juomisen koodi

kokenut_63

Viesti on selkeä. Juo alkoholia iloon ja hyvään mieleen, mutta ei usein lärvejä - joskus voi ottaa myös lärvit.

Jos juot toistuvasti suruun ja pahaan mieleen, olet hakoteillä ja mäki on pelkästään alaspäin auki. Myös suruun voi vetää lärvit kerran, pari.

Mutta jos pahaan oloon rupeaa vetämään toistuvasti, se vaan on niin että paha olo pahenee sen hetkellisen hyvänolon jälkeen.

Kokemus puhuu, jos ja kun elämässä on aina myös huonoja hetkiä, ahdistusta, masennusta, surua etc., ei ikinä viinaa noihin murheisiin. Siis todellakaan, ei ikinä!

Surutyö pitää tehdä muilla keinoin, oli ne mitä tahansa. Apuahan saa sen kaikki tietää mm. masennukseen, jotkut tarvii myös lääkkeitä, mutta useat pärjää ilman lääkkeitäkin. Lääkkeissä on se paha juttu, että jos lääkityksen aikana sortuu viinaan, se on sitten lopun alkua.

Kun surutyö on tehty ja tuntuu taas että elämä voittaa ilman viinaa (surutyön aikana ei missään nimessä pisaraakaan viinaa paitsi ne parit lärvit), sitten voi taas iloisella mielellä alkaa ottamaan säädyllisesti.

Suruun ei ikinä viinaa!!! Helppo koodi.

9

699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parit lärvit?

Ilman pisaraakaan viinaa?

• Jep.

Masennukseen, suruun, ahdistukseen, henkiseen pahoinvointiin - niihin alkoholi lopputulokseltaan on ehdottomasti tilaa pahentava myrkky.

Iloisella mielellä otettuna kohtuukänni on ihan OK. Sekin on havaittu, että iloisella mielialalla alkoholi ei aiheuta sellaista kankkustakaan, kun apaattisena otettuna.

• miksi silloin pitäisi

juoda ?

• Jep.
        miksi silloin pitäisi kirjoitti:

juoda ?

Et sillai.

• vapaa viinan kahleista
        miksi silloin pitäisi kirjoitti:

juoda ?

Pointti onkin se, että aina kun on hyvä mieli ei tarvitse missään nimessä juoda. Tärkeintä on se, että ei missään nimessä juo silloin, kun huolettaa, masentaa tai on muuten vittuuntunut elämäänsä.

Silloin kun on hyvä mieli ja elämä hymyilee, silloin voi irrotella täysin vapaasti ja ottaa - ei se sen kummempaa ole. Jos ottaa liian usein, vaikka elämä hymyileekin, niin jossain vaiheessa homma kääntyy, tulee ahdistus ja masennus. Siloin viimeistään pitää lopettaa ottaminen. Miksi? Koska silloin rupeaa ottamaan tuohon pahaan fiilikseen ja masennukseen. Siitä alamäki alkaa jos jatkaa. Helppo juttu

• tossa
        vapaa viinan kahleista kirjoitti:

Pointti onkin se, että aina kun on hyvä mieli ei tarvitse missään nimessä juoda. Tärkeintä on se, että ei missään nimessä juo silloin, kun huolettaa, masentaa tai on muuten vittuuntunut elämäänsä.

Silloin kun on hyvä mieli ja elämä hymyilee, silloin voi irrotella täysin vapaasti ja ottaa - ei se sen kummempaa ole. Jos ottaa liian usein, vaikka elämä hymyileekin, niin jossain vaiheessa homma kääntyy, tulee ahdistus ja masennus. Siloin viimeistään pitää lopettaa ottaminen. Miksi? Koska silloin rupeaa ottamaan tuohon pahaan fiilikseen ja masennukseen. Siitä alamäki alkaa jos jatkaa. Helppo juttu

jotain perääkin, mutta itse toteutin vastaavaa noin viisi vuotta.

Asiat oli hyvin ja harvoin oli niitä pahoja hetkiä. Mitä nyt vaimon sairaus ja työ asiat. En juonut pahan oloon koskaan. Join aina silloin kun olin sen mielestäni ansainnut! ns. Palkinto-teoria.

Pari vuotta palkitsin itseäni useasti ja huomasin, ettei se hyvä olo enää parantunutkaan viinalla paremmaksi! ns. Itku-teoria.

Ikinä en ole arvostellut enkä tuominnut kenenkään muun juomista. Olen sanonut vaan, että juokaa veljet ja siskot JUOKAA jos maittaa ja se on vielä se ns. Jees juttu, Antaa mennä vaan

Mulle se oli sitten loppupeleissä kaikkea muuta kuin jees juttu.

Aloittaja puhui kuin omasta suustani noin 2-3 vuotta sitten. Todistelin itselle, että ei tässä hätää ole ja olin niin saatanan ylpeä itsestäni kun olin mielestäni herra enkä orja.

Mulla kävi vaan huonosti,. enkä toivo samaa kellekkään.

Isellä se ei ollut enää kivaa!

• Juopon elämä kiertyy sen ympärille ja lopulta alkoholin saamisen tarve hallitsee elämää kokonaisvaltaisesti. Kaikki muu on sille alisteista, tunteetkin, myös ilo ja suru ovat toissijaisia. Ei siinä pysty juomahalustaan analyyseja tekemään, ei pohtimaan eikä jarruttelemaan.

Joskus juopon huuruiseen olemiseen repeää aukko ja hän saa mahdollisuuden päästä irti. Toiset käyttävät tuon mahdollisuuden, jotkut eivät. Jotkut yrittävät mutta luiskahtavat takaisin.

Kirjallisuutta:
      Raimo O. Kojo: Eroon viinasta
      AA:n Iso Kirja

• Ja nautintoaine.

Vastauksesi oli varmaankin kovin ansiokas, Et kuitenkaan tainnut ymmärtää että aloituksessa pohdittiin nimenomaan juopoksi tulemiselta välttymistä, ei sairaudesta parantuneen vertaistuki adiktiota ja siihen liittyviä asioita tai addiktioon liittyvää kirjallisuutta.

• Ja nautintoaine. kirjoitti:

Vastauksesi oli varmaankin kovin ansiokas, Et kuitenkaan tainnut ymmärtää että aloituksessa pohdittiin nimenomaan juopoksi tulemiselta välttymistä, ei sairaudesta parantuneen vertaistuki adiktiota ja siihen liittyviä asioita tai addiktioon liittyvää kirjallisuutta.

ei liene kenenkään tarkoitus. Subjektiivisesti pystyn puhumaan vain omasta kokemuksestani. Juopoksi (alkoholistiksi, suurkuluttajaksi) tuleminen ei juomisen alkuvuosina tullut mieleenikään, saati että olisin ryhtynyt jollakin tavalla varautumaan sitä vastaan. Sekin kuuluu mainitsemaani "alkoholin järjestelmään". He, jotka nyt ovat vastaavassa vaiheessa eivät lue näitä tekstejä.

Juominen on kivaa varsin kauan eikä se muutu helvetiksi käden käänteessä. Kielteisten puolien päästessä voitolle juomisen lopettaminen on äärimmäisen vaikeaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe