kumpaan suuntaan tulevaisuudessa?

Vuosi on vasta alussa, joten olisi varmaan hyvä keskustella kumpaan suuntaa halutaan keskustelun menevän.

1. Hyviä keskusteluja eli mielipiteiden asiallista vaihtoa.

2. "Myyviä" aloituksia. Paljon lukijoita. Ketjujen pitkittämistä kaikenlaisilla asiallisilla tai asiattomilla pikakommenteila.

3. Samojen aiheitten jaarittelua eri aloitusten alla.

4. Jotain ihan muuta

14

689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuli laitettua vaihtoehtoja enempi kuin kaksi. Älkää siitä välittäkö.

• meitä turhan

pitkistä tarinoista.
        Lyhyt ja ytimekäs jussitus on kaikkein
        paras.
        Mielikuvituksella ja oivalluksille jää
        enemmän tilaa.
        Kenenkään ei kerralla tarvitse kaikkea sanoa.

• Bussihukka
        meitä turhan kirjoitti:

pitkistä tarinoista.
        paras.
        enemmän tilaa.

Mietipäs sitä, että kun klikkaillaan viestejä auki, niin tuloksena on 1-2 sanan kommentteja. Sen jälkeen vain v...aa ja haluaa sulkea koko lopppuketjun ulos.

Lukijaystävällistä on laittaa vähän enemmän punnittua asiaa, kun kerran tekstiä pitää laittaa. Ajattele lukijoita.

• karkottaa lukijoita
        Bussihukka kirjoitti:

Mietipäs sitä, että kun klikkaillaan viestejä auki, niin tuloksena on 1-2 sanan kommentteja. Sen jälkeen vain v...aa ja haluaa sulkea koko lopppuketjun ulos.

Lukijaystävällistä on laittaa vähän enemmän punnittua asiaa, kun kerran tekstiä pitää laittaa. Ajattele lukijoita.

Haapavesi-ketjuissa on
        paljon lukijoita,
        koska kirjoittajat ovat ymmärtäneet
        lyhyyden , tiiviin sisällön ja
        huumorin tärkeyden.

• meitä turhan kirjoitti:

pitkistä tarinoista.
        paras.
        enemmän tilaa.

Jos on taito saada asiansa esitettyä lyhyesti niin, että tulee ymmärretyksi, niin voi kirjoitella lyhyesti.

Sinä kyllä monesti olet onnistut siinä.

• 1234

Kaiken viisainta jaaritella samojen tuttujen
      aiheiden parissa elikkä haukkua politikkoja
      ja lestatialaisia ja olisihan aiheellista joskus
      tonkasta tätä niin rakasta paskan keräystäkin

• Miksi tehdä siitä aina uusi aloitus? Onko kenties nälökulma uusi?

• pelokas puskasta

Kovat oikeudet ja velvoitteet valvojalle!

1) Moderaattori tekee ensimmäisen tuomionsa jokaisesta uudesta aloituksesta. Jos aloittava rekisteröitynyt vaatii ketjuunsa asiallisen jatkon, kaikki asiattomuudet (mitä ne ovat?) katkaistaan minuutin sisällä (kenellä moderaattorilla on aikaa istua koko aika vahdissa!). Joku rekisteröitynyt voi kokeeksi edellyttää, että ainoastaan rekisteröityjen vastaukset hyväksytään hänen ketjuunsa - eipä taida se ketju venyä pitkäksi ;-)

2) Jos rekisteröitymätön avaa ketjun, joka liittyy lähimenneisyyden aiheisiin, ketju poistuu minuutissa (sama sulkukommentti kuin kohdassa 1!). Muutoin ketju saa jatkaa valitsemallaan tyylillä, jotta yksisanaisillakin keskustelijoilla olisi osallistumisoikeus. Ketju voi venyä sadan viestin mittaiseksi, minkä jälkeen valvoja lukitsee sen ja aihe(ryppää)seen voi palata uudessa aloituksessa.

3) Jos mihin tahansa ketjuun haarautuu parin - kolmen henkilön juupas-eipäs-intos, se poistetaan välittömästi.

- Joo, totuus on tarua kinkkisempi.

• Sinun vastauksesi sai minut mietteliääksi. Tuntuisi kurjalta, jos se mitä kirjoitettaisiin olisi toisten kontrollin alla. Nythän uskotaan, että kirjoittajat itse ymmärtävät, ettei tällä palstalla voi "villisti" kirjoitella vaan yhteiskunnan lait pätevät täällä.

Toisaalta parempi sinun esittämät vaihtoehdot kuin että koko palsta lopetettaisiin niinkuin eräälle urheiluseuralle kävi.

• Bussihukka

jos kohta 1. toteutuisi.

Palstan aktiivisuus yhdistettynä tasoon nostaisi sen tämän maan huipulle. Jokaisella kirjoittajalla on paljon annettavaa. Ainutlaatuista elämäähän tässä eletään ja on eletty.

• Kannatan keskusteluita, koska tämä on tällainen mielipidepalsta eikä mikään "sättipalsta".
      Saa ne olla vaikka kipakoitakin, mutta mieluimmin asiaa, eikä henkilöitten kohtuutonta mollaamista :)

• Lonely_Wolf

ykköstä. Suotta samoja aloituksia vetää kuukaudesta toiseen. Ehkäpä kepuli/vasuri vääntäjät tietävät näiden ketjujen tarpeellisuuden, minä en. Olen sitä mieltä että nuo kolmen - neljän sanan viestit eivät ole mielipiteitä. Niistähän puuttuu perustelut. Ja perusteluthan toimivat argumentteina mistä hyvä keskustelu syntyy.

• Olen samaa mieltä kanssasi. Sinulla on tosi hyvät perusteet.

• desavuu

Asiallisella pohjalla tietenkin mieluummin kirjoiteltaisiin tulevaisuudessa enemmän. Suhteellisen pitkät kirjoitukset ovat enemmän "antavia", mutta olen kyllä itse kokenut sen, että kirjoitukset jotka eivät näy yhdellä sivulla, ovat liian pitkiä. Ei ole pakko kerralla sanoa kaikkea mitä tietää asiasta.
      Asiattomat ja halveeraavat kommentit kokonaan pois. Saman asian jaarittelu ja lyhyet letkautukset eivät myöskään pitemmän päälle toimi, vaan kääntyy kirjoittajaa vastaan - ketjua ei lueta.
      Silloin tällöin olen huomannut, että asiasta hieman hakoteille johdattaja, saa aikaiseksi sen, että porukka herää ja tekstiä taas alkaa syntymään.
      "Jussimaisiakin" tarvitaan, että saadaan mahdollisimman värikäs kirjoittajaporukka. Pelkät asiasta kirjoittajat, eivät yksin menesty, koska luultavimmin asia "kuolisi" nopeammin kasaan.
      Saman asian lukuisat aloitukset (kepu-vasuri-lessu) eivät todellakaan ole tarkoituksen mukaisia - saman otsikon alle kaikki kommentit, kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7270
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      727
      3479
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      162
      1758
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      341
      1757
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1395
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1270
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1237
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      261
      1235
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe