Mikä mahtaisi olla kulutus puoliliukuvassa 8.4m veneessä tuolla koneella noin 10-12 solmun matkavauhdilla ? Itse veikkailin 20 litraa tunti, mutta olenko ihan hakoteillä.
Volvo-Penta TMD40 126hp (diesel)
4
3374
Vastaukset
- lienee
korkeimmillaan tuolla matkavauhdilla, koska vettä työnnetään edessä aika lailla. arviosi lienee melko kohdillaan, ei ainakaan alakantissa. Toki riippuu veneesi pohjaratkaisusta aika lailla.
Minulla itsellä TAMD 40 (165 hv) 8,7 m "puoliliukuvassa" 4000 kg veneessä. Oma veneeni nousee kylläkin liukuun n 14 solmussa ja ajelen matkanopeutta n 16 - 18 s, jolloin kulutus n 20 l/h. En ole ikinä ajellut pitkiä matkoja liukukynnyksen alapuolella, joten tarkemmin en osaa sanoa, mutta luulisin kulutuksen olevan mieluummin 30 l/h. Pohjan kunto vailuttaa 15 - 20%, sen verran putosi kulutus kun peruskunnostin pohjan edellistalvena. - Katsastusmies-1
Puoliliukuva vene kuluttaa noin 2 l/mpk joka 10 solmun vauhdilla tekee 20 l/h.
Mikäli pudotat nopeutta hieman alemmaksi voi kulutus pudota tuntuvastikin, eli lähemmäs uppoamarunkoisen kulutusta.
Ellei sitten 12 solmua jo ole liukukynnyksen yläpuolella jota epäilen.- eskom
Marino 9000 vastaavalla koneella vei 8 solmun nopeudessa vain 1,1 litraa/mpk ja 13 solmun nopeudella neljän henkilön kuormalla oli kulutus 1,8 litraa/mpk. Henkilömäärän lisäys lisää kulutusta suuremmalla nopeudella tuntuvasti voimakkaammin.
ja Marino 9000 (124 hv TMD40A) vie n.2.2l/mmaili itselläni. Tosin ystävieni marinot vie samat vaikka niissä jossain on BMV 165. Tämä matkavauhdissa 2600rpm/min. Ilmeisesti Volvo on vähän janoisempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069