la 6.1.2007

Systeri

Raittiina vaikka silmät ristissä. Aikomus raitistella koko lauantai eli pyhähän tämä on, loppiainen.

31

1326

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aatokset täälläkin,iltaunoset vähän venähti pitkäksi mutta raittiina siitä huolimatta koko lauantai.

• huomenet !
      Nyt loppu suklaan popsiminen, kun on niin tukeva olo. Tänään alkaa hiihtokausi uudestaan, kun vihdoin tuli oikea talvi. (lunta 20senttiä, pakkasta -15 C) Ilman viinaksia meinasin olla tänään. Samoin raitista päivää kaikille sitä haluaville.

• Sitä saa halavalla!! 5 konvehtirasiaa 7,45,- Nyt sitä vasta syödään, ostin eilen Fivepacin.

• ambivalenttineN

Voi kumpa tännekin tulis talvi ja pääsis hiihtään. Tää pimeys ja muutenkin niin syksyinen sää on niin masentavaa, tuntuu ettei syksy lopu koskaan! Mutta tänään paistoi taas aurinko pitkästä aikaa ja se kyllä piristi mieltä! :) Oli oikein keväinen sää, joten ehkä tänne etelään ei edes tule minkäänlaista talvea, vaan alkaa ihana kesä mitä olenkin jo odottanut ihan liian kauan! Mut silti hiihtäminen ja lautailukin kiinnostaa, joten pitänee kai mennä lappiin :)

• Oskari2

Maa mustana. Lämpo nollassa.Hiihtokeleistä ei tietoakaan. Silti raittiina.

• åpoi

iliman viinaksia vietän, kuusen ulos heitän ja lihapotut keitän

• tosiaan,

niin, että melkein jokainen tänne kirjoitteleva yrittää elää ilman viinaa päivä kerrallaan? Voisitteko sanoa että olette selvinpäin esim. viikon tai kuukauden ja olla myös? Mun ei ole koskaan tarvinnut olla "päivää" tai "viikkoa" sevinpäin, se on onnistunut ilman tuuletustakin. Kuukauden mittaiset pätkät ovat kyllä joskus jääneet kesken. Aamulla tai päivällä en ole koskaan ottanut, ainoastaan perjantai ja/tai lauantai iltaisin, vaikka käytänkin mielestäni liikaa. Joulukuun alun jälkeen olen ottanut kolmena iltana. Tammikuu on tarkoitus olla kokonaan ilman.

• Ketjussa ollaan tämä päivä ilman alkoholia.

• Raitistunut

Jos lupaan olla 2 päivää, viikon tai kaksi,tai 2 vuotta juomatta, niin se tarkoittaa sitä, että saan sitten ottaa oikein kunnolla kun määräaika on kulunut loppuun.

• Oskari2
        raitis kirjoitti:

Ketjussa ollaan tämä päivä ilman alkoholia.

En halua mitenkään röyhistellä, mutta kait muistat, että olen ilmoitellut aina viikoksi raittiutta kerrallaan.
        Olen valmis ymmärtämään niitäkin, jotka elävät päivän kerrallaan. Se on hieno asia sekin. Minä kuitenkin tunnen, että voin täyttää lupaukseni, vaikka joskus se on ollutkin vähän tuskallista.

• raitistelijasuo...

Tänään on sitten aika nauttia raittiista joulunlopettajaispäivästä, eli loppiaisesta.
      Joten tänään en juo mitään alkoholipitoista.

• veska58

Morjens! Raitis ja reilu ei horju ei heilu: se on tarkoitukseni olla tänään.

• tipatpois

Hyvin meni sitten loppujen lopuksi eilinen. Raittiina pysyttiin. Tänään on jo helpompaa raitistella.

• ambivalenttineN

Hyvä, että pystyit oleen raittiina :) Mulla taas oli tänään vaikee päivä juomisen suhteen. Mun ois tehnyt niin mieli spinningin jälkeen käydä ostaas siideriä, mut onneks on loppiainen ja kaupat kiinni. Joten kyllä mäkin raittiina oon ja nyt tuntuu tosi hyvältä etten päässy kauppaan :)

• mökötetään tämä päivä:)).

• Papio1

Raitis lauantai tänään.

• Cettuz!

myös raittiina tämänpäivän, ja kas kummaa niistä tulee viikkoja kuukausia vuosia! Näin olen jatkanut jo yli 10-vuotta. kiitos. Raittiina, ilman viinanhimoja. Pohjalta ponnistaen, mitään menettämättä, ainoastaan saanut ja paljon.

• ambivalenttineN
        Cettuz! kirjoitti:

myös raittiina tämänpäivän, ja kas kummaa niistä tulee viikkoja kuukausia vuosia! Näin olen jatkanut jo yli 10-vuotta. kiitos. Raittiina, ilman viinanhimoja. Pohjalta ponnistaen, mitään menettämättä, ainoastaan saanut ja paljon.

Tiiän, että se menee just näin, että päivä kerrallaan, mut silti musta tuntuu, etten koskaan pysty oleen 10v. raittiina.

No, jos ei onnistu niin sitten ei onnistu, turhaa sitä etukäteen suremaan. Mut tänään en kumminkaan juo muuta ku pepsi maxia. :)

• tosiaankin vai
        ambivalenttineN kirjoitti:

Tiiän, että se menee just näin, että päivä kerrallaan, mut silti musta tuntuu, etten koskaan pysty oleen 10v. raittiina.

No, jos ei onnistu niin sitten ei onnistu, turhaa sitä etukäteen suremaan. Mut tänään en kumminkaan juo muuta ku pepsi maxia. :)

päivän kerrallaan. Ja konstit on monet, sanoi akkakin, kun kissalla pöytää pyyhki.

• raitis.

Raitis tänäänkin. Kuusi on kannettu ulos, joulunjälkeissiivous menossa. Ilman siivoussiideriä. En minä juoppona ole itseäni pitänyt koskaan. Mutta nyt vain kokonaan ilman päihteitä. Nyt ja sen näkee kuinka kauan.

• Karjalan Sissi

Loppiainen joo. Aivan selvää eli siis tipatonta tammikuuta ei kuitenkaa mulle tullut kun parina iltana on pitänyt pienet siivut vetästä, eli eihän se sillon tipattomuutta ole. Mutta anyway tässäpä tätä jo tuliki taas omiksi tarpeiksi. Tänään kuiteski ilman alkoa.

• karbidi

nuitaha sattuu. Mää oon sensuhteen pärjäilly jo toista viikkoo, ku tuli otettuu se varaslähtö!

Mut tupakin kaa ei kantti kestänny; muutamana ehtoona oon käynny vetäseen kupin kahveeta ja röökit. Huono minä!

Hyvä homma, ku muistat enimmät sanat ulkoo, ni ei tartte alvariinsa sitä lasista laulukirjaa "selata" !

• Karjalan Sissi
        karbidi kirjoitti:

nuitaha sattuu. Mää oon sensuhteen pärjäilly jo toista viikkoo, ku tuli otettuu se varaslähtö!

Mut tupakin kaa ei kantti kestänny; muutamana ehtoona oon käynny vetäseen kupin kahveeta ja röökit. Huono minä!

Hyvä homma, ku muistat enimmät sanat ulkoo, ni ei tartte alvariinsa sitä lasista laulukirjaa "selata" !

Mullakaan ole tupakkalakko yhtään paremmin pitäny. Yksi päivä on tainnu välissä olla savuton. Ja sen tiedän kans itestäni että millon sorrun ottamaan napanterit niin samalla sorrun myös tupakkaan. Ite yritän ensin vähennellä alkon käyttöä. Ihan näin realistisesti ajatellen turha meikäläisen on lähteä kuuta taivaalta hakemaan. Ehkä jos joskus pääsen alkosta eroon niin sitten myös tupakasta.
        Se on tuon tupakanki kanssa semmonen homma jos on lakossa, niin sitte "pitää" juoda että ikäänku sitten saa oikeuden myös röökata. Eli valmis noidankehähän se on. Ensin yritän alkosta eroon ennenku tosissaan tupakasta, ku tiedän että pienissä sievissä ei tupakkalakko takuulla tule pitämään.

Mutta! hyvinhän tuo on sulla menny jos vaan iltasella on tarvinnu savuilla käydä! parempi sekin kun ei mitään! En nyt usko että muutama rööki maalta merelle nakkaa(tää nyt on minun mielipide)
        Itekki tosin oon onnistunu nyt viikonpäivät pitämään silleen että max 5 röökiä on menny päivässä. Seki parempi kun aski päivässä....

• Hamara

Tänään olen onnellinen siitä, etten pysty, enkä edes halua juoda alkoholia.

• ma-sa

Tavallinen työpäivä ja raittiina mennään iltaa kohti.

• kuivahko

tänään kuivat suunnitelmat.

• ambivalenttineN

Oikein hyvää loppiaispäivän iltaa kaikille!

Elikkäs, tänään olen raittiina käytännön syistä ja se tuntuu nyt tosi hyvältä :) Loppiasesta huolimatta mun joulu jatkuu vielä viikon, eli Nuutin päivään asti. "Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi", tai jotain sinne päin. Ihanaa, kun saa vielä viikon verran nauttia joulutunnelmasta! Mut jouluvalot jätän kunnes päivä on niin pitkä, ettei mitään valoja enää tarvii. Illat on edelleen aivan liian synkkiä ilman jouluvaloja.

• karbidi

Hyvä homma, et joku sentäs ei kallista kuusta oo samantie ulos heittämässä; vastaha se sisään taannoin tuotiinki! Meitin kuuses on varmaan jo paarkyt tuumasta kerkkää ja uusii tulossa varmana toista sataa ! Eikä sitä ulos nakata viel moneen viikkoon!

Jouluvalojen kaa oon iha samaa mielipuolta !

• tipaton melkeen

eilen se tipaton tammikuu sitten tyssäs ko parit oluset piti kiskaista.no tänään jatkuu taas tipattomuus.

• ambivalenttineN

...onneks et juonu ku pari bissee, joten ei se niin paha ollut. Oot sit vaan päivän kauemmin raittiina, niin sithän siitä tulee se kuukaus täyteen ja sehän se pointti kai onkin...yhtä hyvinhän se vois olla vaikka "tipaton kuukausi" nimellä eikä tipaton tammikuu.

• auttoi kyllä
        ambivalenttineN kirjoitti:

...onneks et juonu ku pari bissee, joten ei se niin paha ollut. Oot sit vaan päivän kauemmin raittiina, niin sithän siitä tulee se kuukaus täyteen ja sehän se pointti kai onkin...yhtä hyvinhän se vois olla vaikka "tipaton kuukausi" nimellä eikä tipaton tammikuu.

pari olutta vei suurimman himon pois ja nyt on helpompi olla kuivilla vesillä.Menee varmaan ensiviikko arkien osalta kuivilla mutta viikonloput aika vaikeita.En olisi niitäkään oluita ottanut ellei niitä olisi jäänyt kaappiin uudenvuodenaatosta.rmmmh

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4960
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2275
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      91
      1395
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1366
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      163
      1238
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1095
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      267
      1005
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      977
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe