Tyhmästä otsikosta huolimatta tämä on vakava keskustelunavaus.
Kyse on siis tästä:
Selvänä olen ateisti. Mutta kun alan juoda punaviiniä, niin jo parin lasin jälkeen olen taipuvainen uskonnollisuuteen. Kolmen lasin jälkeen Jumala ja Jeesus tuntuvat jo todella läheisiltä. Neljän lasin jälkeen alan jo tuntea itsenikin Jeesukseksi. Haluan rakastaa koko maailmaa ja tehdä kaikki onnellisiksi.
Mistä tässä on kyse?
Kaksi teoriaa
A) "In vino veritas", eli punaviini purkaa ne sisäiset suojavarustukset, joita olen rakentanut uskonnollisuutta vastaan. Todellinen minä paljastuu. Ja tuo todellinen minä tykkää Jeesuksesta.
B) Punaviini ei sovi minulle, sillä se tekee minusta tyhmän. Harkintakykyni heikkenee ja kaikenlaiset evankelistat ja apostolit alkavat hihhuloida tajunnassani.
Ateismini on jatkuvasti koetuksella, sillä pidän punaviinistä. Tämä on rankkaa!
Jeesus asuu punaviinissä?
14
761
Vastaukset
- ....
:))
Viskissä tuppaan uskomaan jättimäiseen kaninpaskaan nimeltä Martti, joka hallitsee maailmaa Närpiöstä käsin. Oluessa yleensä luulen itsestäni liikoja, ja saan pakkeja naisilta. Kossussa luulen osaavani laulaa, ja hoilaan "Intian Kuuta" todella innoissani. On se kummallinen aine tuo etanoli.
- punkku.
Tekstin perusteella suhede tuntuu olevan suht oikea.
Se vitun ylimielisyys!
Katsotaan mitä se poikii ;) Kuuluisin tiedemies myös vihjaili samaa:
"Jeesuksen iloinen olemus on kahlinnut minut".
-Albert Einstein
Viini miehiä. Kuin myös allekirjoittanut nauttii punkkua. Oisainpa muuttaa tuon vesijohto veden espanjalaiseksi servesa laatuiseksi edes.- juttu on
Minulle on käynyt monesti että baari joka on alkuillasta täynnä vanhoja rumia ämmiä onkin kohta notkollaan muodokkaita misuja. Ihmeitä tapahtuu.
- loppuillasta
sulla poju ei kuitenkaan "nouse ylös" mikään (paitsi ehkä laatta lentää), joten ylösnousemuksen tasolle et punaviinilläkään pääse.
- kultainen nuoruus
loppuillasta kirjoitti:
sulla poju ei kuitenkaan "nouse ylös" mikään (paitsi ehkä laatta lentää), joten ylösnousemuksen tasolle et punaviinilläkään pääse.
Miksi sinusta tuli ateisti?Mikä sai sinut luopumaan lapsenuskostasi kristillisessä maassa?Minut sai luopumaan maaliset himot.Juominen oli kivaa,krapula oli kaameaa,paniikkihäiriö pelottavaa,synnintekeminen houkuttelevaa,mutta tuhoisaa.
Ketkä pääsevät taivaaseen? Minä luulin että kaikki.
Kaukaiselta koko asia tuntuikin,mutta annoin mennä lujaa,elämää piti elää täysillä.
STOP.Jumala laittoi stopin.Esteitä alkoi tulla.Vaikka kuinka pyristelin vastaan,Jeesus kolkutteli sydämelle.
Paljon väittelin Raamatun sanaa vastaan,vaikken oikeasti ollutkaan siihen koskaan tutustunut.
Jos täällä haluaa olla "JOTAIN",niin ei uskovainen ainakaan.
Kiikun kaakun,voisinko alkaa uskovaiseksi,mietin.Tylsäksi nutturapääksi?
koetin tehdä Jumalan kanssa sopimuksen:jos veljeni tulee uskoon ja lopetta juomisen,sitten minäkin alan uskikseksi.
E-HEI,ei käynyt Jumalan suunnitelmaan:ensin sinä,sitten muut perässä.ehdoitta.
HUH,se otti koville.Suku oli ihmeissään.Mitä minulle oli tapahtunut?
vanha stressi oli kadonnut,uusi rauha oli tullut tilalle.pikkuhiljaa ravintolassa käyminen ei antanutkaan enää mitään.
Oma mies olikin parasta,mitä tiesin!
WAU! tuli rauha,käsit-tä-mättö-män ihmeellinen rauha,sisimpään.
HUIII,silmät aukenivat,missä maailmassa olinkaan elänyt,ja mitä mahtavaa Jumala antoikaan tilalle!! enemmän kuin osasin odottaakkaan!
siinä se oli,se lause,jonka kerran olin kuullut:
Anna elämäsi Jeesukselle,saat elämäsi takaisin!
Niin kävi,ja paljon enemmäm.ja nyt huomaan,en olekkaan tylsä nutturapäinen kirkonpenkissä istuva,joskus nousen seisomaankin,käteni kohti taivasta,ja huokaan :KIITOS JEESUS,taivaassa tavataan! - Saddu ;-)
kultainen nuoruus kirjoitti:
Miksi sinusta tuli ateisti?Mikä sai sinut luopumaan lapsenuskostasi kristillisessä maassa?Minut sai luopumaan maaliset himot.Juominen oli kivaa,krapula oli kaameaa,paniikkihäiriö pelottavaa,synnintekeminen houkuttelevaa,mutta tuhoisaa.
Ketkä pääsevät taivaaseen? Minä luulin että kaikki.
Kaukaiselta koko asia tuntuikin,mutta annoin mennä lujaa,elämää piti elää täysillä.
STOP.Jumala laittoi stopin.Esteitä alkoi tulla.Vaikka kuinka pyristelin vastaan,Jeesus kolkutteli sydämelle.
Paljon väittelin Raamatun sanaa vastaan,vaikken oikeasti ollutkaan siihen koskaan tutustunut.
Jos täällä haluaa olla "JOTAIN",niin ei uskovainen ainakaan.
Kiikun kaakun,voisinko alkaa uskovaiseksi,mietin.Tylsäksi nutturapääksi?
koetin tehdä Jumalan kanssa sopimuksen:jos veljeni tulee uskoon ja lopetta juomisen,sitten minäkin alan uskikseksi.
E-HEI,ei käynyt Jumalan suunnitelmaan:ensin sinä,sitten muut perässä.ehdoitta.
HUH,se otti koville.Suku oli ihmeissään.Mitä minulle oli tapahtunut?
vanha stressi oli kadonnut,uusi rauha oli tullut tilalle.pikkuhiljaa ravintolassa käyminen ei antanutkaan enää mitään.
Oma mies olikin parasta,mitä tiesin!
WAU! tuli rauha,käsit-tä-mättö-män ihmeellinen rauha,sisimpään.
HUIII,silmät aukenivat,missä maailmassa olinkaan elänyt,ja mitä mahtavaa Jumala antoikaan tilalle!! enemmän kuin osasin odottaakkaan!
siinä se oli,se lause,jonka kerran olin kuullut:
Anna elämäsi Jeesukselle,saat elämäsi takaisin!
Niin kävi,ja paljon enemmäm.ja nyt huomaan,en olekkaan tylsä nutturapäinen kirkonpenkissä istuva,joskus nousen seisomaankin,käteni kohti taivasta,ja huokaan :KIITOS JEESUS,taivaassa tavataan!...mahdollisesti päässyt samaan lopputulokseen mikäli kyseessä olisi ollut buddha tahi jehowa tms.
Olisiko mahdollisesti kyseessä vain n.s. pelastava nuora joka oli sattumalta kyseisessä tilanteessa käsillä...yhteiskuntamme sallivana uskontona,kö ?!?
Mutta hyvät jatkot vaan sinulle valitsemallesi tielle jos se sinut sai `selviämään´ !?!
Mutta älä toki moista reseptiä totuutena muille tyrkytä,jookos-kookos ?!?
;-)
- .....
joudun poistumaan nyt pariksi viikoksi areenalta.
Älkää hukatko tätä keskustelua, haluan "tsekata" sen palattuani.
Ps. olkaa kiltisti ;) - Saddu ;-)
...todennäköisesti B-vaihtoehto lienee oikeanlainen
kyseessäsi ?!?
C2H5OH lienee sallittu kun sen valtion veromasiinan kautta hankkii ja siitä kunnialla osaa nautiskella,kö ?!?
Viina ollee viisasten juoma,kö ?!?
Tahi sen verotuksen keksineiden yhteisön ylläpitäjä ?!?
p.s. älkää hyvät inehmot ostelko sitä pääkallo-lasinpesunestettä kun siinä sitä metanolia(cH3OH) on...se kun imeytyy tuulettimen kautta hengitettynä ja nahkan läpi käsille läikkyneenä !!! -> aivotoiminta heikkenee ja teistä voipi tulla imbesillejä,idiootteja tai muuten vaan uskovaisia !?!
lol
;-) - Teisti
Osuit oikeaan! Teoria A pätee useimmissa tapauksissa. On vain eräänlainen halpa vitsi, että muka näkee tonttuja tai muita ilmestyksiä humalassa. Olen sen verran elämäni aikana humalassa ollut, että voin sanoa näkyjen olevan vitsi. Ellei ole vakavia mentaalisia ongelmia. Viini voi useille olla lääke sydämen paatumukseen ja lukkiutuneisiin käsityksiin.
- beaudeaux
Puolivakavissani kysyn tätäkin:
Kun juon olutta, tekee mieleni alkaa kuunnella Wagnerin oopperoita. Germaaniset jumalat rymistelevät tajunnassani ja jyräävät kaikki kristilliset arvot maan tasalle.
Wagner on kuitenkin kierolla tavalla kristitty. Kun "Ringin" loppuhuipennus lähestyy 15 tunnin rymistelyn jälkeen, muuttuu oopperan keskushahmo Brünhilde naispuoliseksi Kristukseksi. Eli uhraa itsensä todistaakseen rakkautensa. Itsekkyyteen ja ahneuteen perustunut germaaninen jumalsysteemi romahtaa. Tilalle tulee ylimaallinen rauha.
Eli oluenkin kautta päädyn Jeesuksen ristin juurelle, tosin hieman kiertotietä...
Pitäisikö todellakin lopettaa kaikki alkoholin nauttiminen? Uskottavuuteni ateistina on muutoin vaarassa... Toisaalta miksi minun pitäisi olla uskottava?
Miksi ylipäätään kaikilla on niin kova hinku olla oikeassa? Väärässä oleminen voi olla antoisampaa! - peri(n)uskoton
beaudeaux kirjoitti:
Puolivakavissani kysyn tätäkin:
Kun juon olutta, tekee mieleni alkaa kuunnella Wagnerin oopperoita. Germaaniset jumalat rymistelevät tajunnassani ja jyräävät kaikki kristilliset arvot maan tasalle.
Wagner on kuitenkin kierolla tavalla kristitty. Kun "Ringin" loppuhuipennus lähestyy 15 tunnin rymistelyn jälkeen, muuttuu oopperan keskushahmo Brünhilde naispuoliseksi Kristukseksi. Eli uhraa itsensä todistaakseen rakkautensa. Itsekkyyteen ja ahneuteen perustunut germaaninen jumalsysteemi romahtaa. Tilalle tulee ylimaallinen rauha.
Eli oluenkin kautta päädyn Jeesuksen ristin juurelle, tosin hieman kiertotietä...
Pitäisikö todellakin lopettaa kaikki alkoholin nauttiminen? Uskottavuuteni ateistina on muutoin vaarassa... Toisaalta miksi minun pitäisi olla uskottava?
Miksi ylipäätään kaikilla on niin kova hinku olla oikeassa? Väärässä oleminen voi olla antoisampaa!jos joku kuuntelee Wagneria selvinpäin tai edes humalassa, on jo vakavasti uskoontulemisen tiellä. Itse olen lopettanut musiikin kuuntelun Uriah Heepin "Gypsy" -biisiin. Se oli jotenkin niin saatanallinen:)
Onko tuossa sinun Wagnerissa muuten Viivi jotenkin läsnä? Se on niin pelottva hahmo; estää sikaa sikailemasta...Röh, röh
:))
- Ch.D.
Jaa, eipä tuo ollut uutta. Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää, missä rypälelajikkeessa erityisesti Jeesus asuu. Itse olen tällä hetkellä mieltynyt Merlot-lajikkeeseen ja Chileläisiin viineihin. Tosin on todettava, että ennen ja jälkeen nauttimisen sekä niiden aikana uskoni ei kasva saatikka sitten vähene. Jos tarvitset punaviiniä uskonnollisten tunteiden nostattamiseksi, niin kannattaa juoda muutama lasi ennen kuin lähdet esim. kirkkoon tai tapaat ihmisiä, joita epäilet selvänäkin uskovaisiksi. Ehkäpä suurin osa tämän palstan hörhöisimmistä ja typerimmistä heitoista on kirjoitettu jossakin viini tai viinahöyryissä. Mitä itse joit, ennen kuin rohkaistut tänne kirjoittamaan?
Saa sitä muuten punaviinistä pitää, vaikka uskoisi Jumalaankin ja Kristukseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394923Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6614109Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732291Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162057MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401858- 961696
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671441OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 941134
- 871131