Minä näin hyvin suojatun ja lujan joukon, joka ei antanut vähäistäkään apua niille, jotka tahtoivat horjuttaa Kristuksen seurakunnan uskoa. Jumala katseli heitä mielisuosiolla. Minulle osoitettiin kolme porrasaskelta - ensimmäisen, toisen ja kolmannen enkelien sanomat. Enkeli seuralaiseni sanoi: "Voi sitä joka näistä sanomista siirtää lankun tai liikuttaa naulaakaan. Näiden sanomien ymmärtäminen on ratkaisevan tärkeä. Sielujen kohtalo riippuu tavasta, millä sanomat vastaanotetaan." Minä sain jälleen seurata näitä sanomia, ja minä näin, miten kalliilla hinnalla Jumalan kansa oli ostanut kokemuksensa. Ne oli saatu suurten kärsimysten ja ankarien taistelujen kautta. Jumala oli johtanut heitä porras portaalta eteenpäin, kunnes hän oli asettanut heidät kiinteälle, liikkumattomalle korokkeelle. Minä näin ihmisten lähestyvän koroketta tarkastellen sen perustuksia. Muutamat astuivat iloiten sille heti. Toiset taas alkoivat etsiä vikoja perustuksessa. Heidän mielestään siihen olisi pitänyt tehdä parannuksia, jotta koroke olisi saatu täydellisemmäksi. Muutamat astuivat pois korokkeelta ruveten sitä tutkimaan, ja he selittivät, että se oli laskettu väärin. Mutta minä näin, että melkein kaikki seisoivat lujina korokkeella kehottaen niitä, jotka olivat sieltä lähteneet pois, lopettamaan syyttämisensä, sillä Jumala oli rakennusmestari, ja he olivat nyt ryhtyneet taisteluun häntä vastaan. -- Tämä vaikutti muutamiin, jotka nöyrinä astuivat sille uudestaan.
Ne jotka hylkäsivät ensimmäisen sanoman, eivät voineet saada hyötyä toisesta sanomasta; eivätkä liioin hyötyneet keskiyön huudostakaan, minkä tarkoituksena oli valmistaa heitä seuraamaan Jeesusta uskon kautta pyhäkön kaikkein pyhimpään. Hylätessään kaksi ensimmäistä sanomaa he pimittivät ymmärryksensä, niin etteivät voineet nähdä mitään valoa kolmannessa sanomassa, mikä osoittaa tietä kaikkein pyhimpään. Minä näin, että niin kuin juutalaiset ristiinnaulitsivat Jeesuksen, niin nimiseurakuntalaisetkin ristiinnaulitsevat nämä sanomat, ja siitä syystä ei heillä ole vähäisintäkään tietoa tiestä kaikkein pyhimpään, eivätkä he saa mitään hyötyä Jeesuksen esirukouksista siellä. Kuten juutalaisetkin uhrasivat hyödyttömiä uhrejaan, samoin nämäkin lähettävät rukouksia siihen osastoon, mistä Jeesus on jo poistunut; ja saatana, mielistyneenä petokseen ja omaksuen uskonnollisuuden leiman, suuntaa itseensä nimikristittyjen huomion ja vaikuttaa voimallaan, tunnusteoillaan ja valheellisilla ihmeillään kietoakseen heidät ansaansa. -- Seurakunnat pöyhkeilevät uskoen että Jumala ihmeellisellä tavalla työskentelee heidän hyväkseen, vaikka se onkin toinen henki, mikä tekee työtään. Innostus raukeaa tyhjään jättäen maailman ja seurakunnat entistä pahempaan tilaan.
Minä näin, että Jumalalla on vilpittömiä lapsia nimiadventistien ja langenneiden seurakuntien joukossa, ja ennen kuin vitsaukset vuodatetaan, kutsutaan sekä saarnaajia että kansaa ulos näistä seurakunnista, ja he ottavat iloiten totuuden vastaan. Saatana tietää tämän, ja ennen kolmannen enkelin voimakkaan huudon kaikumista, hän synnyttää herätystä näissä uskonnollisissa ryhmissä, jotta totuuden hylänneet sielut luulisivat Jumalan olevan heidän kanssaan. Hän toivoo voivansa eksyttää vilpittömiä heidän seassaan ja johtaa heitä ajattelemaan, että Jumala edelleenkin toimii näissä seurakunnissa. Mutta valo loistaa, ja kaikki vilpittömät jättävät langenneet seurakunnat asettuen Jumalan jäännöskansan puolelle.
Näin siis Ellen G.White kirjassa "Hengellisiä kokemuksia" (lyhennetty)
Suojattu ja luja adventtikansa
5
135
Vastaukset
Oikein sinusta ja sinun kaltaisistasi kirjoitti DDT, aivopesu on ollut hyvin onnistunutta:
"Suurin osa tänne kirjoittavista adventisteista antaa sen vaikutelman, joko tahallaan tai tahtomattaan, että kirjoittajan koulupohjana on töin ja tuskin läpi käyty peruskoulu. Heidät on onnistuneesti aivopesty, ja kielitaidon puute estää tutustumisen adventtikirkon omiin englanninkielisiin julkaisuihin.
Sitä paitsi heidät on jo sinetöity, nimittäin sillä lailla, että aivot eivät ota vastaan sellaista informaatiota, mikä on ristiriidassa adventtikirkon opetuksen kanssa. Lukossa mikä lukossa."- tutkivat huomiot
taas katoavat.
"Voi sitä joka näistä sanomista siirtää lankun tai liikuttaa naulaakaan. Näiden sanomien ymmärtäminen on ratkaisevan tärkeä. Sielujen kohtalo riippuu tavasta, millä sanomat vastaanotetaan." - Celsius +/-
Totuuden sanoit. Mutta onko mitään toivoa muuttaa näitä zombiepapukaija tyyppejä, (huomioimaan muita näkökulmia elämässään)?
- on omat miehet.
Jumala nostaa kenet tahtoo! Sille ei edes Tutkiva huomio mahda mitään. Aivopesu alkaa jo peruskoulusta ja lukioissa ja vielä enemmän yliopistoissa....
- eräs enkeli
Nämä sanat antavat meille lohtua kun meitä parjataan joka suunnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203257- 122096
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061816Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201341
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101231- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4351088