Annu42 kirjoitti:
"Raamattu kertoo, että Jeesus lepäsi sapatin Joosefin uudessa haudassa. Oli hiljaista, oli odotusta. Haudan oven peittivät sinetit, vartijat valvoivat. Mitä tuolloin tapahtui? Menikö Jeesus tuona aamuna saarnaamaan evankeliumia jossakin tuonelassa oleville sieluille, kuten laajalti opetetaan. Ei mennyt. Hänen, joka kuoli maailman syntien edestä, tuli pysyä haudassa määräaikansa. Hän oli tuossa kivisessä vankilassaan jumalallisen oikeuden vankina. Jeesus oli vastuussa kaikkeuden tuomarille. Hänen päällään oli maailman synnit, ja vain Hänen isänsä saattoi vapauttaa Hänet."
On se kumma, kun jokin harhaoppi saadaan istutetuksi ihmisen päähän niin, ettei siihen sitten uppoa selkeä Raamatun sana. Uskova_1 yritti valaista asiaa lainaamalla Pietarinkirjeen selkeätä kohtaa, jossa asiasta puhutaan, mutta ei näköjään auttanut.
Adventismi on näköjään oppina yhtä itsepintainen kuin jehovalaisten oppikin. Vaikka Raamatusta selvästi osoittaa heidän olevan väärässä, niin se ei auta.
Lainataan nyt sama Pietarinkirjeen paikka uudelleen, sillä kertaus on opintojen äiti:
"18. Kristuskin kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas väärien puolesta, johtaakseen meidät Jumalan luo. Hänet tosin surmattiin ihmisenä, mutta tehtiin eläväksi hengessä.
19. Hän meni pois ja saarnasi (tuonelan) vankeudessa oleville hengille,
20. jotka muinoin eivät olleet uskossa kuuliaisia, kun Jumala kärsivällisesti odotti Nooan päivinä arkkia rakennettaessa. Siinä vain muutamat, se on, kahdeksan henkeä, pelastuivat vedenpaisumuksen läpi."
1. Piet. 3:18-20
On se vaan ihmejuttu
7
216
Vastaukset
- näet
Adventisti uskoo vain Ellenin opetusta Raamatun asioista. Ja Ellen kirjoitti muunnellen kaikki Raamatun kertomukset uuden oppinsa mukaisesti.
- hirvas
että joissakin uskonnollisissa liikkeissä on käytössä omaa oppimateriaalia. Esim. jehovilla on torstaisin Vartiotorni-lehden tutkiskelu.
Olen lukenut suuren määrän noita lehtiä ja todennut, että siinä tietoisesti ohjataan ihmisten ajattelua keksityn opin suuntaan.
Raamattu on ikäänkuin aputeos, josta sopivasti lainaamalla saadaan oppi uskottavaksi. Liian moni on sortunut tähän.
Jos jokainen ihminen tutkisi itse Raamattua, hän tietäisi mikä on totuus. Eroamiset lahkoista tapahtuvat juuri siksi, että Raamattua tutkiva ihminen huomaa lopulta eron sen ja lahkon opin välillä. Hän jättää väärän uskonnon.
Suuri määrä on myös niitä, jotka eivät yksinkertaisesti itse tutki totuutta, vaan lueskelevat vihkosia seurakunnissa valvotun ohjauksen alla. He ovat juuri niitä, jotka täällä palstallakin vääntävät itsepintaisesti aina samaa, joka on Raamatun vastaista. Kun täällä keskustellaan jostakin, heidän antinsa on aina sama väitös, joka on opittu juuri niistä vihkosista. Se on heidän " totuutensa ", vaikka se onkin ristiriidassa Raamatun kanssa.
Näin se vaan toimii - valitettavasti !
- Eki-50
Adv.tunnustaisivat tämän raamatun paikan niin,kuin se on kirjoitetu,heidän täytyisi tunnustaa sielun kuolemattomuus(ja sehän,ei tietysti käy)Eli adv.mielestä niin Jeesuksesta kuin ihmisestäkään,ei kuolemassa erkane kuolematonta sielua tai henkeä.
- motiivina epäkristillisyys
Me voidaan vaikka Raamatulla vängätä ihan melkein mitä vaan.
3. Moos. 23:7
Ensimmäisenä päivänä olkoon teillä pyhä kokous, silloin älkää yhtäkään arkiaskaretta toimittako.
- Pietarin kirjettä
väärin. Ota mikä tahansa selitysteos eteesi niin sinulle kerrotaan, että kristityillä on monta keskenään ristiriitaista tulkintaa siitä, mitä Pietari tarkoittaa.
Aapeli Saarisalo selittää asiaa näin, ensin Saarisalon käännös jakeista:
"Sillä Kristuskin kuoli kerran syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johtaakseen teidät Jumalan tykö - Hän, lihassa kuoletettu, mutta tehty eläväksi Hengessä, jossa myös meni ja julisti vankilassa oleville hengille, jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumala pitkämielisesti vartoi Nooan päivinä arkkia valmistettaessa, jossa vain muutama, se on kahdeksan sielua pelastui veden kautta."
1. Piet. 19-20
"3:19 Tämä on UT:n vaikeimmin ymmärrettäviä kohtia. Kirjoittaja viittaa lyhyesti asioihin, jotka kirjeen saajille ovat varmasti olleet tuttuja, mutta joita ei nykyisin enää tunneta.
"Hengessä" tarkoittanee Jeesuksen kuoleman ja nousemuksen välistä tilaa.
"Vankilassa oleville hengille." Erään tulkinnan mukaan tällä tarkoitetaan langenneita enkeleitä, toisen selityksen mukaan ennen vedenpaisumusta eläneitä ihmisiä. Nämä viimeksimainitut olisivat olleet ennen Kristusta eläneen ihmiskunnan edustajia, ja Kristus olisi julistanut heille sanomaa tuonelassa. Kolmannen tulkinnan mukaan tässä on kysymys molemmista ryhmistä."
Näissä selityksissä ei kuitenkaan ole mitään, mikä veisi pohjaa itse asialta, eli että Jeesus kuolemansa ja ylösnousemisensa välillä oli tietoisessa tilassa ja saarnasi tuonelassa tietoisessa tilassa oleville kohteille, "hengille", olivat ne sitten enkeleitä tai kuolleiden ihmisten henkiä. Itse uskon, että kyseessä olivat ihmiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932