Minkä verran mahtaa C5 "normaalisti" syödä öljyä?
Minulla on 03 C5 kahen litran bensakoneella, ajettu 100tuhatta.
Huollossa kun täyttää öljyt max merkkiin asti, niin n. 15000km:n ajon jälkeen on öljypinta minimissä ja saa lisätä puolisen litraa, että pääsee seuraavaan huoltoon. Auto ei juuri savuta, ei haise öljynkatkulle eikä tiputa öljyä alleen. Onko öljynkulutus ns. normirajoissa vai onko jossain vikaa?
C5 oljyn-
14
3194
Vastaukset
- Skodisti
Miksikä pitäisi ajaa niin pitkiä öljyn vaihtovälejä,paljon terveellisempi koneelle vaihtaa öljyt useammin vaikka mainostetaankin pitkiä vaihtovälejä.Itse ainakin vaihdan viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa sitä syömään,mitä hyötyä on pyörittää vanhaa rapaa järjestelmässä ei ainakaan säästöä tule.
- citroen-for-ever
Itse joudun työkseni ajamaan foortilla ja siihen joutui ensimmäisen 25000km aikana lisäämään kolme(3) litraa ööliä. Nyky autoissa tuo sallittu kulutus on aikas korkea, toisissa vaihtovälillä jopa 1,5x öljytilavuus. Itse pitäisin huolestuttavana, jos 100tkm ajettu auto kuluttaisi yli 2 litraa/ öljynvaihto. Tiedän yhden opelin joka söi long life öljyä 7 litraa/ 30tkm ja se oli kuulema normaalia. Nyttemmin kaveri käyttää tavallisia synt öljyjä vaihtovälin ollessa 15tkm ja öljyä ei kulu kuin litra/vaihtoväli.
- tuhatta ajettu
eikä oo vaihdettu öljyä kertaakaan.
Sinne pitää lisätä 1l /2000 km joten siinähän se vaihtuu itsestään.
Ö-Putsarista olen pyyhkinyt pölyt autonpesun yhteydessä. Kuori kiiltää, ei yhtään ruastetta, joten en ole sitä siksi uuteen vaihtanut.
- citikan moottori
Aivan sama juttu täällä, öljyä ei tipu, moottori ei savuta, eikä työnnä ulos; alkoi ennen 100 tkm ja nyt jatkuu; luulenpa että on 1.8 ja 2.0 16V moottoreiden "ominaisuus". Muuten moottori ihan ok. Vuosimalli on sama kuin sinulla.
- geri
yli 19000km se oli kun vaihdoin kun oli Ideaparkissa Ultra Helix tarjouksessa.
saa nähdä onko parempi vai heikompi koneessa
pysyjä verraten Totalin Quartz 9000:een.
oli jo alarajoilla. - normaalia
Eri öljyjen välillä saattaa olla pieniä eroja kulutuksen suhteen. Mutta ei syytä huoleen. Lisää tarvittaessa ja pääasia, että öljylaatu on hyvä. Moottorin tulee kuluttaa aina jonkin verran öljyä, useimmiten vain vaihtovälillä sitä ei tarvitse lisätä. Jos kulutus on litroja, silloin on jotain pielessä.
- ihmettä
moottorin tulee kuluttaa öljyä?mistä näitä uskomuksia aina siunaantuu.kerroppa vähän faktaa miksi pitäisi kuluttaa öljyä?
- öljyn tarkkailija
ihmettä kirjoitti:
moottorin tulee kuluttaa öljyä?mistä näitä uskomuksia aina siunaantuu.kerroppa vähän faktaa miksi pitäisi kuluttaa öljyä?
Ei se taida mikään uskon asia olla.Kun sylinterin seinämissä on kuitenkin aina jonkinlainen öjykalvo käydessä ja sitä palaa siellä koko ajan hieman. Jos se ei missään näy, taitaa polttoainetta tms. tulla öljyn sekaan korvaamaan tilavuutta. Pitkillä taipaleilla pinta vajuu, kun mahdolinen polttoaine ja tai vesi sieltä alkaa haihtua. Jos öljyä menee hieman, jokunen desilitra kymmenenllä tuhannella, minusta se on normaalia.Väljenmissä enemmän.
- kuluttaa öljyä
ihmettä kirjoitti:
Ei ole olemassa auton moottoria joka ei kuluttaisi voiteluöljyä.
Jos kulutus jää huoltovälillä vähäiseksi, esim. 1-2 dl, sitä ei silloin tarvitse lisätä, eikä autoilija sitä edes välttämättä huomaa.
- Xant
Saman verran vei saman ajettu 1.8 Xantia,en viitsinyt lisäillä vaan vein öljynvaihtoon ja kävin Saksassa kaahaamassa karstat pois koneesta.
Eikä vie enään juuri ollenkaan,öljynä Mobil 1 ja vaihtovälinä 15tkm. - Xantinisti
öljynkulutus 1.8 koneella ja 135000 ajettuna on 2-3 dl/20000 km eli huoltoväli.
- LCF
seuraavan kerran Valvoline MaxLife tai ELF:n öljyä (en muista tyyppiä). Oma Peugeot 406 1.8 16 v kulutti öljyä muutaman desin per öljynvaihtoväli suositelluilla öljyillä (Shell synteettiset).
Vaihdettua öljyt em. merkkeihin, ei ole tarvinnut kulutusta seurata.
Autolla oli 120 tkm ajettu muutama v. sitten, jolloin vaihdoin ö-merkkiä.
Mainittakoon, että yrityskäytössä olevassa, jo satojatonneja ajetussa, MB Sprinterissä siirryttiin myös MaxLifen käyttöön. Ennen ö-tikku hädin tuskin kastui vaihtovälin lopulla kun öljyinä oli Nesteen tuotteita. - solex
suuremman ja pienemmän öljynkulutuksen rajoittamiseksi on saatu resurs-merkkisellä öljyn lisäaineella, joka pinnoittaa moottorin kuluneimpia kohtia ja parantaa siten moottorin tiiviyttä. Pienentyneen öljynkulutuksen lisäksi moottorin parantuneet puristuspaineet voivat vähentää myös polttonesteenkulutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124