Tapanina 26.12.06

Karjalan Sissi

Ilman alkomahoolia tämä päivä

22

1121

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otan vastaan..ilman viinaa:))

• KarjalanSissi

Rekisteröidä minäkin nimimerkin tänne. Välilyöntejä ei saanut olla joten se on nyt yhteen kirjoitettuna KarjalanSissi

• Meneepi koko Tapaninpäivä, perhana ko pistin jo yhdeksän aikoihin muka nukkumaan, tarkotus oli nukkua aamuun asti, no tässä se mun aamu sitte on. Huomenta kaikille!! Ja hyvää Tapaninpäivää.

• Papio1

Raitis tiistai tänään.

• karbidi

Jos meinaat poistuu palstoilt, ni pistä ihmees mun sp:n Sun maili-osottees, saattas olla yhteneväisii aiheit molemmin puolin, ainskii varoiks!

• karbidi

anoppilassa käynti. Vähä oli onee olo, kus oon aloottannu sen Zyban lääkityksen; tuntuu vähä huippaavan pitkin päivää. Kai menee ohi.

Oma suku on vähentynny siks paljon, et vaan sisko on jälellä ja seki asuu Porvoossa, siel ois voinnu paar siivuu ottaa!

Tää emännän suku onneks on kaikkine seittemine sisaruksineen raitista väkee, ni ei oo onkelmii kekkereitten kaa. Ite vaan oon se pikku ropleema. Mut koha vuos vaihtuu ja tupakin pitäs loppuu, ni siin samas ois meininki tosiaan samalla unhoittaa pois viinaksetki tyystin ja korjata muutennii elintapoi paremmiks!

Vaan hyövääköhä? Kaveri kerto duunifrendistään, joka just pääs eläkkeelle. Se oli ikänsä syönny terveelisesti, ei tupakkaa, ei alkomahoolii, monen sorttista urheiluu, ynnä muuta terveyttä ylläpitävii tapoi. Vaan sitte se, oisko paar viikkoo sitte, pluikastu pyörällessä, eikä ollu kypärää; pahoja kallovammoi. Silminnäkijä jo soitti piipaalanssin, mut tää sanos, et kyl mää tästä. No, ehti kotiportilleen, joho kaatus uudestaan ja lisää vaurioita päähän. Siitä lähtien on ollu teholla taju pois! Ja tiemmä ei siit enään tokene!

Kertokaa ystävät kalliit, kannattaaks mun, joka tiedän rajani, enkä koskaan ota väärissä tilanteissa, sittenkään pyrkii täysraittiuteen, niinkus oon aiemmin halunnu sen olevan tavotteena?

Tänne ei ykskään oo jäänny, on sitte elänny kui terveest tahan! Onks huikkailu sillon tällön lopultakaan niin paha, ku esmers tupakki? (Kas kerrankii aivan palstan oheitten mukasii kymysyksii; keskusteluu alkohoolista ja sen vaikutuksesta kehoon)!

No vielä selityksenä, miks mää tähä aikaa tääl kuikuilen. On vaivannu se vattatauti ja eilennääki olin jo syrjällään het 24:sen jälkeen, mut sit alkos suolet pelittää! Enköhä ala jo olla siks pal "tyhjä", ettei enempii oo enää pois pyrkiis, ni vois koittaa ruveta tästä pötkölleen.

Vaan rittihia jatkoi kullekki sielulle!

• aahoohoo

on tämä, että jos sillon tällön plöröjen ottaminen ei haittaa sinuu ittees tai lähimmäisiäs ja ei oo jokapäivästä, niin siitä vaan. Ja tietenki pitää lukee mitä niitten lääkepurkkien kupeessa seisoo.

Jotkut voi ottaa mukillisen ja jotkut ei ja minä kuulun niihin jotka ei voi eikä haluu, kun tietää seuraukset.

Yritä suhtautuu vatsatautiin positiivisesti - sillä on yskää hillitsevä vaikutus ja pakarat pysyy pinkeenä. (kjäh-kjäh-kjäh)

Ja kun käyt postilaatikolla niin pistä kypärä päähäs.

• peukut ja varpaat pystyssä sulle,et pääset siitä tupakasta eroon.Yrität vaan olla,että et polta sitä yhtäkään tupakkaa,koska jos yhden poltat niin siitä sitä sitten helposti lipee koko homma.Koska se yhden tupakan poltto antaa jo ikäänkuin luvan sitten taas jonkun ajan kuluttua toisen tupakan polttamiseen jne...

Niiden juomisten suhteenkin kannatta olla varovainen,koska silloin sitä herkemmin lipsahtaa polttamaankin.Minä kyllä silloin vielä join,kun lopetin polttamisen,mutta jotenkin siitä juomisestakaan ei silloin nauttinut,kun piti pinnistellä,ettei sorru juodessaan polttamaan.No,tämän kaiken sinä varmaan tiedätkin,mutta halusin vaan vähän antaa tukeani sulle.olen monasti sanonut,että jos minä pääsin tupakasta eroon,niin siinä onnistuu kuka hyvänsä.
        Taistelua se silloin alkuun oli,mutta se taistelu kannatti.Tänä päivänä olen onnellinen siitä,että olen päässyt molemmista myrkyistä tupakasta että viinasta eroon.

Voimia sinulle.Ja sinä onnistut lopetuksessasi jos halusi on tarpeeksi vahva!t pörri

• åpoi

juhlistan luumusopalla ja riisipuurolla, ehkä kipene kinkkua lisukkeeksi
      juokoot oluet net jotka haluaa minä en

• Oskari2

Mukava olla ilman krapulaa. Täytyy tunnustaa, että jossakin vaiheessa ihan vähäsen kävi viinakin mielessä.
      Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä helpompaa on olla ilman.

• Osku missä kävin? AAMULENKILLÄ!! ainakin 3 kilometriä, kyllä nyt on reipas ja pirteä olo...joo menen pikku unosille, selvinpäin.

• Oskari2
        raitis kirjoitti:

Osku missä kävin? AAMULENKILLÄ!! ainakin 3 kilometriä, kyllä nyt on reipas ja pirteä olo...joo menen pikku unosille, selvinpäin.

Tällainen käyttäytyminen on Sinulle aivan uutta. Olen oppinut tuntemaan Sinut makoilevana, suklaata syövänä äijänä, joka tilaisuuden tullen vetasee perheen lenkkimakkaratkin naamariinsa.
        Vaimon tilipäivänä menet Essolle, mutta sinnekin pyörällä.
        Uskon ja tiedän kokemuksesta, että sellaisen lenkin jälkeen olo tuntuu kivalta. Niin ruumiillisesti, kuin henkisestikin.
        Tee siitä traditio. Uskon, että olemme samaa mieltä siitä, että kyllä se juomisen voittaa.

• tapanina.Ei pääse rekiajelulle eikä hiitämään,
      niin on kait lähdettävä muuten vaan ulos pyörimään.

Tässä olis muutama päivä aikaa mietiskellä,et mitä sitä lupais uudelle-vuodelle.
      Jotain netin käyttöön liittyvää se luultavasti on.

Hauskaa tätä päivää kaikille!t pörri

• Cettuz!

Tapani, raittiina. Lähtevät koneella tukholmaan klo 19.00, saattamaan! Saavat tapaninajelua, ilmassa.

• raitistelijasuotuulia

Raittius jatkuu ja olo on hyvä. Tänään jo sulattelemaan kinkunrasvoja pitkälle lenkille.
      Kaikille raitista ja levollista Tapaninpäivää ja kaikille Tapaneille onnea nimpparina.

• mussukka1

Nyt loppui kyläilyt ja syöminen, pakko lähteä lenkille. Musta ei tänä jouluna tullut juoppoa, mutta syöppö tuli. Eiköhän raitistella vielä nämä tämän vuoden viimeiset päivät.

• veska58

juttu.Itse olen nyt ollut nyt toisen joulun 30 v:n juotujen joulujen jälkeen selvänä.Jälleen ihmettelen :tällainenko on oikea perhejoulu.HYVÄÄ JA RAITISTA JATKOA KAIKILLE!!!

• ma-sa

Tipaton tapani ja lepopäivä vaihteeksi.Täsä jäätin taas kissan kanssa kaharen ja kuunnelaan hiljaisuutta.Mitä nyt karkkipussi väliin rapisee.....

• aahoohoo

Rupee ottamaan selän päälle nuo päikkärit kun nykysellään ei oo niihin ollu oikein aikaa muuten ku viikonloppuina. Piti oikein venytellä ja vanutella ensin että pääs konkkaamaan kahvinkeittimen viereen.

Vaan ihmeaine on kahvi. Sitä kun ryysti yhen mukillisen niin johan lonkkaki rupes pelaamaan.

Ihan näin yleisesti kysyn teitin mielipidettä, että onko iällä mitään tekemistä sen kanssa, kun joskus nivelet naksuu ja poksuu kun pop-corn pussi mikrossa.

• ambivalenttineN

Jouluaatto meni selvinpäin (4 siideriä koko päivän aikana) mut aatonaatto ja joulupäivänä tuli juotua ihan mukavasti. Ei sen niin pitänyt mennä, mut menipä silti. Tänään olen kumminkin raittiina ja istun taas yksin kotona. Kaipaan niin sukulaisten luokse. Tää yksinäisyys on taas niin vaikeaa. Vaikka alkoa tuli juotua niin oli silti tosi hauskaa ja ihana loma itä- suomessa.

Ajattelinkin tästä eteenpäin toimia niin, että en kiellä alkon käyttöä itteltäni sillon, kun olen muiden seurassa, mut yksin ollessani pyrin edelleen täysraittiuteen. Tiiän, alko ei edelleenkään sovi mulle, mutta nyt oli niin hauska ja mukava loma, että en halua olla enää kokonaan ilman viinaa. Ehkä taas sekoon viinan myötä jossainvaiheessa, niinku kesällä tapahtu, mut sille ei sit voi mitään. Olen ehkä valmis ottaan sen riskin, koska kännissä mä kumminkin olen enemmän sosiaalisempi ja mukavampi kuin mitä selvinpäin. Ja elämästähän pitää nauttia.

Siitä huolimatta olen ainakin pe asti raittiina, mutta syöpöttely jatkuu edelleen. Laihari ja kinkunsulatus alkaa vasta ensi vuonna, joten vielä on muutama päivä aikaa nauttia kaikesta hyvästä ruuasta :)

• on mielenkiintoinen

kun kerrot 4 siiderin päivän menneen selvinpäin.
        Oletkohan kuullut sanonnan, että kun antaa pahalle pikkusormen, se vie pian koko käden?
        Jos pelkäät yksinäisyyttä, ei sinulle tule kertymään raittiita päiviä paljonkaan, vaan etsiydyt muiden seuraan ja silloinpa astuu kuvaan alkoholi.
        Ei sinun tarvitse seota, etsiydy vertaistuen piiriin ennen kuin putoat pohjan läpi.
        Toivon raittiutta sinullekin päivä kerrallaan.

• ambivalenttineN
        on mielenkiintoinen kirjoitti:

kun kerrot 4 siiderin päivän menneen selvinpäin.
        Oletkohan kuullut sanonnan, että kun antaa pahalle pikkusormen, se vie pian koko käden?
        Jos pelkäät yksinäisyyttä, ei sinulle tule kertymään raittiita päiviä paljonkaan, vaan etsiydyt muiden seuraan ja silloinpa astuu kuvaan alkoholi.
        Ei sinun tarvitse seota, etsiydy vertaistuen piiriin ennen kuin putoat pohjan läpi.
        Toivon raittiutta sinullekin päivä kerrallaan.

...ei todellakaan tuu känniin. Ei varsinkaan kun ne juo pitkin päivää. Koen olevani selvinpäin silloin, kun en ole kännissä tai edes hiprakassa. Onko sun mielestä selvinpäin olemista vain sillon kun ei ole juonut mitään? Mikä se sana sitten on sille kun on juonut vain sen verran, että ei ole edes hiprakassa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen näitä termejä, koska mua oikeesti kiinnostaa mitä on sillon, jos ei oo kännissä eikä hiprakassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe