lennoista

kroko

Olen lentämässä kuukauden päästä australiaan, ja kyselisinkin lennoista ja kaikesta mitä pitää ottaa matkalla huomioon?
Lennän Lontoon ja Bangkokin kautta, paluu Singaporen
ja Lontoon kautta.
Aikaisemmin en ole kuin euroopan sisällä lennellyt, joten ei aavistustakaan miten euroopan ulkopuolella toimitaan minkäkin asioiden kanssa tms.
Joten kaikki tieto tervetullutta :)

3

1122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti vanha

Matkustimme Arlandan-Kuala Lumpurin kautta Perthiin. Tsekkasimme netistä kaikkien kolmen lentoaseman sivut ja jopa karttapiirrokset. Niinpä sitten Kuala Lumpurinkin valtavan aseman hahmotti aika äkkiä, kun oli etukäteen käsitys minkälainen se on.

• t vanha

Kaikkialla on aina INFO -pisteet, jos et tiedä, pitääkö välillä tehdä jotain selvityksiä. Matkatoimisto myös kyllä kertoo etukäteen reitin kuviot. Asemalla yleensä odotusaikaa kertyy monta tuntia, kun heti ensimmäisenä selvittää seuraavan lennon lähtöportin ja että aikataulu pitää, voi ihan olla ihan relax. Ja muista nauttia matkasta, sillä onhan kokemus käydä Bangkokissa ja Singaporessakin, vaikka vain kentällä. Matka joka tapauksessa kestää kauan, niin orientoidu siihen henkisesti, ettet vaan ajattele, että voi ku olis jo perillä. Varaa lukemista, koneissa on kyllä tv:t ja pelejä. Tarjoilu on ystävällistä ja sitä riittää. Älä ota alkoholia - ainakaan liikaa. Ja jos pystyt, nuku. Aikaerorasitus kevenee. Perillä yritä päästä mahdollisimman pian heidän päivärytmiin, eli sinnittele hereillä vähintään iltakahdeksaan. Suomeen päin tullessa ei se aikaero niin rasitakaan.

• juuri lentanyt..

Itse lensin saman matkan 5 pvaa sitten. tosin tulin lontoon ja singaporen kautta ja pois lahden bangkokin ja lontoon kautta, eli juuri toisten pain. Varaudu siihen, etta lontoossa (sikali Heathrown kautta tulet)todennakoisesti joudut vaihtamaan terminaalia. kertovat kylla jo suomessa hki-vantaalla oikeat terminaalit. itse saavuin terminaali 1:seen ja jatkolento lahti terminaali 4:sta. bussi vie terminaalista toiseen, ja seuraamalla connection flights - kyltteja aina connection centreen saakka, loydat oikean auton. ei ollut lainkaa niin vaikeaa, mita itse kuvittelin!!! ja tosiaan, sinua kylla autetaan jos tuntuu ettei loydy!!! matka on tosiaan pitka ja uuvuttava, jos nukuttua saa niin hvya on:) ..taalla odottaapi mahtava kaupunki, eli vaikka lentomatka onkin epamielyttava, on se sen arvoinen!!!:):):)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      40
      5161
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1740
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe