Sellainen, joka ilmeisimmin viihtyy kylpyhyoneessa/vc:ssä.
Ensin luulin sitä punkiksi, mutta sitten huomasin sillä ns. sakset..
Ötys on siis suunnilleen "tyhjän" punkin kokoinen, kuusi jalkaa 2 ns: saksea eli eturaajat ovat pitkät ja päissä kuin ravun sakset.
Ruumis vaaleajuovainen.
Näitä on meidän kylppäristä jo kaksi löytynyt. Olisi kiva saada tietää että mikä on, ällöttää käydä tuolla. : /
Jospa joku osaisi sanoa, olisin hyvin kiitollinen vastauksista.
mikä on se sellainen
3
320
Vastaukset
- ötökkä...
VALESKORPIONIT ( Pseudoscorpionida)
Kirjaskorpioni (Chelifer cancroides), Bokskorpion
Aikuinen: Hämähäkkieläin, jolla on neljä raajaparia, ja sen alaleuat muodostavat pitkät pihdit. Pituus 3-4 mm, vaalea. Liikkuvat nopeasti sekä eteen- että taaksepäin.
Toukka: Aikuisen kaltainen, kolme nahanluontia seittipesän suojassa
Esiintyminen. Kirjaskorpioni elää sisätiloissa kosteissa paikoissa pyydystäen mm. punkkeja ja pölytäitä. Se käy myös isojen kärpästen kimppuun, tarttuu pihdeillään niihin kiinni ja matkustaa niiden kyydissä uusiin paikkoihin.
Haitat : Hyötyeläin, josta ei ole mitään haittaa ihmisen kannalta http://www.transmeri.fi/torjunta/index.cfm?cd=21358&language=Finnish
Veikkaisin tarhasiiraa (tai itse tunnen sen nimellä saunamaija). Meilläkin taannoin vanhan kerrostalon kylppärissä vipelsi varsinkin öiseen aikaan näitä!juu...uudelleen kysymyksen lukiessani hoksasin, että otuksella piti olla "sakset"...taitaa olla sitten se skorpionimikälie :)! Parempi vissiin mennä unten maille tästä pikkuhiljaa...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203317- 122166
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371915Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4091838Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211681Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1211368
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101251- 141226
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4491135