Katselin tässä vähän näitä keskusteluja, ja huomasin että tänne oli moni kristinuskon kannattajia tullu paasaan uskontonsa oikeudesta.Ei minkäänlaista ymmärrystä ateisteille, mutta meidän pitäisi heitä ymmärtää kun he uskovat? WTF?
Itse olen todellakin uskontojen vastustaja, etenkin kristinuskon.
Mutta kuitenkin, nykyään olen alkanut huomaamaan, kuinka ihmeellisenä minua pidetään kun en usko, en kuulu kirkkoon, en ole käynyt rippikoulua, en ole kastettu. Jopa koulussa opettajat melkeinpä pakottavat minut kuuntelemaan jeesus ja jumala hömpötyksiä, eivätkä ymmärrä miksi poistun paikalta kun niitä hömpötyksiä siellä meille tuputetaan. Siis luulisi edes opettajilla olevan jonkin näköistä kunnioitusta meitä ei uskovia kohtaan ja tietoa meidän oikeuksistamme.
Haluisin kuulla muiden kokemuksista tälläisistä epäoikeudenmukaisista kohteluista ei-uskovia kohtaan.
Mihin tää hulluus on oikeen menossa?
5
395
Vastaukset
- tutkija007
Oiskohan niinku persoonassas jotain kummallista, ihan kun vaan ihmettelen? Ei ainakaan meidän koulussa kukaan ateistia ihmettele. Asunet varmaan jossain Rovaniemi - Utsjoki- akselilla
- eroakirkosta
kyllä minua oudoksutaan ja ihmetellään et miksen ole kastettu jne. ja näitä löytyy siis ihan joka ihmisryhmästä,siis näitä ihmettelijöitä. Pointti nyt oli kuitenkin että miten yleistynyt käsitys jumalaan uskominen on ihmisten keskuudessa on.
- Kirkkoon kuulumaton
...uskovainen luokanopettajamme yritti pakottaa osallistumaan kaikenmaailman rukoushetkiin ja virren veisuisiin, joita pidettiin (opetussuunnitelman vastaisesti) niin matematiikan, kuin musiikin tunneillakin. Olen siis aina kuulunut väestörekisteriin.
Valitus opetustoimeen tuotti kyllä sikäli hedelmää, että ylimääräiset 'hartaustilaisuudet' loppuivat tyystin.
Tämä siis -70 luvun loppupuolella. Kristitty ei todellakaan ole enää marttyyri tai se joka joutuu kärsimään uskonsa vuoksi. Me ateistit olemme niitä toisin ajettelijoita, joita voidaan kohtelun vuoksi rinnastaa alkukristittyihin. Jos Hell Und Die saisi tehdä lainvoimaisia päätöksiä meitä palaisi rovioilla.
- Aurelianus
Nimittäin alkukristillinen marttyyrius. Suuri osa leijonanateria jutuistakin on selkeää legendaa ja kristittyjen marttyyrien todellinen luku liikkuu muutamissa tuhansissa 300- luvun alkuun mennessä, mikä ei ole paljon kun ottaa huomioon vuosien määrän ja sen, että Rooman väkiluku oli arviolta 60 miljoonaa.
Myöhemmin kristittyjen jäsentenvälisissä tapettiin sitten väkeä aivan eritahtiin ja oikeudenkäynnitkin olivat vähän eri tyyppisiä kuin roomalaisessa oikeusjärjestelmässä. Esim. donatolaiset Pohjois-Afrikassa eivät edes yrittäneet puolustautua hyökkääviä vandaaleja vastaan 400-luvulla koska he olisivat puolustaneet vain itseensä kohdistuvaa katolista hirmuvaltaa joukkoteloituksineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479