otteita otsikossa mainitusta kirjasta, kirjoittanut E.G.White.
"Saduilla, taruilla ja keksityillä kertomuksilla on nykyään huomattava asema lasten ja nuorten kasvatuksessa. Tämän luonteisia kirjoja käytetään kouluissa ja niitä on myös monissa kodeissa. Miten kristityt vanhemmat saattavat antaa lastensa lukea kirjoja, jotka ovat täynnä valheita? Kun lapset kysyvät vanhempien opetuksen kanssa täydellisessä ristiriidassa olevien kertomusten merkitystä, vastaus kuuluu, että kertomukset eivät ole tosia. Näin ei kuitenkaan mitätöidä pahoja vaikutuksia. Näissä kirjoissa esitetyt ajatukset johtavat lapset harhaan. Ne tarjoavat heille vääriä käsityksiä elämästä ja synnyttävät heissä kaipauksen epätodellisiin asioihin.
Tällaisten kirjojen laajalle levinnyt käyttö on yksi Saatanan ovelista juonista, Hän pyrkii suuntaamaan vanhojen ja nuorten mielen pois tärkeästä luonteenkehitystyöstä. Hänen tarkoituksensa on, että ne sieluja tuhoavat petokset, joilla hän täyttää maaailman, veisivät myös meidän lapsemme ja nuoremme mukanaan. Siksi hän yrittää suunnata heidän mielensä pois Jumalan sanasta ja siten estää heitä tutustamasta niihin totuuksiin, jotka tarjoaisivat heille turvan.
Lasten ja nuorten käsiin ei tule milloinkaan antaa kirjoja, jotka sisältävät vääristeltyä totuutta. Älkäämme salliko lastemme koulunkäyntinsä aikana täyttää mieltään ajatuksilla, jotka osoittautuvat synnin siemeniksi. Jos kypsän mielen omaavat eivät olisi missään tekemisissä tällaisten kirjojen kanssa, he itse olisivat paljon paremmassa turvassa ja heidän hyvä esimerkkinsä ja vaikutuksensa tekisivät nuorten varjelemisen kiusauksilta paljon helpommaksi."
Raamatunpaikkoina: Sananl.22:17,19-21; 10:22 ja Ps.78:4-7
Skandaali-satukirjoista
11
278
Vastaukset
- höpöhöpö
Voi helvetti mitä potaskaa.......Saatana nähdään taas joka paikassa.Ei voi olla totta.Lue vaan lisää EG......
- ....
Asia on tosiaan näin. Satu, sitä ja tätä.
Harry Potter, velhot, loitsut, noituus ym.
Parempaa olisi tarjota tosikertomuksia elämästä, Jeesusta unohtamatta.
Todella innostuneita on pienet lapset kertomuksista omasta lapsuudestaan (lisää, lisää, lisää). - sullekin
Mikä ihmeellisintä on jopa aikuisia, jotka eivät erota Raamatun totuutta Ellen-tädin saduista. Oli aika satutäti tämä Ellen, kun keksi suljetun oven -opin, tutkivan tuomion ja kolmen enkelin sanoman, että silleen.
- ex-adventti
Isänä tuli luettua lapselle paljon satuja,ei EG juttuja.Sadut ovat satuja ,rikastuttavat lapsen mielikuvitusta.Jos niiissä nähdään saatanan vaikutusta,johan on kipeää paranoidista juttua.Kauas ollaan vieraannuttu normaalista elämästä. VOIKO TODELLA VIELÄ NÄIN JOKU AJATELLA ADVENTTIKIRKOSSA ?????
- löytyy..
Roskaa ja moskaa on maailma täynnä.
Onneksi on opettajia ihan tavallisessa koulussa, jotka eivät kaikkea suosittele lapsen luettavaksi. Edes jonkun moista rajaa vielä vedetään. Tiedä sitten, että onko vaan väliaikaista.
Satujako vaan kirkoltakin odotat?
Kauaksi on vieraannuttu Jumalasta. - ex-adventti
löytyy.. kirjoitti:
Roskaa ja moskaa on maailma täynnä.
Onneksi on opettajia ihan tavallisessa koulussa, jotka eivät kaikkea suosittele lapsen luettavaksi. Edes jonkun moista rajaa vielä vedetään. Tiedä sitten, että onko vaan väliaikaista.
Satujako vaan kirkoltakin odotat?
Kauaksi on vieraannuttu Jumalasta.Ei taida olla sinulla lapsia,jos on SÄÄLIN.
Taidat olla vanhanpolven adventteja,ketkä ovat täysin vieraantuneet tästä maaimasta uskonnolliseen harhaan.Onhan se raamattukin eräänlainen satukirja.
Jos sulla lapsia on,veikkaukseni, ovat luopuneet adventtikirkosta.....
Elli oli itse kaikkien satutätien isoäiti.
- Lääkitys ois auttanut
Sadut on satuja,lapsikin ymmärtää niiden olevan ei totta.Rikastuttavat lapsen mielikuvitusmaaimaa.
Toista on Ellenin jutut.Huvittaa kun osa adventteja pitävät niitä kirjaimellisesti totena.Eivät nykytietämyksen mukaan kestä kriittistä arviota koska ovat harhamaailmassa nähtyjä näkyjä.Lääkitys olisi auttanut...
- ikuiset arvot
eivät lue lapsilleen satuja tai taruja, vaan Ikuisia kertomuksia (kirjatoimi) tai muita lasten raamattukertomuksia.
- Hutkiva tuomio
Ikuiset kertomukset ovat varmasti parasta antia, mitä adventtikirkko on Suomelle tarjonnut. Ne ovat hyviä ja rakentavia tarinoita lapsille.
- eräs enkeli
Ellen on tiennyt aina totuuden.Tästäkin viestistä se tuleeilmi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116