helposti kuin kuvittelette. Ette sanomalla niitä Mooseksen käskyiksi, vaikka Raamattu sanoo niitä jumalan käskyiksi. Ette sillä että sanotte niitä Mooseksen kivtauluiksi, vaikka Jumala itse kirjoitti ne ja puhui.
Ette sillä että yritäätte kieroilla sapatista eroon mm. väittämällä ettei raamattu anna mitään erityistä päivää sapattia varten. Emäkieroilua tuollainen ja paholaisen seuraamista laittomuudessa. Raamattu sanoo selvästi että seitsemäs päivä on sapatti. Se on aina ollut sama päivä. koskaan ei ole oollut epäselvyyttä mikä päivä on seitsemäs. tai sitten teillä on vaikeuksia hahmottaa viikonpäiviä.
Raamattu ilmoittaa selvästi mikä meideän viikonpäivämme on sapatti. Ja helppo se katsoa luterilaisten viettämästä sunnuntaista jota he viettävät Jeesuksen ylösnousemuksen päivänä. Jeesus nousi viikon ensimmäisenä arkipäivänä kuolleista. Joten sunnuntaita edellinen päivä on seitsemäs päivä ja sapatti.
Ette te pääse Jumalan käskyistä
5
108
Vastaukset
Itse emäkieroilette sotkiessanne juutalaisuutta ja kristinuskoa yhteen. Siinäkin haluatte poimia rusinat pullasta.
- Eki-50
Apt.15/28-29 Sillä Pyhä Henki,ja me olemme nähneet hyväksi,ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
Että kartatte epäjumalille uhdattua ja verta ja lihaa josta ei veri ole laskettu,ja haureutta.Jos te näitä vältätte,niin teidän käy hyvin.Jääkää hyvästi.
Apostolien kokouksessa Antiokiassa oli syntynyt siitä riita pitääkö kristittyjen noudattaa Mooseksen
lakia.Pakana kristittyjen apostoli,ja opettaja Paavali opettaa ettei kristyttyjen päälle ole pantava kuormaa,kuin nuo välttämättömät.Joten
ei piitata adv,n kuormista mitään.Eivät he itsekään noita kuormia pysty kantamaan,mitä muilta vaativat. - minä en
Eki-50 kirjoitti:
Apt.15/28-29 Sillä Pyhä Henki,ja me olemme nähneet hyväksi,ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
Että kartatte epäjumalille uhdattua ja verta ja lihaa josta ei veri ole laskettu,ja haureutta.Jos te näitä vältätte,niin teidän käy hyvin.Jääkää hyvästi.
Apostolien kokouksessa Antiokiassa oli syntynyt siitä riita pitääkö kristittyjen noudattaa Mooseksen
lakia.Pakana kristittyjen apostoli,ja opettaja Paavali opettaa ettei kristyttyjen päälle ole pantava kuormaa,kuin nuo välttämättömät.Joten
ei piitata adv,n kuormista mitään.Eivät he itsekään noita kuormia pysty kantamaan,mitä muilta vaativat.ole nähnyt epäjumalille uhrattua enää missään nykypäivinä, verta ja lihaa joista ei ole veri laskettu, että ei niitä tarvitse enää karttaa,joten se käsky on pois jo uskovaisilta.Mitä taas haureuteen tulee niin sehän on kymmenissä käskyissä, älä tee huorin, joten ne kymmenet käskyt on annettu myös pakana uskovaisillekin halusipa niitä noudattaa taikka ei.
- Älköön teitä
MUista pyhittää lepopäivä; perjantai, lauantai tai sunnuntai...ja tee se niinkuin Herralle; joka on lepopäivän Herra; Ylösnousemuksen Herra!
Ja VT:n juutalaisille ja adventisteille Hän sanoi; "te ette pääse Minun lepooni!?"
eli....mitä tästä opimme?
PYSYKÄÄMME RAAMATUISSA;BIBLIOISSA ELI KIRJOITUKSISSA...Kuten Jeesus itse sanoi?
"Älköön teitä kukaan tuomitko syömisestä tai juomisesta tai uudenkuun tai sapatin päivästä...!"
sanoi Paavali, joka ei sälyttänyt Ylösnousemuspäivänä eli sunnuntaiaamuna kokoontuvien kristittyjen päälle muuta kuin seuraavia;
1. Karta epäjumalille pyhitettyä lihaa jne..
2. Karta haureutta; hengellistä ja lihallista; uskonnollisia riitoja ja kiistoja karta...
3. Verta; eläimistä tuli veri laskea maahan...
Ei puhuttu mitään sapateista, ympärileikkauksista jne...adventistit USA:ssa muuten ympärileikkaavat poikalapsensa...eli uskovat bolevansa ainoa todellinen jäänös "korvausteologian mukaan"...kauheaa hapatusta tämä väärä Ellenismi?!
Vai miten tämä on selitettävissä?
Kaapo- Kristus vanhurskautemme?
Kristityt tunnetaan Ylösnousemuspäivän vietosta; juutalaiset sapataistaan, muslimit perjantaistaaan....
Tehkööt kukin niinkuin Herralleen...oli hyvä neuvo?
Sapatista on tullut juutalaisille ja adventisteille epäjumala ja raskas perinnäissääntöjä täynnä oleva päivä?!
"He eivät pääse Minun lepooni"---oli hyvä oivallus?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363647- 122376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141909Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681537Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301483- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246