1. eli kun crysis ja sun muut dx 10 pelit ilmestyy niin täytyykö olla windows vista dx10 tukevan kortin lisäksi että saa dx10 toimiin? eli xp ei toimi dx10 vai?
2. mitäs noi Shaders jutut tarkottaa joita noissa 8xxx sarjan korteissa on? ja ilmeisesti pipelinei on jo 8600 mallissa yli 40? aika huimia lukemii..
eli tässä linkki
http://www.nordichardware.com/news,5442.html
3. onkohan tuleva gf8300gt parempi kuin gf7900gs
ja riittäisköhän jonkun 8600gt\ultran uoritus kyky pyörittämään crysis peliä? itelläni on prossuna amd athlon x2 4200 tuplaytimisii kuulemma crysis tukee erityisen hyvin.
GF 8300GT\8600 ULTRA\GT
16
2225
Vastaukset
1. Virallisesti ainakaan DX10 ei toimi Windows XP:ssä
2. Geforce 8-korteissa on unified shadereita, eli toimivat tarpeen mukaan pixel tai vertex-shadereina. Noissa korteissa on todella paljon shader-tehoa, kellotaajuuksien ollessa maltilliset.
3. Crysis ei pelkästään tue, vaan melkein vaatii tuplaytimellistä prossua.
Geforce 8600 Ultra tullee olemaan tehokkaampi kuin Geforce 7900GTX, mikä riittää jo todella hyvään tasoon dx9-moodissa. Eikä 8600GT ole myöskään huono; alhaiset kellotaajuudet paljon shadertehoa..tuokin on 7900GTX-tasoa.
Geforce 8300GT omaa hieman heikommat kellotaajuudet (Core parempi, muistit selvästi alempana). Shader-tehoa 8300GT:ssä on enemmän kuin 7900GS:ssä, mutta veikkasin, että 128-bittinen muistiväylä jarruttaa sen verran, että tuo olisi 7600GT:n ja 7900GS:n välissä- daword
kiitoksii kiinnostavasta infosta
joo kyllähän crysiksestä sanotaan että se alkaa vasta loistaan kun sitä pelaa dual core prossul tässä linkki jossa melko tarkat vaatimukset pelille
http://digitalbattle.com/2006/07/23/crysis-system-requirements-released/
mutta mitäpä luulet toimiikohan crysis dx 10 modessa tuollaisella amd athlon x2 4200 2g ddr2 sekä 8600gt kortilla 1024*768 resoluutionilla ja shadowit offilla ja aa x2 ja af x2
vai täytyykö jo olla 8600ultra tai 8800gts ?
maksaakohan windows vista paljon?
tässä vielä linkki jossa tosi tarkat tiedot korteista ja hyvä vertailua varten
http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=475&card2=383 daword kirjoitti:
kiitoksii kiinnostavasta infosta
joo kyllähän crysiksestä sanotaan että se alkaa vasta loistaan kun sitä pelaa dual core prossul tässä linkki jossa melko tarkat vaatimukset pelille
http://digitalbattle.com/2006/07/23/crysis-system-requirements-released/
mutta mitäpä luulet toimiikohan crysis dx 10 modessa tuollaisella amd athlon x2 4200 2g ddr2 sekä 8600gt kortilla 1024*768 resoluutionilla ja shadowit offilla ja aa x2 ja af x2
vai täytyykö jo olla 8600ultra tai 8800gts ?
maksaakohan windows vista paljon?
tässä vielä linkki jossa tosi tarkat tiedot korteista ja hyvä vertailua varten
http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=475&card2=383Olisi kyllä todella omituista jos ei esim. Geforce 8600GT:llä toimisi noilla resoilla. Pakko toimia, 8600GT:kin tulee olemaan niin tehokas kortti kuitenkin, että pitäisi toimia paremmilla resoilla kuin tuossa mainituilla.
Itseä kiinnostaa eniten tuo Geforce 8600 Ultra. Kuitenkin vain pari kymppiä 8600 GT:tä kalliimpi..eli hintaa tullee aluksi olemaan 180-200€.
GPU: 500MHz (GT 350MHz)
Muistit: 700MHz (GT 600MHz)
Muistia: 256-512MB (GT 256MB)
Unified-shadereita: 64 (GT 48)
Muistikaista: 256-bittinen
Tuo 8600 Ultra on selvästi tehokkaampi kuin 7900GTX, mutta ilman lisävirtaliitintä.
------------
Windows Vista Home Basic - versio maksaa n.250€
Windows Vista Business - versio maksaa n.400€
Windows Vista Bittorrent - versio maksaa n.0€Kimnice kirjoitti:
Olisi kyllä todella omituista jos ei esim. Geforce 8600GT:llä toimisi noilla resoilla. Pakko toimia, 8600GT:kin tulee olemaan niin tehokas kortti kuitenkin, että pitäisi toimia paremmilla resoilla kuin tuossa mainituilla.
Itseä kiinnostaa eniten tuo Geforce 8600 Ultra. Kuitenkin vain pari kymppiä 8600 GT:tä kalliimpi..eli hintaa tullee aluksi olemaan 180-200€.
GPU: 500MHz (GT 350MHz)
Muistit: 700MHz (GT 600MHz)
Muistia: 256-512MB (GT 256MB)
Unified-shadereita: 64 (GT 48)
Muistikaista: 256-bittinen
Tuo 8600 Ultra on selvästi tehokkaampi kuin 7900GTX, mutta ilman lisävirtaliitintä.
------------
Windows Vista Home Basic - versio maksaa n.250€
Windows Vista Business - versio maksaa n.400€
Windows Vista Bittorrent - versio maksaa n.0€Geforce 8600 ja 8300 sarjat on tehty 80nm arkkitehtuurilla kun taas 8800-sarja tehty 90nm:llä. Tietysti onhan tulossa tuo 8900-sarjakin 80nm:llä samoihin aikoihin.
daword kirjoitti:
kiitoksii kiinnostavasta infosta
joo kyllähän crysiksestä sanotaan että se alkaa vasta loistaan kun sitä pelaa dual core prossul tässä linkki jossa melko tarkat vaatimukset pelille
http://digitalbattle.com/2006/07/23/crysis-system-requirements-released/
mutta mitäpä luulet toimiikohan crysis dx 10 modessa tuollaisella amd athlon x2 4200 2g ddr2 sekä 8600gt kortilla 1024*768 resoluutionilla ja shadowit offilla ja aa x2 ja af x2
vai täytyykö jo olla 8600ultra tai 8800gts ?
maksaakohan windows vista paljon?
tässä vielä linkki jossa tosi tarkat tiedot korteista ja hyvä vertailua varten
http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=475&card2=383Name -tiedot korteista tässä järjestyksessä
Shaders
Core(MHz)
Memory(MHz)
Memory(MB)
Memory(buss)
Price
8800GTX -nyt on hintaa jo hieman liikaa verrattuna tehoeroa alempaan korttiin.
128
575
1800
768
384bit
$599
8800GTS - ehkä paras ostos jos nyt haluaa lähes parhailla asetuksilla pelailla edes nykypelejä
96
500
1600
640
320bit
$399
8800GTS - nippa nappa r1950xtx:ää nopeampi ja saattaisi olla vaikka tämmöisen pihtarin seuraava kortti.Hintaero kuitenkin 120€ Ultra malliin?
96
500
1600
320
320bit
$299
8600 Ul. -ollaan gf7900gtx:n tasoisessa kortissa jos nykykortteihin pitää verrata.Eiköhän tällä nykyiset pelit pyöri.
64
500
1400- daword
Kimnice kirjoitti:
Geforce 8600 ja 8300 sarjat on tehty 80nm arkkitehtuurilla kun taas 8800-sarja tehty 90nm:llä. Tietysti onhan tulossa tuo 8900-sarjakin 80nm:llä samoihin aikoihin.
minkähän version sitä ostais.....hmmmm ,)
joo no toi 8300gt on sit melki nopeampi nykyisten spektien valos kuin 8600gt versio?
tosin noista kaikista vertex pipelinestä ja sun muista pipelineistä ei oikeen tie montako 8600gt:ssä on ja montako 8300gt vai onkohan sulla mitään tietoo?? tossa 8800gtx on jotain 128 pipelinee..lol
oishan se GT edullisempi jos se vaan jaksais pyörittää pelei dx10 ettei vaan tarvi dx9 alkaa käyttään.. tulispa hiukan benchmarkkei sun muita testei
kyl tos 8600gt ja ultras on niin pirunmoinen ero että jos ton ultran hinta ei oo paha niin kai se on sit pakko ostaa
tuol ulkomail noille ennustetaan hintaa ultra $179 ja Gt $149
eli ultra n.145e ja Gt n.120e
jos noi hinnat pitäs yhtään paikkaansa suomes niin johan ois ihme.
no 8900 tulee kuitenkin maksaan reippaasti yli 200e joten se on pakko sulkea pelistä pois - daword
pjotr.suomi24 kirjoitti:
Name -tiedot korteista tässä järjestyksessä
Shaders
Core(MHz)
Memory(MHz)
Memory(MB)
Memory(buss)
Price
8800GTX -nyt on hintaa jo hieman liikaa verrattuna tehoeroa alempaan korttiin.
128
575
1800
768
384bit
$599
8800GTS - ehkä paras ostos jos nyt haluaa lähes parhailla asetuksilla pelailla edes nykypelejä
96
500
1600
640
320bit
$399
8800GTS - nippa nappa r1950xtx:ää nopeampi ja saattaisi olla vaikka tämmöisen pihtarin seuraava kortti.Hintaero kuitenkin 120€ Ultra malliin?
96
500
1600
320
320bit
$299
8600 Ul. -ollaan gf7900gtx:n tasoisessa kortissa jos nykykortteihin pitää verrata.Eiköhän tällä nykyiset pelit pyöri.
64
500
1400ottaen kuitenkin huomioon että 8600GT tulee olemaan luultavasti pipelinejä ehkä jopa 100% enemmän kuin 7900gs ((7900gs 20 pipee))
8800gtx pipelinejä on 128 aika määrä olettaisin että 8600gt niitä olisi siinä 30-40 välissä ultrassa jonkin verran enemmän
ja onhan 8600gt shader tehoa ainakin 5x-6x enemmän kuin 7900gs ja varmaan osaltaan sen vuoksi että dx10 vaatii ilmeisesti juuri aika raskaasti tätä...
mutta kuitenkin tämä kova Vertex Operations ja shaders operation vääntö on käytttävissä jokaisessa dx9 pelissä eli näissä uusi 8xxx sarja on uskomattoman nopea
esimerkiksi 8300gs tulee peittoamaan 7900gs\gt helposti näissä Vertex Operations ja shaders operation prosesseissa joita nykypelit kuitenkin käyttää todella paljon.
no vertauksena voitaisiin tehdä tälläinen tuosta näet kumpi parivaljakosta on nopeampi eri osa-alueilla
eli GeForce 8800 GTS vs GeForce 7950 GX2
8800gts
Shader Operations: 48000 Operations/sec
Pixel Fill Rate: 10000 MPixels/sec
Texture Fill Rate: 12000 MTexels/sec
Vertex Operations: 12000 MVertices/sec
7950 GX2
Shader Operations: 24000 Operations/sec
Pixel Fill Rate: 16000 MPixels/sec
Texture Fill Rate: 24000 MTexels/sec
Vertex Operations: 2000 MVertices/sec
ainoastaan pixel ja texture kohdissa yksi 8800gts häviää koska vastassa on ns.2 korttia mutta esim vertex kohdassa ero on käsittämätön
sitten pipelineihin
8800gto
Fragment Pipelines: 96
Vertex Pipelines: 96
Texture Units: 24
Raster Operators 20
7950 GX2
Fragment Pipelines: 48
Vertex Pipelines: 16
Texture Units: 48
Raster Operators 32
tässäkin voi huomata huikean eron 7950 ja 8800gts välillä vertex ja fragment pipelinien kohdalla.
sitä en tiedä onko lukuun edes vielä lisätty shadder operation yksiköitä? jotka voivat vielä ennestään nostaa piipujen määrää.
itse en yllättyisi vaikka 8600ultra päihittäisi 7950 gx2 pjotr.suomi24 kirjoitti:
Name -tiedot korteista tässä järjestyksessä
Shaders
Core(MHz)
Memory(MHz)
Memory(MB)
Memory(buss)
Price
8800GTX -nyt on hintaa jo hieman liikaa verrattuna tehoeroa alempaan korttiin.
128
575
1800
768
384bit
$599
8800GTS - ehkä paras ostos jos nyt haluaa lähes parhailla asetuksilla pelailla edes nykypelejä
96
500
1600
640
320bit
$399
8800GTS - nippa nappa r1950xtx:ää nopeampi ja saattaisi olla vaikka tämmöisen pihtarin seuraava kortti.Hintaero kuitenkin 120€ Ultra malliin?
96
500
1600
320
320bit
$299
8600 Ul. -ollaan gf7900gtx:n tasoisessa kortissa jos nykykortteihin pitää verrata.Eiköhän tällä nykyiset pelit pyöri.
64
500
1400Geforce 8 - korttien heikkoutena on kohtuu alhainen dx9-suorituskyky. Kun katsoo esim. Geforce 8800GTX:n speksejä, niin sen pitäisi repiä paljon suurempia eroja edellisen sukupolven kortteihin verrattuna.
Ongelma johtuu siitä, että tuo kortti on suunniteltu vain ja ainoastaan DX10:ä varten. Tuo unified-shader ratkaisu ei toimi niin älyttömän hyvin DX9:ssä.
DX9:ssä tulee tilanteita, missä vertex-yksiköt idlaavat, mutta pixel-yksiköt tekevät töitä..ja päinvastoin. Geforce8-korteilla tapahtuu myös DX9:ssä tuota suoritusten eriaikaisuutta ja tämä latenssi-ongelma jarruttaa menoa (vaikka Geforce8:t tulevat olemaan paljon parempia dx9-suorituskyvyltään kuin vastaavat Geforce7-mallit).
DX10 on tehty unified-shadereita silmällä pitäen ja tuossa vertex, pixel ja geometry-shader laskut suoritetaan yhdenaikaisesti, mikä nostaa suorituskykyä Todella paljon.
---
Pelintekijät käyttävät satavarmasti heti alusta lähtien tuota DX9-pullonkaulan poistumista hyväkseen, eli ei nyt Geforce 8600GT:llä vedetä dx10 peleissä 1600x1200 resolla asetukset tapissa.
Jokatapauksessa summatakseni:
Vaikka DX9:ssä 8600GT saattaa jäädä 7900GS:n tehotasolle, niin 8600GT jaksaa pyörittää paljon näyttävämpää grafiikkaa kuitenkin.daword kirjoitti:
ottaen kuitenkin huomioon että 8600GT tulee olemaan luultavasti pipelinejä ehkä jopa 100% enemmän kuin 7900gs ((7900gs 20 pipee))
8800gtx pipelinejä on 128 aika määrä olettaisin että 8600gt niitä olisi siinä 30-40 välissä ultrassa jonkin verran enemmän
ja onhan 8600gt shader tehoa ainakin 5x-6x enemmän kuin 7900gs ja varmaan osaltaan sen vuoksi että dx10 vaatii ilmeisesti juuri aika raskaasti tätä...
mutta kuitenkin tämä kova Vertex Operations ja shaders operation vääntö on käytttävissä jokaisessa dx9 pelissä eli näissä uusi 8xxx sarja on uskomattoman nopea
esimerkiksi 8300gs tulee peittoamaan 7900gs\gt helposti näissä Vertex Operations ja shaders operation prosesseissa joita nykypelit kuitenkin käyttää todella paljon.
no vertauksena voitaisiin tehdä tälläinen tuosta näet kumpi parivaljakosta on nopeampi eri osa-alueilla
eli GeForce 8800 GTS vs GeForce 7950 GX2
8800gts
Shader Operations: 48000 Operations/sec
Pixel Fill Rate: 10000 MPixels/sec
Texture Fill Rate: 12000 MTexels/sec
Vertex Operations: 12000 MVertices/sec
7950 GX2
Shader Operations: 24000 Operations/sec
Pixel Fill Rate: 16000 MPixels/sec
Texture Fill Rate: 24000 MTexels/sec
Vertex Operations: 2000 MVertices/sec
ainoastaan pixel ja texture kohdissa yksi 8800gts häviää koska vastassa on ns.2 korttia mutta esim vertex kohdassa ero on käsittämätön
sitten pipelineihin
8800gto
Fragment Pipelines: 96
Vertex Pipelines: 96
Texture Units: 24
Raster Operators 20
7950 GX2
Fragment Pipelines: 48
Vertex Pipelines: 16
Texture Units: 48
Raster Operators 32
tässäkin voi huomata huikean eron 7950 ja 8800gts välillä vertex ja fragment pipelinien kohdalla.
sitä en tiedä onko lukuun edes vielä lisätty shadder operation yksiköitä? jotka voivat vielä ennestään nostaa piipujen määrää.
itse en yllättyisi vaikka 8600ultra päihittäisi 7950 gx2Voihan sitä ottaa toisaalta huomioon, ettei dx9 osaa käyttää noita unified-shadereita mahdollisimman fiksusti vaan edelleen vertex ja pixel-laskennat tehdään eriaikaisesti. Nuo GF8-kortit kärsivät tuosta DX9:n pullonkaulasta kun ovat kerta suunniteltu puhtaasti DX10:ä varten
- Nimetön
Kimnice kirjoitti:
Geforce 8 - korttien heikkoutena on kohtuu alhainen dx9-suorituskyky. Kun katsoo esim. Geforce 8800GTX:n speksejä, niin sen pitäisi repiä paljon suurempia eroja edellisen sukupolven kortteihin verrattuna.
Ongelma johtuu siitä, että tuo kortti on suunniteltu vain ja ainoastaan DX10:ä varten. Tuo unified-shader ratkaisu ei toimi niin älyttömän hyvin DX9:ssä.
DX9:ssä tulee tilanteita, missä vertex-yksiköt idlaavat, mutta pixel-yksiköt tekevät töitä..ja päinvastoin. Geforce8-korteilla tapahtuu myös DX9:ssä tuota suoritusten eriaikaisuutta ja tämä latenssi-ongelma jarruttaa menoa (vaikka Geforce8:t tulevat olemaan paljon parempia dx9-suorituskyvyltään kuin vastaavat Geforce7-mallit).
DX10 on tehty unified-shadereita silmällä pitäen ja tuossa vertex, pixel ja geometry-shader laskut suoritetaan yhdenaikaisesti, mikä nostaa suorituskykyä Todella paljon.
---
Pelintekijät käyttävät satavarmasti heti alusta lähtien tuota DX9-pullonkaulan poistumista hyväkseen, eli ei nyt Geforce 8600GT:llä vedetä dx10 peleissä 1600x1200 resolla asetukset tapissa.
Jokatapauksessa summatakseni:
Vaikka DX9:ssä 8600GT saattaa jäädä 7900GS:n tehotasolle, niin 8600GT jaksaa pyörittää paljon näyttävämpää grafiikkaa kuitenkin.oon samaa mieltä kyllähän toi kuulostaa järkevältä.
eli siis pystyyköhän 8600gt dx10 käyttäen crysiksessä samaan fbs:ään kuin 7900gs dx9? vai saakohan nykyisil korteil dx9 käyttäen enempi freimei kuin dx10 korteil dx10 käyttäen
joo kyllä kun noita dx10 vilmei katsoo niin näkyyhän siellä sellasii efktei mitä ei olla koskaan aikasemmin missään pelissä nähty... onkohan kiitos kokonaan dx10 ansioo? ja noiden uusien shader yksiköiden..vai?
vaaditaanko emolevystä mitään erikoisuuksia jotta dx10 kortin saa toimiin? muuta kuin pci-e väylän - Nimetön
Kimnice kirjoitti:
Olisi kyllä todella omituista jos ei esim. Geforce 8600GT:llä toimisi noilla resoilla. Pakko toimia, 8600GT:kin tulee olemaan niin tehokas kortti kuitenkin, että pitäisi toimia paremmilla resoilla kuin tuossa mainituilla.
Itseä kiinnostaa eniten tuo Geforce 8600 Ultra. Kuitenkin vain pari kymppiä 8600 GT:tä kalliimpi..eli hintaa tullee aluksi olemaan 180-200€.
GPU: 500MHz (GT 350MHz)
Muistit: 700MHz (GT 600MHz)
Muistia: 256-512MB (GT 256MB)
Unified-shadereita: 64 (GT 48)
Muistikaista: 256-bittinen
Tuo 8600 Ultra on selvästi tehokkaampi kuin 7900GTX, mutta ilman lisävirtaliitintä.
------------
Windows Vista Home Basic - versio maksaa n.250€
Windows Vista Business - versio maksaa n.400€
Windows Vista Bittorrent - versio maksaa n.0€se tieto että 8600gt olii väylä 256 ei pidä paikkaa se vuoto mistä se lähti liikkeelle kertoo että siinä on myöskin 256 bittinen muisti väylä
eli siis ei oo 128bittinen väylä 8600gt vaan 256bittinen
nyt itekki ymmärrään muuten 8300gt ownais ton 8600gt
tosa linkki josta alko vuotaan tietoo
http://www.beareyes.com.cn/2/lib/200701/02/20070102054_2.htm Nimetön kirjoitti:
oon samaa mieltä kyllähän toi kuulostaa järkevältä.
eli siis pystyyköhän 8600gt dx10 käyttäen crysiksessä samaan fbs:ään kuin 7900gs dx9? vai saakohan nykyisil korteil dx9 käyttäen enempi freimei kuin dx10 korteil dx10 käyttäen
joo kyllä kun noita dx10 vilmei katsoo niin näkyyhän siellä sellasii efktei mitä ei olla koskaan aikasemmin missään pelissä nähty... onkohan kiitos kokonaan dx10 ansioo? ja noiden uusien shader yksiköiden..vai?
vaaditaanko emolevystä mitään erikoisuuksia jotta dx10 kortin saa toimiin? muuta kuin pci-e väylän"vaaditaanko emolevystä mitään erikoisuuksia jotta dx10 kortin saa toimiin? muuta kuin pci-e väylän"
Ei tarvii, sehän on ohjaimessa dx10 tuki.Nimetön kirjoitti:
se tieto että 8600gt olii väylä 256 ei pidä paikkaa se vuoto mistä se lähti liikkeelle kertoo että siinä on myöskin 256 bittinen muisti väylä
eli siis ei oo 128bittinen väylä 8600gt vaan 256bittinen
nyt itekki ymmärrään muuten 8300gt ownais ton 8600gt
tosa linkki josta alko vuotaan tietoo
http://www.beareyes.com.cn/2/lib/200701/02/20070102054_2.htmGeforce 8600GT:n GPU:n kellotaajuus on kyllä 150MHz alemmilla kelloilla, mutta toisaalta tuossa on 48 shaderia, kun 8300GT:ssä on 32..eli kohtuu suuri ero shader-tehoissa.
- Nimetön
Kimnice kirjoitti:
Geforce 8600GT:n GPU:n kellotaajuus on kyllä 150MHz alemmilla kelloilla, mutta toisaalta tuossa on 48 shaderia, kun 8300GT:ssä on 32..eli kohtuu suuri ero shader-tehoissa.
se lähde josta alkoi vuotaan tietoo niin en ie kuka on väärentänyt tiedot mutta ainaski nytte ku oon ihan tutkimalla tutkinut niin alka akyl valjeta että 8600gt on sit 256 bittinen muisti väylä...
joo no ei se kai ihan ownaiskaan mutta ei se kaukanakaan ois ku toises 150 alemmatkellot...
mut joo nyt ei ainakaan ownaa ku GT on kans ultran tavoin kunnon väylä. rupesin kyl ihmetteleen että miten vit. voi olla 128 väylä ettei siin oo mitään järkee Nimetön kirjoitti:
se lähde josta alkoi vuotaan tietoo niin en ie kuka on väärentänyt tiedot mutta ainaski nytte ku oon ihan tutkimalla tutkinut niin alka akyl valjeta että 8600gt on sit 256 bittinen muisti väylä...
joo no ei se kai ihan ownaiskaan mutta ei se kaukanakaan ois ku toises 150 alemmatkellot...
mut joo nyt ei ainakaan ownaa ku GT on kans ultran tavoin kunnon väylä. rupesin kyl ihmetteleen että miten vit. voi olla 128 väylä ettei siin oo mitään järkeeJos miettii, niin Radeon X1550:ssä on korkeammat kellotaajuudet, mutta se on todella lussu tehoiltaan. Tuossa kortissa kun ei ole korkeiden kellotaajuuksien lisäksi juurikaan shader-tehoa, mikä on melkein ratkaisevin tekijä..
- Nimetön
Kimnice kirjoitti:
Jos miettii, niin Radeon X1550:ssä on korkeammat kellotaajuudet, mutta se on todella lussu tehoiltaan. Tuossa kortissa kun ei ole korkeiden kellotaajuuksien lisäksi juurikaan shader-tehoa, mikä on melkein ratkaisevin tekijä..
32 on kyl aika paljon shader unitteja...
vertaa esim 8600gt ja 8600ultran shader unittien eroja..
ja jos 8600gt olis 128 väylä olis se ihan olematon.
mutta onneksi asia ei ole näin vaan saamme molempiin 8600 sarjalaisiin 256 väylät.
kyl mä ostan mielummin alta 100e 8300gt kuin maksaisin jostain muutamasta ylimääräsestä shader unitista ja pienemmästä koresta 60-70e enemmän...
mut eipä tarvi sitä järkeillä nyt kun selkis toi muistiväylien oikee määrä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824160
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262830Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?692728- 1532520
- 722162
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3482046- 331528
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi391447Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171322