Mannerntenvälisen nahjuksen Matti Vanhasen (KEPU) hallitus on lainlyönyt päivähoitolain uudistamisen.
Vanhasen hallituksen lupaus määritellä päivähoidon enimmäisryhmäkoko kutistui valtioneuvoston antamaan teknisluontoiseen muutokseen.
Tuoreessa asetusmuutoksessa on kysymys pienistä sanamuutoksista, jotka eivät vastaa hallitusohjelman kirjausta. Asetuksen pienellä sanaleikillä ei ole mitään käytännön merkitystä. Se ei millään paranna pienten päivähoidossa olevien lasten tilannetta.
Loppujen lopuksi jää kuntien vastuulle ja päätettäväksi, miten se määrittelee päiväkotien lasten ja henkilöstön väliset suhdeluvut ja laskee päiväkodin käyttö- tai täyttöastetta.
Päiväkotien ja perhepäivähoidon lapsiryhmäkokojen määrittely tulee olla osa lasten päivähoidosta annetun lain kokonaisuudistusta.
Yli 30 vuotta vanha päivähoitolaki ei vastaa enää tämän päivän tarpeita. Hallituksen anti lapsille ja varhaiskasvatukselle jäi laihaksi. Näennäiseen asetusmuutokseen päätyminen oli nolo loppu, varsinkin kun asiasta vastaava ministeri Liisa "eläkepettäjät" Hyssälä (KEPU) on koko vaalikauden lupaillut päivähoitolain kokonaisuudistusta.
KEPU petti päivähoitolupauksetkin
4
495
Vastaukset
- Keskusta voittoon..
On vähintäänkin kohtuulista että vain varakkailla on oikeus laadukkaaseen päivähoitoon.
Tällä saadaan työlaiskurit pois markkinoilta, ja uuterammat/nöyremmät töihin.
Myös opiskelijoiden/eläkeläisten asiat pitää saada kohtuulistettua, heillä on tässä maassa asiat muutenkin aivan liian hyvin.- näin asiat
ovat
- onkin näköjään
jo järjestetty. Pojulle on annettu tietokone ja nettiyhteys, jotta hän saa pikkuisen tuuletella. Puoluetoimisto maksaa lystin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723003
- 552645
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792168
- 951976
- 321742
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301330Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319