostaa ite.

Jos näet sitä punanuttuu niin sano sille, että täällä ois yks naisihminen puutteessa - siis tohveleiden.

Juomingeitta minäki oon ollu vaikka en oo käyny tipattomissa. Piti vaihtaa kone kun aikasempi kössähti vanhuuttaan ja nyt en oo uskaltanu uuteen koskee ku just äsken. Ajattelin et josko minussa ois sellasta huonoo karmaa, et tääki nyt sippais.

Me ollaan syöty kinkut ja lootat jo hyvissä ajoin ennen Jouluu ja meinataan nautiskella kalaruuista ite juhlana ja kalathan ei tarvii mitään muuta ku vettä.

• aahoohoo

etä tuo vanha kone meni rikki. Se nimittäin piti sellastä ääntäki ku sotaväen ilmatyynyalus - tästä ei kuulu mitään ja uus hiiriki on - semmonen missä palaa punanen valo. Jeh!

• Sokoksella oli yhtenä päivänä ja se anto mulle karkkia, perhana ko ois tienny niistä sun ainotohveleista niin oisin kertonut, mää en oo vielä raaskinu edes paistaa kinkkua mutta kohta pistän sen uuniin niin on mukava aamulla herätä ja hyökätä heti lusikkahaarukka yhdistelman kanssa keittiöön, ilman krapulaa.

• åpoi
        raitis kirjoitti:

Sokoksella oli yhtenä päivänä ja se anto mulle karkkia, perhana ko ois tienny niistä sun ainotohveleista niin oisin kertonut, mää en oo vielä raaskinu edes paistaa kinkkua mutta kohta pistän sen uuniin niin on mukava aamulla herätä ja hyökätä heti lusikkahaarukka yhdistelman kanssa keittiöön, ilman krapulaa.

mulla seon kinkku muhimassa
        tämmösessä tuoksussa on näläkäsen paha olla, piti jo parit sienisalaattileivät hotasta ens hättiin
        olutta ei oo eikä tuu

• åpoi kirjoitti:

tämmösessä tuoksussa on näläkäsen paha olla, piti jo parit sienisalaattileivät hotasta ens hättiin
        olutta ei oo eikä tuu

Kävin laittaan kinkun uuniin, se ois klo. 12.00 valamis! Kylläkai munkin pitää muutama makkara voileipä pistellä poskeen että malttaa nukkua, joo kaljat saa olla munkin puolesta kaupan hyllyllä, ostin Lordi limukkaa joulunpyhiksi.

• åpoi kirjoitti:

olutta ei oo eikä tuu

kinkun just uunista ja iso pino voileipiä on jo valmiina odottamassa.Alkoholia ei ole tipantippaa,eikä tarvii ollakkaan:))
        Hölyn kölkyn höppänät:))t pörri

• pörri.1 kirjoitti:

kinkun just uunista ja iso pino voileipiä on jo valmiina odottamassa.Alkoholia ei ole tipantippaa,eikä tarvii ollakkaan:))
        Hölyn kölkyn höppänät:))t pörri

Otti varaslähdön näissä kinkkuhommissa! Ei täsä kehtaa lauantaimakkara levillä nyt kehuskella yhtään mutta mullapa on suklaata!!

• raitis kirjoitti:

Otti varaslähdön näissä kinkkuhommissa! Ei täsä kehtaa lauantaimakkara levillä nyt kehuskella yhtään mutta mullapa on suklaata!!

mussutella täällä kinkkua kun sä saat odotella oman kinkkus kypsymistä vielä tunti tolkulla.
        Oon mullakin jälkkäriks suklaata ja hedelmäkuulia.t pörri

• huonoilla teillä
        raitis kirjoitti:

Kävin laittaan kinkun uuniin, se ois klo. 12.00 valamis! Kylläkai munkin pitää muutama makkara voileipä pistellä poskeen että malttaa nukkua, joo kaljat saa olla munkin puolesta kaupan hyllyllä, ostin Lordi limukkaa joulunpyhiksi.

oot siirtynyt kovempin aineisiin. Ennen suosit vadelmalimpparia, tai korkeintaan Smurffia.
        Nyt jo niiden rietastelijoiden kuvalla varustettua mustaa juomaa, jossa itse pelsepuuppi itse irvistelee etiketissä.
        Siinä on kofeiinia, johon voi jäädä koukkuun. *Huoh*

nimim.:

Todella huolestunut.

-Hyvät Joulut!

-vk-

• aahoohoo

Kurjat kuppilat alkaa. Pitää mennä kattomaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe