Uskovaiset eivät uskalla väitellä

Arska

kanssani. Joku aina joskus yrittää, mutta pihalla ovat kuin lumiukot konsanaan. Usein, ennenkuin väittely on päässyt edes alkuun, uskonälykääpiöt keksivät meikäläisen olevan onneton, yksinäinen ja syrjäytynyt.

12

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelottava...

mutta täytyy myöntää ,että tuo toivottomuuden ja tarkoituksen uskonto ,ateismi,kyllä pelottaakin ainakin minua...

• Kas näin

että pelkäät ateismia. Sattumoisin muuten tieto on myös vastalääke uskontoa vastaan, eli hankkimalla tietoa sekä lakkaat pelkäämästä ateismia että muutut vähemmän uskonnolliseksi.

Arvaapa, mihin tuo tie lopulta johtaa...

• Aikuinen ateisti

Minkä ihmeen takia sinua tarvisi liikuttaa se mihin joku omasta vapaasta tahdostaan uskoo? Harvat muut kuin kristityt tuputtuavat omaa uskoaan niin ahnaasti, tai yrittävät pelotella ihmisiä uskomaan.

Ateismilla ei ainakaan pelotella ihmisiä helvettiin joutumisella.

• Kas näin kirjoitti:

että pelkäät ateismia. Sattumoisin muuten tieto on myös vastalääke uskontoa vastaan, eli hankkimalla tietoa sekä lakkaat pelkäämästä ateismia että muutut vähemmän uskonnolliseksi.

Arvaapa, mihin tuo tie lopulta johtaa...

Olemme osa Jumaluutta.

Ateisti ei kiellä Jumalaa, vaan oman mielikuvansa Jumalasta. Jumalaa ei voida välittää meidän kielemme avulla.

Jumalan kuvaa parhaiten puhdas toiminta:
        Toiminta, totuudessa, kauneudessa ja hyvyydessä.

• perustaa

eikä pohjaa moraalille tai etiikalle - it is as simple as that! - kuinka voisi olla?????? ??

• Kas näin

saadaan oppimalla mahdollisimman monenlaisia näkemyksiä oikeasta ja väärästä. On hyvin vaarallista oppia vain yksi käsitys oikeasta ja väärästä. Uskovaiset hyvin usein syyllistyvät tähän, minkä tuloksena heidän etiikkansa ja moraalinsa jäävät kuusivuotiaan lapsen tasolle, vastuunpakenemisineen, pelkoineen, auktoriteettiuskoineen päivineen.

• Tristar

Jaa kuinka voisi olla? Katsotaas... kumpi sinusta on terveempi perusta moraalille; kasvatus, yhteiskunnan viestit ja painotus, lainkuuliaisuus, toisten ihmisten huomioonottaminen samassa yhteiskunnassa eläessä... vai...

...kuolemanjälkeisen rangaistuksen pelossa totteleminen?

Hmmh?

• Aikuinen ateisti

Siis minä olen jotenkin moraaliton ja etiikaton kun en nyt satu uskomaan kuoleman jälkeiseen elämään? Ei se minusta pahaa tee varmaankaan automaattisesti :)

Omat lapsenikin saavat itse päättää mihin uskovat tai jättämät uskomatta. Kerron rakentavasti maailman niistä uskoista mistä minä tiedän ja en pistä pahakseni vaikka lapseni uskoisi mihin. Kunhan ei nyt ihan mitään pahaan kulttiin liity ja rupea teurastamaan lapsia omassa huoneessaan :)

• sunnyriver

No, mistä sinä sitten haluat väitellä?
      Vaikka jos totta puhutaan, keskustelu voi olla mukavaa ja rakentavaa, kinaaminen ei ketään rakenna, rikkoopahan vain.
      Hyvää uutta vuotta sinulle?

• Aikuinen ateisti

Ylempänä näet ainakin muutaman uskovaisen ihmisen mielipiteitä ja oletko asioista samaa mieltä?

• modnfgmosdfn

uskovaiset eivät viitsi/näe tarvetta puolustaa omia näkemyksiään. Voisit miettiä että kenen kanssa _oikeasti_ väittelet kun yrität todistaa uskovaiselle näkemyksiäsi? Yritätkö sittenkin vakuuttaa itsellesi jotain, mistä oletkin epävarmempi kuin tiedätkään? :)

• keskusteluun osallistuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe