Hei.Ehkä muotoilin edellisen viestini väärään malliin,mutta ohessa on lisää materiaalia luettavissa. :)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=4500000000000630&posting=22000000019967062#22000000019967062
"Televisiokanavien ohjelmien, kuvankaappausten tai videopätkien levittäminen ilman lupaa on tekijänoikeuslain perusteella kielletty, samoin vuoden alusta myös tekijänoikeuslailla suojatun materiaalin imuroiminen tällaisesta laittomasta lähteestä. Toisekseen useilla suosituilla videoleikkeitä sisältävillä sivustoillakin, kuten Putfile.com on käyttäjäehtoja, jotka myös kieltävät laittoman materiaalin levittämisen.
"Linkittäminen ko. sivustoille ei ole sinänsä laitonta, mutta pyrimme ehkäisemään piratismia ja tekijänoikeuksien rikkomista palveluissamme. Sellaiset linkit, joiden takana on selkeästi tekijänoikeuksilla suojattua materiaalia, kuten tunnettuja musiikkikappaleita, elokuvia tai tv-ohjelmia, voi sen perusteella keskustelupalstoilta poistaa. Poikkeuksia ovat tietenkin viralliset lähteet kuten esimerkiksi Nelosen oma sivusto ja muut vastaavat, joissa materiaali on laillisesti esillä"
Linkityksistä lisää
11
1170
Vastaukset
- paikkoja missä
ei ole tällaista holhousta :)) tekijänoikeuslaki... voi kun tietäisitte oikean asianlaidan..näin teitä kusetaan :)) tässä asiassa minä suosin enemmän *piratismia* kuin näitä rosvofirmoja...
- K 750 cc
teoksen tekijoitä, musiikissa säveltäjiä ja sanoittajia.
Otetaan esimerkiksi Hanna Pakarinen. Hanna esittää keikallaan 1-2 settiä. Hannan pitäisi tehdä kaikista keikoistaan ilmoitus Teosto ry:lle missä ilmenee laulujen tekijät, joille menee korvaus keikoilla esitetystä materiaalista, samoin radio ja tv soitoista maksetaan korvaus tekijöille.
Musiikin tekeminen on joillekkin työ, mistä tekijät on oikeutettu saamaan palkkansa, saathan sinäkin työstäsi palkan, vai mitä. - ne jotka
K 750 cc kirjoitti:
teoksen tekijoitä, musiikissa säveltäjiä ja sanoittajia.
Otetaan esimerkiksi Hanna Pakarinen. Hanna esittää keikallaan 1-2 settiä. Hannan pitäisi tehdä kaikista keikoistaan ilmoitus Teosto ry:lle missä ilmenee laulujen tekijät, joille menee korvaus keikoilla esitetystä materiaalista, samoin radio ja tv soitoista maksetaan korvaus tekijöille.
Musiikin tekeminen on joillekkin työ, mistä tekijät on oikeutettu saamaan palkkansa, saathan sinäkin työstäsi palkan, vai mitä.Oikeasti esittävät ne kappaleet, minkä takia kaikki maksetaan teostolle? ja niitä maksuja vedetään sellaisista mitkä eivät teostelle edes kuulu??
Minä teen sellaista työtä mistä kukaan muu ei vedä välistä ei edes verottaja, enempää kuin mitä minä sallin :D - K 750 cc
ne jotka kirjoitti:
Oikeasti esittävät ne kappaleet, minkä takia kaikki maksetaan teostolle? ja niitä maksuja vedetään sellaisista mitkä eivät teostelle edes kuulu??
Minä teen sellaista työtä mistä kukaan muu ei vedä välistä ei edes verottaja, enempää kuin mitä minä sallin :D
- suosittelevat
Miten niin imurointi on laitonta? minulle operaattori tarjosi puhelimessa lisää laajakaistanopeutta? tuli puhe näistä *imuroinneista* myyjä sanoi että saa sitä ladata? kun sanoin etten mä tarvi mitään huippuyhteyttä! kun ei saa muka enää ottaa mitään netistä, vetosin näihin teostoasioihin..myyjä vaan että lataa ihan rauhassa kun sanoin että eikö operaattori seuraa näitä? eli kumpaa tässä nyt uskoo lakia vai operaattoria?
Tässä oli kuitenkin kyse pienistä eristä, kuulemma näitä jotka vetävät urakalla netistä musaa ym..joutuvat syyniin..mielenkiintoista kuitenkin että yllytetään operaattorin taholta laittomuuksiin :D- K 750 cc
sortuisi laittomuuksiin. Epäilen että heillä on jonkinlainen kertaköntti sopimus/vuosi tekijän oikeus toimistojen kanssa.
- ladata
muttei levitettäväksi
- K 750 cc
K 750 cc kirjoitti:
sortuisi laittomuuksiin. Epäilen että heillä on jonkinlainen kertaköntti sopimus/vuosi tekijän oikeus toimistojen kanssa.
YouTube on täynnä tekijäoikeuksien vastaista materiaalia, tästä yksi esimerkki. http://fi.wikipedia.org/wiki/YouTube
- haastamaan
juutubea oikeuteen on oma idol ehdokas ei päässyt finaaliin
- ONGELMAAN
Jos linkittäminen on kiellettyä, niin linkkiin neuvominen tuskin sitä voi olla?
Esim. mene youtuben sivuille ja kirjoita hakusanaksi "sen ja sen nimi".
Voit itse kokeilla ensin tuleeko haluamasi filmi hakutuloksena ja mahdl. vähän vaihtoehtoja ja sitten kertoa jos välttämättä haluat kertoa, että siellä on joku hyvä leike. - perkele!
On tämäkin nyt taas touhua!!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046