Minulla olisi tällainen "pieni" ongelma koneeni kanssa kun:
Kone ns. jähmettyy paikoilleen. Tämä siis ilmenee tiettyjen ohjelmien käytön jälkeen.
ESIM: Katson videoklippiä Media Playerillä, jossain vaiheessa voi tulla ilmoitus, että Windows on havainnut virheen ja ohjelma suljetaan. Sit kun suljen ohjelman, menee n. 3-10sek. kunnes hiiri jämähtää paikoilleen eikä ota käskyjä vastaan, näin käy myös näppäimistölle, joten mitään muuta ei ole tehtävissä kuin resetoiminen.
(Tätä kuitenkaan ei tapahdu aina, välillä virheilmoituksia ei tule, ja vaikka virheilmoitus tulee, kone ei ns. jämähdä, vaan saan jatkaa klipin katsomista uudelleen, vieläpä onnistuneesti...)
Myös Neron on ilmennyt samankaltaisia ongelmia, ainut vaan mikä eroaa, se ei ilmoita mitään, hiiri vain jämähtää ja resetointia on tiedossa...
Välillä kone ilmoittaa näitä virheilmoituksia aivan käsittämättöissä tilanteissa.
Aukaisen esim.tyhjän Word asiakirjan ja ennenkuin kerkeän edes A-kirjainta etsiä näppäimistöltä, Windows havaitsee virheen ja ohjelma menee kiinni.
Useamman nettiselaimen auki ollessa, kone voi olla hetken tekemättä mitään, jonka jälkeen näytössä välähtää, taustakuva näkyy hetken ilman pikakuvakkeita, pikakuvakkeet palautuu pikkuhiljaa näytölle ja kaikki selainikkunat ovat sulkeutuneet itsestään...
Muistitestit on ajettu kahteen kertaan onnistuneesti läpi, Codecit pitäisi olla OK, kokeiltu kahta eri Codec pakettia, molemmissa sama ongelma. Viruksia koneelta ei ole löydetty, osiot on eheytetty, hermot on menetetty ja hiukset tippuu päästä...
Käyttis asennettu uudelleen uusien osien laiton yhteydessä n.1kk sitten.
Kiitos jo etukäteen :)
Ongelmia kerrankseen...
8
615
Vastaukset
- Huhhahhei
mene www.ubuntu.com, sen jälkeen sulla ei ole enää ongelmia kun asennat tosimiesten Linuxin!
- Swoop
...mutta ei kiitos...
Pyrin pysymään Windowsissa... =) - Pege81
Taas yksi viesti mikä ei vie lähemmäs ongelman ratkaisussa. Linux ei ole mikään vastaus siihen, jos jollain ongelmia Windowssin kanssa. Käyttiksen vaihdosta niitä ongelmia voi sitten tullakkin. Eli järki käteen, kun vastauksia pistätte.
Helpompi sitä vikaa alkaa hahmottamaan jos saa mahdollisimman tarkat tiedot koneesta.
- Swoop
emo: MSI K8N NEO-FSR
prossu: A64 2800 1,8 GHz,
muisti: 2x512 Mt DDR400,
näytis: Ati R9250,
kovoja 3 kpl: Samsung 80 Gt, Seagate 80 Gt, Seagate 40 Gt.
Virtalähde: HEC Windmill 385W,
DVD-RW: BenQ
Käyttis siis Windows XP Pro ja selaimena Firefoxi.
Mulla oli samanlaisia ongelmia, vaihdoin Firefoxin ensin Operaan ja sitten Win Exp.. niin ongelmat hävis.
- woas
mulla loppu koneen vaahtominen virhetioista ku vaihdoin IE mozillaan...alko kone junnaa paremmin ja ohjelmat pysy päällä.IE on täys pas*a...
- Swoop
woas kirjoitti:
mulla loppu koneen vaahtominen virhetioista ku vaihdoin IE mozillaan...alko kone junnaa paremmin ja ohjelmat pysy päällä.IE on täys pas*a...
Joo, mullekin tuli heti Mozilla, mä en edes suostu käyttää IE:tä... =)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764757- 123306
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471916Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6661853- 1161816
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421