Koko tiistain meinaan olla ilman alkoholia ja paukkupakkaset on tältä talvelta ohi, tänään mulla on "pekkaspäivä"
27.2-07 Tiistai
18
835
Vastaukset
- Papio1
Tänään sitten tulee täyteen1 v. 7 kk. raittiina. Huomasin sen, kun kalenterista pläjähti ilmoitus tuohon ruutuun. Sen kunniaksi kävin nettikaupassa ostoksilla. Oli ihan Talvi/Kevät ALE siellä. Tilaisin vielä kaikki ostokset kotiinkuljetuksella. Jotenkin tuntuu, että on ansainnut sen ja että kaikenlainen jonottaminen kassoilla etc. ei nyt jaksa innostaa lainkaan. Samat hommat sujuu kätevästi näin netinkin kautta.
- pianonvirittäjä
Itsellä tuo raitistelu tällä kertaa vielä paljon lyhyemmän ajan kestänyt.
Minulle sanottiin aikoinaan, kun tällä palstalla kerroin puolen vuoden juomattomuudestani: "Et ole vielä valmis, kun lasket päiviä"
Eiköhän tuo liene jokaisen oma asia laskeeko vai eikö. Ja kertooko niistä raittiista päivistään toisille.
Ootko pysynyt painossasi. Muistelen että pudotit elämäntapoja muuttamalla aika huimasti painoa. Minä itse olen nykyään ihan mielipuoli-dieetillä!
Vuodenvaihteen jälkeen olen syönyt vain sen verran, että pysyn hengissä. Painoakin on lähtenyt 15 kiloa. Täytyisi varmaan totutella syömiseen, kun järkivähäni huutaa, että tuosta ei kohta hyvää seuraa. Olen 188 pitkä äijä ja nykyään painan 77 kiloa. Joulun jälkeen tosiaan oli paino jo 92:ssa.
Mutta tsemppiä sulle. Koitan ottaa mallia ja pysyä erossa viinaksista, vaikka niiden suhteen olen ihan oppipoika sinun rinnalla. - raitistelijasuotuulia
Jospa joskus minäkin.. no kaikki aikanaan. Olen onnellinen tästä päivästä, jonka aion olen raitis.
- Papio1
pianonvirittäjä kirjoitti:
Minulle sanottiin aikoinaan, kun tällä palstalla kerroin puolen vuoden juomattomuudestani: "Et ole vielä valmis, kun lasket päiviä"
Eiköhän tuo liene jokaisen oma asia laskeeko vai eikö. Ja kertooko niistä raittiista päivistään toisille.
Ootko pysynyt painossasi. Muistelen että pudotit elämäntapoja muuttamalla aika huimasti painoa. Minä itse olen nykyään ihan mielipuoli-dieetillä!
Vuodenvaihteen jälkeen olen syönyt vain sen verran, että pysyn hengissä. Painoakin on lähtenyt 15 kiloa. Täytyisi varmaan totutella syömiseen, kun järkivähäni huutaa, että tuosta ei kohta hyvää seuraa. Olen 188 pitkä äijä ja nykyään painan 77 kiloa. Joulun jälkeen tosiaan oli paino jo 92:ssa.
Mutta tsemppiä sulle. Koitan ottaa mallia ja pysyä erossa viinaksista, vaikka niiden suhteen olen ihan oppipoika sinun rinnalla.Tein aikoinaan pysyvän muutoksen elämäntapoihini, johon liittyy mm. tuo painon normalisoiminen. Siinä se on samana pysynyt olisiko-nyt-vuoden-päivät. Kilo pari on tullut talven laiskuuksien ja liikunnan minimaalisuuden myötä, mutta muuten ihan OK.
Korostan, että en ole "laihduttanut, vaan normalisoinut painoni paikalleen, jolla sen tämän ikäisellä kuuluukin olla. Olennainen osa sitä on kyllä myös alkoholin käytön lopettaminen. - karbidi
Saavutus, johon ei moni pysty!
- karbidi
pianonvirittäjä kirjoitti:
Mutta tsemppiä sulle. Koitan ottaa mallia ja pysyä erossa viinaksista, vaikka niiden suhteen olen ihan oppipoika sinun rinnalla.viestii, et iha jees painoissa oot! mun massa oli taannoin 72 ja korkeus 184. Painoindeksiksi tuli muistaakseni 21,56, joka on mainio.
Tosin mää en oo millään dieetillä, ei vaan syöminen vois vähempää kiinnostaa näitten masisvaivojen takii, joista oon varhemmin jotain kirjuutellu! - pianonviritäjä
Papio1 kirjoitti:
Tein aikoinaan pysyvän muutoksen elämäntapoihini, johon liittyy mm. tuo painon normalisoiminen. Siinä se on samana pysynyt olisiko-nyt-vuoden-päivät. Kilo pari on tullut talven laiskuuksien ja liikunnan minimaalisuuden myötä, mutta muuten ihan OK.
Korostan, että en ole "laihduttanut, vaan normalisoinut painoni paikalleen, jolla sen tämän ikäisellä kuuluukin olla. Olennainen osa sitä on kyllä myös alkoholin käytön lopettaminen.Jes.
Minäkin lopetan alkoholin käytön. Lisäksi aion painaa vähintään tunnin spinningiä joka päivä.
Siinä sitä hiki lentää, tai valuu.
Jotenkin tuli tympeä olo koko juopotteluun.
Ties vaikka juoksisin vielä maratonin. Onhan niitä tullut hölkättyä jo 49... 45 alle kolmen tunnin.
Viina tuntuu tällä hetkellä ihan paska-aineelta.
En tiedä mikä mulla naksahti, mutta näin on.
Toivotaan että tää fiilis alkoholipitoisten suhteen jatkuu. - pianonvirittäjä.
karbidi kirjoitti:
viestii, et iha jees painoissa oot! mun massa oli taannoin 72 ja korkeus 184. Painoindeksiksi tuli muistaakseni 21,56, joka on mainio.
Tosin mää en oo millään dieetillä, ei vaan syöminen vois vähempää kiinnostaa näitten masisvaivojen takii, joista oon varhemmin jotain kirjuutellu!Kato mä olen sukua, jolla geenit lihavuuteen.
Silloin kun mä kuntoilin ihan tosissani oli paino siinä 70 kiloa. Ja maratonin paras aika 2.34.. ja jotain.
Mutta yhdestä sun toisesta syystä urheilut jäi ja pikku hiljaa paino alkoi nousta. Siinähän hyvä syy vetää kaljaa, kun paikat ei kestä!
Nyt syksyllä leikattiin akillesjänne kolmannen kerran ja olen aika luottavainen siihen, että vielä juoksen.
Maastossa kymppi 31.40. Aika hyvä viisikymppiselle äijälle? Mutta on historiaa.
Alkoholipitoisiin en kuitenkaan koske kun treenaan kesään. Uskoo kuka haluaa.
Pianonvirttäjä - karbidi
pianonvirittäjä. kirjoitti:
Kato mä olen sukua, jolla geenit lihavuuteen.
Silloin kun mä kuntoilin ihan tosissani oli paino siinä 70 kiloa. Ja maratonin paras aika 2.34.. ja jotain.
Mutta yhdestä sun toisesta syystä urheilut jäi ja pikku hiljaa paino alkoi nousta. Siinähän hyvä syy vetää kaljaa, kun paikat ei kestä!
Nyt syksyllä leikattiin akillesjänne kolmannen kerran ja olen aika luottavainen siihen, että vielä juoksen.
Maastossa kymppi 31.40. Aika hyvä viisikymppiselle äijälle? Mutta on historiaa.
Alkoholipitoisiin en kuitenkaan koske kun treenaan kesään. Uskoo kuka haluaa.
Pianonvirttäjääijä oot. Maratooniiki! Mul on nykysin pisimmät reissut halkopinolle, roskikselle ja postilaatikolle! Viittaan siehen masikseen, joka saa toisinaan aikaseks sen, jot tarttee jonkun neuvoo antavan, no, tiedos on, et tilanne ei sillä parane, mutku...
- aahoohoo
työhaastatteluun yheksäks. Saas nähä miten vanhuksen käy...Hitto kun tuli mulitettuu tukkaki niin lyhyeks ettei saa edes saparoita päähän...väriki on tietenki väärä - kretliiniks ois varmaan pitäny värjätä kuontalo ettei vaan vahingossakaan luultais erilaiseks nuoreks eli vanhaks.
Salettiin en eti enää mitään henkilökohtasen avustajan paikkoja jos tonne kouluun ei huolita - ne avustajan paikat on sanalla sanoen joka kerran ollu oudompia ja oudompia. Yhelle ois pitäny rampata vähintäin joka toinen päivä viinakaupassa ja nyt ois pitäny olla kakskymppiselle seuraneitinä ostarin kulmilla notkumassa. Oisivat laittaneet jos siihen ilmotukseen vähän vinkkiä mitä haluuvat tai sanoneet jo puhelimessa. Puhuttiin vaan että lukioon-lukioon menee - ja nyt ei sitte menekkään.
No, hötkyilkööt mitä haluuvat - mun päämäärä on kuitenki selvä - siis selvä päivä. - åpoi
jatkuu
kauppa- ja teollisuusministeriö lähestyi kirjeitse eilispäivänä, rahapulaa valittivat
ja minä lupasin vähä avittaa
selevänä arvelin tämänpäivän oleilla- Cettuz!
Raittiina. Onni Papio? Älä nyt jokapäivä synttäreitä pidä, tai pidä mun puolestani! eiks täydet vuodet olis jees? Kaikille onnittelut tästä raittiista päivästä, noh noin se menee. Hups ??
- aahoohoo
Haastattelu venyki työpäiväks - ja huomenna kuus tuntii lisää.
En mä nyt ikinä ois arvannu että mä lennosta pääsen töihin. Ei oo ykstoikkosta tää mun elämä, ei.- åpoi
somaa venymistä,haastattelusta suoraan duuniin, mitäpä se hyövää tussaroija päivätolokulla ku homma hoituu hetiki
onnitteluja lähtee tulemaan
- veska58
muuta selevänä ollaan.No totta ju....ta tää lop-
pupäiväki menee raittiisti.Onnittelut PAPIOLLE
ja AAHOOHOO:lle. eikö olla humalassa?Ei muuten olla:))
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955