Tätä opettaa A-kirkko jäsenilleen. Opinkohdat lainattu A-kirkon omilta sivuilta:
19. Sapatti
Hyvää tekevä Luoja lepäsi seitsemäntenä päivänä kuuden luomispäivän jälkeen ja asetti sapatin kaikille ihmisille luomisen muistomerkiksi. Jumalan muuttumattoman lain neljäs käsky VELVOITTAA viettämään tätä seitsemännen päivän sapattia lepo- ja jumalanpalveluspäivänä sekä kristillisen palvelun päivänä Jeesuksen, sapatin Herran, opetuksen ja esimerkin mukaisesti. Sapatti on päivä, jolloin iloitsemme yhteydestämme Jumalaan ja toisiimme.
Se on vertauskuva lunastuksestamme Kristuksessa, merkki pyhittämisestämme, tunnus uskollisuudestamme ja esimakua ikuisesta tulevaisuudestamme Jumalan valtakunnassa. Sapatti on Jumalan iäti pysyvä merkki hänen ikuisesta liitostaan itsensä ja KANSANSA välillä. Kun tätä pyhää aikaa vietetään iloiten illasta iltaan, auringonlaskusta auringonlaskuun, juhlitaan Jumalan luomis- ja lunastustekoja. (1. Moos. 2:1-3; 2.Moos. 20:8-11; Luuk. 4:16; Jes. 56:5-7; 58:13,14; Matt. 12:1-12; 2.Moos. 31:13-17; Hes. 20:12,20; 5.Moos. 5:12-15; Hepr. 4:1-11; 3.Moos. 23:32; Mark. 1:32.)
17. Profetian lahja
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan TUNTOMERKKEIHIN, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena TOTUUDEN lähteenä ja tarjoavat SEURAKUNNALLE lohdutusta, ohjausta, OPETUSTA ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. (Joel 2:28,29; Ap.t. 2:14-21; Hepr. 1:1-3; Ilm. 12: 17; 19:10.)
23. Kristuksen palvelus taivaallisessa pyhäkössä
Taivaassa on pyhäkkö, todellinen pyhäkköteltta, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse. Siinä Kristus suorittaa palvelusta meidän hyväksemme; hän tekee uskoville mahdolliseksi saada hyväkseen hänen sovitusuhrinsa, jonka hän uhrasi ristillä ainutkertaisesti kaikkien puolesta. Hänet asetettiin virkaansa meidän suureksi ylipapiksemme taivaaseenastumisensa yhteydessä, jolloin hän myös aloitti välitystyönsä. Profeetallisen 2300 päivää käsittävän ajanjakson lopussa vuonna 1844 hän ryhtyi suorittamaan sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta.
Jokainen voi verrata tätä oppia Jumalan puhtaaseen evankeliumiin. Onko tässä missään kohtaa ihmisoppia vai ei. Saatte ratkaista sen itse.
Ja muistutukseksi tämä:
Gal. 1:9
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu
Niin minäkin sanon.
Adventtitotuutta A-kirkosta
28
659
Vastaukset
- tunnet
evankelimiun, ei voi muuta sanoa.
- hirvas
tuota A-kirkon järkeisoppia, koska se ei ole evankeliumia.
Jumalan evankeliumi on kirjoitettuna Raamattuun, ja siinä on totuus. Se on tehty jokaisen ihmisen pelastukseksi, ja muuta oppia me emme tarvitse.
Se on Jumalan pyhää sanaa. - Miina mamselli
Ja sinä et tunne sitä lainkaan!
Noinhan adventistit opettavat tällä hetkellä omilla sivuillaan(päivittyy). Adventtikirkko on mielestäni ongelmallinen, sillä sen aikaisempi identiteetti, ja yhteydet jehovien järjestön läheisyyteen, ja ideologiaan ovat todella taakka, jota se kantaa. Lisäksi profeettaa Ellen Whiten kirjallisuuden liiallinen arvostaminen raamatun rinnalle nakertaa uskottavuutta.
- on tullut
nyt avustaja Uskovai:selle jatka vain tuohon malliin niin huomaat että sinulla on ihan kruunu pääsi päällä kun olet niin puhdas opissa ja myös lähimmäisen rakkaudessa, niitähän sinä näytät tavoittelevan itsellesi.
- adventisti.
sillä te tässä olette niitä pois poikenneita!Paavali piti Jumalan käskyt ja julisti lihaan tullutta Jumalan Poikaa Jeesusta Kristusta,ja tunnusti suullaan että Jeesus on Herra.Juuri niinkuin adventistitkin tekevät.
- alex-kasi
koska siitä on niin paljon puhuttu minunkin aloitteissani.
Tämä on siis minun oma kantani ja uskoni.
Siitä ei kannata syyttää sitten ketään muuta kuin minua, olen luterilaisen kirkon jäsen ja vaikka kirkossani onkin iso tukku virheitä ja asioita joita en parhaalla tahdollanikaan voi hyväksyä olen yhä jäljellä. En siis kuulu A-kirkkoonkaan.. joten älkää heitäkään nyt haukkuko minun takiani ..
Sapatti asian näen näin.
Jumala on osoittanut ihmiselle oman tahtonsa käskyissään.
Omasta puolestani näen eron käskyjen ja Israelin lain välillä.
Käskyt kirjoitti Jumalan ITSE ja antoi ne Moosekselle.
Mooses kirjoitti Israelin lait jotka (luonnollisesti) lepäsivät niissä käskyissä jotka Jumala oli hänelle antanut. Siis myös sapattikäsky siirtyi Israelin lakeihin aivan samoin kuin muutkin käskyt.
Siis - koska ymmärrän asian siten, että käskyt ovat kaikille, on myös sapattikäsky kaikille ihmisille jotka tunnustavat Raamatun Jumalan ylemmyyden. Tätä en voi omasta puolestani mitenkään muuten ymmärtää - joko on kaikki käskyt kaikille jotka Raamatun Jumalaan turvaavat tai ei yhtään käskyä ole kenellekään. En saa sitä mitenkään sopimaan mihinkään että vain 9 käskyä olisi jäljellä. Ja koska uskon näin, on siis myös sapattikäsky yhä meille kaikille.
Sapatti ja sinetti josta niin paljon puhutaan - tätä en Raamatusta löydä - en ainakaan suorana ilmoituksena (enkä siksi siihen usko sellaisena kuin se on täälläkin kerrottu). Minulle sinetti on ennen kaikkea Jumalan Pyhä Henki. Sen voi jokainen lukea Raamatusta.
Mutta sapatti on kuitenkin Jumalan pyhittämä päivä ja se tulee sellaisena pitää, (siis Jumaln pyhittämänä päivänä) ja sapatti käsky on aivan yhtä tärkeä käsky kuin muutkin käskyt (ja miksi ei olisi?). En minä voi tai edes halua Raamatun sanaa vastaankaan sanoa, kaikki ulkopuoliset selitykset miksi sapatti ei enää olisi voimassa eivät siis minuun tehoa.
Sapatin vietosta olen ymmärtänyt sen, että sapattina on lupa tehdä hyvää, on lupa tehdä sellaista mikä on rakentavaa ja JUMALAN TAHDON MUKAISTA. Mitään sellaisia sääntöjä joita Israelilaisilla oli, heidän Mooseksen lain mukaan, ei meillä ole.
Miksi?
Siksi - koska meidän Herramme Jeesus Kristus on sapatinkin Herra, ja minä olen kansalainen hänen valtakunnassaan, minulle tämä merkitsee sitä, että Jeesus tietää sapatin perusajatuksen ja sen mikä on Jumalan tahto sapattiin nähden ja se sopii sapattikäskyyn.
Sapatti on siis ymmärrykseni mukaan Jumalan pyhittämä viikon seitsemäs päivä ja meidän tulee pitää sapatti käsky samassa arvossa kuin kaikki muutkin käskyt. Sapattia tulee viettää Jumalan tahdon mukaan - on sallittua tehdä hyviä tekoja niinkuin Jumalakin tekee hyviä tekoja itse pyhittämänään sapatina.
Kun Jumala kirjoittaa tahtonsa ihmisen sydämmeen, kirjoittaa Hän sinne myös, että ihminen kunnioittaa Hänen sapattiaan - rakkaudesta Häneen, ei pakosta - kun asia kohdalle tulee.
Minulle sapatti sisältyy seuraavaan Raamatun lauseeseen (koska sapatti on Jumalan tahto).
Matt. 22:37 Jeesus vastasi: Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.- hirvas
Olet oikeassa, että jokaisessa uskonnossa on omat virheensä. Silti sanoisin, että paljon parjattu evl-kirkko tekemisineen tai tekemättä jättämisineen, julistaa evankeliumia niin kuin se on. Ei siellä saarnata mitään teorioita, jotka ihminen on keksinyt, vaan Raamatun sanaa. Tässä on se ero verrattuna jehoviin ja adventisteihin.
Noiden kahden oppi menee ihmissanan opetukseksi, jos aletaan teorisoidaan vuosilukuja ja aikamääriä. Uskon, ette sinäkään hyväksy sellaista, joka on ihmisjärjellä tehtyä. Paavali juuri korosti, että oikea evankeliumi on se, minkä te meiltä olettte oppineet. Joka muuta opettaa, olkoon kirottu.
Minä sanon näin, sillä asia todellakin on näin.
Tämä usein leimataan haukkumiseksi, mutta ei se sitä ole. Se on vain tosiasioiden tunnustamista. Joita se koskee, nostavat siitä äläkän puolustellakseen sitä, mitä heille on pastorit opettaneet, vaikka ovatkin väärässä. - alex-kasi
hirvas kirjoitti:
Olet oikeassa, että jokaisessa uskonnossa on omat virheensä. Silti sanoisin, että paljon parjattu evl-kirkko tekemisineen tai tekemättä jättämisineen, julistaa evankeliumia niin kuin se on. Ei siellä saarnata mitään teorioita, jotka ihminen on keksinyt, vaan Raamatun sanaa. Tässä on se ero verrattuna jehoviin ja adventisteihin.
Noiden kahden oppi menee ihmissanan opetukseksi, jos aletaan teorisoidaan vuosilukuja ja aikamääriä. Uskon, ette sinäkään hyväksy sellaista, joka on ihmisjärjellä tehtyä. Paavali juuri korosti, että oikea evankeliumi on se, minkä te meiltä olettte oppineet. Joka muuta opettaa, olkoon kirottu.
Tämä usein leimataan haukkumiseksi, mutta ei se sitä ole. Se on vain tosiasioiden tunnustamista. Joita se koskee, nostavat siitä äläkän puolustellakseen sitä, mitä heille on pastorit opettaneet, vaikka ovatkin väärässä.Kyllä asia on mielestäni niin että ei kenelläkään ole oikeutta haukkua ihmisiä, kuten täällä tehdään adventisteja vastaan, ja vain sillä oikeutuksella että uskovat toisin kuin haukkujat itse tekevät. Kysellään pikkumaisia kysymyksiä ja saivarrellaan ja yritetään saada heidät ansaan. Sellainen muistuttaa suuresti sitä kun Jeesusta vainottiin kirjanoppineiden ja fariseusten taholta. Leikitään että itse ollaan parempia ja ymmärretään asiat paremmin.
Olen aivan varma että sellainen on Jumalan tahtoa vastaan.
Esimerkiksi keskustelu Pyhästä Hengestä on ollut siinä rajamailla (vähintäänkin) arvostellaan röyhkeästi sitä Henkeä minkä ihmiset tunnistavat Pyhäksi ja jonka jokainen itse tuntee itsessään ja jota kenenkään muun on erittäin vaikea tietää. (vain esimerkiksi) Ja tätä tehdään vaikka todellisuudessa Pyhän Hengen parjaaminen ON KUOLEMAN SYNTI - tällainen käytös on valitettava esimerkki ja osoittaa kuinka kevyesti eräät ottavat Raamatun sanan.
Joten (mielestäni) jos alat herätä horroksestasi niin lopeta kaikki tuollainen ja älä oikeuta itseäsi toisten tuomariksi, äläkä arvostele ihmisiä tai heidän uskoaan. Sellainen jos mikä on ihmisoppia ja lauman seuraamista - uskotaan yhteiseen ihmisoppiin nimeltä "tarkoitus pyhittää keinot", sellainen on väärä oppi mielestäni.
Että kertoo omasta uskostaan ei ole kiellettyä ja omaa uskoaan saa jokainen puolustaa vaikka kuinka paljon (myös adventistit), mutta siihen ei koskaan sisälly muiden parjaaminen.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että usko on jotain todellista mikä on ihmimisissä, uskossa ei ole kysymys mistään "sanaleikistä". "Sanaleikki usko" ei ole mikään oikea usko. Jo siitäkin syystä on oltava varovainen kun keskustelee muiden uskosta, koska silloin päättää että astuu toisten ihmisten sisäiseen elämään ja keskustelee asioista mitkä ovat ehkä hyvinkin tärkeitä heille. - alex-kasi
hirvas kirjoitti:
Tämä usein leimataan haukkumiseksi, mutta ei se sitä ole. Se on vain tosiasioiden tunnustamista. Joita se koskee, nostavat siitä äläkän puolustellakseen sitä, mitä heille on pastorit opettaneet, vaikka ovatkin väärässä.Katselehan esimerkiksi näitä viimeisiä "tarkoitus pyhittää keinot" aloituksia - voitko edes parhaalla tahdollasi sanoa, että ne ovat Raamatullisia?
- hirvas
alex-kasi kirjoitti:
Kyllä asia on mielestäni niin että ei kenelläkään ole oikeutta haukkua ihmisiä, kuten täällä tehdään adventisteja vastaan, ja vain sillä oikeutuksella että uskovat toisin kuin haukkujat itse tekevät. Kysellään pikkumaisia kysymyksiä ja saivarrellaan ja yritetään saada heidät ansaan. Sellainen muistuttaa suuresti sitä kun Jeesusta vainottiin kirjanoppineiden ja fariseusten taholta. Leikitään että itse ollaan parempia ja ymmärretään asiat paremmin.
Olen aivan varma että sellainen on Jumalan tahtoa vastaan.
Esimerkiksi keskustelu Pyhästä Hengestä on ollut siinä rajamailla (vähintäänkin) arvostellaan röyhkeästi sitä Henkeä minkä ihmiset tunnistavat Pyhäksi ja jonka jokainen itse tuntee itsessään ja jota kenenkään muun on erittäin vaikea tietää. (vain esimerkiksi) Ja tätä tehdään vaikka todellisuudessa Pyhän Hengen parjaaminen ON KUOLEMAN SYNTI - tällainen käytös on valitettava esimerkki ja osoittaa kuinka kevyesti eräät ottavat Raamatun sanan.
Joten (mielestäni) jos alat herätä horroksestasi niin lopeta kaikki tuollainen ja älä oikeuta itseäsi toisten tuomariksi, äläkä arvostele ihmisiä tai heidän uskoaan. Sellainen jos mikä on ihmisoppia ja lauman seuraamista - uskotaan yhteiseen ihmisoppiin nimeltä "tarkoitus pyhittää keinot", sellainen on väärä oppi mielestäni.
Että kertoo omasta uskostaan ei ole kiellettyä ja omaa uskoaan saa jokainen puolustaa vaikka kuinka paljon (myös adventistit), mutta siihen ei koskaan sisälly muiden parjaaminen.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että usko on jotain todellista mikä on ihmimisissä, uskossa ei ole kysymys mistään "sanaleikistä". "Sanaleikki usko" ei ole mikään oikea usko. Jo siitäkin syystä on oltava varovainen kun keskustelee muiden uskosta, koska silloin päättää että astuu toisten ihmisten sisäiseen elämään ja keskustelee asioista mitkä ovat ehkä hyvinkin tärkeitä heille.ja saat päättää haukunko minä tässä ketään. Jo aikanaan apostolit kävivät ankaraa taistelua väärää oppia vastaan. Syy oli se, että heidän saarnaamansa evankeliumia joidenkin toimesta vääristeltiin, muutettiin ja opetettiin ihmisjärjellä tehtyjä päätelmiä.
Jeesus taisteli aikanaan fariseuksia vastaan, esim. Matteuksen 23 luvussa, koska Hän näki joidenkin tekopyhyyden, jotkut vieläpä opettivat samaa hapatusta kansalle.
Kuten olen aina sanonut, kaikki uskonnot ovat ihmisten perustamia. Tutkimalla löytyy jokaisen liikkeen taustalta ihminen, jolla on omat tulkinnat Raamatun sanasta. Räikeimmillään se on johtanut siihen, että Raamattun sanaa onkin ruvettu soveltamaan siihen käsitykseen, minkä ihmisen oma järki on järkeillyt. Näin se on saatu kuulostamaan ja näyttämään uskottavalta.
Kun täällä keskustellaan, niin lähtökohtana aina pitää olla Raamattu. Se on ainoa totuus Jumalalta. Kun ihmiset ovat eritasoisia sen tuntemuksessa, niin silloin avautuu mahdollisuus opettaa muutakin kuin totuutta.
Se on vastuutonta, sillä se väärennetty evankeliumi ei pelasta ketään! Silti ihminen on siinä LUULOSSA, että olen oikealla tiellä. Jopa rupeaa väittelemään sen oikeellisuudesta, koska ei tunne tarpeeksi pyhää Jumalan sanaa Raamatusta.
Siksi olen nostanut ja kyseenalaistanut adventistien opin, jonka jokainen itse voi lukea heidän sivuiltaan. Minä en ole kenenkään tuomari, eikä kukaan muukaan, mutta väärää ihmisopetusta vastaan taistelen, niin kuin apostolit aikoinaan. Jotkut eivät kestä Raamatun totuutta, ja silloin tulee pilkkaa ja haukkumista. - Perustele!
Miksi käskyjä ei sitten ole annettu pakanoille? Ei pakanoille voitu antaa lakia Israelin kautta, koska Israelhan oli vihollisuudessa pakanoiden kanssa. Siitä vihollisuuden loppumisesta Paavali kertoo kirjeessään. Ei Jumala vihollisen välityksellä jaa lakiaan!Efesolaiskirje:
2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
2:16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden. _-Ja laista on Uusi Testamentti pullollaan päinvastaista opetusta.Laki oli vain tulevan varjo,ei itse asian olemus. Kol.2;13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
19. eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
21. "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi. Ap.t.:22:3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette. ____Ja mitä lakia korostaen juutalaiset kiivailivat lain puolesta? Sapattilakia! Adventistit eivät eroa fariseusten kiivailusta missään kohden. Kyllä he enemmän muistuttavat fariseuksia kuin Jeesusta ja apostoleja. Mikä vimma sinulla on puolustaa adventisteja? Miksi et kiinnostu mielummin Evankeliumin puolustamisesta. Sinun puheesi näyttävät täältä sivulta katsoen irvokkaille. Sinun kanssasi ei Raamatun opetuksesta opi yhtään mitään. Tilanne on samaa kuin adventistien kanssakin. Olet adventisti tai et, et ole kuitenkaan totuutta rakentavaa seuraa. - noita....
alex-kasi kirjoitti:
Katselehan esimerkiksi näitä viimeisiä "tarkoitus pyhittää keinot" aloituksia - voitko edes parhaalla tahdollasi sanoa, että ne ovat Raamatullisia?
Katso itse noita adventisteina pidettyjen aloituksia, joita vastaan viestit juuri ovatkin. Eikö kaikki nuo adventismiset aloitukset olekin pelkkää sontaa?
- alex-kasi
hirvas kirjoitti:
ja saat päättää haukunko minä tässä ketään. Jo aikanaan apostolit kävivät ankaraa taistelua väärää oppia vastaan. Syy oli se, että heidän saarnaamansa evankeliumia joidenkin toimesta vääristeltiin, muutettiin ja opetettiin ihmisjärjellä tehtyjä päätelmiä.
Jeesus taisteli aikanaan fariseuksia vastaan, esim. Matteuksen 23 luvussa, koska Hän näki joidenkin tekopyhyyden, jotkut vieläpä opettivat samaa hapatusta kansalle.
Kuten olen aina sanonut, kaikki uskonnot ovat ihmisten perustamia. Tutkimalla löytyy jokaisen liikkeen taustalta ihminen, jolla on omat tulkinnat Raamatun sanasta. Räikeimmillään se on johtanut siihen, että Raamattun sanaa onkin ruvettu soveltamaan siihen käsitykseen, minkä ihmisen oma järki on järkeillyt. Näin se on saatu kuulostamaan ja näyttämään uskottavalta.
Kun täällä keskustellaan, niin lähtökohtana aina pitää olla Raamattu. Se on ainoa totuus Jumalalta. Kun ihmiset ovat eritasoisia sen tuntemuksessa, niin silloin avautuu mahdollisuus opettaa muutakin kuin totuutta.
Se on vastuutonta, sillä se väärennetty evankeliumi ei pelasta ketään! Silti ihminen on siinä LUULOSSA, että olen oikealla tiellä. Jopa rupeaa väittelemään sen oikeellisuudesta, koska ei tunne tarpeeksi pyhää Jumalan sanaa Raamatusta.
Siksi olen nostanut ja kyseenalaistanut adventistien opin, jonka jokainen itse voi lukea heidän sivuiltaan. Minä en ole kenenkään tuomari, eikä kukaan muukaan, mutta väärää ihmisopetusta vastaan taistelen, niin kuin apostolit aikoinaan. Jotkut eivät kestä Raamatun totuutta, ja silloin tulee pilkkaa ja haukkumista.jotain mitä et edes kokonaisuudessaan edes tunne.
Olet raapaissut vähän pinnasta ja tiedät jo että oma oppisi on paljon viisaampi ja oikeampi kuin heidän. Totuus on, että heidän kirjoituksiaan vääristellään ja selitellään väärin perustein.
Totuus on myös, että omassa opissasikin on vääriä puolia, eikö olisi parempi ensin ottaa ne asiat esille? - ja esiinnyt asiantunttijana
alex-kasi kirjoitti:
jotain mitä et edes kokonaisuudessaan edes tunne.
Olet raapaissut vähän pinnasta ja tiedät jo että oma oppisi on paljon viisaampi ja oikeampi kuin heidän. Totuus on, että heidän kirjoituksiaan vääristellään ja selitellään väärin perustein.
Totuus on myös, että omassa opissasikin on vääriä puolia, eikö olisi parempi ensin ottaa ne asiat esille?Minä olen vuosikymmeniä tuntenut adventismia. Ja sinä sanot, ettet ole heitä aiemmin tuntenut. Olen ollut liki aikoinaan , kun adventisteilla oli kauheita odotuklsia silloisen paavinvalinnan seurauksista. Niitä puhuttiin totuuksina, joihin epäluuloisesti suhtautuvien välitkin jopa rikkoontuivat. Nyt olemme nähneet tämän jälkeen pari paavinvalintaa, eikä mitään tapahtunut,. Kuka oli väärässä? Adventistiko joka suuttui vai se joka ei uskonut adventistia. Osoitan syyttävää sormea "m. maniselle" näin vihjaillen. Tiedätte kai ketä tarkoitan?
- hirvas
alex-kasi kirjoitti:
jotain mitä et edes kokonaisuudessaan edes tunne.
Totuus on myös, että omassa opissasikin on vääriä puolia, eikö olisi parempi ensin ottaa ne asiat esille?Kaikella ystävyydellä sanon sinulle, että sinä et tunne minun uskonelämää lainkaan. Mikä sinä olet minua arvostemaan. Minulla ei ole adventistein tapaan mitään itsekeksittyä oppia, vaan puhun ja perustelen aina Raamatulla.
Jos väität, että "minun opissani", jota ei edes ole olemassakaan, on vääriä puolia, niin silloin asetut Raamattua ja itse Jumalaa vastaan.
Sinä keksit sellaista, mitä kutsuisin kieroiluksi ja vääristelyksi. - alex-kasi
Perustele! kirjoitti:
Miksi käskyjä ei sitten ole annettu pakanoille? Ei pakanoille voitu antaa lakia Israelin kautta, koska Israelhan oli vihollisuudessa pakanoiden kanssa. Siitä vihollisuuden loppumisesta Paavali kertoo kirjeessään. Ei Jumala vihollisen välityksellä jaa lakiaan!Efesolaiskirje:
2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
2:16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden. _-Ja laista on Uusi Testamentti pullollaan päinvastaista opetusta.Laki oli vain tulevan varjo,ei itse asian olemus. Kol.2;13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
19. eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
21. "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi. Ap.t.:22:3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette. ____Ja mitä lakia korostaen juutalaiset kiivailivat lain puolesta? Sapattilakia! Adventistit eivät eroa fariseusten kiivailusta missään kohden. Kyllä he enemmän muistuttavat fariseuksia kuin Jeesusta ja apostoleja. Mikä vimma sinulla on puolustaa adventisteja? Miksi et kiinnostu mielummin Evankeliumin puolustamisesta. Sinun puheesi näyttävät täältä sivulta katsoen irvokkaille. Sinun kanssasi ei Raamatun opetuksesta opi yhtään mitään. Tilanne on samaa kuin adventistien kanssakin. Olet adventisti tai et, et ole kuitenkaan totuutta rakentavaa seuraa.väität minun sanoneeni jotain mitä minä en edes ole sanonut? Ja sitten haluat minun kommentoivan sitä? Kuinka on oikein laitasi?
Olenko minä sanonut, että käskyt olisi annettu pakanoille Israelin kautta? Näytähän sitten missä olen niin sanonut? En oikein usko että löydät sellaista mistään.
Eikö olisikin väärin jos esimerkiksi väittäisin, että sinä pidät käskyjä väärinä ja epäoikeudenmukaisina? Eikö vain? Siksi en sellaista väitä, mutta ihmettelen miksi sinä väität sellaista mitä en ole edes sanonut? - alex-kasi
hirvas kirjoitti:
Kaikella ystävyydellä sanon sinulle, että sinä et tunne minun uskonelämää lainkaan. Mikä sinä olet minua arvostemaan. Minulla ei ole adventistein tapaan mitään itsekeksittyä oppia, vaan puhun ja perustelen aina Raamatulla.
Jos väität, että "minun opissani", jota ei edes ole olemassakaan, on vääriä puolia, niin silloin asetut Raamattua ja itse Jumalaa vastaan.
Sinä keksit sellaista, mitä kutsuisin kieroiluksi ja vääristelyksi.että Jumala sallisi luotujaan kidutettavan iankaikkisesti helvetissä? Siis uskotko sielun kuolemattomuuteen ilman Jumalaakin - erossa Jumalasta?
- alex-kasi
ja esiinnyt asiantunttijana kirjoitti:
Minä olen vuosikymmeniä tuntenut adventismia. Ja sinä sanot, ettet ole heitä aiemmin tuntenut. Olen ollut liki aikoinaan , kun adventisteilla oli kauheita odotuklsia silloisen paavinvalinnan seurauksista. Niitä puhuttiin totuuksina, joihin epäluuloisesti suhtautuvien välitkin jopa rikkoontuivat. Nyt olemme nähneet tämän jälkeen pari paavinvalintaa, eikä mitään tapahtunut,. Kuka oli väärässä? Adventistiko joka suuttui vai se joka ei uskonut adventistia. Osoitan syyttävää sormea "m. maniselle" näin vihjaillen. Tiedätte kai ketä tarkoitan?
koska en kokemuksistasi ole perillä, mutta ei mikään tapahtuma oikeuta tuohon parjaamiseen mistä puhumme nyt. Kaikki "tarkoitus pyhittää keinot" uskonto on väärää.. sano mitä sanot ..
Jos täällä palstalle on ihminen joka kertoo että hän luottaa Jumalaan ja Jeesuksen veriuhriin, mikä olet sinä (kokemustesi perusteella) sanomaan että hän ei puhu totta, tai että hän ei kuulu Jeesukselle.
Kerro mieluimmin omasta uskostasi ja mitenkä sinä näet asiat, siten ehkä saat toisetkin ajattelemaan - jos olet oikeassa.
Täällä on vaikka kuinka montaa lajia uskoa ja KAIKKI ovat oikeassa??
Eiköhän totuus ole enemmänkin, että kukaan EI OLE TÄYSIN OIKEASSA. Vain Jumala. - tarkoitat ?
alex-kasi kirjoitti:
väität minun sanoneeni jotain mitä minä en edes ole sanonut? Ja sitten haluat minun kommentoivan sitä? Kuinka on oikein laitasi?
Olenko minä sanonut, että käskyt olisi annettu pakanoille Israelin kautta? Näytähän sitten missä olen niin sanonut? En oikein usko että löydät sellaista mistään.
Eikö olisikin väärin jos esimerkiksi väittäisin, että sinä pidät käskyjä väärinä ja epäoikeudenmukaisina? Eikö vain? Siksi en sellaista väitä, mutta ihmettelen miksi sinä väität sellaista mitä en ole edes sanonut?KATSO VIIMEINEN LAUSE !
Otan kantaa tuohon sapatti asiaan
Kirjoittanut: ALEX-KASI 18.1.2007 klo 02.12
Siitä ei kannata syyttää sitten ketään muuta kuin minua, olen luterilaisen kirkon jäsen ja vaikka kirkossani onkin iso tukku virheitä ja asioita joita en parhaalla tahdollanikaan voi hyväksyä olen yhä jäljellä. En siis kuulu A-kirkkoonkaan.. joten älkää heitäkään nyt haukkuko minun takiani ..
Sapatti asian näen näin.
Mooses kirjoitti Israelin lait jotka (luonnollisesti) lepäsivät niissä käskyissä jotka Jumala oli hänelle antanut. Siis myös sapattikäsky siirtyi Israelin lakeihin aivan samoin kuin muutkin käskyt. - alex-kasi
tarkoitat ? kirjoitti:
KATSO VIIMEINEN LAUSE !
Otan kantaa tuohon sapatti asiaan
Kirjoittanut: ALEX-KASI 18.1.2007 klo 02.12
Sapatti asian näen näin.
Mooses kirjoitti Israelin lait jotka (luonnollisesti) lepäsivät niissä käskyissä jotka Jumala oli hänelle antanut. Siis myös sapattikäsky siirtyi Israelin lakeihin aivan samoin kuin muutkin käskyt.Mooses kirjoitti Israelin lait jotka (luonnollisesti) lepäsivät niissä käskyissä jotka Jumala oli hänelle antanut. Siis myös sapattikäsky siirtyi Israelin lakeihin aivan samoin kuin muutkin käskyt.
-''-
Siis Jumala KIRJOITTI käskyt ja antoi ne Moosekselle ja Mooses kirjoitti Israelin lait.
Jos luit tarkkaan miten kirjoitin (ja siis miten minä ymmärrän asian) oli että käskyt eivät ole vain Moosekselle vaan kaikille ihmisille jotka tunnustavat Raamatun Jumalan ylemmyyden.
Esimerkiksi:
Jos sinä kirjoittaisit Suomen lait sinun tulisi kirjoittaa ne siten että ne perustuisivat käskyihin - (ok ehkä huono esimerkki, mutta toivon että ymmärrät mitä tarkoitan). Mooses kirjoitti Israelin lait ja Jumalan tahto (mikä on kaikille) tuli käskyissä ilmi, mutta ne lait mitkä Mooses kirjoitti ovat vain Israelille, siis Israelin ei meidän - mutta käskyt mitkä Mooses sai ja mihin hän Israelin lain perusti ovat jokaiselle.
Näin uskon - usko sinä niinkuin uskot, mutta älä vääntele minun uskoani kirjoituksillasi.
Ja miksi tekisit? eihän siinä ole mitään itua, että väittelee itsensä kanssa.. :) - Häh?
alex-kasi kirjoitti:
koska en kokemuksistasi ole perillä, mutta ei mikään tapahtuma oikeuta tuohon parjaamiseen mistä puhumme nyt. Kaikki "tarkoitus pyhittää keinot" uskonto on väärää.. sano mitä sanot ..
Jos täällä palstalle on ihminen joka kertoo että hän luottaa Jumalaan ja Jeesuksen veriuhriin, mikä olet sinä (kokemustesi perusteella) sanomaan että hän ei puhu totta, tai että hän ei kuulu Jeesukselle.
Kerro mieluimmin omasta uskostasi ja mitenkä sinä näet asiat, siten ehkä saat toisetkin ajattelemaan - jos olet oikeassa.
Täällä on vaikka kuinka montaa lajia uskoa ja KAIKKI ovat oikeassa??
Eiköhän totuus ole enemmänkin, että kukaan EI OLE TÄYSIN OIKEASSA. Vain Jumala.Noinko hataralle perustalle tuet käännyttämisen tuohon kirkkokuntaan? Eikö ole ihmimillinen katastrofi joutua harhaopin villitsemäksi? Joku tolkku pitäisi pettämisessäkin olla!
- alex-kasi
Häh? kirjoitti:
Noinko hataralle perustalle tuet käännyttämisen tuohon kirkkokuntaan? Eikö ole ihmimillinen katastrofi joutua harhaopin villitsemäksi? Joku tolkku pitäisi pettämisessäkin olla!
sanoin että:
Jos täällä palstalla on ihminen joka kertoo että hän luottaa Jumalaan ja Jeesuksen veriuhriin, mikä olet sinä (kokemustesi perusteella) sanomaan että hän ei puhu totta, tai että hän ei kuulu Jeesukselle.
Tuo oli siis mielestäsi hatara pohja.. Jeesus Kristus ... ?
Sitäpaitsi en puhunut sanaakaan kääntymisestä .. joten mitähän taas oletat ..
Yritä pysytellä siinä mitä muut kirjoittavat - ilman että sotket omia uskomuksiasi muiden kirjoituksiin ... sellainen on toisten kirjoituksien vääristelemistä.. Väität että olen kirjoittanut adventismiin käännyttämisestä - hm .. voi vain ihmetellä jos vastasit minulle tai peilikuvallesi.. - on kummaa
alex-kasi kirjoitti:
väität minun sanoneeni jotain mitä minä en edes ole sanonut? Ja sitten haluat minun kommentoivan sitä? Kuinka on oikein laitasi?
Eikö olisikin väärin jos esimerkiksi väittäisin, että sinä pidät käskyjä väärinä ja epäoikeudenmukaisina? Eikö vain? Siksi en sellaista väitä, mutta ihmettelen miksi sinä väität sellaista mitä en ole edes sanonut?Ajatteletko vain yhtä kohtaa kerrallaan? Täällä muut puhuvat kokonaisvaltaisesti ajatellen niin, että huomioivat kaikki aiemminkin sanotut adventismin opit otettuina huomioon yhtäaikaa. Ja sinä otat yhden asian kerrallaan? Jopa niin, että et mahduta mukaan edes Raamatun opetuksia pohdittaessa adventismin oppien totuudellisuutta. Adventistien laintulkinnoin Evankeliumin sisältö muuttuu tyystin toiseksi. Jopa niin paljon, etteivät lukemattomat Uuden Testamentin opetuksetkaan enää kuulu muka kristinuskoon. Ajatteleppa nyt; Jos Paavali sanoo asioita laissa muuttuneen, niin ne muuttuivat alkuperäisestä tilanteesta toisiksi kristinuskoon tultaessa. Muutenhan millään Paavalin puheella ei olisi mitään merkitystä, ja merkitys jääkin vain adventistin puheelle. Mitä Raamatullisuutta sellainen olisi? Paavali kertoo juurtajaksain eron uudessa tilanteessa kristinuskossa verrattuina voimassaolevaan juutalaisten uskoon. Sitähän ei ole lopetettu. Jos Vanha liitto olisi lopetettu, ei Kristuksellakaan olisi voittoa! Siksi senkin tulee olla loppuun asti voimassa. Ja jos tuossa liitossa ei olisi enää ketään elossa, olisi tilanne silloinkin niinkuin Paavali puhuu testamentin aiemmasta omistajasta. JUMALAHAN KÄYTTÄÄ LAKIA NYTKIN NÄIN PITÄEN ASIOITA VOIMASSA. EIKÄ KYSE OLE KYMMENEN KÄSKYN LAISTA, KUN PUHUTAAN TESTAMENTISTA.Mutta JUmalan lakia sekin kuitenkin on. Siksi kristityt eivät tunnusta kymmenen käskyn lakia Jumalan laiksi, koska se on Jumalan lakia vähäisempi. Jeesus sääti kaikissa puheissaan koko ajan UUDEN LIITON lakia. Ja samoin tekivät apostolit. Jos tätä periaatetta ymmärtäisit, ymmärtäisit myöskin sen, miksi Ellen G. White oli "väärä profeetta". Se oli myös siksi, että Ellenin tapaan ei tule mitään laillisesti pätevää Jumalallista ilmoitusta. Miksikö? Siksi, että Ellenillä ei ollut annettu sellaiseen valtuutusta. Tätä eivät adventistit suostu pohtimaan syvällisesti, koska siten asia olisi auikoja sitten todettu heille kielteisllä tavalla kiistattomasti todistetuksi. Adventisteja ei totuus Ellenin profeetallisuudesta kiinnosta tippaakaan. He arvaavat, että sellaista profeetallisuutta ei Ellenissä ole. Ja tässäkin on kyse laillisuudesta. Jumalan ikuisesta laista. Eikä sitäkään puolta laillisuudesta löydy kymmenestä käskystä. Kymmenen käskyä on lakina tynkä.
- liitto ?
alex-kasi kirjoitti:
Mooses kirjoitti Israelin lait jotka (luonnollisesti) lepäsivät niissä käskyissä jotka Jumala oli hänelle antanut. Siis myös sapattikäsky siirtyi Israelin lakeihin aivan samoin kuin muutkin käskyt.
-''-
Siis Jumala KIRJOITTI käskyt ja antoi ne Moosekselle ja Mooses kirjoitti Israelin lait.
Jos luit tarkkaan miten kirjoitin (ja siis miten minä ymmärrän asian) oli että käskyt eivät ole vain Moosekselle vaan kaikille ihmisille jotka tunnustavat Raamatun Jumalan ylemmyyden.
Esimerkiksi:
Jos sinä kirjoittaisit Suomen lait sinun tulisi kirjoittaa ne siten että ne perustuisivat käskyihin - (ok ehkä huono esimerkki, mutta toivon että ymmärrät mitä tarkoitan). Mooses kirjoitti Israelin lait ja Jumalan tahto (mikä on kaikille) tuli käskyissä ilmi, mutta ne lait mitkä Mooses kirjoitti ovat vain Israelille, siis Israelin ei meidän - mutta käskyt mitkä Mooses sai ja mihin hän Israelin lain perusti ovat jokaiselle.
Näin uskon - usko sinä niinkuin uskot, mutta älä vääntele minun uskoani kirjoituksillasi.
Ja miksi tekisit? eihän siinä ole mitään itua, että väittelee itsensä kanssa.. :)Eihän tämä liitto ollut kaikkien ihmisten kanssa vai oliko sinun mielestä?
Minä kuitenkin uskon siihen, mitä Raamatussa sanotaan.
9:9 Kun minä olin noussut vuorelle vastaanottamaan KIVITAULUT, sen LIITON TAULUT, jonka Herra oli tehnyt teidän kanssanne, olin minä vuorella neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. - luottaa
alex-kasi kirjoitti:
sanoin että:
Jos täällä palstalla on ihminen joka kertoo että hän luottaa Jumalaan ja Jeesuksen veriuhriin, mikä olet sinä (kokemustesi perusteella) sanomaan että hän ei puhu totta, tai että hän ei kuulu Jeesukselle.
Tuo oli siis mielestäsi hatara pohja.. Jeesus Kristus ... ?
Sitäpaitsi en puhunut sanaakaan kääntymisestä .. joten mitähän taas oletat ..
Yritä pysytellä siinä mitä muut kirjoittavat - ilman että sotket omia uskomuksiasi muiden kirjoituksiin ... sellainen on toisten kirjoituksien vääristelemistä.. Väität että olen kirjoittanut adventismiin käännyttämisestä - hm .. voi vain ihmetellä jos vastasit minulle tai peilikuvallesi..Eihän siihen uskoon adventismi liity millään tavalla! höpöjäkö sinä nyt jo lurittelet? Kristinuskoonhan kuuluu juuri uskoa Kristukseen, Mutta ei siihen adventismin opit kyllä kuulu. Päinvastoin! Miksi et ajattele kokonaisuutta.
- ongelmia tiedossa
alex-kasi kirjoitti:
-''-
Esimerkiksi:
Ja miksi tekisit? eihän siinä ole mitään itua, että väittelee itsensä kanssa.. :)Perusongelmahan väitteessäsi on se, että jokainen voi lukea vaikka kuin usein sanotuksi, että koko Mooseksen laki oli Jumalan ja Israelin välisen liiton laki. Ja ilman säädöksiä ei olisi ollut Israelille annettuja lupauksiakan. Nehän puuttuivat Kymmenen käskyn laista. Eikä Kymmenen käskyä itsessään sisältänyt mitään rangaistusseuraamuksia lain rikkomisesta. Ilman kumpiakin, on jokainen laki mitätön ja käyttökelvoton. Pitäähän jostain tulla esille lain tarkoitus ja päämäärä. Samoin sen seuraamukset. Pelkkä kymmenen käskyä ei siis ole toimiva. Se vaatii lisäkseen aina jotain muutakin, ollakseen käyttökelpoinen. Ja silloin nuo lisät ovat oleellinen osa tuota lakia. Nämä Moosekselle annetut lait ovat nimeltämainiten annetut LAILLISESTI sitovalla tavalla ISRAELILLE, mutta ei laillisesti sitovalla tavalla pakanoille. Tämä laillisuus tulee näkyä lain yhteydessä niin, ettei se anna tulkinnoille sijaa. Israelin kohdalla ei tulkinnan varaa olekaan, mutta pakanoiden osuuteen ei ole vähintäkään mainintaa. Vielä laista. Esimerkkiä; Älä varasta ei sellaisenaan kerro yhtään mitään. Miksikö ei? Siksi, että laista ei käy ilmi, mikä olisi sellaista, jota voisi pitää jonkun omana. Siis omaisuuden omistaminenkin tarvitsee lain, jotta voitaisiin tietää, mikä on kenenkin omaa. Onko se jonkun omaa, jos se on varastettua? Onko se kauppiaan omaa, jos varastyetulla rahalla on ostrettu jotain ? Ja tämä varkaushan voi olla vaikka kuinka kaukana. USA on varastanut koko valtakuntansa alueen alkuperäisiltä omistajilta. Kenen omaa se oikeasti on? Onko varkaus siellä heiltä vai alkuperäisiltä varastamista, jos maa varastettaisiin petollisesti heiltä?
- alex-kasi
luottaa kirjoitti:
Eihän siihen uskoon adventismi liity millään tavalla! höpöjäkö sinä nyt jo lurittelet? Kristinuskoonhan kuuluu juuri uskoa Kristukseen, Mutta ei siihen adventismin opit kyllä kuulu. Päinvastoin! Miksi et ajattele kokonaisuutta.
aikaisemmin tein aloituksen.
Kysyin miksi adventistien kirjoituksia vääristellään? Kuinka voi kanssasi keskustella kun vain paasaat omiasi. Ei todella ole mitään mieltä - ota peili ja keskustele, ehkä saat mieleisesi vastauksen. :)
Oletko yksi niistä jotka ovat vihoissaan adbventisteille koska he opettavat että sellainen oppi että Jumala sallisi luotujensa kitua ikuisesti ei ole totta. Olet varmasti pannut sen iankaikkisen elämän ehdoksi, joka ei piinaavaan Jumalaan usko - heitetään ikuisesti kitumaan tulijärveen. Sekö on siis mielestäsi Raamatun opetusta ja Jumalan luonteen merkki. Onko se sinun merkkisi joka on osoittaa sinulle Jumalan luonteen?
Ei kannata arvostella muita jos itsellä on tuonlainen Raamatun kuva Jumalasta... mielestäni ..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164