mitään Jumalan palvelukseen osallistumisesta. Lähinnä Paavalin ohje koskee tätä: älkää jättäkö oman seurakunnan tilaisuutta, niin kuin muutamilla on tapana. Ei siitä omalle hengelliselle kasvulle ole kuin haittaa, jos jää pois Jeesuksen siunauksista sapattina!
Sapattikäskyssä ei puhuta
12
172
Vastaukset
- mutta jos!
Mutta jos jää pois adventtikirkon sapatin kokoontumisesta, niin silloin ei jää mistään paitsi. Joka kerran jonka olen siellä käynyt, olisi ollut viisasta jättää käymättä. Tämä tarina on tosi!
Heprealaiskirjeen kirjoittaja (joka voi olla Paavali) neuvoo heprealais- eli juutalaiskristittyjä, joita nykyään sanotaan messiaaniksi, seuraavalla tavalla:
"Valvokaamme toisiamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin. Älkäämme jättäkö oman seurakuntamme kokoontumisia kuten muutamilla on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme sitä enemmän, mitä enemmän näemme tuon päivä lähestyvän."
Hepr. 10:24-25
Toki kehotus sopii meille "pakanakristityillekin".- teet eron
juutalaiskristittyjen ja pakanakristittyjen välillä? Ei sellaista eroa ole. On vain kristittyjä. Lue Ef. 2:15.
- hirvas
teet eron kirjoitti:
juutalaiskristittyjen ja pakanakristittyjen välillä? Ei sellaista eroa ole. On vain kristittyjä. Lue Ef. 2:15.
vanhan lain alaiset ja pakanakansant samaan uuteen liittoon, jolloin myös vanha liitto säädöksineen täytettiin.
- opetuksessa
teet eron kirjoitti:
juutalaiskristittyjen ja pakanakristittyjen välillä? Ei sellaista eroa ole. On vain kristittyjä. Lue Ef. 2:15.
Juutalaisen ja pakanakristityn ero on lähtökohdassa. Juutalaiselle opetetaan kristinbusko juutalaisen lähtökohdan käyttämistä opettamisessa välineenä. Näin ei voida toimia pakanakäännynnäisen kohdalla. Sanoohan Paavalikin myös voimassaolevan eron tässä;Roomalaiskirje:
3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta. - hirvas
opetuksessa kirjoitti:
Juutalaisen ja pakanakristityn ero on lähtökohdassa. Juutalaiselle opetetaan kristinbusko juutalaisen lähtökohdan käyttämistä opettamisessa välineenä. Näin ei voida toimia pakanakäännynnäisen kohdalla. Sanoohan Paavalikin myös voimassaolevan eron tässä;Roomalaiskirje:
3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.Jeesus, sama uusi liitto ja sama Jumalan sana. Ei ole eroa suomalaisen, etiopialaisen, eikä timbuktulaisen kristityn välillä. Jos on niin perustele sitten Raamatulla, mitä eroa heillä on.
Puhun koko ajan uudesta liitosta, en Mooseksesta. teet eron kirjoitti:
juutalaiskristittyjen ja pakanakristittyjen välillä? Ei sellaista eroa ole. On vain kristittyjä. Lue Ef. 2:15.
On ero juutalaisen ja ns. pakanakristityn välillä.
Juutalaiset ympärileikkauttavat itsensä, koska se on Jumalan käsky heille. Sapatin viettämisessä on myöskin ero, koska Jumala asetti sapatinkin merkiksi oman kansansa juutalaisten ja itsensä välille, ja niin myös ns. messiaaniset juutalaiset viettävät sapattia, ns. pakanakristityt taas eivät.
"12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
13. "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
14. Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
15. Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
16. Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
17. Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
18. Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu."
2. Moos. 31:12-18- Ei ole katetta
hirvas kirjoitti:
Jeesus, sama uusi liitto ja sama Jumalan sana. Ei ole eroa suomalaisen, etiopialaisen, eikä timbuktulaisen kristityn välillä. Jos on niin perustele sitten Raamatulla, mitä eroa heillä on.
Puhun koko ajan uudesta liitosta, en Mooseksesta.Koeta muistaa tosiasia. Jeesus vain puhdisti
Fariselaisen kuorman. Jeeus puhdisti sapatin Kristityille tähän Jeesuksen uuteen liittoon.
Jeesus Asetti vielä ennen uhraustaan Saatanalle.
Ehtoollisen jota Hän taivaan ja maan herra kutsuu
uudeksi liitoksi hänen veressään. Kaikki vanha on mennyt ja uusi on tilalle tullut. Jeesuksen ikivanha liitto on uudistettu hänen veressään. Jeesus on vielä meidän Herramme eikä hän ole
koskaan siirtynyt Saatanan leiriin, koska hänen liittonsa on ikuinen. Jeesus on vieläkin Herra! - minua
Tutkiva_huomio kirjoitti:
On ero juutalaisen ja ns. pakanakristityn välillä.
Juutalaiset ympärileikkauttavat itsensä, koska se on Jumalan käsky heille. Sapatin viettämisessä on myöskin ero, koska Jumala asetti sapatinkin merkiksi oman kansansa juutalaisten ja itsensä välille, ja niin myös ns. messiaaniset juutalaiset viettävät sapattia, ns. pakanakristityt taas eivät.
"12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
13. "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
14. Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
15. Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
16. Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
17. Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
18. Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu."
2. Moos. 31:12-18Tehden kaikkea jota minä Herra en ole asettanut!
- Efes.2luku
hirvas kirjoitti:
Jeesus, sama uusi liitto ja sama Jumalan sana. Ei ole eroa suomalaisen, etiopialaisen, eikä timbuktulaisen kristityn välillä. Jos on niin perustele sitten Raamatulla, mitä eroa heillä on.
Puhun koko ajan uudesta liitosta, en Mooseksesta.Lue efesolaiskirjeen toinen luku. Siinä Paavali kertoo, mikä oli erona Kristuksen työllä Juutalaiselle ja pakanoille. Asia käy selville kun huomaat pron. te. teille tarkoittavan pakanoita ja me, meille tarkoittaa juutalaisia (ympärileikattuja9 .Kyllä Kristuksen sovitustyö merkitsi eri asiaa juutalaisuudessa ja pakanuudessa eläneille. Paavalihan kertoo sen, miten me tulimme samaan lopputilanmteeseen eri oloisata. Kun lähtökohta on juutalaiselle erilainen, onhan selcvää, että hänelle opn kerrottava perustelut hänen opitaan lähtien.1.kor:9:19. Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20. ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21. ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22. heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23. Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi. - vääräkö palsta?
Ei ole katetta kirjoitti:
Koeta muistaa tosiasia. Jeesus vain puhdisti
Fariselaisen kuorman. Jeeus puhdisti sapatin Kristityille tähän Jeesuksen uuteen liittoon.
Jeesus Asetti vielä ennen uhraustaan Saatanalle.
Ehtoollisen jota Hän taivaan ja maan herra kutsuu
uudeksi liitoksi hänen veressään. Kaikki vanha on mennyt ja uusi on tilalle tullut. Jeesuksen ikivanha liitto on uudistettu hänen veressään. Jeesus on vielä meidän Herramme eikä hän ole
koskaan siirtynyt Saatanan leiriin, koska hänen liittonsa on ikuinen. Jeesus on vieläkin Herra!Tämä adventisti ei tunnusta edes Uutta Liittoa. Rehellinen näyttää kuitenkin olevan, kun tunnustaa suoraan,ettei kuulu kristittyihin eikä Uuden Liiton ihmisiin!
- hirvas
Ei ole katetta kirjoitti:
Koeta muistaa tosiasia. Jeesus vain puhdisti
Fariselaisen kuorman. Jeeus puhdisti sapatin Kristityille tähän Jeesuksen uuteen liittoon.
Jeesus Asetti vielä ennen uhraustaan Saatanalle.
Ehtoollisen jota Hän taivaan ja maan herra kutsuu
uudeksi liitoksi hänen veressään. Kaikki vanha on mennyt ja uusi on tilalle tullut. Jeesuksen ikivanha liitto on uudistettu hänen veressään. Jeesus on vielä meidän Herramme eikä hän ole
koskaan siirtynyt Saatanan leiriin, koska hänen liittonsa on ikuinen. Jeesus on vieläkin Herra!mielestäsi sitten on siellä saatanan leirissä. Älä kiertele, vaan suoraan kysymykseen suora vastaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1724726- 123296
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161806
- 1371737
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421