Missä Joku Muu on?

Luin eilen muistokirjoituksen:

"Järkyttyneinä otimme viime viikolla vastaan tiedon, että yrityksemme kunnioitettu ja arvostettu jäsen, Joku Muu on poistunut keskuudestamme.
Jonkun Muun poismeno ei ole korvattavissa. Hän on ollut yrityksemme kantavia voimia jo vuosia. Hän teki aina paljon enemmän yhtiön hyväksi, kuin hänen osalleen kohtuudella olisi kuulunut.
Aina kun tehtävä, joka piti hoitaa, projekti, joka piti vetää, työryhmä, joka kaipasi sihteeriä tai joku kiireellinen, tärkeä työ piti tehdä, oli kaikkine huulilla heti sanat: ”Eikö Joku Muu voisi mennä?”
On yleisesti tiedossa, että Joku Muu oli yhtiön historian ahkerimpia jäseniä. Aina kun tarvittiin vapaaehtoisia, kaikki olettivat Jonkun Muun ilman muuta osallistuvan.
Joku Muu oli valloittava ihminen – joskus syvästi inhimillinenkin, koska yksi ihminen ei ehdi kaikkea tehdä. Ne, jotka tunsivat hänet lähemmin, tiesivät että jokainen odotti häneltä liikaa.
Nyt Joku Muu ei ole enää joukossamme. Olemme ymmällämme – mitä tehdä. Joku Muu oli meille esimerkillinen esikuva, mutta kuka nyt tekee ne kaikki työt, jotka Joku Muu teki puolestamme.
Kun Sinua seuraavan kerran pyydetään apuun, muista – emme enää voi luottaa Jonkun Muun apuun."

Mitäs nyt tehdään?

13

1526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku Muu

..muuttaa pois, että aina vaan käy vaikeammaksi olo täällä. ;)

• edes täällä.
        Voisinko palkata sinut meille kotiinkin?

• Joku Muu
        optimisti-orvokki kirjoitti:

edes täällä.
        Voisinko palkata sinut meille kotiinkin?

..katsos kun muutan johonkin muualle.

Eli epsanian oonpi tuumaillut, ja aivan pysyvästi, enkä taaskaan höynäytä hupsua. Siis noin vuoden kuluttua, tietyistä asioista vasta sitten.
        Vapaa olisin vaikka heti muuten muuttaan sinne.

• Pirre*

minulla ei noita.. Joku Muu -ongelmia, tai delekointi mahollisuuksia. * :/ *

Kivasti kirjoitit.., ja tästä aiheesta löytyy laajentaen vaikka mitä..:))

• mutta minusta se oli hauska ja halusin jakaa sen kanssanne täällä.

Minäkin olen aina ollut valmis itse kantamaan vastuun tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni, joskus vähän toistenkin puolesta.

Kotona toivoisin, että se "Joku Muu" hoitaisi tehtäviä puolestani tai voisin välillä syyttää häntä omista laiminlyönneistäni. Erityisesti sihteeriä tai assistenttia kaipailen usein, kun paperitkaan eivät suostu menemään itsekseen omille paikoilleen ja niitä kertyy aina kummasti tänne.

• tammikuun likka

mutta minusta se oli hauska ja halusin jakaa sen kanssanne täällä.

Minäkin olen aina ollut valmis itse kantamaan vastuun tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni, joskus vähän toistenkin puolesta.

Kotona toivoisin, että se "Joku Muu" hoitaisi tehtäviä puolestani tai voisin välillä syyttää häntä omista laiminlyönneistäni. Erityisesti sihteeriä tai assistenttia kaipailen usein, kun paperitkaan eivät suostu menemään itsekseen omille paikoilleen ja niitä kertyy aina kummasti tänne.

Tosi hyvä. On tilanteita työssäkin, kun kuulee "eikös sitä voisi tehdä Joku Muu". Laittpoipa ajattelemaan.

• Pirre*

mutta minusta se oli hauska ja halusin jakaa sen kanssanne täällä.

hyvä juttu..

Meidän JokuMuu/t sanoo aina kun komennan/pyydän/käsken viemään, vaikka roskiksen, että "Miiiiiiiks aina MINÄ.., hän on sellainen 40 vuotias keh.vam.mies, kaikinpuolin hyvin laiskansorttinen kaveri..:)

• Joku Muu
        Pirre* kirjoitti:

hyvä juttu..

Meidän JokuMuu/t sanoo aina kun komennan/pyydän/käsken viemään, vaikka roskiksen, että "Miiiiiiiks aina MINÄ.., hän on sellainen 40 vuotias keh.vam.mies, kaikinpuolin hyvin laiskansorttinen kaveri..:)

..on naiselle tuollainen laiskansorttinen kaveri, jossain kohdassa eloa, ja toisinaan jatkuvasti?.

• Rocellii

"Joku muu" ei ole kuollut

Ehkä hän on vastaanottamassa kunniamainintaa, arvomitalia..tai muuta huomion osoitusta
      ansaitsemastaan toiminnasta

Suon sen "hänelle" mielihyvin ;)

• jossain,

ja mitalinkin sai, jo viime vuonna!:)

• justeeri

Hauskaa ja huvittavaa...kuinka totta tuo "jonkun muun" olemassaolo on tuolla työpaikoilla. Vai on joku havainnut että se "joku muu" olis kuollut. Se on varmaan tapahtunut aivan äskettäin koska vielä se tällä viikolla ainakin meidän työpaikalla oli, tai sitten tieto on aivan ennenaikaista liioittelua. Mutta hyvin inhimillistä ja valaisevaa kuitenkin meistä;-)

• yks muu

oli teidän kommentit ns. työkaveristanne,vaikkakin fiktiota ainakin osittain.
        Paikoitellen tuntuu,että työmoraali on kaukana itsekunkin kirjoittaneen kohdalla!!
        Olisitte ottaneet töitä pois "joku muulta",ettekä nauraneet häntä pois hengiltä.

• yks muu kirjoitti:

oli teidän kommentit ns. työkaveristanne,vaikkakin fiktiota ainakin osittain.
        Paikoitellen tuntuu,että työmoraali on kaukana itsekunkin kirjoittaneen kohdalla!!
        Olisitte ottaneet töitä pois "joku muulta",ettekä nauraneet häntä pois hengiltä.

Työyhteisö on raaka ja se kuka ei osaa sanoa ei, on juuri se joku muu.

En viitsi aiheesta enempää kirjoittaa ja itsekin olen joutunut olemaan joku muuna, mutta tulkinnan jätän muiden harteille olenko lepsu, vai yhteisen kokonaisuuden ajattelija, sillä jonkun täytyy määrätyissä asioissa joustaakin, jos yhteistä hyvää ajatellaan pitemmän päälle.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6415
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      655
      2709
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1155
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      85
      1144
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1098
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      281
      1083
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1080
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70