Miten te ateistit voitte olla niin varmoja siitä ettei Jumalaa ole olemassa?
Ateistit liian varmoja
30
1660
Vastaukset
- Standardiateistinimimerkki
noin prosentuaalisesti?
Kuinka varmoja arvelet meidän olevan?- olette
100% varmuudella aina julistamassa ettei Jumalaa ole olemassa. Miten olette siis näin varmoja?
olette kirjoitti:
100% varmuudella aina julistamassa ettei Jumalaa ole olemassa. Miten olette siis näin varmoja?
jää alle sadan. Riippuen tietysti mistä jumalasta kulloinkin puhutaan.
Standardiateistinimimerkki kirjoitti:
jää alle sadan. Riippuen tietysti mistä jumalasta kulloinkin puhutaan.
väitti eräskin tuossa alempana:
http://www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo
Aika todelliselta näyttää minusta. Lähellä sataa prosenttia. - näin taitaa olla
oikea varmuus: jumalaa ei ole olemassa = 30%
- Kas näin
näin taitaa olla kirjoitti:
yksikin konkreettinen määrite, esimerkiksi kaikkivaltius, ateistin oikeassaolemisen todennäköisyys on samantien 100%.
- Antti-Kristian
näin taitaa olla kirjoitti:
Saisinko 30% alennuksen kirkollisverooni tällä perusteella?
Täytyy kysyä piispa Heikalta.
Logiikka.
näköjään täällä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000102&posting=22000000023908840
En näe erityistä syytä epäillä, etteikö kyseessä todella olisi Jumala. Ei luulisi olevan liian vaikea tehtävä hänen tasoiselleen ihmeukkelille (-akkelille?) opetella suomen kieli, tarkkailla suomalaista keskustelupalstaa ja laittaa ytimekäs vastaus epätoivoisen ihmispolon kysymykseen.
Joudun ehkä muuttamaan nimimerkkini Standardiuskovaisnimimerkiksi.
Perkeleen pitkä tulee siitä. - memeettinen
tyhjiömme tuon määrittelee. Se voidaan liittää genetiikkaakin..tosin vain näennäisesti. Tämä tietenkin riippuu kontekstista, jossa meemiä ja sen kykeneväisyyttä käytetään.
Toisinsanoen, kumpaa nyt minussa SYYTÄT meemiä vai geeniä..sinä senkin.. :))) - Elwen
lukemasi Jumalan sana riitä vakuuttamaan? Kumma juttu.
- se vakuuttaa
ja olenkin vakuuttunut.
Olen yhtä vakuuttunut siitä kuin ateismin johtavan..hmm..hedoismiin tai mikä se toinen nyt olikaan (sekin sisältyy tähän). Kummallista..eikö ?
Sano vaa kun haluat hihhuloimaa ruveta ;) - SIE..
se vakuuttaa kirjoitti:
ja olenkin vakuuttunut.
Olen yhtä vakuuttunut siitä kuin ateismin johtavan..hmm..hedoismiin tai mikä se toinen nyt olikaan (sekin sisältyy tähän). Kummallista..eikö ?
Sano vaa kun haluat hihhuloimaa ruveta ;)Elweni ei hihhuloi. Elweni vaan rakentaa :)
- hihhuloi
SIE.. kirjoitti:
Elweni ei hihhuloi. Elweni vaan rakentaa :)
mut pata sillä kyllä aika jumissa on, mikäli hihhuleiden ateismimeemi siihen uppoo.
Missä on meiän hc-atet, siis kysyn vaa. - vässykkäateisti
hihhuloi kirjoitti:
mut pata sillä kyllä aika jumissa on, mikäli hihhuleiden ateismimeemi siihen uppoo.
Missä on meiän hc-atet, siis kysyn vaa.Ei HELVETTI. Kuka muu vaa mut ei Elwen. Mä kyseenalaistan tän jutun. Missä on todisteet?
Elweni o kumminki mulle tosi tärkee, melkee ku äiti. Hei kamoon! Relatkaa vähän, siis meiän Elwen, hihhuli? Haha..nou nou...noooou nou. - kyllä
vässykkäateisti kirjoitti:
Ei HELVETTI. Kuka muu vaa mut ei Elwen. Mä kyseenalaistan tän jutun. Missä on todisteet?
Elweni o kumminki mulle tosi tärkee, melkee ku äiti. Hei kamoon! Relatkaa vähän, siis meiän Elwen, hihhuli? Haha..nou nou...noooou nou.löytyy. (hieman tuolla alempana )
Näen jo silmissäni otsikot ateismilehdessä; Elwen vahvistaa meemimme!.. Jos sinä et sitä tee, nii mörökölli meidät tulee viemään :(
Jestas, huih! Toivotaan että meemi tuossa vahvistuu ennen mörököllin tuloa. - vässykkäateisti
kyllä kirjoitti:
löytyy. (hieman tuolla alempana )
Näen jo silmissäni otsikot ateismilehdessä; Elwen vahvistaa meemimme!.. Jos sinä et sitä tee, nii mörökölli meidät tulee viemään :(
Jestas, huih! Toivotaan että meemi tuossa vahvistuu ennen mörököllin tuloa.Pahaltahan tuo näyttää, mutta jos (kuten minä) teemme niin, että tuo ateismina esiintyvä sana onkin ateisti?? Näin luulen ainakin itse Elwenin tarkoittavan. Virheitähän meillä kaikilla sattuu.
Kukapa meistä muka niin täydellisesti osais kirjottaa? - nams
maukas oli ;)
- Elwen
vässykkäateisti kirjoitti:
Ei HELVETTI. Kuka muu vaa mut ei Elwen. Mä kyseenalaistan tän jutun. Missä on todisteet?
Elweni o kumminki mulle tosi tärkee, melkee ku äiti. Hei kamoon! Relatkaa vähän, siis meiän Elwen, hihhuli? Haha..nou nou...noooou nou.ainakin yhdelle vässykkäateistille, että hän voi turvautua minuun karmaisevien hihhulien pelotellessa häntä.
En ole petturi. - vässykkäateisti
Elwen kirjoitti:
ainakin yhdelle vässykkäateistille, että hän voi turvautua minuun karmaisevien hihhulien pelotellessa häntä.
En ole petturi."En ole petturi."
Tähän uskon nyt :)
Hyvää jatkoa sinulle. - Elwen
hihhuloi kirjoitti:
Missä on meiän hc-atet, siis kysyn vaa.Luin tuon uudestaan ja jo alkoi keittää.
Miksei ateisti muka saisi kuvitella iloksensa ateismimeemiä, vaikka olematontakin, kun uskiksilla kuuluu olevan uskisgeeninsä ja ties mitä??? Kysyn vaan.
Hedonismiin, tai siihen toiseen, vievät kaikki tiet, tai sitten ei, tai sitten ollaan hedonisteja ilman vieviä teitäkin, tai sitten ei.
Ehkä olet jo lähtenyt pakoon tai muuten vain et uskalla vastata tähän.
Toivottavasti kärsit moraalisesta krapulasta!!!! - ....
Elwen kirjoitti:
Luin tuon uudestaan ja jo alkoi keittää.
Miksei ateisti muka saisi kuvitella iloksensa ateismimeemiä, vaikka olematontakin, kun uskiksilla kuuluu olevan uskisgeeninsä ja ties mitä??? Kysyn vaan.
Hedonismiin, tai siihen toiseen, vievät kaikki tiet, tai sitten ei, tai sitten ollaan hedonisteja ilman vieviä teitäkin, tai sitten ei.
Ehkä olet jo lähtenyt pakoon tai muuten vain et uskalla vastata tähän.
Toivottavasti kärsit moraalisesta krapulasta!!!!"Miksei ateisti muka saisi kuvitella iloksensa ateismimeemiä, vaikka olematontakin, kun uskiksilla kuuluu olevan uskisgeeninsä ja ties mitä??? Kysyn vaan."
En minä mikään ole kieltämään ketään kuvittelemasta yhtään mitään.
"Toivottavasti kärsit moraalisesta krapulasta!!!!"
Toivomuksesi toteutui.
Suurin virheeni oli lähteä näyttämään hihhulismia!!
Hyvää jatkoa kaikille ja anteeksi. - Elwen
.... kirjoitti:
"Miksei ateisti muka saisi kuvitella iloksensa ateismimeemiä, vaikka olematontakin, kun uskiksilla kuuluu olevan uskisgeeninsä ja ties mitä??? Kysyn vaan."
En minä mikään ole kieltämään ketään kuvittelemasta yhtään mitään.
"Toivottavasti kärsit moraalisesta krapulasta!!!!"
Toivomuksesi toteutui.
Suurin virheeni oli lähteä näyttämään hihhulismia!!
Hyvää jatkoa kaikille ja anteeksi.ja sitten sanot anteeksi.
Tiedät hyvin,että tämä palsta vilisee trollipellejä paksuja väitteitä vilisevine provoineen.
Minä pyydän anteeksi, etten aina suhtaudu heihin oikein.
Toivottavasti mor.kr.:si on jo parantunut.
- Retku
anna siihen vastaus.
- Atte Ateisti
Mitenkäs itse voit olla varma ettei maahisia ole olemassa? Tai joulupukkia? Tai ehkä islamin Allah onkin se ainoa oikea?
Oletko varannut kalenteriisi tarpeeksi aikaa heille kaikille? - nimimerkki
minullahan on käytössäni KAIKKI se tietous mitä koko ihmiskunta on jumalasta vuosituhansien aikana kerännyt ja se on KAIKKI tässä:
Kas noin. Siinä se kaikki oli. Siis ei yhtään mitään! Varmaankin tästä kumpuaa se varmuus. Jos ei kerran tuhansien vuosien aikana ole löydetty YHTÄÄN MITÄÄN, niin on aika selvää ettei ole mitään löydettävää. - Mega Nörtti
Tieteelinen mittarini ei näytä jumalien olemassaoloa (korjaa lasejaan hikisellä naamallaan). Nih mitäs siihen sanotte (toteamus näsäviisaan kuuloisena)?
Eis vaisinkaan. Ei sitä voikaan tietää onko julia olemassa vai ei. Tähän mennessä kukaan ei ole näyttänyt mitään konkreettisia todisteita että jumalia olemassa vai ei. Joten minä ainakin odotan kiltisti siihen kun todisteita puolesta tai vastaan tulee ja jollei tule niin potkaisen tyhjää tietämättä vastausta tähän kysymykseen. Kuoleman jälkeen tiedän vastauksen että onko elämää kuoleman jälkeen tai en saa vastausta, eli en ole enää olemassa. - känniripuli
Huomenna sataa tai ei sada!
Todisteet jumalasta on huomenna tai todisteita jumalasta ei ole huomenna!
Ateistit:koska tähän mennessä ei ole todisteita jumalasta, jumalaa ei ole.
Uskovaiset:koska tähän mennessä ei ole todisteita jumalasta, niin on todennäköistä että todisteet jumalan olemassaolosta saadaan huomenna. Uskokaa ja odottakaa! - Sanji1
Minulla ei ole suuremmin perusteita, kaipa ateismissa on kyse "uskomisesta" samalla tavalla kuin uskonnoissakin. Tai oikeastaan uskon puutteesta. En vain usko, että Jumalaa on. En voi pakottaa itseäni uskomaan, samoin kuin Jumalaan uskova ei voi pakottaa itseään olemaan uskomatta.
- Simo
merkkiäkään missään luojasta. Raamatun on kirjoittanut ihminen monien tuhansien uskonnollisten legendojen ja opusten tapaan.
Kunpa olisikin jumala tai jotain pientä kädenjälkeä edes...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144