Mannerntenvälisen nahjuksen Matti Vanhasen (KEPU) hallitus on lainlyönyt päivähoitolain uudistamisen.
Vanhasen hallituksen lupaus määritellä päivähoidon enimmäisryhmäkoko kutistui valtioneuvoston antamaan teknisluontoiseen muutokseen.
Tuoreessa asetusmuutoksessa on kysymys pienistä sanamuutoksista, jotka eivät vastaa hallitusohjelman kirjausta. Asetuksen pienellä sanaleikillä ei ole mitään käytännön merkitystä. Se ei millään paranna pienten päivähoidossa olevien lasten tilannetta.
Loppujen lopuksi jää kuntien vastuulle ja päätettäväksi, miten se määrittelee päiväkotien lasten ja henkilöstön väliset suhdeluvut ja laskee päiväkodin käyttö- tai täyttöastetta.
Päiväkotien ja perhepäivähoidon lapsiryhmäkokojen määrittely tulee olla osa lasten päivähoidosta annetun lain kokonaisuudistusta.
Yli 30 vuotta vanha päivähoitolaki ei vastaa enää tämän päivän tarpeita. Hallituksen anti lapsille ja varhaiskasvatukselle jäi laihaksi. Näennäiseen asetusmuutokseen päätyminen oli nolo loppu, varsinkin kun asiasta vastaava ministeri Liisa "eläkepettäjät" Hyssälä (KEPU) on koko vaalikauden lupaillut päivähoitolain kokonaisuudistusta.
KEPU petti päivähoitolupauksetkin
4
492
Vastaukset
- Keskusta voittoon..
On vähintäänkin kohtuulista että vain varakkailla on oikeus laadukkaaseen päivähoitoon.
Tällä saadaan työlaiskurit pois markkinoilta, ja uuterammat/nöyremmät töihin.
Myös opiskelijoiden/eläkeläisten asiat pitää saada kohtuulistettua, heillä on tässä maassa asiat muutenkin aivan liian hyvin.- näin asiat
ovat
- onkin näköjään
jo järjestetty. Pojulle on annettu tietokone ja nettiyhteys, jotta hän saa pikkuisen tuuletella. Puoluetoimisto maksaa lystin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa862650En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361819- 101704
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3711622Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181572Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681427- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201029