Tarkoitus on luoda UserForm, jossa on checkboxeja, joiden perusteella liitetään yhteen multi area kokoelmaan useita alueita tulostusta ja esikatselua varten, kumpaakin toimintoa varten on nappi. Alueet on nimetty excelissä.
Olen kokeillut union methodia näiden nimettyjen alueiden yhdistämiseen, se toimi ihan hyvin muuten, mutta jotta voisin liittää tähän multi area kokoelmaan alueita, sen pitää olla alustettu.
Dim MyMulti as range
ActiveSheet.PageSetup.PrintTitleRows = ActiveSheet.Rows("1:12").Address
Set MyMulti = Range("Alue1")
MyMulti = Application.Union(MyMulti, Range("Alue2"))
Jne..
Miten saan tehtyä tämän niin että voin valita Alue1.. ..Alue9 välillä checkboxien kautta mitkä tai minkä sivun haluan esikatseluun tai tulostukseen?
If.. Then rakenteesta tulee aika monimutkainen, ainakin minun vaatimattomilla taidoillani.
Kiitos etukäteen loistavista ratkaisuista!
Named range
2
263
Vastaukset
lomakkeen moduuliin...
ja kaikki nimet nyt oletusnimiä ja alueet nimetty checkbox captionin nimillä työkirjassa esim Alue1, Alue2 jne
Option Explicit
Dim ctl As Control
Public MyMulti As Range
Sub MaaritaAlue()
Set MyMulti = Nothing
On Error Resume Next
For Each ctl In UserForm1.Controls
If TypeName(ctl) = "CheckBox" Then
If ctl.Value = True Then
If MyMulti Is Nothing Then
Set MyMulti = Range(ctl.Caption)
Else
Set MyMulti = Application.Union(MyMulti, Range(ctl.Caption))
End If
End If
End If
Next
'MsgBox MyMulti.Address
End Sub
Private Sub CheckBox1_Click()
MaaritaAlue
End Sub
Private Sub CheckBox2_Click()
MaaritaAlue
End Sub
Private Sub CheckBox3_Click()
MaaritaAlue
End Sub
Private Sub CheckBox4_Click()
MaaritaAlue
End Sub
Private Sub CommandButton1_Click()
On Error GoTo virhe
MyMulti.Select
'Me.Hide
'ActiveSheet.PrintPreview False
Exit Sub
virhe:
MsgBox "sinun täytyy valita ainakin yksi alue tulostusta varten!", vbInformation
End Sub- CheckBox
Jep, ei se sitten ollutkaan niin monimutkainen, mun viritys oli 4 kertaa pitempi, eikä se saatana edes toiminut :)
Kiitos ja kumarrus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564790Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271111Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681055Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 71942