Tänäänkö paratiisissa ?

hirvas

Ennen kuolemaansa ristillä Jeesus sanoi nämä sanat pahantekijälle:

Luuk. 23:43
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: TÄNÄ PÄIVÄNÄ pitää sinun oleman minun kanssani PARATIISISSA."

Millä tavalla tämä pitäisi ymmärtää, sillä kuoltuaan kaikki menevät tuonelaan ?

23

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolme-enkeliä

      "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

      Alkutekstissä ei ole mitään välimerkkejä.

      Kun verrataan muuhun Raamatun sanaan, huomataan, että Jeesus sanoi ylösnousemuksensa jälkeen: Joh. 20:17
         
      Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

      Ja koska kuolemassa ei ole tietoisuutta:

      Ps. 115:17
         
      Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.

      niin, löydämme pilkuille oikeat paikat:

      Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle TÄNÄ PÄIVÄNÄ: pitää sinun oleman minun kanssani PARATIISISSA."

      Jeesus lupasi sinä hetkenä siinä ristillä ryövärille että tämä tulee pääsemään paratiisiin ja aivan kuten muutkin kuolleet pelastetut, hänet herätetään kuolleista Jeesuksen tullessa.

      • kelpaa.

        Jeesus lupasi sinä hetkenä siinä ristillä ryövärille että tämä tulee pääsemään paratiisiin ja aivan kuten muutkin kuolleet pelastetut, hänet herätetään kuolleista Jeesuksen tullessa.

        -Jeesus lupasi olevansa pahantekijän KANSSA paratiisissa. Nythän niin ei ole. Jeesus on taivaassa ja pahantekijä paratiisissa maan päällä. Selitys ei ole kelpaava. Molempien tulee olla samassa paikassa.


      • väärin?

        Miksi Jeesuksen olisi pitänyt erikseen määritellä koska hän puhui ryövärille, eikö se ole itsestään selvää, että Hän puhui tänään?


      • adveli
        väärin? kirjoitti:

        Miksi Jeesuksen olisi pitänyt erikseen määritellä koska hän puhui ryövärille, eikö se ole itsestään selvää, että Hän puhui tänään?

        Tuo pahatekijä oli jo niin sekaisin, että Jeesus tähdensi hänelle, että nyt oli tämä päivä, eikä eilinen.


      • kolme-enkeliä
        kelpaa. kirjoitti:

        Jeesus lupasi sinä hetkenä siinä ristillä ryövärille että tämä tulee pääsemään paratiisiin ja aivan kuten muutkin kuolleet pelastetut, hänet herätetään kuolleista Jeesuksen tullessa.

        -Jeesus lupasi olevansa pahantekijän KANSSA paratiisissa. Nythän niin ei ole. Jeesus on taivaassa ja pahantekijä paratiisissa maan päällä. Selitys ei ole kelpaava. Molempien tulee olla samassa paikassa.

        Paratiisi on taivaassa ja maa luodaan uudeksi (ennalleen asetus) paratiisiksi. Pelastetut vaan viettävät ensin tuhat vuotta taivaassa ja sitten uudeksi luodussa maassa ikuisuuden!


      • oppiin.
        kolme-enkeliä kirjoitti:

        Paratiisi on taivaassa ja maa luodaan uudeksi (ennalleen asetus) paratiisiksi. Pelastetut vaan viettävät ensin tuhat vuotta taivaassa ja sitten uudeksi luodussa maassa ikuisuuden!

        Paratiisi on taivaassa ja maa luodaan uudeksi (ennalleen asetus) paratiisiksi. Pelastetut vaan viettävät ensin tuhat vuotta taivaassa ja sitten uudeksi luodussa maassa ikuisuuden!

        -Sekoitin asian Jehovan todistajien oppiin, heidän 1000v valtakunta on maan päällä! Eli pelastetut pääsevät taivaaseen tuhanneksivuodeksi ja sen jälkeen luodaan uusi maa? Ihmisellä ei ole kuolematonta sielua itsessään vaan ainoastaan pelastetut herätetään ensin taivaaseen?


      • Miksi ihmeessä sinä, noin kavalasti yrität kavaltaa, jopa itsesi, ja muita jotka eivät edes ole tutustuneet Jeesuksen "raamtun mukaiseen tekstiin". Petät itsesi: Mutta, että yrität pettää - toisia jotka eivät ole edes tutusuneet edes Jeesuksen opetuksen hieman; edes syvällisempään henkiseen tarkoitukseen, jonka tarkoituksesta poikkeat täysin sekametsän "syövereihin"- "Jeesushan sanoo" tekstissään.( Luuk 23:43.) Niin Jeesus sanoi sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa". Etkö usko tätä oikeaksi määritelmäksi, vai missä ajatuksersi harhailee? Olet ymmärrystä vailla oleva valheen keksijä, joka puolustat jotakin ihmeen uskonnollista lahkoa?


    • jo riitä,

      sama asia käyty sata kertaa lävitse!

      Miksi sitten puhutaan että Jeesus nousi kuolleista,jos hän oli kokoajan elossa?

      Kuolemalla kuoleman voitti.

      Jeesuksen sanotaan nousseen kolmantena päivänä KUOLLEISTA,eikä tulleen paratiisista?Kuis on?

      • paradiisista,

        vai nousiko kuolleista,miten on?


    • Satua

      Tarua

      • Nousi ylös

        Kuka toi hänelle vaatetuksen. Kuka oli ulkopuolinen avustaja. Jeesus kävelee ulos vartioidusta haudasta puettuna. Kuitenkaan hänellä ei ollut mitään päällään, Hän oli vain
        kääritty kääriliinoihin.

        Toiseksi päästäksemme oikeaan päivä lukuun. On tämä ristiin naulitseminen tapahtunyt Torstaina, koska raamattu sanoo tämän sapatin päivän olleen suuri. Eli tämä perjantai on ollut Juhla sapatti. Eli pääsiäis sapatti. Tällöin alkavat
        oikeat päivätkin täsmätä!


      • vai epäiletkö jotenkin?
        Nousi ylös kirjoitti:

        Kuka toi hänelle vaatetuksen. Kuka oli ulkopuolinen avustaja. Jeesus kävelee ulos vartioidusta haudasta puettuna. Kuitenkaan hänellä ei ollut mitään päällään, Hän oli vain
        kääritty kääriliinoihin.

        Toiseksi päästäksemme oikeaan päivä lukuun. On tämä ristiin naulitseminen tapahtunyt Torstaina, koska raamattu sanoo tämän sapatin päivän olleen suuri. Eli tämä perjantai on ollut Juhla sapatti. Eli pääsiäis sapatti. Tällöin alkavat
        oikeat päivätkin täsmätä!

        Voihan olla että hän ehti jo saada ne vaatteet,ennen niitä julkisia näkemisiään?


    • anonyyminä

      alkuun-selvennys.ruotsal.teologian-professoriselvitti-perinpohjinkuoliko-jeesus-jumalanpoika-ristillä-vai-kidutuspaalussa.jatotesi,että-jeesuseikuollut-ristillä,vaan-paalussa.lisäksi-tärkeänäpointtin,jeesus-tiesi-ettei-ihmiselläole-kuolematontasielua,saarnaaja9.5,10ei-hänolisi-muutenherättänyt-ystäväänsä-lasarusta-kuolleista,johann.evank.11.39-48.näiden-raamatunkohtien-perusteella,tuon-katuvanpahantekijän-mahdollisuus-ollajeesuksen-kanssaparatiisissa-onmahdollista,vain-maanpäällisessä-ylösnousemuksessa,jota-jeesustiesi-jo-jesajan-tosijumalan-profeetanennustaneen,-jesajan26.19.tuon-ennallistettavan-paratiisin,matteus25.34loistoisa-huipennusmainitaan-johann.ilmestyksen21.3,4sanoilla-katso.-jumalanteltta-onihmistenluona-jaheovat-hänenkansojaan...eikäkuolemaa-enääole.kiitos-jos-selvensi-tärkeitä-asioita-jahyvää-ja-tutkivaa-jatkoakaikille-totuudestakiinnostuneille.

    • Ymmärykseni. Ennen Jeesuksen ylösnousemusta tuonelassa oli kaksi osastoa, Aabrahamin helma ja "kuuma osasto". Jeesuksen annettua henkensä, Hän ja ryöväri menivät paratiisiin/taivaaseen.

      Käsittääkseni Eenok ja Elia olivat jo paratiisissa. Niinikään "Aabrahamin helma" siirrettiin tuonelasta paratiisiin. Näin näen asiat. Joku tarmokas voisi googlettaa ja löytää aiheeseen sopivaa infoa:)

      • pyhpyh

        Ryöväri ei ole taivaassa/paratiisissa. Hän on haudassa odottamassa ylösnousemusta.


      • pyhpyh kirjoitti:

        Ryöväri ei ole taivaassa/paratiisissa. Hän on haudassa odottamassa ylösnousemusta.

        Pyh. Pitäiskö sua varten kerätä kolehti, jotta voisit hankkia Raamatun? Pätäkkää uottaessas voit rentoutua kilahdusten kera :D

        https://www.youtube.com/watch?v=DQKuFDL-kos


      • Voi Pyh! Kunpa saisit oman Raamatun :(

        Luu 16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. 16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita 16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa. 16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. 16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'


    • Muiden puolesta en voi ottaa kantaa,
      mutta minun kannaltani on aika lailla yhdentekevää, minä päivänä se kyseinen ryöväri ilmestyi tai ilmestyy paratiisiin.

      Yleinen käsitys kristikunnassa kun on kai ollut se, että Aatami ja Eeva ovat ihmiskunnan jäsenistä ainoat, joiden kohdalla on toteutunut paratiisista pois häätö.

      Joten, sitten kun se ristillä riippunut ryöväri on paratiisiin joutunut/päässyt, hänen sopii toteamus "loppu hyvin, kaikki hyvin".

      Vai onko adventismi alkanut vaarantaa ryövärinkin paratiisipaikan?

    • Hei!




      RYÖVÄRI RISTILLÄ ja JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUS;


      Jeesuksen kanssa teloitettavana oli kaksi muutakin miestä, kaksi rikollista.
      Ristiinnaulitseminen oli sen ajan julma tapa teloittaa kuolemaan tuomitut rikolliset. (Luuk 23:32-43)

      Vuoden 1992 raamatunkäännöksessä Luuk 23:42-43 lukee;
      "Jeesus, muista minua kun tulet valtakuntaasi."
      "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

      Tarkoittaako tämä että ryöväri oli Jeesuksen kanssa paratiisissa jo samana päivänä ?

      Asian tulkinnassa on huomioitava seuraavat asiat;
      1; - Ryöväri ei kuollut samana päivänä Jeesuksen kanssa. Ristiinnaulitut elivät usein monta vuorokautta ristillä. Siksi heidän sääriluunsa murskattiin etteivät pääsisi pakoon. (Joh 19:31-32) Jeesus oli jo kuollut eikä Jeesuksen sääriluita siksi katkaistu. (jae 33)

      2; - Ristiinnaulitsemispäivänään Jeesus ei itsekään mennyt Jumalan luo paratiisiin. Jeesus nukkui haudassa, ja kun Jeesus nousi ylös Jeesus sanoi:
      "Minä en ole vielä noussut isäni luokse. Minä nousen isäni ja teidän isänne luo".

      Joh 20:11-18; -Tässä vaiheessa kun Jeesus ilmestyi Magdalan Marialle oli kulunut jo lähes kaksi vuorokautta keskustelusta ryövärin kanssa eikä Jeesus ollut paratiisissa itsekään vieläkään. Hautaan Jeesus pantiin. (Matt 27:57-60)
      Vuorokausia on laskettu eri aikana hiukan erilaisin perustein. Auringonlaskujen mukaan on ollut yksi tapa laskea vuorokaudet.

      3; - Jeesus nousi kolmen päivän päästä haudasta kuolleista. >>> Matt 28:1-15.
      Paratiisissa Jeesus ei ollut vieläkään, vaan haudasta ylösnousseena ilmestyi maan päällä.

      Jeesus ennusti ja puhui itse ylösnousemuksestaan. "Joonan merkki" tarkoittaa Jeesuksen haudassaoloaikaa. Joh 2:19-22, Matt 12:40, 16:21, 26:61, 27:40.

      Jeesuksen ylösnousemusta julistivat myös enkelit ja apostolit Matt 28:5-6, Apt 1:22, 2:31, 3:15, 4:33.
      Kirjoitukset kävivät toteen; Luuk 24:44, Apt 13:23-39.
      Raamattu sisältää yhteensä noin 500 profetiaa Vanhan Testamentin aikana Jeesuksesta kun kaikki huomoidaan. Profetia tarkoittaa Jumalan hengessä annettua ennustusta.

      Jeesus ilmestyi ensin Maria Magdaleenalle; Mark 16:9, Haudalla käyneille naisille; Matt 28:9, Pietarille; Luuk 24:34, Emmauksen tiellä; Luuk 24:15-31,
      Apostoleille; Joh 20:19,24,26, 21:1, Galileassa Matt 28:1-20, Öljymäellä Apt 1:6-9, yli viidellesadalle ja Jaakobille; 1 Kor 15:3-8. Paavalille; Apt 9:3-6.

      Jeesus nousi ylös että me tulisimme vanhurskaiksi. Room 4:25.
      Jeesus nousi ylös että tahtovat tehtäisiin eläviksi Kristuksessa. 1 Kor 15:22.

      Jeesus ei vieläkään ole paratiisissa. Jeesus on Ylipappi taivaan pyhäkössä, joka on oikea pyhäkkö. Maallinen pyhäkkö oli esikuvaa kaikessa oikean ja varsinaisen pyhäkön palveluksesta. Hebr 8:2, 9:12, 10:19.
      Maallinen pyhäkkö rakennettiin siis taivaallisen oikean pyhäkön mallin mukaan.

      Jeesus itse sanoi ylösnoustessaan ettei ole käynyt vielä taivaassa. Joh 20:16-17.
      Jumalalla on asunto taivaassa. (2 kor 12:2-4, Ilm 2:7)
      Joitakin erikoisia ylösnousemuksia on ollut kun Jumala on ottanut ihmisen jo luokseen; Matt 27:51-53, 5 Moos 34:5-6, Matt 17:1-4, 1 Moos 5:22-24, 2 Kun 2:10-12, Hebr 11:5.
      Jeesuksen ylösnousemus ja taivaaseen otto on samalla esikuvaa ja lupausta vanhurskaiden ylöstempaamisesta 1 Tess 4:17, 1 Kor 15: 51-52 ja ylösnousemuksesta Fil 3:10, Joh 5:28, Apt 24:15, 1 Tess 4:16.

      Uusi paratiisi luodaan myöhemmin. Kun pyhät olevat taivaassa ei uudesti luotua maata eli "paratiisia" vielä ole olemassa. On ollut siis muutama erikoinen ylösnousemus, mutta ylösnousevien pääjoukko odottaa vielä ensimmäistä tai toista ylösnousemusta. (Ilm 20:5-6,11-15) Ensimmäinen ylösnousemus on elämän- toinen ylösnousemus on kuoleman ylösnousemus.

      Kreikkalainen filosofia lähinnä Platonin (n.400ekr) kautta toi kristinuskoon uskomuksia jotka eivät ole raamatun opetuksia. Sellainen on mm. oppi sielun kuolemattomuudesta omissa hautajaisissaan harppua pilven reunalla soittelevista vainajista.
      Raamattu opettaa että ihminen nukkuu kuoleman tiedotonta unta; Saar 9:5-6,10, Ps 115:17, 146:4, Jes 38:18 odottaen joko elämän- tai tuomion ylösnousemusta. Niin papitkin hautajaisissa sanovat:
      "Maasta olet tullut ja maaksi Sinun pitää jälleen tuleman kunnes Jeesus Kristus Sinut viimeisenä päivänä herättää."

      Raamatunkäännökset suosivat sielun kuolemattomuusopin metodia ja tulkitsevat Jeesuksen luvanneen ryövärille että ryöväri olisi samana päivänä paratiisissa. Toinen teoria on sielun kuolemattomuusopin vastakohtana että kuolleet odottavat kuolleiden ylösnousemusta ja Ilm 20 luvun tapahtumien järjestyksessä uuden paratiisimaan luomista.
      Tämän ajattelutavan mukaan Jeesus lupasi ryövärille että ryöväri tulisi olemaan Jeesuksen kanssa paratiisissa.


      Jatkan heti alla>>>>>>>>>>

      • Jatkoa edelliseen; >>>>>>>>>>>>>>>


        Teologi tutki alkukieltä miten Luukas käytti kreikan kieltä. Luuk 23:43 ”semeron” = ”tänään” oli tutkimuksen kohteena miten sana sijoittuu verbiin nähden kaikissa Luukkaan teksteissä. Oheinen taulukko ilmaisee ”semeron” sanan esiintymisen kieliopillisesti;
        "Luuk. 2:11 konjunktio verbi pronomini sémeron
        Luuk. 4:21 konjunktio sémeron verbi
        Luuk. 5:26 konjunktio verbi sémeron
        Luuk. 12:28 verbi sémeron
        Luuk. 13:32 verbi sémeron
        Luuk. 13:33 verbi sémeron
        Luuk. 19:5 sémeron konjunktio prepositiolauseke verbi (sivulause)
        Luuk. 19:9 konjunktio sémeron verbi
        Luuk. 22:34 verbi sémeron
        Luuk. 22:61 konjunktio verbi sémeron
        Luuk. 23:43 verbi sémeron prepositiolauseke verbi
        Ap. t. 4:9 sémeron verbi (kysymyslause)
        Ap. t. 13:33 sémeron verbi (suora lainaus Ps. 2:7)
        Ap. t. 19:40 verbi prepositio artikkeli sémeron
        Ap. t. 20:26 verbi sémeron
        Ap. t. 22:3 verbi sémeron
        Ap. t. 24:21 verbi sémeron
        Ap. t. 26:2 verbi sémeron infinitiivi
        Ap. t. 26:29 substantivoitu partisiippi sémeron infinitiivi (sivulause)



        Luuk. 2:11
        konjunktio verbi pronomini sémeron
        Luuk. 4:21
        konjunktio sémeron verbi
        Luuk. 5:26
        konjunktio verbi sémeron
        Luuk. 12:28
        verbi sémeron
        Luuk. 13:32
        verbi sémeron
        Luuk. 13:33
        verbi sémeron
        Luuk. 19:5
        sémeron konjunktio prepositiolauseke verbi (sivulause)
        Luuk. 19:9
        konjunktio sémeron verbi
        Luuk. 22:34
        verbi sémeron
        Luuk. 22:61
        konjunktio verbi sémeron
        Luuk. 23:43
        verbi sémeron prepositiolauseke verbi
        Ap. t. 4:9
        sémeron verbi (kysymyslause)
        Ap. t. 13:33
        sémeron verbi (suora lainaus Ps. 2:7)
        Ap. t. 19:40
        verbi prepositio artikkeli sémeron
        Ap. t. 20:26
        verbi sémeron
        Ap. t. 22:3
        verbi sémeron
        Ap. t. 24:21
        verbi sémeron
        Ap. t. 26:2
        verbi sémeron infinitiivi
        Ap. t. 26:29
        substantivoitu partisiippi sémeron infinitiivi (sivulause)


        Ap. t. 27:33;
        sémeron (ei verbiä -> olla-verbi implisiittisesti)”
        (Timo.Flink:TeologinKynästä:2015)

        Jatkan heti alla >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


      • Jatkoa edelliseen >>>>>>>>>>>>>>>>>>


        ”Luukkaan normaali kirjoitustyyli on liittää sémeron-sana sitäedeltävään verbiin (Luuk. 2:11; 5:26; 12:28; 13:32, 33; 22:34, 61; Ap. t. 19:40; 20:26; 22:3; 24:21; 26:2), ei sitä seuraavaan verbiin, ellei kyseessä ole lainaus, sivulause tai kysymys. Osa sivulauseista ja lainauksistakin noudattaa Luukkaan normaalia tyyliä verbi sémeron. Luuk. 23:43 kohdalle kääntäjä joutuu tekemään päätöksen siitä, lukeeko hän tekstin "verbi sémeron : prepositiolauseke verbi", vai lukeeko hän sen muodossa "verbi : sémeron prepositiolauseke verbi". Liki kaikki Raamatun käännökset suosivat jälkimmäistä tukeakseen sielun kuolemattomuus-oppia. Päätös on kuitenkin vähintäänkin kiistanalainen sen perusteella, miten Luukas itse kieltä käyttää. Välimerkki tulisi sijoittaa "tänään"-sana jälkeen eli "tänään"-sana sidotaan edeltävään sanoa-verbiin, eikä prepositiolausekkeen jälkeen tulevaan olla-verbiin, joka alkutekstissä on futuurissa eikä preesensissä, viitaten tulevaisuuteen. Sopusoinnussa edeltävien löydösten kanssa sanonta "totisesti, sanon sinulle tänään:" on hepraismi, joka tarkoittaa suurin piirtein samaa kuin suomenkielen lause "vakuutan sinulle, että". Näin Jeesus vakuutti ryövärille, että hän tulisi olemaan (futuuri) paratiisissa. (T.Flink:2015)

        Jatkoa vielä alla >>>>>>>>>>>>


      • jarinhotelli kirjoitti:

        Jatkoa edelliseen >>>>>>>>>>>>>>>>>>


        ”Luukkaan normaali kirjoitustyyli on liittää sémeron-sana sitäedeltävään verbiin (Luuk. 2:11; 5:26; 12:28; 13:32, 33; 22:34, 61; Ap. t. 19:40; 20:26; 22:3; 24:21; 26:2), ei sitä seuraavaan verbiin, ellei kyseessä ole lainaus, sivulause tai kysymys. Osa sivulauseista ja lainauksistakin noudattaa Luukkaan normaalia tyyliä verbi sémeron. Luuk. 23:43 kohdalle kääntäjä joutuu tekemään päätöksen siitä, lukeeko hän tekstin "verbi sémeron : prepositiolauseke verbi", vai lukeeko hän sen muodossa "verbi : sémeron prepositiolauseke verbi". Liki kaikki Raamatun käännökset suosivat jälkimmäistä tukeakseen sielun kuolemattomuus-oppia. Päätös on kuitenkin vähintäänkin kiistanalainen sen perusteella, miten Luukas itse kieltä käyttää. Välimerkki tulisi sijoittaa "tänään"-sana jälkeen eli "tänään"-sana sidotaan edeltävään sanoa-verbiin, eikä prepositiolausekkeen jälkeen tulevaan olla-verbiin, joka alkutekstissä on futuurissa eikä preesensissä, viitaten tulevaisuuteen. Sopusoinnussa edeltävien löydösten kanssa sanonta "totisesti, sanon sinulle tänään:" on hepraismi, joka tarkoittaa suurin piirtein samaa kuin suomenkielen lause "vakuutan sinulle, että". Näin Jeesus vakuutti ryövärille, että hän tulisi olemaan (futuuri) paratiisissa. (T.Flink:2015)

        Jatkoa vielä alla >>>>>>>>>>>>

        Jatkoa edelliseen >>>>>>>>>>>>>>


        Jos pois nukkuneet olisivat jo taivaassa Raamatun opetus kuolleiden ylösnousemuksesta, ja maan uudelleen luomisesta valuisi kokonaan tyhjiin. Ylösnousemusta ei tarvittaisi. 1 Tess 4:13-16, Jes 65:17-25, Ilm 20 ja 21 luvut.

        Kreikan kielessä ei Jeesuksen aikaan tunnettu lainkaan pilkkuja eikä muitakaan välimerkkejä ollut olemassa kirjoitetuissa teksteissä. Välimerkkejä alettiin käyttämään v. 1490 raamatun teksteissä mutta välimerkkejä lisättäessä tehtiin virheitä. Erilaisia pikku pilkkuja on ollut olemassa aina kirjaimien päällä sekä kreikan että hebrean kielessä, mutta ei kirjaimien väleissä lauseissa koskaan.

        Uutta paratiisia missä ryöväri on Jeesuksen kanssa pitää odottaa vielä Ilm 13, 20 lukujen tapahtumien yli kunnes uusi maa luodaan.
        >>> Ilm 21 luku, Jes 65:17-25, 66:22, Dan 12:2, 1 kor 15:51-54, 1 Tess 4:16-17, Joh 5:28-29.


        > 1 Kor 15 luku koskee Kristuksen ja Kristuksen omien ylösnousemusta.


        Aamen.


        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija
        Kurpan torpan sepän pojanpoika
        ingen pappi


      • jarinhotelli kirjoitti:

        Jatkoa edelliseen >>>>>>>>>>>>>>


        Jos pois nukkuneet olisivat jo taivaassa Raamatun opetus kuolleiden ylösnousemuksesta, ja maan uudelleen luomisesta valuisi kokonaan tyhjiin. Ylösnousemusta ei tarvittaisi. 1 Tess 4:13-16, Jes 65:17-25, Ilm 20 ja 21 luvut.

        Kreikan kielessä ei Jeesuksen aikaan tunnettu lainkaan pilkkuja eikä muitakaan välimerkkejä ollut olemassa kirjoitetuissa teksteissä. Välimerkkejä alettiin käyttämään v. 1490 raamatun teksteissä mutta välimerkkejä lisättäessä tehtiin virheitä. Erilaisia pikku pilkkuja on ollut olemassa aina kirjaimien päällä sekä kreikan että hebrean kielessä, mutta ei kirjaimien väleissä lauseissa koskaan.

        Uutta paratiisia missä ryöväri on Jeesuksen kanssa pitää odottaa vielä Ilm 13, 20 lukujen tapahtumien yli kunnes uusi maa luodaan.
        >>> Ilm 21 luku, Jes 65:17-25, 66:22, Dan 12:2, 1 kor 15:51-54, 1 Tess 4:16-17, Joh 5:28-29.


        > 1 Kor 15 luku koskee Kristuksen ja Kristuksen omien ylösnousemusta.


        Aamen.


        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija
        Kurpan torpan sepän pojanpoika
        ingen pappi

        Kiitos Jari vaivannäöstäsi. Valitettavasti en saanut selvää mitä "tänään" tarkoitti juuri tuossa yhteydessä. Mutta. Itse pyrin loogiseen yksinkertaisuuteen. Käsittääkseni Jeesus antoi henkensä Isällensä "tänään". Pidän mahdollisena, että Luojamme otti myös ryövärin hengen ja sielun paratiisiin/taivaaseen "tänään".


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe