YLE:n Uutisten kesätoimittaja?

kukko

Masentaa. Olen tyypillinen tapaus. Maisterin tutkinto, upeat arvosanat, joitakin julkaistuja sanomalehtijuttuja. Sujuva kynä, pistämätön yleistieto, sosiaalisesti lahjakas. YLE:n paikallistoimituksessa työharjoittelussa, suosittelijat talon sisältä. Hallitsen kuvaamisen ja editoinnin, puhun sujuvasti neljää kieltä.
Hain YLE:n Uutisiin kesätoimittajaksi.
Tänään ilmoittivat, etten tullut valituksi edes haastatteluun.
Onko täällä muita samanlaisia?
Turhia media-humanistisurkimuksia? Perustetaan joku kosmetiikka-alan yritys. Tai baari. Joku.

5

7024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista

Sitä samaa, mutta pienemmällä skaalalla. Kaks toimivaa kättä, kaks jalkaa, ylioppilastutkinto, neljä kieltä hallussa, vaihto-oppilasvuosi takana, sosiaalinen, edustavan näköinen, kohtelias....

Mutta minua ei otettu siivoojaksi, ei varastotyöntekijäksi, ei kaupan kassalle.

Mikä on?

• ihmemies mcgyver

Kuka nyt koulutettua ottaa töihin hanttihommiin? Kaikki järkevät kouluttavat itsensä ammatti-ihmisiksi.

On järkeä opiskella yliopistossa, mutta ei ole mitään tajua siitä miten maailma makaa?

Ylikoulutettu ei saa alempia paikkoja vaikka niistä maksetaan hantti liksaa. Siis kouluttaudu ammattiin josta maksetaan ammattimiehen palkkaa.

Jos halua hantti hommiin, niin valehtele cv ja kokemus.

• toimittajan sielu

Sitä ei saa kieliä puhumalla eikä kouluttautumalla. Sitäpaitsi yksikään media ei todellakaan aio maksaa täyttä palkkaa yhdellekään kesäduunarilleen ja sun meriitit näytti vähän siltä, että sulle pitäs pistää liksan päälle pari palvelusvuosilisääkin. Tai sit sun suosittelijat olivat ns. väärät. Kokeile johonkin kuppaseen paikallislehteen, niistä pääsee yllättävän hyvin eteenpäin.

• kokemuksia...

Minultakin on jäänyt saamatta monta paikkaa, joihin kokemukseni ja kaiken järjen perusteella olen täysin pätevä. Vaan aina olen töitä saanut. Salaisuuteni on se, että en pistä kaikkea toivoani yhteen paikkaan ja sitten kun ei sieltä tärppää niin sitten itketään. En nyt sano, että juuri sinä toimisit noin, tiedät itse kuinka asia on. Mutta monella homma kaatuu siihen, että haetaan vain yhteen tai kahteen paikkaan.

Itse olen hakenut enimmillään lähes 80:een eri kesätyöpaikkaan. Mukana oli tosin kokonaisia konserneja, joiden alla toimii useita yrityksia ja joille tein yhden yleishakemuksen. Mutta melkein 60 hakemusta laadin sinä keväänä. Muutamasta lehdestä tuli haastattelukutsu, muutamaan pyydettiin töihin ja yhden paikan sitten otin vastaan. Katsokaas, kun ilmaan ampuu tarpeeksi monta kertaa, niin kyllä sieltä joku pulu lopulta putoaa.

Ihmiset luottavat muutenkin liikaa ammattitaitoonsa. Ei ymmärretä, että työnhaku on taitolaji, jonka hienoudet on tunnettava, jos haluaa tosissaan edetä työelämässä. Poikkeuksena ovat tietysti ne onnekkaat pikku paskiaiset, jotka pärjäävät vaikutusvaltaisten sukulaistensa suhteilla, mutta minä en edes haluaisi olla yksi heistä. Etenen mieluummin suhteilla, jotka olen ihan itse luonut.

• jep jep

Lähetyksien määrää vähennetään kesäksi radikaalisti ainakin tv:n puolella, joten toimittajien tarve ei ole kovinkaan suuri. Myös aikaisempina vuosina miehiä otetaan helpommin (jos pätevä) ja naisista kelpaa hyvin nätit (niin kamalaa kuin se onkin).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      211
      1682
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1435
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1163
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      64
      1142
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1045
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      960
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      107
      947
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      870
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      840
    10. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      6
      831
    Aihe