V-alkuinen

joka toinen sana

Jopa tytöt käyttelee v-alkuista kuin
sidesanaa, joka lauseessa. Ei kuulosta
hyvältä.

10

691

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveisin

Kaino

• 70-luvulla jouduin kulkemaan ammattikoululaisten kanssa samassa linja-autossa ja siellä lenteli tosissaan v-alkuista saan,sitten kerran hermostuin,kun ei muuta kuullut,käännyin näihin koululaisiin päin ja sanoin:kuulkaas nuoret teillä on ihan väärä sana,sehän on RIEMU RASIA,arvatkaas hiljenikö porukka.
        sen jäleen aina kun satuin samaan autoon,niin poppoot oli hiljaa.

• muori67 kirjoitti:

70-luvulla jouduin kulkemaan ammattikoululaisten kanssa samassa linja-autossa ja siellä lenteli tosissaan v-alkuista saan,sitten kerran hermostuin,kun ei muuta kuullut,käännyin näihin koululaisiin päin ja sanoin:kuulkaas nuoret teillä on ihan väärä sana,sehän on RIEMU RASIA,arvatkaas hiljenikö porukka.
        sen jäleen aina kun satuin samaan autoon,niin poppoot oli hiljaa.

Teini-ikäisen, todella mukavan sukulaispojan vaatteisiin oli myös aikoinaan tarttunut voi v -huudahdus.
        Kun hän meillä ollassaan sitä käytti, korjasin aina: - Tikku.
        Hetken poika muisti varoa, mutta sitten se alkuperäinen tapa taas lipsahti.

Eräänä iltana sain tarpeekseni kohteliaasta oikomisesta ja päätin täräyttää tosi rajusti. Puhuttelin poikaa nimeltä ja ilmoitin, että tässä huushollissa ei vittuile kukaan muu kuin minä!

Se shokki tehosi. Poika otti opikseen.

• Hurjat
        Venlastiina kirjoitti:

Teini-ikäisen, todella mukavan sukulaispojan vaatteisiin oli myös aikoinaan tarttunut voi v -huudahdus.
        Kun hän meillä ollassaan sitä käytti, korjasin aina: - Tikku.
        Hetken poika muisti varoa, mutta sitten se alkuperäinen tapa taas lipsahti.

Eräänä iltana sain tarpeekseni kohteliaasta oikomisesta ja päätin täräyttää tosi rajusti. Puhuttelin poikaa nimeltä ja ilmoitin, että tässä huushollissa ei vittuile kukaan muu kuin minä!

Se shokki tehosi. Poika otti opikseen.

mummelit on nuorisolle antanut!

• Hurjat kirjoitti:

mummelit on nuorisolle antanut!

Tällä kertaa nuorisolta mummelille.
        Eilen kaupassa kolme noin 12-13 -vuotista tyttöä valitsi pullaa itselleen. Kermamunkkeja oli kaksi, ja kolmas tyttö olisi myös halunnut sellaisen. Hän tietysti jäi ilman ja manasi hartaasti: - Voi kikkelin, kikkeli!

Tämä feministinen vastaisku v-alkuiselle pisti pokkani kovalle koetukselle. Mutta kova olen minäkin. Nauroin vasta ulkona.

• Hintriika1.

Ottaa se toki korvaan. Mutta osattiin sitä ennenkin. Minulla oli aikanaan tuttava (nyt jo edesmennyt), jonka kieli oli hieman monipuolisempaa. Hänellä joka kolmas sana oli kirosana, mutta vaihtelun vuoksi ne olivat v-alkuinen, p-alkuinen ja s-alkuinen. Tyyliin:

"Mitä mieltä vittu on kenenkään perkele muistella vanhoja saatana..."

• Kaitalan Kalle

Tuli mieleeni naapurin ukko, joka ei voinut sietää lapsia. Kun metelöimme ja leikimme lähikalliolla, tuli ukko huutamaan, että j-lauta, johan nyt on p-kele, ettette te s-nan paskahousut painu h-iin!
        Pienempinä me oikein pelkäsimme häntä, mutta isompina hänen kiroilunsa ei enää tehnyt vaikutusta.

• aupA

Kasvattajien tehtävä, siis pääasiassa vanhempien, mutta myös isovanhempien, opettaa kaunis arkikieli ja käyttäytyminen. Puhua itsekin "ihmisiksi" ja puuttua lasten kielenkäyttöön.
      Koulussa opettaja kauhistuu, mikä ero perheiden kielenkäytössä voi olla. Jos kotona ei pystytä yhtä lasta kasvattamaan, miten se onnistuu yht'äkkiä isolle koululuokalle.
      Isovanhemmilla voisi olla vaikutusvaltaa.

• tv,ohjelmissa V-alkuisia sanoja.Osaa ne nuoret lopettaa sen sanan kun tulevat aikuisiksi,olen nähnyt.
        Sama miten kasvattaa nuori käyttää v,sanaa ja lapset myös.
        yksin opettja ei pysty kieltämään mutta koulun säännöt pitää tiukentaa.
        Minulla tuli perhana sana kun pikkunen pukkasi suutuksisa ruokalautasen pitkin pöytää.Kyllä sitä sanaa sitten matkittiin joka paikassa.

• Pulmanen

Aikoinaan meidän opettaja alakoulussa pesi suun saippuavedellä jos sanoi tuhman sanan.
        Kotona olisi takuulla tullut remmiä kiroilusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe