Hei!
Taitaa nyt olla mulla aivan väärä palsta, mutta minnekkään muualle en osannut tätä sijiottaa ja isokokoisuuteenhan tää tavallaan liittyy.
Kysymys siis kuuluu, että onko naisen mahdollista kasvaa pituutta vielä 20 ikävuoden jälkeen? Parikymppisenä terkkari mittasi minut 165cm pitkäksi ja olen siinä uskossa ollut tähän päivään asti (nyt olen 23-vuotias). Tänään katsoin seinällämme olevaa vanhaa mittapuuta, johon lapsena merkittiin pituutemme ja huvikseni mittasin itseni. Ällistyin huomatessani, että pituuteni olikin 168cm! Tarkistin useaan kertaan ja mittasin mittapuunkin olevan oikealla korkeudella.
Niin että 3cm pituutta yli 20v naiselle? Onko kellekkään muulle käynyt näin?
Yksi hauska asia muuttui, painoindeksini ei enää ole 30, se onkin nyt 29 :)
Pituus
6
1089
Vastaukset
- --------------------
Aamulla ihmisen ranka on suorimmillaan/pisimmillään nukkumisen jälkeen se lytistyy taas kasaan päivän myötä joten aamulla voi olla kolmekin senttiä pitempi kuin illalla mutta en evää mahdollisuutta että voisit vielä kasvaa
- aiempi mittaus väärässä.
Ehkä se aiempi mittaustulos oli väärä? Minä en ainakaan menisi satavarmasti luottamaan terveydenhoitajienkaan mittaustuloksiin omien kokemusten perusteella. Esimerkiksi joskus yläasteella terveydenhoitaja mittasi melkein koko luokallisen ihan väärin, virheet huomasi ihan jo paljaalla silmälläkin (esim. mittaustulos olikin yhtäkkiä pienempi kuin viime vuonna vaikka tuskin kukaan kutistui tai esimerkiksi kaksi henkilöä mitattiin tarkalleen samanmittaisiksi, vaikka toinen oli selkeästi pidempi).
- Karabalius
Tuokin kyllä kävi mielessäni. Minut on kuitenkin mitattu 165senttiseksi jo 16-vuotiaana ja sama tulos on ollut joka kerta sen jälkeenkin (noin vuoden välein terveystarkastuksessa). Tämä 20-vuotiaana tehty mittaus oli viimeisin ja yhteydessä ehkäisypillereiden aloittamiseen (jolloin katottiin myös paino ja pituus).
Minulla kun ei muutenkaan tätä pituutta ole annettu syntymä lahjaksi ,niin koulu ajoilta n.35v olen mennyt muutaman sentin kasaan, mutta toivonkin, että keksivät vielä sellasen pillerin jolla pituutta sais lisää ,muutaman kymmentäsent.Ei ois niin paljoa laihdutettavaakaan, nyt tämä urakka jo tuntuu isolle hommalle, mutta vähän kerrallaan ja pikkuhiljaa..
- vaikuttaa..?
Voisiko olla mahdollista, että ryhtisi on muuttunut? Muutaman sentin heitto voisi hyvin johtua erilaisesta ryhdistä. Jos olet aiemmin seissyt "kasassa" ja tällä kertaa venytit itsesi pitkäksi ja suoraksi, niin voihan se vaikuttaa pituuteen... :)
- on toinen
Elin siinä luulossa 25-vuotiaaksi, että olen 162-senttinen, kunnes yhden ystävän kanssa tuli puheeksi pituus ja tämä ystävä ei uskonut minun olevan noin lyhyen. Halusin todistaa asian ja mittasimme pituuteni, joka oli 166.
Ällistelin asiaa todella kovasti, koska minut oli viimeksi "virallisesti"mitattu paria kuukautta vaille kaksikymppisenä..
Sittemmin mittani on tarkistettu terveydenhoitajan mittarilla usean kerran ja aina se on 166. Mistään ryhdin paranemisesta ei ole kyse, koska olen aina ollut hyväryhtinen. Eikä myöskään mittavirheestä, koska olin 162 jo 15-vuotiaana ja siitä pitäen en muka kasvanut. Varmaan olen sitten luonnonoikku. Toisaalta, pituuttahan ei juuri mittailla kouluaikojen jalkeen, joten voisihan yllätyksiä olla luvassa monelle muullekin.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081