Kuinka moni tietää oikean vastauksen tähän:
Kuinka monta eläintä oli Mooseksen rakentamassa arkissa?
Testi: Pieni kysymys
16
1235
Vastaukset
- aivotonirokeesi
Kaksi. Mooses on kaverini. Nooa painukoon vittuun.
- panteisti
Ja tiedän myös että vitsi on w.... ;)
Arkki oli yllättävän hapokas …
• 1. Moos. 6:19-20 "Ja kaikista eläimistä, kaikesta lihasta, sinun on vietävä arkkiin kaksi kutakin lajia säilyttääksesi ne hengissä kanssasi; niitä olkoon koiras ja naaras. Lintuja lajiensa mukaan, karjaeläimiä lajiensa mukaan ja kaikkia maan matelijoita lajiensa mukaan tulkoon kaksi kutakin lajia sinun luoksesi, säilyttääksesi ne hengissä."
• 1. Moos. 7:2-3 "Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras. Niin myös taivaan lintuja seitsemän paria, koiraita ja naaraita, että siemen säilyisi elossa koko maan päällä."
1. Moos. 7:2-4,10 ilmoittaa Nooan keränneen arkkiinsa seitsemässä päivässä vähintään yhden parin jokaisesta eläin-, lintu- ja hyönteislajista. Eri lajeja löytyy maailmasta, hyönteislajit mukaanlukien, noin 10 miljoonaa. Otettaessa kaksi yksilöä per laji, lastattavien organismien määräksi tulee 20 miljoonaa, mikä merkitsee, että arkkiin lastattiin melkein 2000 yksilöä minuutissa, yli 30 yksilöä sekunnissa, arkin yhdestä ainoasta ovesta, yötä päivää seitsemän vuorokauden ajan.- taivaspappa
Mooses rakensi arkkinsa varmuuden vuoksi Ararat-vuorelle, koska oli niin hiton kehno puuseppä. Korkealle siksi, että kestäisi hiukan kauemmin ennen kuin vesi yltäisi arkkiin saakka. Uponnuthan se olisi, jos tulva olisi sinne asti yltänyt.
Arkissa oli lopulta kaksi eläintä: Mooses ja eräs hutsu ja he pitivät eläimellistä menoa. Kaikki eläimet selvisivät, koska tulvaa ei tullutkaan. Halleluja!- arkin oven
Kun alkoi satamaan vettä ihmiset rukoilivat Nooaa että hän päästäisi heidät arkkiin. Eivät päässeet vaan Jumala itse sulki arkin oven ja kaikki arkin ulkopuolella olevat ihmiset hukkuivat. Satoi 40 päivää ja 40 yötä.
Niinkuin oli Nooan päivinä niin on oleva ihmisen pojan päivänä kun Jeesus tulee takaisin. - mikä ovi
arkin oven kirjoitti:
Kun alkoi satamaan vettä ihmiset rukoilivat Nooaa että hän päästäisi heidät arkkiin. Eivät päässeet vaan Jumala itse sulki arkin oven ja kaikki arkin ulkopuolella olevat ihmiset hukkuivat. Satoi 40 päivää ja 40 yötä.
Niinkuin oli Nooan päivinä niin on oleva ihmisen pojan päivänä kun Jeesus tulee takaisin.sulla on sulkeutunut takanasi.
- Tristar
arkin oven kirjoitti:
Niinkuin oli Nooan päivinä niin on oleva ihmisen pojan päivänä kun Jeesus tulee takaisin.kova kysyntä niillä jätkillä jotka isommanpuoleisen huvijahdin omistaa? :D
Paree kai opetella uimaan.
- m-ilian
Ei ainuttakaan.
- Atte Ateisti
Kun ottaa maailmalta löytyneet fossiililöydöt lukuun, niin aika moni taisi pudota arkista.
Yksi mammutti putosi Vuosaaren edustalle. - .......
veikkaan vastauksen olevan joitakuita miljoonia.
sinähän et nimittäin kysynyt kuinka monta eläintä oli mooseksen rakentamassa arkissa, vaan sinä kysyit kuinka moni tietää siihen oikean vastauksen.- panteisti
Mooses ei edes raamatun mukaan rakentanut arkkia 9_9
- H.H.
Kannattaa lukea, mitä Raamattu sanoo vedätyksestä. 6. Moos. 17-19
Jotenkin ymmärrän Daxin huumorin. Mooses rakensi arkin päässänsä (oikeasti vanha Mesopotanialainen taru), vaikka itse tarinassa arkin rakentaa Nooa. Todennäköisesti kysymyksen asettelun perusteella Dax haluaa testata ateistien ja teistien raamatun tuntemusta.
Ateistit voittivat. Uskovaiset eivät tuoneet lausunnoissaan tätä selkeästi esille.
PISTE- panteisti
Todennäköisesti Mooses ei ollut historiallinen henkilö.
Wanha. En ihan tajua miten liittyy ateismiin, eiköhän perustiedot eri uskonnoista kuulu yleistietoon.
miljoonaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 482618
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792158
- 951966
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301320Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319