apua!

moka

olen seurannut jonkun verran tätä palstaa ja ihmettelen että onko tällä palstalla oikeesti alkoholi ongelmista kärsiviä ihmisiä vai onko tämä tarkoitettu vain niille jotka alkoholia käyttävät ja sen seurauksia? itse haluasin keskustella miten päästä alkoholista pääsee eroon ja mitä hyvää siitä seuraa vaikka ystäviä menettää jos ei käytä alkoholia

11

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärä palsta

moka, kyselit, >onko palstalla alkoholismista kärsiviä, vai juovia ihmisiä ja miten alkoholista pääsee eroon.<

Ikävä kyllä, kysymyksiin on vastattava, ei ja ei ja ei!!

Todellista apua alkoholiongelmaan/ alkoholismiin on haettava aivan muilta foorumeilta. Palstalla on lähinnä suunsoittoa vakavalla asialla jos ehkä joku erehtyy tosissaan jotain kysymään.

Ehdotan etsi joku muu palsta, niitä kyllä on.

• olis kyllä ihan mukava vaihtaa ajatuksia oikeasti alkoholi ongelmista kärsivien kanssa. Itse olen ollut kaksi kuukautta ilman viinaa. Olol ihan ok

• nikit ovat
        moka kirjoitti:

olis kyllä ihan mukava vaihtaa ajatuksia oikeasti alkoholi ongelmista kärsivien kanssa. Itse olen ollut kaksi kuukautta ilman viinaa. Olol ihan ok

vakituisia kirjoittajia, mustat ampuvat puskasta ja puhuvat usein päättömiä.

• taaksepäin, löydät lukuisia asiallisia ja vakavasti otettavia keskusteluja jotka sisältävät päteviä, asiansa tietävien ihmisten neuvoja. Häirikköjä esiintyy mutta ei heistä tarvitse välittää.

• Näin pääsin

Join jo nuorena. Vuosi vuodelta enemmän. Lopulta päivittäin. Aloin huomata ettei ongelma ollut enää hallinnassani. Tajusin että kyse on sairaudesta. Yritin aluksi mielenterveystoimiston avulla. Huomasin, etten pysty. Sitten alkoi hurjin ryyppykausi.

Sitten päätin lähteä kalliolaan. Ihan omasta halustani. Olin punninnut elämäntilannettani ja tuööut siihen tulokseen, että jotain on todella tehtävä tai ongelma menee vain pahemmaksi. Kalliolasta löysin tavan pysyä raittiina.

Sen jälkeen olen saanut apua aa :sta, joiltain ystäviltäni, mielenterveystoimistosta ja edelleenkin kalliolasta.

Arvomaailma on muuttunut. Mikään ei ole niin tärkeää kuin raittius. Miellän sen myös voittajien ja menestyjien jutuksi. Itsearvostus on parantunut, itsetuntemus on parantunut ja itsetunto ei ole koskaan ollut näin hyvä. Olen käsitellyt katkeruutani, ja elämä tuntuu mukavalta. Raha-asiat eivät ehkä ole ihan kohdallaan, mutta seison omilla jaloillani. Osaan puhua tunteistani, ja löytää itsestäni sekä heikkouksia että vahvuuksia. Fyysinen terveys on parantunut. Vaikka masennus ja saamattomuus on vaivannut, elämä on silti raittiuden arvoista.

Mitä kaikkea olen saanut, on laaja kysymys. Olen saanut elämän. Silloin kun vielä join, kuvittelin elämän olevan sellaista paskaa mitä se silloin oli. En tiennyt paremmasta. Nyt se juovan ajan elämä kuulostaa sellaiselta, että en todellakaan haluaisi palata siihen.

• morkkis

olen ollut 2 kuukautta ilman viina, nukkunut yöt tosi hyvin, ei hikoilua eikä mitään ihme painajaisia yms. mutta kävi näin perhe joulua vietettiin ja sorruin ottammaan oluen ja nyt sitä taas riittää, mikä neuvoksi? kyllähän minä tiedän, sitä vaan äkkiä menee alas

• vee-e
        morkkis kirjoitti:

olen ollut 2 kuukautta ilman viina, nukkunut yöt tosi hyvin, ei hikoilua eikä mitään ihme painajaisia yms. mutta kävi näin perhe joulua vietettiin ja sorruin ottammaan oluen ja nyt sitä taas riittää, mikä neuvoksi? kyllähän minä tiedän, sitä vaan äkkiä menee alas

sinä haluat neuvoja ? se jäi mulle epäselväks.

• voimat loppuu
        vee-e kirjoitti:

sinä haluat neuvoja ? se jäi mulle epäselväks.

minä vain haluan tietää miten ootte päässeet eroon viinasta??? tai minä haluan oisko ystävää joka haluaa oikeasti päästä eroon viinasta joka aiheuttaa pahaa

• KarjalanSissi
        voimat loppuu kirjoitti:

minä vain haluan tietää miten ootte päässeet eroon viinasta??? tai minä haluan oisko ystävää joka haluaa oikeasti päästä eroon viinasta joka aiheuttaa pahaa

Jotka "halutaan" päästä eroon, tai ainakin hitosti vähentää! Kai sitä jos oikeasti haluais niin pääsis. Itse olen jo monesti sanonut etten tiedä haluanko _lopullisesti_ eroon alkosta. Periaatteessa kyllä, muttah... Mielialat vaihtelee mulla niin kovin! Esimerkiksi tällä hetkellä ei tee pätkääkään mieli ryypätä, huomenna voi olla jo toisin?!
        itse olin joulun todella alhaalla, en viinan vuoksi mutta muuten masentuneena, ettei ollut paljon minustakaan perheelle iloa. Tänään on ollut vähän mieli korkeammalla, peräti nautin jo lasten kanssa leikkimisestä hetkisen.
        Täällä on parempia neuvonantajia kuin minä. Minä en oikeastaan kykene antamaan mitään neuvoja, olen aivan yhtä pihalla kun sinäkin.

• vee-e
        voimat loppuu kirjoitti:

taaksepäin, sieltä löytyy vaikka mitä. sieltä löytyy nettiosoitteita, puhelin-numeroita.
        löytyy ihmisten kertomuksia omista ratkaisuista, joilla raittius alkoi. löytyy myös juttuja miten juominen vaan jatkuu.
        valikoi sieltä ja lueskele ajan kanssa.

samassa tilanteessa sinun kanssasi on ollut moni ja on tälläkin hetkellä.
        kukaan muu ei voi sinua raitistaa, sinä päätät jatkuuko asiat ennallaan vai teetkö rankan päätöksen uudesta elämästä.

• omasta puolestani,
        voimat loppuu kirjoitti:

että kun voimat rupesi loppumaan, soitin AA:han, menin ryhmään ja sain siltä raittiin elämäntavan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe