Luthertotuus

hirvas

jehovatotuus, mormoonitotuus, adventtitotuus. Miksei muut uskonnot ole ruvenneet kutsumaan nimensä mukaisesti oppiaan tietyksi totuudeksi ?

Missä on Jumalan totuus, sehän on se ainoa oikea totuus. Muuta totutta kun ei ole.

9

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tällä palstalla todennut, ettei ole olemassa mitään adventtitotuutta, on vain adventistien käsitys asioista, ja sekin monessa kohden vääristynyt.

• sitten istut

täällä?

• ottanut sen

profetian viitan harteillesi,ja olet olevinasi,se ainut joka luulet tietäväsi,kaikki toduudet.Sanassakin sanotaan,että lopunaikana tulee niitä jotka koroittavat itsensä Jumalan yläpuolelle,ja pukeutuvat valkeuden vaatteisiin,vaikka heidän syämensä on kaukana Jumalasta.Valheillaan he eksyttävät jos mahdollista myös valitutkin.Tee parannus ja ota vastaan PELASTUS JEESUKSESSA KRISTUKSESSA,niin asenteesi muuttuu ja sydämesi täyttyy PYHÄLLÄ HENGELLÄ ja RAKKAUDELLA.

• kuhilas

Jeesus itse sanoo olevansa tie, totuus ja elämä (Joh. 14:6). Kun Jeesukseen tutustumme, tutustumme totuuteen persoonoituna. Kun Jeesusta seuramme, silloin seuraamme totuutta. Apostoli Paavali toteaa, että "Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa" (1. kor. 13:9-10). Parhainkin tiedemies joutuu toteamaan, että tämä on parasta tietoa tästä asiasta tällä hetkellä. Jos joku väittää totuudesta kaiken tietävänsä, niin hän tuskin ymmärtää sitä, mitä hän väittää. Kukaan meistä ei täydellisesti totuutta tiedä. Tietämisemme on vajavaista. Tämä nöyrä asenne tulisi näykyä esityksissämme ja väitteissämme. Tämän tulisi vaikuttaa tapaamme suhtautua toisin ajattelevaan uskovaan.

• hirvas

ja tutkimalla sitä, totuus avautuu. Muuta totuutta ei ole.
        Suhtautuminen muun "totuuden" julistajiin on oltava sellainen, että se herättää myös väärien oppien kuljetettavat olevat Jumalan totuuteen.
        Tätä tekivät Jeesus ja apostolit, ja näyttivät esimerkillään myös meille, että väärää totuutta vastaan on taisteltava kaikin voimin.

Ei kukaan opi tuntemaan totuutta, jollei hän itse sitä etsi.

• kuhilas
        hirvas kirjoitti:

Suhtautuminen muun "totuuden" julistajiin on oltava sellainen, että se herättää myös väärien oppien kuljetettavat olevat Jumalan totuuteen.
        Tätä tekivät Jeesus ja apostolit, ja näyttivät esimerkillään myös meille, että väärää totuutta vastaan on taisteltava kaikin voimin.

niin minun on hyväksyttävä se, että toisetkin etsivät totuutta. Jeesus vakuuttaa totuuden etsijälle: "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa avataan" (Matt. 7:7-8). Ei tässä sanota, että vain yksinään eläville kritityille annetaan ja avataan. Ei tässä rajoteta Jumalan apua vain luterilaisille. Ei tässä suljeta pois rehellistä totuutta ja armoa etsivää adventistiakaan! Armahtavaisuutta ja suvaitsevaisuutta, rakas veli, tarvitaan Jumalan lasten joukossa.

• hirvas
        kuhilas kirjoitti:

niin minun on hyväksyttävä se, että toisetkin etsivät totuutta. Jeesus vakuuttaa totuuden etsijälle: "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa avataan" (Matt. 7:7-8). Ei tässä sanota, että vain yksinään eläville kritityille annetaan ja avataan. Ei tässä rajoteta Jumalan apua vain luterilaisille. Ei tässä suljeta pois rehellistä totuutta ja armoa etsivää adventistiakaan! Armahtavaisuutta ja suvaitsevaisuutta, rakas veli, tarvitaan Jumalan lasten joukossa.

sellainen olennainen tekijä, ettei se totuus löydy ihmisopeista, vaan Raamatusta.

• Sirkka Iita.
        hirvas kirjoitti:

totuus ja elämä,pysytään siinä.JEESUKSEN VERI RIITTÄÄ!Siihen ei ole MITÄÄN LISÄÄMISTÄ.

Jos siis uskot,että se on vuotanut sinunkin edestäsi ja otat anteeksiantamuksen armon vastaan Jeesuksen kautta,niin sinä pelastut!

TÄMÄ ja vain TÄMÄ on oikea(ainoa)evankeliumi.Ja sen tyhmäkin ymmärtää!Jumalan tie on suora,siltä "ei eksy hullukaan"!

Näin sanoi kerran yksi uskova puheessaan,(uskova joka todella oli käynyt vaikeat tiet,ennen uskoon tuloaan,)ja se on totta.

Se on annettu lapsenmielisille ja niille,jotka murentuvat ja panevat oman viisautensa pois ja heittäytyvät TÄYSIN ARMON VARAAN!

• kuhilas
        hirvas kirjoitti:

sellainen olennainen tekijä, ettei se totuus löydy ihmisopeista, vaan Raamatusta.

että totuus löytyy Ramatusta. Minua ei juurikaan kiinosta tutustua toisten kirkkojen tai uskontokuntien opinkohtiin.

Ainoa, jota olen näistä lukenut on Katekismus tai Luterilaset Tunnustuskirjat. Raamattua tutkiessani olen käyttänty Old Testament Libray -sarjan osia tai The Interpreter's Bible -sarjaa. Edellisen julkaisija on SCM Press LTD ja jälkimmäisen Abigdon Press. Olen myös käyttänyt hyviä kotimaisia kommentaareja tekstin ja sen selityksen ymmärtämisessä, joista mainittakoon Aimo T. Nikolaisen Avaa Uusi testamentti -sarja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      176
      4757
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3306
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1916
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      666
      1853
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1816
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1495
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe