Moi,
Mulla tilanne, että olen tekemässä ja valmiiksi saamassa erästä isoa ja työlästä raporttia, jonka teen toisen henkilön lukuun ja hän on luvannut maksaa mulle tämän tekemisestä. KYsymys kuuluu:
Miten voisin word dokkariin laittaa jonnekin oman signeeraukseni näkymättömiin, siten, että tarvittaessa se voidaan sieltä kaivaa, mikäli väärinkäytöstä mua kohtaan ilmenee?
Takana kymmenien tuntien työ ja ei haluaisi ottaa liikoja riskejä.
Miten saan "salaisen" signaturen Wordiin?
4
385
Vastaukset
- tiedoston
ominaisuuksiin voi laittaa tekijä nimen ja jos asiakirja on suojattu, sitä ei voi muuttaa.
Tai sitten Työkalut - Asetukset - Suojaukset kohdassa on se digitaalinen allekirjoitus, toimisiko se, jos vain olisi joku myönnetty sertifikaatti? - Poro1
voit laittaa vaikkapa valkoista tekstiä nimelläsi jonnekin ihan alareunaan tai muuten piiloon, jos tausta on valkoinen. Ei hirveästi auta, mutta jos kukaan ei huomaa, niin...
:)- ///////////////////////////...
poron ideaan
laita alatunnisteeseen tuo valkoinen teksti...
ei heti huomaa vaikka muokkaisi tekstiä ///////////////////////////... kirjoitti:
poron ideaan
laita alatunnisteeseen tuo valkoinen teksti...
ei heti huomaa vaikka muokkaisi tekstiäihan samanlailla dokkarissa harmaana näkyy oli se sitten valkoista tai punaista tekstiä...
yksi keino on luoda tosiaan oma digitaalinen allekirjoitus
C:\Program Files\Microsoft Office\Office tuolta löytyy SELFSERT kirjoita siihen nimesi ja klikkaa OK.
Avaa dokkarisi ja ALT F11 ja pääset VBA editoriin ja sieltä TOOLS/DIGITAL SIGNATURE ja lisää nimesi sinne.
Edelleen TOOLS/PROJECT PROPERTIES/PROTECTION ja laita tarpeeksi pitkä salasana ja käytä erikoismerkkejä ja OK.
INSERT/MODULE ja kirjoita moduuliin vaikka tommonen koodin pätkä
Sub Koe()
End Sub
Tallena dokkari ja sulje se. Avaa se uudelleen, nyt pitäisi aueta lomake jossa kysytään oletko luotettava jne... ruksi ruutuun ja seuraavilla kerroilla ei enää kyselekkään.
Nyt sulla on ainakin tavalliselle käyttäjältä purtavaa ihan tarpeeksi...
Niin taitaahan tuo kysellä joka koneella ekalla kertaa tota luotettavuutta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144