Nyt kun olen hommaamassa kannettavaa, niin olen tietämätön noista käyttöjärjestelmistä.
Jostakin luin/kuulin, että Xp menee "vanhaksi" 2010 ? Eli onko sama kohtalo kun win-98:lla edessä jo kolmen vuoden päästä ?
Mikäs läppäri se sitten olisi minulle hyvä ?
Hintaa max. 750 €
Nettikäyttöön ja valokuvien kanssa värkätessä.
Pelejä en pelaa, mutta dvd katseluun varmaankin innostun jatkossa.
Katselin ettei kannettavissa ole korppu asemaa...onko korputkin jo pois "muodista" ?
Nim.merk. vanhaparta
Vista / Xp
10
1934
Vastaukset
- peterq
kyllähän se xp tulee tiensä päähän varmasti. Samalla tavalla kuin mikä tahaansa muukin tuote. Ei sitä tosin kukaan varmasti estä käyttämästä koskaan, mutta käytännössä kuitenkin ihmiset vaihtavat uudempiin järjestelmiin (esim. vistaan) arviolta 2008-2009. Mutta jos ostat xp kannettavan niin voithan aina päivittää sen vistaksi pävityspaketilla (joka tosin maksaa hieman).
Korppuasemaa nykykoneissa ei yleensä ole. Ja et sinä sitä tarvitsekkaan. USB-muistitikku on kätevämpi ja sillä voi tehdä kaiken mitä ennen korpuillakin pystyi (ja usb-muistille mahtuu vieläpä enemmän).
Suosittelen tutustumaan tietokoneiden perusarvoihin. Tämä onnistuu esimerkiksi myyjien avustuksella. Kannattaa kysellä "mitä tuossa on ja tuossa ei"-tyyliin niin hahmottuu paremmin koneiden erot. Ja sitä konetta ei kannata ostaa ensimmäisestä liikkeestä. Kiertele liikkeitä ja jututa myyjiä niin paremmin opit itsekkin tietämään millaisen koneen tarvitset.- tietämätön07
vistan kanssa menee ainakin vielä välillä hermo, kun monet nettisivut joilla tarvitsee tiettyjä pluginejä joita ei ole vistannettu, ei toimikaan. Varmaan tilanne jo puolen vuoden kulttua on toinen, mutta nyt rasittaa ja paljon. Esim. Ikean keittiösuunnitteluohjelma, tai Cult3D Viewer ei vistalla vielä toimi.
Ja kun ostin viikko sitten kannettavan jossa vista, niin myyjä möi mukana F-securen virusturvan, joka sekään ei vielä toimi vistalla. Eli ei ne myyjätkään aina tiedä missä mennään!
- suosittelen
>Mikäs läppäri se sitten olisi minulle hyvä ?
Hintaa max. 750 €<
-Sellainen jossa on XP home edition käyttöjärjestelmä (älä osta XP Media center käyttöjärjestelmällä olevaa läpäriä)
>Mikäs läppäri se sitten olisi minulle hyvä ?
Hintaa max. 750 €<
-Sellainen olkoompa merkki mikä tahansa kunhan siinä on RAM-muistia vähintään 512Mt. ´
Myynnissä on myös 256Mt RAM muistilla varistteuja ja niissä XP käyttöjärjetelmä toimii takerrellen. - .....
Ei XP mene vanhaksi vielä piiitkään aikaan.
Vistassa on tosin paremmat ja helppokäyttöisemmät vermeet kuvien käsittelyä ja järjestelyä varten. Eli siis jos niitä kuvia tulee PALJON (>1000?) niin vista on varmasti parempi niiden kanssa touhuiluun. Toisaalta se on taas huomattavasti XP:tä raskaampi järjestelmä, joten vaatii enemmän sijoituksia koneen laitteistoon.
Jos ei sitä massia löydy liikaa tai vähintään [riittävästi], niin joutuu tekemään aika paljon kompromisseja konetta kasaillessa. Pitää vaan käyttää aikaa sen hyvän ja halvan etsimiseen. - asentais
linuxia ? Meikä just asensi vanhaan läppäriin ubuntun ja ihan helposti tuo onnistui.
Täytyy tämmöisen vanhan Mikkisoftan käyttäjän hiukan totutella mutta hyvin tällä nettiin ainaskin pääsee... - Ilman muuta
Uusi Vista hakkaa XP:n 10 - 0. Itse en enää XP konetta ota, on tuo Vista niin paljon parempi.
Vain hullu ostaa enää vanhoja XP koneita.- Pave.
>Vain hullu ostaa enää vanhoja XP koneita.<
tarkoitit kait sanoa? Vain hullu ostaa enää Windows koneita.
Onko kukaan selvittänyt mitä koneella tapahtuu silloin kun "windows soittaa kotiin"? Taitaa liikkua vielä enemmän turhaa tietoa Vistan kohdalla, kun sitä liikkuu jo XP:n kanssakin? - ihmeessä
ostaa jotain Visvaa kun paremman saa ilmaiseksi...
- Erikoisasiantuntija.
Käytettäessä Vistaa kannettavan tietokoneen kanssa on varma että akun kesto lyhenee dramaattisesti kun uudet Vistan ominaisuudet jylläävät jatkuvasti päällä. Windows XP on hyvä käyttöjärjestelmä vielä vuosien ajan ja tuona aikana ehditäänn nähdä Vistan päivityspaketti jonka jälkeen voi harkita siirtymistä uuteen käyttöjärjestelmään.
- NäppisTumpelo
Onko linux sitten "kevyempi" ja parempi kun windows ?
Entä missä mallissa akku kestää pitkään, jostakin mainoksesta huomasin akun kestävän päivän !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154