koneeni meni rikki tässä vähän aikaa sitten kun puhdistin posessorin tuulettimen jäähdytys siilen jonka jälkeen se ei enään käynnistynýt , vaan tuli virhe ilmoitus ja sitten pisti virrat pois. vaihdoin kova levyn mutta ei auttanut. vika ei ole powerissa, sen olen jo myynyt.
eli vika on muistissa tai emolevyssä tai prosessorissa. olisiko kellän tietoa missä niissä?
eli kun alan asentamaan win xp tä niin kone antaa virhe ilmoituksen ja sitten sulkee kaikki virrat pois. linux ubuntua asennettasessa ,ubuntu jää jumiin.
t: amatööri
kone ei toimi
4
419
Vastaukset
Pari seikkaa ainakin tulee mieleen.Vanhallakaan virtalähteellä ei käynnistynyt?
Virtalähteen johdot oikein?Prosessorin siilen tuuletin kytketty.Prosessorin siilen pohja ei välttämättä ole tasainen(esim. Athlon XP) vaan siinä on kynnys joka voi jäädä "kanttaamaan".
Tarkista siilen kiinnitys.
Ainahan on tietysti se mahdollisuus että sait jotain rikki asennuksen aikana.- tällä taas
vanha virtalähde oli ihan ok , oon jo myynyt se pois ja ei o tuluu valituksia. johdot oli ok, kokeilin varmaan 30-40 kertaa.
prossuna athlon xp, eli voisin tietty kattoa sen siileen pohjan, kun sen irrotinkin ja sit se vika tuli. se prssuun tuuletin kyllä pyöri, eli mitenkähän se siili sitten vaikuttais sen käyttöjärjestelmän asentamiseen koska xp katkasee virrat ja linux asennettaessa jää jumiin.
jep mietin vaan että mikäköhän siitä olis mennyt rikki, luulin että kovalevy, mutta sen oon jo vaihtanut.
eli muisti, emo, prossu tai näyttiis, - selvä tappaus:
tällä taas kirjoitti:
vanha virtalähde oli ihan ok , oon jo myynyt se pois ja ei o tuluu valituksia. johdot oli ok, kokeilin varmaan 30-40 kertaa.
prossuna athlon xp, eli voisin tietty kattoa sen siileen pohjan, kun sen irrotinkin ja sit se vika tuli. se prssuun tuuletin kyllä pyöri, eli mitenkähän se siili sitten vaikuttais sen käyttöjärjestelmän asentamiseen koska xp katkasee virrat ja linux asennettaessa jää jumiin.
jep mietin vaan että mikäköhän siitä olis mennyt rikki, luulin että kovalevy, mutta sen oon jo vaihtanut.
eli muisti, emo, prossu tai näyttiis,kun laitoit sen jäähdytyssiilin takaisin, se ei
tullut kunnolla paikalleen ja/tai putsasit piitahnatkin pois.
Prossu ylikuumenee ja varjellakseen itseään
kärähtämästä pysäyttää järjestelmän.
Ihan on "rautavika", käyttöjärjestelmällä ei
ole asian kanssa mitään tekemistä. - näin on
selvä tappaus: kirjoitti:
kun laitoit sen jäähdytyssiilin takaisin, se ei
tullut kunnolla paikalleen ja/tai putsasit piitahnatkin pois.
Prossu ylikuumenee ja varjellakseen itseään
kärähtämästä pysäyttää järjestelmän.
Ihan on "rautavika", käyttöjärjestelmällä ei
ole asian kanssa mitään tekemistä.kiitti vinkistä. se siili olikin sanomallasi tavalla vinossa. siilen kiinnityksessä saa olla tarkka ja käyttää voimaa. en putsannut piitahnoja pois, mutta ilmeisesti se prossu ei sitten johda lämpöjä siileen jos ei ole tasasesti kosketuksessa siileen. ja bios sitten katkasee virrat ylikuumenemisen takia. 95 asteessa muistaakseni tai jotain sinnepäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423