Kun mummi näytti lapsille tv - ohjelmia.
Kuulemma pitäisi seurustella lapsen kanssa
enemmän.
Ei kyllä palkkaakaan tule lapsen hoidosta.
nuori äiti
7
508
Vastaukset
- pipla
Hyvä nuori äiti kaikella kunnioituksella olen kasvattanut kolme lasta koskaan ei kukaan ole siitä maksanut enkä ole osannut odottaakaan nehän olivat minun lapsiani.
Minusta tuntuu, että kirjoittaja oli mummi, joka on närkästynyt nuoren äidin kritiikistä.
Muuten en ota kantaa, kun en tiedä hoitosuhteesta mitään.Venlastiina kirjoitti:
Minusta tuntuu, että kirjoittaja oli mummi, joka on närkästynyt nuoren äidin kritiikistä.
Muuten en ota kantaa, kun en tiedä hoitosuhteesta mitään.mitä mieltä olen lasten tv,n katselusta.
Kun 3v,tiaan äiti saa vähän aikaa levähtää ja saman sanon mummulle että huilikaa vaan se aika.
Jos on lasten ohjelman aika muulloin ei saakkaan.Ei ole kovin paljon lasten ohjelmia.
Sen kyllä olen kuullut että nuoret äidit sanovat että pitää leikkiä eikä katsoa mutta itse tekevät samoin.
Nykyajan lapset ovat niin energisiä että niitä ei jaksa erkkikään katsoa koko aikaa.
Odotimme tyttären kanssa iloiten kun lastenohjelma alkoi 5,deltä.Silloin kirjan kimppuun kävi äiti.- lea
pääsky kirjoitti:
mitä mieltä olen lasten tv,n katselusta.
Kun 3v,tiaan äiti saa vähän aikaa levähtää ja saman sanon mummulle että huilikaa vaan se aika.
Jos on lasten ohjelman aika muulloin ei saakkaan.Ei ole kovin paljon lasten ohjelmia.
Sen kyllä olen kuullut että nuoret äidit sanovat että pitää leikkiä eikä katsoa mutta itse tekevät samoin.
Nykyajan lapset ovat niin energisiä että niitä ei jaksa erkkikään katsoa koko aikaa.
Odotimme tyttären kanssa iloiten kun lastenohjelma alkoi 5,deltä.Silloin kirjan kimppuun kävi äiti.Miksi ei lapsi saisi katsoa hänelle tarkotettua ohjelmaa? No sitä vartenhan niitä ohjelmia juuri tehdään ,että niin äidit kun myös ja varsinkin mummot saa hetken hengähtää. Seurustelu on myös tärkeää, mutta ainahan voi jutella lapsen kanssa siinä telkkaakin katsoessa. Ei ainaskaan mene liiaksi tuijotteluksi.
Sitte tuo niinsanottu ilmaishoito, mitä se on? Koskaan ei ole tullu mieleeni rahastaa omilta lapsiltani, mutta koskaan ei kyllä nuoriso ole tullu neuvomaankaan ,että miten lasta pitäs hoitaa. Jos vanhemmilla on kanttia alkaa mummoja neuvomaan niin sitte on varaa hankkia ammattiihminen hoitamaan heidän kullanmurujaan.
Uskoisin ,että meistä mummeleista jokainen jo osaisi lapsensa lapsia hoidella ja seurustella heidän kanssa ilman ,että siitä tarvii erikseen huomauttaa.
Tää on minun mielipide. Vanhat opit kunniaan ja sieltä niitä elämän viisauksia löytyy.
TV. Se on tätä päivää ja sieltä lapsi ammentaa niitä omia mielikuvitus juttuja ja sehän on vaan hyväksi kun jo pienestä alkaen oppii kaikenlaista uutta. Toinen juttu onkin sitte jos lapsen annetaan tuijottaa telkkaa aamusta iltaan eikä kanssakäymisestä mummelin kanssa ole tietoakaan. Silloin ollaankin jo kaukana oikeasta kasvatuksesta. lea kirjoitti:
Miksi ei lapsi saisi katsoa hänelle tarkotettua ohjelmaa? No sitä vartenhan niitä ohjelmia juuri tehdään ,että niin äidit kun myös ja varsinkin mummot saa hetken hengähtää. Seurustelu on myös tärkeää, mutta ainahan voi jutella lapsen kanssa siinä telkkaakin katsoessa. Ei ainaskaan mene liiaksi tuijotteluksi.
Sitte tuo niinsanottu ilmaishoito, mitä se on? Koskaan ei ole tullu mieleeni rahastaa omilta lapsiltani, mutta koskaan ei kyllä nuoriso ole tullu neuvomaankaan ,että miten lasta pitäs hoitaa. Jos vanhemmilla on kanttia alkaa mummoja neuvomaan niin sitte on varaa hankkia ammattiihminen hoitamaan heidän kullanmurujaan.
Uskoisin ,että meistä mummeleista jokainen jo osaisi lapsensa lapsia hoidella ja seurustella heidän kanssa ilman ,että siitä tarvii erikseen huomauttaa.
Tää on minun mielipide. Vanhat opit kunniaan ja sieltä niitä elämän viisauksia löytyy.
TV. Se on tätä päivää ja sieltä lapsi ammentaa niitä omia mielikuvitus juttuja ja sehän on vaan hyväksi kun jo pienestä alkaen oppii kaikenlaista uutta. Toinen juttu onkin sitte jos lapsen annetaan tuijottaa telkkaa aamusta iltaan eikä kanssakäymisestä mummelin kanssa ole tietoakaan. Silloin ollaankin jo kaukana oikeasta kasvatuksesta.Oma kokemukseni on, että isovanhemmat ovat tarpeellisia. Itse olin siinä onnellisessa asemassa,että lasteni mummi ja vaari olivat lähellä ja tarvittaessa tukena.
Tulihan siinä joskus sanomistakin, kun kaksi sukupolvea omasi erilaisen kasvatusnäkemyksen, mutta tärkeintä oli,että isovanhemmat rakastivat lapsenlapsiaan ja nämä mummia ja vaaria.
Nyt olemme itse isovanhempia ja olemme onnellisia siitä, että lapsillamme on ollut mahdollisuus jäädä "juurilleen" ja että voimme olla paljon tekemisissä lastenlasten kanssa ja tarpeeen vaatiessa vanhempien apunakin.
Lapsenlapset ymmärtävät, että kotona ovat kodin säännöt ja mummulassa mummulan.
Tämän ymmärtävät ja hyväksyvät myös heidän vanhempansa, ja huumori pelaa. Sain miniältä jääkaapin oveen tarran, jossa luki:
- Tervetuloa mummolaan,lapset hemmotellaan piloille odottaessasi.- Likka321
Venlastiina kirjoitti:
Oma kokemukseni on, että isovanhemmat ovat tarpeellisia. Itse olin siinä onnellisessa asemassa,että lasteni mummi ja vaari olivat lähellä ja tarvittaessa tukena.
Tulihan siinä joskus sanomistakin, kun kaksi sukupolvea omasi erilaisen kasvatusnäkemyksen, mutta tärkeintä oli,että isovanhemmat rakastivat lapsenlapsiaan ja nämä mummia ja vaaria.
Nyt olemme itse isovanhempia ja olemme onnellisia siitä, että lapsillamme on ollut mahdollisuus jäädä "juurilleen" ja että voimme olla paljon tekemisissä lastenlasten kanssa ja tarpeeen vaatiessa vanhempien apunakin.
Lapsenlapset ymmärtävät, että kotona ovat kodin säännöt ja mummulassa mummulan.
Tämän ymmärtävät ja hyväksyvät myös heidän vanhempansa, ja huumori pelaa. Sain miniältä jääkaapin oveen tarran, jossa luki:
- Tervetuloa mummolaan,lapset hemmotellaan piloille odottaessasi.Tunnustan, että meillä on iso varasto lastenvideoita, joilla pikkuisia voi viihdyttää esim. sadepäivinä.Tiedän, että lapseni arvostavat enemmän kaikkea puuhailua ja luonnossa olemista lastenlasten kanssa, mutta esim. ruuanlaiton aikana pienet viihtyvät hyvin videoiden ja pikkukakkosen ääressä.Meidän kaikki lapsenlapset asuvat 30 km:n säteellä, joten vietämme paljon aikaa yhdessä. Eihän se varmasti aina ns. laatuaikaa ole, mutta milelläänhän nuo lapset mummolaan hoitoon antavat lapsiaan, yökyläänkin usein.On sovittu yhteisistä kasvatusperiaatteista ja siitä, että mummi ja vaari saavat hemmotella lapsenlapsiaan, sehän on ihan luonnollista.
- Remanteri
Likka321 kirjoitti:
Tunnustan, että meillä on iso varasto lastenvideoita, joilla pikkuisia voi viihdyttää esim. sadepäivinä.Tiedän, että lapseni arvostavat enemmän kaikkea puuhailua ja luonnossa olemista lastenlasten kanssa, mutta esim. ruuanlaiton aikana pienet viihtyvät hyvin videoiden ja pikkukakkosen ääressä.Meidän kaikki lapsenlapset asuvat 30 km:n säteellä, joten vietämme paljon aikaa yhdessä. Eihän se varmasti aina ns. laatuaikaa ole, mutta milelläänhän nuo lapset mummolaan hoitoon antavat lapsiaan, yökyläänkin usein.On sovittu yhteisistä kasvatusperiaatteista ja siitä, että mummi ja vaari saavat hemmotella lapsenlapsiaan, sehän on ihan luonnollista.
Meillä syyllistytään parhaillaankin videoitten näyttämiseen lastenlapsille.
Saadaan mummin kanssa pieni hengähdytauko,kun lapset silmä kovana tuijottavat Myyrän seikkailuja.
On se niin mahdottoman jännittävää, että taidan tästä itsekin lähteä katsomaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134