Jumalaan uskominen on sivistymättömän ihmisen jäänne lapsuuden uskomuksista, epätietoisuudesta ja merkki surkeasta luonnontieteiden hallinnasta. Yksikään vakavasti otettava ihmisolio ei turvaudu elämässään jumala harhoihin. Pelkästään kehäpäätelmä tekee koko jumaluuden mahdottomaksi, eli jos olisi jumala, kuka loi jumalan jne…
Toinen alkeellista ajattelua ihmisissä osoittava asia on heidän kuvitelmansa siitä, että heidän jumalansa on oikea jumala ja muiden jumalat vääriä (tämä ajattelu paljastaa olemattoman historian tiedon teisteissä). Tällainen itserakas ajattelu osoittaa jälleenkerran ihmisen henkistä kyvyttömyyttä. Uskovaisten lainatessa pyhiä kirjojaan tunne skaala kulkee säälivän naurun ja itkun välillä. Onkin vain pakko todeta, että elämme edelleen taikauskon täyttämässä harhaisessa maailmassa, jossa isot massat ovat juuri ja juuri henkisessä elämässään ohittaneet apinan tason ja se taso on tietoisuus elämän rajallisuudesta. Tätä tyhjiötä uskovainen täyttää jumalilla ja kirjoittelee näillekin palstoille pelkääkö ateisti blaa, blaa kuolemaa, helvettiä…
Näiden kysymysten taustalla on taas se totuus, että teisti ei kestä kohdata totuutta, vaan mieluummin kääriytyy itsepetokseen ja taikauskon täyttämään ”ihmeelliseen maailmaa”.
Uskovaiset ovat heikkoja ihmisiä.
Uskovaiset ovat heikkoja ihmisiä
20
1021
Vastaukset
- kiikkaa kiikkaa
Vahvaa ja perusteellista näkemystä.
Menikö keinutuoli ympäri :)- ja sorretut, köyhät ja rammat!
Heikkoudessa on kristityn voima, joten oikeassa olet.
- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Tkisi mieli sanoa: Ateistien vahvuus on heidän suurin heikkous, mutta sanon vain :) seuraavan:
"olkaa ateisteja, niin kutsumme teitä viisaiksi, sivistyneiksi ja vahvoiksi", vetoaa varmaan monien egoon? 1.kor.1:27.Mikä maailman mielestä on hulluutta,sen Jumala on valinnut saattaakseen viissaat häpeään. Mikä maailman mielestä on heikkoa,sen Jumala valitsi,saattaakseen voimakkaat häpeään.siinä vähän totuutta sulle.
- Big-H
On se Paavali fiksu kun tuollaisia on kirjoitellut. Itsekin tajusi aikoinaan olevansa hullu ja saarnaavansa hullujen sanomaa hulluille.
Osoittaahan se toki suoraselkäisyyttä myöntää tämä asia, mutta ei se mielestäni mitenkään kirkasta tuota sanomaa... Itkeä vai nauraa. Ilmeisesti sisälukutaito jäi mainitsematta tai sitten kyseessä on provo?
- oikeassa
Varma totuus on se ettei Jumalaa ole olemassa. Uskovaiset eivät kestä tätä totuutta, koska tämän totuuden kohtaaminen murentaisi heidän elämänsä heikon perustan.
- Heikko...
.
Silti se sietää lähes tulkoon minkälaisia oloja tahansa. Miksi se ei sitten sietäisi sitä ajatusta ettei ole olemassa luoja jumalaa? - m-ilian
...on jokaiselle vaikeaa. Sinänsä inhimillistä.
Uskovaisen suunnaton -opittu- pelko kuolemaan on suhteeton ja saanut aivopestyssä päässä niiin vakavan myrskyn aikaan, että suojamekanismi pistää uskomaan mihin tahansa satuihin, jotka kokee turvallisina.
Jos ja kun uskovainen alkaa heräämään ja ymmärtämään mistä todella on kysymys, mistä elämä koostuu ja mikä sen päämäärä on, elämänlaatu paranee. Tästä on todisteina ne tuhannet lahkoista pelastuneet, kirkoista eronneet jne.
Tilalle astuu terve järki, mielenrauha ja kunnioitus kaikkea elävää kohtaan. Huoli ja huolenpito maapallon kunnosta saa uudet käsitteet ja näille asioille alkaa konkreettisesti tekemään jotain.
Voisin pistää pienen summan pantiksi siitä, että ainakin yksi uskovainen tulee pullistelemaan tähän ketjuun jumalapilkka-syytteillä, vähintäänkin uhkailemaan. Jos ei näitä, niin sitten tietysti helvettiin toivotuksilla.
Tuo on se pään suojamekanismi, kun harmaa massa taistelee kahta isoa voimaa vastaan; järkeä ja rationaalisuutta. Ei haluta kohdata todellisuutta, jolloin on fiksumpaa toivottaa käristymään jokainen joka ei usko samaan jumalaan ja tuudittautua siihen omaan hempeän pehmoiseen valhemaailmaan: koska niin moni näin tekee, sen täytyy olla viisas ratkaisu (uskislogiikkaa nro.7286).
Uskovainen on todellakin heikko ihminen.- Raivon vohveli
Uskovaiset eivät kylläkään pelkää kuolemaa enemmän kuin epäuskoiset, vaan vähemmän. Vai mitä tarkoitit?
Ja yleensäkin mielenrauha tulee kun ryhtyy uskovaiseksi, eikä päinvastoin. Samoin elämänlaadun, ja kunnioituksen kanssa. Mistä olet saanut tämmöisiä ajatuksia. - m-ilian
Raivon vohveli kirjoitti:
Uskovaiset eivät kylläkään pelkää kuolemaa enemmän kuin epäuskoiset, vaan vähemmän. Vai mitä tarkoitit?
Ja yleensäkin mielenrauha tulee kun ryhtyy uskovaiseksi, eikä päinvastoin. Samoin elämänlaadun, ja kunnioituksen kanssa. Mistä olet saanut tämmöisiä ajatuksia....se on se missä sinäkin, uskovainen, elät.
Toivon vain, että sunkin on OIKEASTI hyvä olla. Tosin tiedän, ettei ole.
Harhassa eläminen on mielen oma kikka pakottautua erilleen todellisuudesta, kun pelkää. Inhimillistähän sekin on, mutta siitä voi toipua poiskin. - Raivon vohveli
m-ilian kirjoitti:
...se on se missä sinäkin, uskovainen, elät.
Toivon vain, että sunkin on OIKEASTI hyvä olla. Tosin tiedän, ettei ole.
Harhassa eläminen on mielen oma kikka pakottautua erilleen todellisuudesta, kun pelkää. Inhimillistähän sekin on, mutta siitä voi toipua poiskin."Harhassa eläminen on mielen oma kikka pakottautua erilleen todellisuudesta, kun pelkää."
En minä pelkää. Olen vain uskovainen lapsi, joka uskoo Jumalaan ja ylösnousemukseen. Mutta se ei taida tulla sinulle kovin selväksi, joten en ehkä vastaa enää. - Raivon vohveli
"Harhassa eläminen on mielen oma kikka pakottautua erilleen todellisuudesta, kun pelkää."
En minä pelkää. Olen vain uskovainen lapsi, joka uskoo Jumalaan ja ylösnousemukseen. Mutta se ei taida tulla sinulle kovin selväksi, joten en ehkä vastaa enää.Ja minunkin on hyvä olla. Ei minulla mene huonosti siksi että olen uskomassa.
- m-ilian
"Harhassa eläminen on mielen oma kikka pakottautua erilleen todellisuudesta, kun pelkää."
En minä pelkää. Olen vain uskovainen lapsi, joka uskoo Jumalaan ja ylösnousemukseen. Mutta se ei taida tulla sinulle kovin selväksi, joten en ehkä vastaa enää...sinä et ole tosiuskovainen, ellet pelkää.
Eikös teillä sanota, että "jumalan pelko on viisauden alku"?
>>>Mutta se ei taida tulla sinulle kovin selväksi, joten en ehkä vastaa enää. - Raivon vohveli
m-ilian kirjoitti:
..sinä et ole tosiuskovainen, ellet pelkää.
>>>Mutta se ei taida tulla sinulle kovin selväksi, joten en ehkä vastaa enää.Koko ajanhan tässä on puhuttu vakavista asioista. Miksi siis nyt pakenisin? Koska tämä ei näytä johtavan mihinkään.
- Raivon vohveli
m-ilian kirjoitti:
..sinä et ole tosiuskovainen, ellet pelkää.
>>>Mutta se ei taida tulla sinulle kovin selväksi, joten en ehkä vastaa enää.Puhuit kuoleman pelosta eräässä viestissäsi. Siitä pelosta, että et enää elä kuoltuasi, siis. Sitä minäkin. Mutta se, että uskon, ei johdu kuolemanpelostani.
- Raivon vohveli
Puhuit kuoleman pelosta eräässä viestissäsi. Siitä pelosta, että et enää elä kuoltuasi, siis. Sitä minäkin. Mutta se, että uskon, ei johdu kuolemanpelostani.
...kuulostaa siltä, että pelkäisin kuolemaa. Sen väärän käsityksen saattoi saada äskeisestä viestistäni.
että sinulla on hyvin vähän ymmärrystä elämästä siihen nähden että olet lähes 30.
Onko sinulla ylipäätäänsä muuta kokemusta elämästä kuin kirjojen parista?
"Tällainen itserakas ajattelu osoittaa jälleenkerran ihmisten henkistä kyvyttömyyttä"
Ei se ole itserakkauta vaan totuus että Jumalamme on ainoa oikea.
"Näiden taustalla on taas se totuus,että teisti ei kestä kohdata totuutta,vaan mieluummin..."
Riippuu mistä kohdasta asiaa katsotaan.Voisin minäkin esittää että ateistit ovat heikkoja koska ovat valinneet ateismin oikeutuksekseen tehdä mitä mieleensä tulee ja koska eivät kestä ajatusta siitä että osa joutuu helvettiin.
Mutta en esitä sitä koska asia ei niin yksiselitteinen ole.
"Uskovaiset ovat heikkoja ihmisiä"
Niinpä niin uskovaiset ovat heikkoja ihmisiä koska turvautuvat Kaikkivaltiaan Jumalan apuun.
Hänen apunsa sentään on paras apu.
Kumma juttu että tämän väitteen esittäjät tuntuvat näkevän vikaa siinä että joku turvautuu Kaikkivaltiaan Jumalan apuun.Mutta eivät tunnu näkevän mitään vikaa siinä että joku purkaa pahan olonsa toisiin ihmisiin tai koittaa kestää
viinan tai muitten päihteitten avulla.
Onhan sentään helpompaa hukuttaa ongelmat pulloon sillä se ei vaadi nöyrtymistä.- Raivon vohveli
Minä en petä itseäni. Aivan oikeasti ja aidosti uskon Jumalaan. Minulla ei ole tapana pettää itseäni. Sanon vaan.
- ihan mihin huvittaa
kunhan ei jankuta siitä koko ajan muille. Ettekö tajua että Taivaaseen pääsee vain piskuinen lauma ja kiintiö on jo taatusti täynnä. Luulenpa tapaavani Helvetissä paljon mielenkiintoisia tyyppejä, ei mitään tekopyhiä hölmöjä. Kristinusko on vain yksi "lahko", jonka mukaan minäkin olen Jumalan lapsi kasteen kautta... mutta mitä se mukamas auttaa? Tätä saamarin helvettiä saa niellä jatkuvasti, rukoilee sitten polvet ruvella tai sitten ei. Vai olenko minä juuri se siemen mikä sattui kylväessä tipahtamaan kuivaan maahan ja kuivettui pois?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577270Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7273479Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621758Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3411757- 841395
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144