Vieläkin on varmaankin hyvin muistissa, kuinka alkoholiveronalennus rankaisi eläkeläisiä muuttamalla heidän indeksinsä miinusmerkkiseksi (eläkkeet siis pienenivät).
Nyt Vanhanen suunnittelee toista invaasiota eläkeläisten kukkarolle - elintarvikkeiden ALV:n 5%:n alentamistavoitteellaan. Joka tulee tietämään eläkeindeksiin 2,5-3% lovea. Tämä on siis Keskustan tavoite. Parturitkaan eivät alentaneet palvelunsa hintaa, joten on oletettavaa, että elintarvikkeiden alekaan ei näy kansalaisen kukkarossa. Paitsi tietenkin eläkeläisten, joiden eläke taas pienenee.
Elintarvikkeiden ALV:n vähennys
5
564
Vastaukset
- hintaa...
mutta etelässä ei ilmeisesti näin tehty elikkäs ahneus pääsi voitolle
Epäily elintarvikkeiden alv:n alentamisen vaikutuksista on mielestäni oikeutettu. Oma parturiliikekierrokseni osoitti, että vain yksi neljästä lähipiirini parturista oli alentanut miesten tukanleikkuun hintaa. Hintahaitari oli aiemmin 14-18 euroa, nyt kallein yrittäjä oli laskenut hintansa 17 euroon, muiden hinnat olivat ennallaan. Käytänössä alv:n lasku oli päättäjien taholta annettu tuntuva palkankorotus yrittäjille.
Näyttää siis siltä, että olisi parempi kun valtio keräisi kulutusveroja entisellä tavalla ja käyttäisi veronalennuksiin aiotun summan etuuksien korottamiseen.- näin:
Nostettiin ennen joulua (~lokak.) parilla eurolla, nyt sitten ei nostettu hintoja.
- oivahärkönen
... mene vähittäishintoihin, ei se myöskään näy elinkustannusindeksissä eikä siis vaikuta eläkkeisiin.
- Tyytyväinen.
..eläke eikä ole laskenut yhtään kertaa no tottakai se pitäisi nousta enemmän mutta kyllä sillä hyvin pärjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462544
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312207- 792118
- 951946
- 321682
- 121516
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?251274Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181155