Aiemmat mielenkiintoiset ketjut eteen?

Olen tänään selaillut aiempia ketjuja ja löytänyt niistä monia "helmiä".

On vahinko, että täällä ei pelaa samanlainen järjestelmä kuin erään iltapäivälehden keskustelussa. Siellä otsikot siirtyvät ensimmäisiksi sitä mukaa kuin ketjuihin tulee kommentteja.

Vanhoissa aiheissa on paljon henkiin herättämisen arvoisia keskusteluja, mutta kuka viitsii kahlata läpi sivukaupalla otsikoita siltä varalta, että jotakin löytyisi!

61

3492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun ne on jo kertaalleen juteltu.Paitsi tietenki ne jotka ovat alkaneet jälestä.

Minulla oli joskus aihe sitä en suosittele.Enkä jaksa alkaa itse mitään kun pitäisi siitä huolehtia.
      Käy lopulta niin että kun tulee mielenkiintoiseksi niin jonkun sanomisen takia poistuu tekstiä.Sitten ei uskalla kukaan enää kirjoittaa kun sievästi ja toisista se on tylsää.

Tee aloitteita kaikenlaisia kyllä juttua tulee jos suomi 24, ei jumiudu.

• Ihmetteliä

kyl vanhaa vaan onmukava muistella. Maalasimiähen mukavat jutut ja MdK:n savonkiäliset seikkailut. Maalaismiehellä niin puhtaat jauhot pussissa mutta ruuneperista ja hänen pusseistaan ei niin tierä.

Tulee vaalit ja vihreät kampee vasemmistoliiton kanssa vanhat sivuun kun mailma saastuu ja köyhää sorretaan. Ihmetteks tekin?

• Ihmetteliä kirjoitti:

kyl vanhaa vaan onmukava muistella. Maalasimiähen mukavat jutut ja MdK:n savonkiäliset seikkailut. Maalaismiehellä niin puhtaat jauhot pussissa mutta ruuneperista ja hänen pusseistaan ei niin tierä.

Tulee vaalit ja vihreät kampee vasemmistoliiton kanssa vanhat sivuun kun mailma saastuu ja köyhää sorretaan. Ihmetteks tekin?

mutta maailma saastuu vaikka kaikki olisivat vihreitä.Ei ne pysty enää kääntämään pyörää taakseppäin.

Antoihan väriä ne maalaismiehen jutut en muista tarkkaan kuka se niitä rumia kirjoitteli.Pysyisi pikkusen siistinä jutut niin ei poistettaisi,tulisi ajatusten vaihtoja enemmän.

Vasemmisto on ollut vallankahvassa ja rikkaat on rikastuneet siitä huolimatta eniten ja palveluita vähennetty rahanpuutten vuoksi.

• Ihmetteliä kirjoitti:

Et ole tainnut "pussieni jauhoja" nähdä! Maalaismies ja moni muu ovat antaneet palstalle paljon. Itsestäni kertokoot muut.

Politiikasta vielä: Kyllä demärit vielä kynii Susannan sotkeman Vanhasen ja Kokoomuskin nousee voittotaistoon. Tämähän ei ole politiikkaa vaan vaalitulosennustetta.

• munana ollut

Tänne ei enää kannata omalla nimimerkillä mitään kirjoittaa, jos on ollut jo aiemminkin mukana.

Eräs mustalla nikillä kirjoittava näkyy muuttavan murretta joka viestiin ja käyvän useimpien viestejä ruotimaan kuin olisi ainoa oikeutettu kirjoittaja, ja ainoa jonka hyväksynnän läpi viestien pitää kulkea. Nyt ei ole kyse seriffistä eikä heistä jotka rekattuna kirjoittavat, vaan takinkääntäjästä joka kirjoittaa noita aliarviointeja, kuten tässäkin ketjussa näkyy.

Seriffiiä kehutaan, hänellä on kuitenkin jotain opiskeltavaa vielä tämänikäisten sielunmaisemien tasolle päästäkseen. Hän hallitsee kuin hiekkalaatikolla leikkiviä lapsia, vain sallitut leikkikalut mukaan, muut ulos kehästä.

Moni kiva kirjoittaja on kadonnut, moni muuttanut nimeä ja moni ei viitsi edes lukea näitä nykyisiä sivuja, vaikka täällä on joukossa timanttejakin.

Yrittäkää uudet jaksaa, vanhat ovat osin väsyneet ja kyllästyneet saman jauhamiseen ja ottamaan vastaan piikkejä pusikosta.
      Katsokaa millaisen vastaanoton muutaman vanhat ovat saaneet uskaltautuessaan muutaman rivin jonnekin kirjoittamaan.

Meissä vanhoissakin voisi olla voimaa, mutta moni kai käyttää sen toisaalla ja saa paremman vastaanoton.
      Taistelu jatkuu, olemme mukana tai ei, ja aina on joku hampaissa, ruuneperi, fiiulin, ja te muutaman vuoden takaiset ystävät täällä,jaksatte edelleenkin, ihailen teitä täältä sivusta joskus poiketessani lukemassa juttujanne.
      Uusille intoa toivotellen täältä pimennosta eräs jolla ei ole voimia taistella loukkauksia vastaan.

• tuohon edell. korjauksena

Kirjoitusvirheen korjaus

• viestisi minäkin

Mitä sanoit, on totta.

• Olet palstalaisena uusi, minä vanha. Olen ollut toteavinani, että hyvä avaus, kaikille tutusta aiheesta, on paras.

Yrittäkäämme avata keskusteluja, joihin jokainen kokee haluavansa ja voivansa sanoa sanottavansa.

• my.mm.eli

palstalaisena, olenko sitten keski-ikäinen?

Tuota, ei kai sellaista aihetta olekaan mikä kiinnostaisi k a i k k i a täällä palstalla kävijöitä ;))

Hyvä, että aina tulee uusia kirjoittajia. Meidän palstaiäkkäämpien vain tulisi innostua "jauhamaan" niitä jo aikoinaan "loppuunkäytyjä" keskusteluja taas uudelleen. Voihan olla, että meilläkin on jotain kehitystä pääkopassa tapahtunut vuosien myötä, muutakin kuin dementoitumista :DD

Mutta kulta ruuneperi, yritä sietää niitä hoopeen härnäyksiä poistamatta aloitustasi. Harmitti niin viimeviikolla kun rähinäremmialoitukseesi aioin kirjoittaa eikä sitä ollutkaan enää seuraavana päivänä :((
        Luin ketjuasi silloin yöllä ja näin ne (juuri tulleena) isolla kolmella ämmällä kirjoitetut. Kolme viestiä niitä oli siinä vaiheessa ja "näin punaista" minäkin ja pistin koneen kiinni. Liekö tullut vielä lisää sen jälkeen. Toisaalta ymmärrän tunteesi ja turhautumisesi ko. tapaukseen.

Olen melkein "sulkeutunut kahvipirttiin" kun tiedän, ettei SkillaN poista sitä ;)))

• my.mm.eli kirjoitti:

Tuota, ei kai sellaista aihetta olekaan mikä kiinnostaisi k a i k k i a täällä palstalla kävijöitä ;))

Hyvä, että aina tulee uusia kirjoittajia. Meidän palstaiäkkäämpien vain tulisi innostua "jauhamaan" niitä jo aikoinaan "loppuunkäytyjä" keskusteluja taas uudelleen. Voihan olla, että meilläkin on jotain kehitystä pääkopassa tapahtunut vuosien myötä, muutakin kuin dementoitumista :DD

Mutta kulta ruuneperi, yritä sietää niitä hoopeen härnäyksiä poistamatta aloitustasi. Harmitti niin viimeviikolla kun rähinäremmialoitukseesi aioin kirjoittaa eikä sitä ollutkaan enää seuraavana päivänä :((
        Luin ketjuasi silloin yöllä ja näin ne (juuri tulleena) isolla kolmella ämmällä kirjoitetut. Kolme viestiä niitä oli siinä vaiheessa ja "näin punaista" minäkin ja pistin koneen kiinni. Liekö tullut vielä lisää sen jälkeen. Toisaalta ymmärrän tunteesi ja turhautumisesi ko. tapaukseen.

Olen melkein "sulkeutunut kahvipirttiin" kun tiedän, ettei SkillaN poista sitä ;)))

sanonut, en poista mitään, niin kauan kun joku toinenkin pirttiin kirjoittaa, kuin minä.

Olen myös päättänyt, en poista viestejä, olkoonpa ne vaikka minua mollaavia, mielestäni jokaisen on saatava mielipiteensä sanoa, kielteisenkin.
        Jätän sherffin harkintaan, jos hän katsoo viestin kuuluvan poistettavien listaan, siitä vaan.
        Siinä sitten on mennyt omanikin, kun olen äitynyt tälläiseen viestiin vastaamaan, mutta joutikin.

Vanhoista hyvistä aiheista puhutaan, mielestäni aiheita löytyy tälläkin hetkellä, mutta mielenkiinto ei näköjään riitä kirjoittamiseen asti.

Täytyy myöntää, että joskus harmin punan naamalle nostaa, kun noita ikäviä viestejä saa lukea, mutta senkin olen huomannut, että sellaiset ketjut kiehtovat, missä tätä ilkeilyä viljellään.

• my.mm.eli kirjoitti:

Pyydän anteeksi poistojani. Joskus viestejäni on liian monta ja poistan viestin, johon ei enää ole kiinnostusta.

Joskus satelee loukkausia, joita tuolla ihmetteliän ketjussakin näkee.

Jos luet viestejä, niin huomaat, että olen palstan haukutuin. Kirjoitetaan nimimerkeittä ja kerrotaan asioista, jotka vuorenvarmasti ovat perättömiä.

• Hintriika1.
        Ruuneperi kirjoitti:

Pyydän anteeksi poistojani. Joskus viestejäni on liian monta ja poistan viestin, johon ei enää ole kiinnostusta.

Joskus satelee loukkausia, joita tuolla ihmetteliän ketjussakin näkee.

Jos luet viestejä, niin huomaat, että olen palstan haukutuin. Kirjoitetaan nimimerkeittä ja kerrotaan asioista, jotka vuorenvarmasti ovat perättömiä.

Joskus vaikuttaa, että täällä on käynnissä kilpailu siitä, kuka voittaa tittelin "haukutuin". Kisaan on ilmoittautunut ties kuinka monta!

Minä en ole aikonut osallistua sen enempää kilpailijana kuin tuomarinakaan. Otan tämän palstan enemmän viihteen ja huumorin kannalta. Ja nimimerkkejähän täällä vain ollaan.

• Hintriika1. kirjoitti:

Joskus vaikuttaa, että täällä on käynnissä kilpailu siitä, kuka voittaa tittelin "haukutuin". Kisaan on ilmoittautunut ties kuinka monta!

Minä en ole aikonut osallistua sen enempää kilpailijana kuin tuomarinakaan. Otan tämän palstan enemmän viihteen ja huumorin kannalta. Ja nimimerkkejähän täällä vain ollaan.

Et suinkaan sinä itse mennyt vetämään pois sitä Kulttiksen juttua?
        Sehän oli tosi mielenkiintoinen.
        Innostuin jo kommentoimaan,ja siinä meni samoin tein minun mielipiteeni.
        Se tosin oli siinä mielessä asian vierestä että käsitteli Katajanokan valkoista lasikuutiota, mutta sinun kommentissasi oli kyse talkootyöstä!

• Venlastiina kirjoitti:

Et suinkaan sinä itse mennyt vetämään pois sitä Kulttiksen juttua?
        Sehän oli tosi mielenkiintoinen.
        Innostuin jo kommentoimaan,ja siinä meni samoin tein minun mielipiteeni.
        Se tosin oli siinä mielessä asian vierestä että käsitteli Katajanokan valkoista lasikuutiota, mutta sinun kommentissasi oli kyse talkootyöstä!

sen kirjoitin - ihan aiheettomasti väärälle palstalle!
        Talkoo-palstallahan se juttu edelleenkin on, ja minulla on varmaan dynastia vai mikä dementia se nyt taas onkaan.
        Anteeksi kamalasti. Menen nurkkaan häpeämään.

• Hintriika1
        Venlastiina kirjoitti:

sen kirjoitin - ihan aiheettomasti väärälle palstalle!
        Talkoo-palstallahan se juttu edelleenkin on, ja minulla on varmaan dynastia vai mikä dementia se nyt taas onkaan.
        Anteeksi kamalasti. Menen nurkkaan häpeämään.

Vaivaa se doupinki muitakin.

• mirjamarja

Ainahan se niin on ollut, että muistelemme "vanhoja hyviä aikoja".
      Niin täälläkin.
      Toista se oli ennen.
      Ennen sitä osattiin.

Oi aika sä entinen.

• Hakomäen Eemeli

Täällä on kaikki just niinkun ennen aikaan.
        Pakkanen paukkuu ja lunta on puoli metriä.
        Sitä se on ollut mun tähänastisen elämäni ajan ja sitä se on tänäänkin.
        En tässä ainakaan minä menneitä haikaile. Sitä tuumaan että kukahan lois polun tonne liiterille.
        On vähän vilu kun ei ole puita sisällä eikä pääse hakeen kun polku on ummessa.

• Pulmanen
        Hakomäen Eemeli kirjoitti:

Täällä on kaikki just niinkun ennen aikaan.
        Pakkanen paukkuu ja lunta on puoli metriä.
        Sitä se on ollut mun tähänastisen elämäni ajan ja sitä se on tänäänkin.
        En tässä ainakaan minä menneitä haikaile. Sitä tuumaan että kukahan lois polun tonne liiterille.
        On vähän vilu kun ei ole puita sisällä eikä pääse hakeen kun polku on ummessa.

Toivottavasti lumipulma on ratkennut.
        Minusta aloittaja esitti toisen pulman. Siihenkin olisi hyvä saada korjaus.
        Olisi kyllä oikein hyvä, jos kirjoitukset siirtyisivät eteen sen mukaan kun niihin tulisi vastauksia. Silloin ei joku hyvä kirjoitus jäsi jalkoihin vaan sen takia että tulee uusi aloitus johon tulee vain yksi vastaus.
        Tähän puoleen ei kovasti ole otettu kantaa.
        Ottakaapa nyt.

• etsii etsii
        Pulmanen kirjoitti:

Olisi kyllä oikein hyvä, jos kirjoitukset siirtyisivät eteen sen mukaan kun niihin tulisi vastauksia. Silloin ei joku hyvä kirjoitus jäsi jalkoihin vaan sen takia että tulee uusi aloitus johon tulee vain yksi vastaus.
        Ottakaapa nyt.

Toinen ongelma on, että ei löydä vanhaa mielipidettä, vaikka tietää sellaisen olevan olemassa. Kukapa muistaa otsikot tai lauseet tarkalleen?
        Muistaa kuitenkin sen avainsanan, ja yrittää etsiä tekstin esiin.
        Vaikeaa on, vaikka yrittää laajennettua hakua.
        Esiin tule tekstejä vuodesta 2001 asti, vaikka panee aikamäärät paikalleen hakutietoihin.

Kehittämisen varaa riittää.

• etsii etsii kirjoitti:

Toinen ongelma on, että ei löydä vanhaa mielipidettä, vaikka tietää sellaisen olevan olemassa. Kukapa muistaa otsikot tai lauseet tarkalleen?
        Esiin tule tekstejä vuodesta 2001 asti, vaikka panee aikamäärät paikalleen hakutietoihin.

Varmasti aina on kehittämisen varaa, mutta kuten täällä joku kirjoitti, on mukavaa, että on tällainen meidän ikäluokallemme varattu paikka.
        Toivotaan, että kehitys pikkuhiljaa kehittyy...

• aupA
        Pulmanen kirjoitti:

Ottakaapa nyt.

Viekää toki eteenpäin tuota ideaa.

• uzma-m

meissa uudemmissa kirjoittajissa on,ei tunnu kivalta aliarviointi.

• Remanteri
        uzma-m kirjoitti:

meissa uudemmissa kirjoittajissa on,ei tunnu kivalta aliarviointi.

Eihän meissä mitään vikaa vikaa vikaa vikaa...ole.
        Ei sunkaan sitä tuossa alopituksessa kysyttykään?

• etsii etsii kirjoitti:

löytää omat viestit muuten ei.Sama se missä kohti on otsikko.Jos paremman keksitte niin sanokaa eteenpäin.Olen liian laiska uudistuksia miettimään tänne. Muualle kyllä.
        Mitä taas tulee vanhoihin ja uusiin kirjoittajiin nin kummatkin ovat yhtä hyviä kunhan kirjoittavat.

utzma sinä olet hyvä väriläikkä ja persoona joka tulet kaukaa salaperäisestä maailmasta.

Minusta kirjoittajat muodostavat suuren ystäväpiirin ja myötäelävät toistensa kanssa.

• Remanteri kirjoitti:

Eihän meissä mitään vikaa vikaa vikaa vikaa...ole.
        Ei sunkaan sitä tuossa alopituksessa kysyttykään?

Remanteri sieltä kanalasta?
        Taisimme kerran tavata tuolla chatin puolella.
        Onneksi ei ollut mitään syytä ruveta julkisesti sättimään toisiamme eikä ketään muutakaan.
        Sättimistä tai keskinäistä kehuskeluahan voi harrastaa chatin privaattipuolella.
        Tavataanko joskus siellä ihan vain poskensoiton merkeissä? Satun nimittäin pitämään asiallisesta(?) tyylistäsi!

• my.mm.eli
        Venlastiina kirjoitti:

Varmasti aina on kehittämisen varaa, mutta kuten täällä joku kirjoitti, on mukavaa, että on tällainen meidän ikäluokallemme varattu paikka.
        Toivotaan, että kehitys pikkuhiljaa kehittyy...

kehittyy ;)
        Ajatelkaapa, oli aika jolloin rautanaula oli uusinta uuttatekniikkaa!

Tuostapa tuli mieleeni ajatus keräämästäni "sattuvia sanoja" aarteistosta: "Jos olet vasara, lyö lujaa. Jos olet naula, pidä pääsi pystyssä."

Tuo ajatus siitä, että vanhaan ketjuun tullut mielipidekirjoitus nostaisi ko. aiheen ylimmäksi on kannattamisen arvoinen asia.
        Ainakin tällaiselle harvakseltaan palstalla kävijälle. Monesti on käynyt niin, että mielenkiintoinen keskustelu on jo siirtynyt kakkossivulle, ennenkuin olen sitä ehtinyt lukemaankaan.

Ylläpito ihan toivoo uusia kehitysideoita, siitä vain kipinkapin kirjoittamaan heille sähköpostia! Tai sheriffin kautta, varmaan menee perille sieltäkin ;)

• Catleija2
        my.mm.eli kirjoitti:

kehittyy ;)
        Ajatelkaapa, oli aika jolloin rautanaula oli uusinta uuttatekniikkaa!

Tuostapa tuli mieleeni ajatus keräämästäni "sattuvia sanoja" aarteistosta: "Jos olet vasara, lyö lujaa. Jos olet naula, pidä pääsi pystyssä."

Tuo ajatus siitä, että vanhaan ketjuun tullut mielipidekirjoitus nostaisi ko. aiheen ylimmäksi on kannattamisen arvoinen asia.
        Ainakin tällaiselle harvakseltaan palstalla kävijälle. Monesti on käynyt niin, että mielenkiintoinen keskustelu on jo siirtynyt kakkossivulle, ennenkuin olen sitä ehtinyt lukemaankaan.

Ylläpito ihan toivoo uusia kehitysideoita, siitä vain kipinkapin kirjoittamaan heille sähköpostia! Tai sheriffin kautta, varmaan menee perille sieltäkin ;)

Tietääkö joku, voiko näitä keskusteluformaatteja muuttaa rakenteeltaan. Netissä näitä näkee erilaisia. Joissakin on tuo systeemi, että viimeksi vastatut ketjut nousevat ylimmäisiksi. Sitä olen huomannut muutaman kerran tälläkin palstalla toivotun.

Tekniikkaa tuntemattomana olisi kiva tietää, voiko tällaista ketjurakennetta mennä ylläpitäjä ylipäätänsä muuttamaan vai ei. Vai onko tässä samanlaisesta asiasta kysymys kuin tv:n ohjelmaformaateissa, että joku on sen formaatin rakentanut ja sitten sitä käyttäjille myydään sellaisenaan. Monet ohjelmaformaatit ovat ulkomaisia.

• palvelun markkinointi kiell...
        Venlastiina kirjoitti:

Remanteri sieltä kanalasta?
        Taisimme kerran tavata tuolla chatin puolella.
        Onneksi ei ollut mitään syytä ruveta julkisesti sättimään toisiamme eikä ketään muutakaan.
        Sättimistä tai keskinäistä kehuskeluahan voi harrastaa chatin privaattipuolella.
        Tavataanko joskus siellä ihan vain poskensoiton merkeissä? Satun nimittäin pitämään asiallisesta(?) tyylistäsi!

Kuitenkin täällä mainostetaan chattia. Eikö se ole suomi24:n palvelua?

• palvelun markkinointi kiell... kirjoitti:

Kuitenkin täällä mainostetaan chattia. Eikö se ole suomi24:n palvelua?

Olen tosiaankin tainnut langeta palvelun markkinointiin. Lupaan,että se oli laitimmainen kerta.
        Onneksi ei sentään tule nuhteita nuhteettoman miehen viettely-yrityksestä, mutta siitä huolimatta en uskalla yllyttää ketään nauramaan kuusikymppisten huumoripalstalle.

• Kaitalan Kalle
        Venlastiina kirjoitti:

Olen tosiaankin tainnut langeta palvelun markkinointiin. Lupaan,että se oli laitimmainen kerta.
        Onneksi ei sentään tule nuhteita nuhteettoman miehen viettely-yrityksestä, mutta siitä huolimatta en uskalla yllyttää ketään nauramaan kuusikymppisten huumoripalstalle.

Olipa kiero tapa yllyttää! Kävi heti eilen lukemassa ja minuahan nauratti, vaikka ei olisi pitänyt. Onhan se raakaa, että liikuntarajoitteista lyödään pankkiautomaatilla.
        Sitä minä en ymmärrä, että parisuhdeväkivallan eteen kannattaa tehdä töitä.
        Kyllä siellä totisesti kielikukkaset tuoksuivat.
        Piti ihan ruveta kiittämään vihjeestä. Että kiitos vaan!

• Kaitalan Kalle kirjoitti:

Olipa kiero tapa yllyttää! Kävi heti eilen lukemassa ja minuahan nauratti, vaikka ei olisi pitänyt. Onhan se raakaa, että liikuntarajoitteista lyödään pankkiautomaatilla.
        Sitä minä en ymmärrä, että parisuhdeväkivallan eteen kannattaa tehdä töitä.
        Kyllä siellä totisesti kielikukkaset tuoksuivat.
        Piti ihan ruveta kiittämään vihjeestä. Että kiitos vaan!

Eipä kestä! Otit näköjään vinkistä vaarin.
        Se entinen mummohan otti vaarin eläkeläistansseista.

• Helmiriina
        Venlastiina kirjoitti:

Eipä kestä! Otit näköjään vinkistä vaarin.
        Se entinen mummohan otti vaarin eläkeläistansseista.

Kävin kanssa lukemassa ne kukkaset. Oli vähän vaikee löytää kun olivat toisella sivulla.
        Uutteruus kyllä palkittiin hyvillä nauruilla.

• En tätäkään
        Helmiriina kirjoitti:

Kävin kanssa lukemassa ne kukkaset. Oli vähän vaikee löytää kun olivat toisella sivulla.
        Uutteruus kyllä palkittiin hyvillä nauruilla.

Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen

• Ei uteliaisuus
        En tätäkään kirjoitti:

Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen

mutta TIEDONHALU!

• Ei uteliaisuus kirjoitti:

mutta TIEDONHALU!

Kävin kahvipirtissä olemassa uteliaisuuteni tähden tiedonhaluinen.
        Toivottavasti joku huomaa kysymykseni ja opastaa perille kysymääni paikkaan.

• Remanteri
        Venlastiina kirjoitti:

Kävin kahvipirtissä olemassa uteliaisuuteni tähden tiedonhaluinen.
        Toivottavasti joku huomaa kysymykseni ja opastaa perille kysymääni paikkaan.

Ihan rehellisesti uteliaisuuttani, kun tavallaan otin toisaalla kantaa sen olemassa olon puolesta.
        Huomasin, että opastusta olit saanut.
        Kysyen kylän löytää, sanovat vanhat ja viisaat.

• ratikan rahastaja (eläkkeellä)
        pääsky kirjoitti:

löytää omat viestit muuten ei.Sama se missä kohti on otsikko.Jos paremman keksitte niin sanokaa eteenpäin.Olen liian laiska uudistuksia miettimään tänne. Muualle kyllä.
        Mitä taas tulee vanhoihin ja uusiin kirjoittajiin nin kummatkin ovat yhtä hyviä kunhan kirjoittavat.

utzma sinä olet hyvä väriläikkä ja persoona joka tulet kaukaa salaperäisestä maailmasta.

Minusta kirjoittajat muodostavat suuren ystäväpiirin ja myötäelävät toistensa kanssa.

Voiko tänne kirjoittaa ilman nimimerkkiäkin?

• viisas vanha
        Remanteri kirjoitti:

Ihan rehellisesti uteliaisuuttani, kun tavallaan otin toisaalla kantaa sen olemassa olon puolesta.
        Huomasin, että opastusta olit saanut.
        Kysyen kylän löytää, sanovat vanhat ja viisaat.

Noitahan lienee vanhoja viisauksia jotka pätevät tänäkin päivänä.
        Vois joku tehdä ihan alotuksen niistä.

• S. Tidi
        viisas vanha kirjoitti:

Noitahan lienee vanhoja viisauksia jotka pätevät tänäkin päivänä.
        Vois joku tehdä ihan alotuksen niistä.

Tikulla silmään ken vanhoja muistaa!

• nostomies
        S. Tidi kirjoitti:

Tikulla silmään ken vanhoja muistaa!

On hieno asia että vielä muistaa ja paljon!
        Pitäisi vaan panna ylös kaikki muistelut. Voihan olla että jälkeläisiä kovastikin kiinnostaa.

• nostomies
        nostomies kirjoitti:

On hieno asia että vielä muistaa ja paljon!
        Pitäisi vaan panna ylös kaikki muistelut. Voihan olla että jälkeläisiä kovastikin kiinnostaa.

Huomasin että tämä on siirtymässä seuraavalle sivulle. Laskeskelin että tämä on kolmenneksi vilkkain keskustelu kahvipirtin ja vaalien jälkeen

• nostomies kirjoitti:

Huomasin että tämä on siirtymässä seuraavalle sivulle. Laskeskelin että tämä on kolmenneksi vilkkain keskustelu kahvipirtin ja vaalien jälkeen

Taisi olla sen verran tulkinnanvarainen aihe, että keskustelua syntyi.
        Kiva!

• Rosmarin isosetä
        Pulmanen kirjoitti:

Ottakaapa nyt.

Tämä kysymys on tullut aina toisinaan esiin. Sitä on kai kysytty sheriffiltäkin. Vastausta vaille on jäänyt.
        Osaisikohan joku paremmin perehtynyt kysellä ylläpidolta? Kun tulee jonkunlainen vastaus ei tarvitse jatkuvasti asiaa kysellä.

• nostomies

Tarkoitus oli kommentoida viimeisintä tekstiä.
      Tuli ihan ihmeellinen kohta ja ilmoitus, että viestin hierarkia on liian syvä. Sitten sanottiin haluamisestani jos sitä jos tätä ja että jos haluat kommentoida viestiä paina tätä.
      No minähän painoin.
      Nyt olen unohtanut mitä tarkoitus oli kirjoittaa.
      Edessäni taitaa kuitenkin nyt olla aloitus.
      Siihen kannanottoni on että kannatan ehdottomasti
      tehtyä ehdotusta

• nostomies

Meinaan että taitaa olla hienompi nimitys ketjulle
        joka vastaus vastaukselta siirtyy vinosti vasemmalta alaoikealle.
        Nimittäin se HIERARKIA!

• Hakomäen Eemeli
        nostomies kirjoitti:

Meinaan että taitaa olla hienompi nimitys ketjulle
        joka vastaus vastaukselta siirtyy vinosti vasemmalta alaoikealle.
        Nimittäin se HIERARKIA!

Ja joka paikassa on näköjään nostomieskin pyörinyt.
        Niin se on kun laulussa sanotaan,että mailma se vie mua paikasta paikkaan ja aina on polku eessä. Niin se on metsässäkin.

• Hakomäen Eemeli

Ensin kohelsin itseni Venlastiinan profiiliin.
      Sitten tuli joku perhanan valintavalikko.
      Saas nähdä mistä itteni lopulta löydän!

• Liisi'

Piirittääkö Sinua siellä Hakomäessä vimmattu pakkanen. Kuinkas paljon on mittarissa ?

• Ville von Venkura
        Liisi' kirjoitti:

Piirittääkö Sinua siellä Hakomäessä vimmattu pakkanen. Kuinkas paljon on mittarissa ?

Hakomäestä en tiedä. Täällä on 22 volttia kylmää.

• nostomies
        Ville von Venkura kirjoitti:

Meillä on 23. Kyllä nousee sähkölasku.

• toisennikki
        nostomies kirjoitti:

Meillä on 23. Kyllä nousee sähkölasku.

Kyllä nyt taitaa niitä sähköpuljuja harmittaa kun eivät uskaltaneetkaan niin paljon nostaa taksaa kun aikomus oli.
        Nyt olisi proviisiota ja optiota tulossa jos nämä pakkaset jatkuu.

• E.N. Keksi
        toisennikki kirjoitti:

Kyllä nyt taitaa niitä sähköpuljuja harmittaa kun eivät uskaltaneetkaan niin paljon nostaa taksaa kun aikomus oli.
        Nyt olisi proviisiota ja optiota tulossa jos nämä pakkaset jatkuu.

Kyllä nämä pakkaset pitkään jatkuessaan pitävät huolen, etteivät sähköherrat puille paljaille jää.

• E.N. Keksi kirjoitti:

Kyllä nämä pakkaset pitkään jatkuessaan pitävät huolen, etteivät sähköherrat puille paljaille jää.

Ja toivottavasti tässä miinus kymmenen kieppeillä pysyykin.

Niinhän se tosin on, että mitä enemmän miinusta sitä enemmän plussaa "sähköherroille".
        Mutta tuskin vähän lauhemmat ilmat heitä vielä miinuspuolelle vie.

• AAroninparta
        Venlastiina kirjoitti:

Ja toivottavasti tässä miinus kymmenen kieppeillä pysyykin.

Niinhän se tosin on, että mitä enemmän miinusta sitä enemmän plussaa "sähköherroille".
        Mutta tuskin vähän lauhemmat ilmat heitä vielä miinuspuolelle vie.

Toisen miinus on toisen plussa.
        Olen ensikertalainen ja innostuin chatin puolelta tulemaan tänne. Tämä on kyllä siihen verrattuna plussaa.
        Vaikea tänne oli päästä., mutta kyllä kannatti.
        Taisin innostua liikaakin. Jatkan toisella kertaa tätä etsimistä. Aiheita näyttää olevan vaikka millä mitalla.

• AAroninparta kirjoitti:

Toisen miinus on toisen plussa.
        Olen ensikertalainen ja innostuin chatin puolelta tulemaan tänne. Tämä on kyllä siihen verrattuna plussaa.
        Vaikea tänne oli päästä., mutta kyllä kannatti.
        Taisin innostua liikaakin. Jatkan toisella kertaa tätä etsimistä. Aiheita näyttää olevan vaikka millä mitalla.

Täällä käyn minäkin joskus lueskelemassa ja kommentoimassakin.
        Nytkään en malttanut jättää kannatuspuheenvuoroa käyttämättä, kun Keksi oli keksinyt yhdistää puolueita tuossa edellä olevassa vaalikeskustelussa.

• Rekoosmestari
        E.N. Keksi kirjoitti:

Vaalikirjoittelussa oli sinulta viisas ehdotus.
        Jos se toteutuu on uuden yksipuoluehallituksen ensimmäinen tehtävä todeta että sähkö ja lämpö on kansalle elintärkeä asia.
        Ne poistetaan heti yksimielisesti pörssistä ja lopetataan yletön keinottelu niitten ja kansan kustannuksella.

• nostomies
        Rekoosmestari kirjoitti:

Vaalikirjoittelussa oli sinulta viisas ehdotus.
        Jos se toteutuu on uuden yksipuoluehallituksen ensimmäinen tehtävä todeta että sähkö ja lämpö on kansalle elintärkeä asia.
        Ne poistetaan heti yksimielisesti pörssistä ja lopetataan yletön keinottelu niitten ja kansan kustannuksella.

Eikös tämä aihe olisi paremmin sopinut vaaliohjelman puolelle?
        Vaikka en hanttiin pistä, jos sähköllä keinottelu lopetetaan. Siitä vaan ja äkkiä!

• eriparikinttu
        nostomies kirjoitti:

Eikös tämä aihe olisi paremmin sopinut vaaliohjelman puolelle?
        Vaikka en hanttiin pistä, jos sähköllä keinottelu lopetetaan. Siitä vaan ja äkkiä!

Keinottelu on lopetettava. Kannatettava ehdotus.
        Puolueasiaan minä en näppejäni sotke. Riittää kun sekoilen eriparikoivissani.

• Yön vartija
        Ville von Venkura kirjoitti:

Ainakin säätiedotuksista päätellen on jossakin odotettavissa lähipäivinä jopa 40 pakkasastetta.
        Sehän on niissä talvisodan ennätyslukemissa.
        Kuinkahan moni vielä muistaa ne?

• muistoissa
        Yön vartija kirjoitti:

Ainakin säätiedotuksista päätellen on jossakin odotettavissa lähipäivinä jopa 40 pakkasastetta.
        Sehän on niissä talvisodan ennätyslukemissa.
        Kuinkahan moni vielä muistaa ne?

kuinka keskellä yötä hälytyksen ulvoessa yökkisten päälle jotain lämmintä äkkiä turattiin ja juostiin äidin kanssa läheiseen lumihankiseen metsään puiden alle pelkäämään pommituksia...
        Oliko se talvisodan aikaa, siitä en ole varma, lapsi kun olin. Tämä tapahtuma nyt vain tuli mieleeni talvisen sodan muistoista.

Mutta aurikoa lupasivat kuitenkin nyt koko viikoksi!
        Ihaillaan sitä ja pysytellään sisätiloissa pahimman pakkasajan.

• Aaroninparta

Olis tosiaankin hyvä, että paljon kirjoittajia kokoavat ketjut eivät siirtyisi alaspäin sitä mukaa kuin uusia aloituksia tehdään.
      Ei luulisi olevan teknisesti mahdotonta.
      Yhden-kahden kommentin aloitukset tekevät sen, että monta mielenkiintoista aihetta siirtyy unholaan, kun ei tule aina kelatuksi taaksepäin.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7217
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3391
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      150
      1665
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      291
      1583
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1365
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1250
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      240
      1184
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe