Säilytätkö maksukuitit , ja tarkastatko tiliotteet?
Minä juuri velloin läpi koko vuoden kutit ja panin tiliotteet vielä talteen. Muita kuittia säilytän paitsi pieniä pankkiostokuitteja en.
Silmäilen kuukauden lopussa tiliotteen läpi.
Sitten laitan vielä kansioon jossa on omat lokerot ei maksuille,ne hävitän sitten vuoden lopussa niinkuin nyt.
On joskus sattunut ns. nolla virhe maksupalvelussakin ja siitä olen oppinut vähän seuraamaan niitä laskuja. Nythän maksan paljon laskuja netissä itse ja on oma syy jos on väärin.
Vesi laskut ja lämpölaskut lasken tarkastikin miten on mennyt viime vuoteen verrattuna.
Juuri huomasin ,ettei vesi lasku ollut kuitenkaan paljon isompi ,vaikka poutakesänä kasteltiin paljon kasveja .
Säilytätkö ja ....
4
309
Vastaukset
- mummikka
Tiliotteet tarkistan ja säilytän, myös laskut minne olen merkinnyt maksupäivän, siis sen milloin kirjasin ne verkkopankkiin. Maksan kaikki laskut sitä kautta.
Kirjanpitoa pidän Excel taulukolla mistä näen heti menot ja tulot jaoteltuna kuukausi ja vuositasolla. Tätä taulukkoa olen harrastanut pitkään ja olen todennut sen omalta kohdalta hyväksi tavaksi pitää menot kurissa. Aiemmin laitoin tositteet päivittäin mappiin, mutta laiskuus on hyvä lahja, kun sitä osaa oikein käyttää:
Kyökin seinällä on jo vuosikausia roikkunut mappikalenteri, ja kalenterin taskuun on kätevä sujauttaa kuitit ja tiliotteet. Sieltä ne tarvittaessa löytyvät.
Vuodenvaihteessa uusi mappikalenteri seinälle ja vanha kunnon kuminauhalla sidottuna senkin hyllylle entisten jatkoksi.- kati2
Joskus sitä tekee löydön. Lokakuussa oli tililläni 30 euroa liikaa. Se oli tasan yhden puhelinlaskun verran. Soitin Puhelinyhtiöön ja siellä sanottiin, että lasku oli maksettu.
Oli tapahtunut virhe. Minun puhelinlaskuni oli maksettu jonkun toisen tililtä. No asia korjattiin ja kassarouva oli kiitollinen ilmoituksestani. - mieltä
Tuota säilyttämistä ja tiliotteiden tarkistamista olen suorittanut vuositolkulla, kunnes totesin - vuodenvaihteessa vuosi sitten - että nyt se saa loppua. Kun ei tähän ikään mennessä mitään epätavallista ole sattunut ja olen rahankäytössäni edelleen tarkka, niin jonninjoutavaksi totesin homman. Melkeinpä onnittelin itseäni muuttumisestani... :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496415Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6552709Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841155
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.851144Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601098Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2811083- 891080
- 70971
- 228864