Tietokoneen hankita

Minä vain

Meinasin tässä hankkia nyt lähiaikoina tietokoneen ja olen tässä miettinyt että nyt kun on tullut paljon uusia osia (joiden hinnat hipovat taivaita) niin onko järkeä hankkia sellanen noin 1500€ kone nyt, vai odottaa että saan kerättyä lisää rahaa ja että osien hinnat ovat laskeneet? Meinaan vaan että koneen tulisi olla aika hyvä että jaksaa pyörittää suurempia MMORP pelejä... Että lähinnä tässä vaan mietin että jos nyt ostan sen koneen tuolla hinnalla niin onko odotettavissa että se on loppujen lopuksi todella huono kun päästään kesään ja verrataan niitä hintoja ja koneita silloin.

6

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietokoneiden arvo laskee todella paljon aina, eikä koskaan ole oikea aika ostaa konetta. Joskus on vain hieman enemmän väärä aika ostaa ;).

Kesän lopulla pitäisi olla seuraava suht fiksu aika ostaa konetta: Nvidian ja AMD:n uudet näytönohjaimet ovat jo liikkeellä, kuten on myös AMD:n ja Intelin seuraavat prosessorisukupolvet.

Tuossa 1500€ hintaluokassa kenties myös maaliskuussa voi olla fiksua, kun AMD on saanut huippukortit ulos ja Nvidia saa Geforce 8800-korttien seuraajat liikkeelle.

• Minä vain

Joo siis tätä itse asiassa hainkin, eli onko järkevää hankkia vielä kun kuitenkin esimerkiksi intelin core 2 duot kuulema pudottavat hintaansa kesään mennessä aika paljon. Ja olenpa kuullut että kuulema ovat aika hyviäkin. Ei kyllä sen puoleen että eipä tässä ennen kesää ole mitään älyttömän hyviä pelejä tulossa, no tietysti warhammer, crysis, age of conan ym ym ym mutta jospa minä kuitenkin odottelisin siihen kesään tai edes maaliskuuhun asti.

• Minä vain kirjoitti:

Joo siis tätä itse asiassa hainkin, eli onko järkevää hankkia vielä kun kuitenkin esimerkiksi intelin core 2 duot kuulema pudottavat hintaansa kesään mennessä aika paljon. Ja olenpa kuullut että kuulema ovat aika hyviäkin. Ei kyllä sen puoleen että eipä tässä ennen kesää ole mitään älyttömän hyviä pelejä tulossa, no tietysti warhammer, crysis, age of conan ym ym ym mutta jospa minä kuitenkin odottelisin siihen kesään tai edes maaliskuuhun asti.

Nuo ovat melko ylivoimaisia tällä hetkellä AMD:n tarjoamiin prossuihin nähden.

1) Teho/MHz-suhde parempi. AMD:n X2-prossuilla pitää olla yli 500MHz korkeampi kellotaajuus kuin C2D-prossuilla, että pärjää.

2) Selvästi tehokkaampia kuin vastaavan hintainen X2

3) Pienempi virrankulutus -> pienempi lämmöntuotto

4) TODELLA hyvä kellottuvuus. Esim. oma E6300 kellottuu 1.86GHz tasosta 3,04GHz tasoon suht halvoilla osilla ja erittäin hiljaisena menee.

Tuo melkein 1.2GHz lisä tuo paljon lisää tehoa kun muistaa, että teho/MHz suhde oli hyvä
        ---

Nyt on tullu tuo uusi E4300 - prossu halvempaan hintaluokkaan ja tuo on todellin Loisto-ostos kun hinnanalennus tulee. Siinähän on 60MHz pienempi kellotaajuus vakiona kuin E6300:ssa, mutta kellottuu Vielä paremmin. 3375MHz vakiotuulettimella ja halpis-emolla.. ihan hyvin mielestäni

• Tuolla saa jo aika hyvän koneen.Tietokoneen osia hankkiessa on vain huonoja ja vielä huonompia hetkiä hankkia niitä.
      Eli jos nyt ostat sinulla on lähes markkinoiden tehokkain kone jolla ei varmaan 5:n vuoden päästä kyllä pelata niitä uusia pelejä.Asia on ihan samoin jos odotat ja hankit myöhemmin.Ei ole mitään järkeä odottaa.

Järkevällä komponenttejen hankinnalla tulee säästöä jonkin verran.
      tuo 1500€;n kone esim.
      Asus P5B-E-plus 150€
      A-data extreme DDR2 800MHz cl4 240€
      E6400 230€
      GF8800GTS 420€
      DVD asema 40€
      Seagate barracuda SATAII 320Gt 100€
      BEQuiet 500W 90€
      kotelo What ever 100€

Tuosta 1500€:sta jäi näköjään reilusti alle.No näyttöön ja käyttöjärjestelmään loput Eurot.
      Prosessori kellotetaan sinne 3GHz:n tuntumaan jos enemmän niin sitten boxed cooleri huitsin nevadaan ja 50€ cooleriin.

• Laskukoneella tuo teki 1370€.
        Eli ei tuolla lopulla nyt ihan littunäyttöä saa.Mutta mitäs vikaa kuvaputkinäytössä.Oletan että ennestään näyttö.Mitenkäs Visva vai mikäs se uusin nyt olikaan.Xp luultavasti löytyy ennestään.Eli budjetissa pysyttiin.

• Esim. E4300 on todella hyvä prossu. Suomihinnat ovat luokkaa 175-200€. E4300 1.8GHz on toistaiseksi heikoin Core 2 DUO prossu vakiona, mutta on totaalisen mainio kellottumaan.

Prossun hyvä puoli on se, että kerroin on yhdeksän [9x200MHz]..eli E6300 ja E6400 kerroin jää pienemmäksi. Ylikellotustestissä tuo E4300 oli mennyt 9x375MHz..eli 3375MHz vakaana.

Ei siinä vielä kaikki: Tuo 3375MHz meni vakiotuulettimella ja emolevynä käytettiin Gigabyte GA-965P-DS3:a, minkä hinta Suomessa on romahtanut 120€:n tasoon, Saksassa 100€..eli ei ole kallein mahdollinen emo. Sanoivat tosin, että olisi paremmalla jäähyllä mennyt todennäköisesti vielä tuosta 3.375GHz tasosta eteenpäin.

Eli: 70€ halvempi kuin E6400 ja tuntuu kellottuvan paremmin.
        ---

Ottaisin kiintolevyksi mieluummin Samsung T166 320GB:n n. 90€.

Tehokkaampi kuin Seagate 7200.10
        Paljon hiljaisempi
        Paljon viileämpi
        Halvempi
        -Takuu "vain" 36kk

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe