Minun labbikseni on pennusta asti saanut luvan tulla sohvalle...Nyt olisi aika laittaa sohva vaihtoon. Aikaisempi sohvani on kankainen ja koiran piikikäs karva jää siihen ikävästi kiinni. Olen suunnitellut hankkivani nahkaisen sohvan, koska olen kuullut että se on helpompi pitää puhtaana...Mutta entäs koiran kynnet, jääkö niistä jälkiä sohvaan? KOKEMUKSIA NAHKASOHVIEN JA KOIRIEN OMISTAJILTA...KIITOS! Hienointa olisi jos saisin koirani pysymään pois sohvalta...mutta tämä taitaa olla mahdotonta enää tässä vaiheessa. :)
KOIRA SOHVALLA
12
4200
Vastaukset
- nahkasohva
Nahkasohvaan jää jälkiä kynsistä ja monia koiria (ehkäpä kaikkia) kiehtoo se nahan haju ja sulla voipi olla aikamoinen ylläri kotiin tullessas. Älä nahkasohvaa osta. Ja voihan siinä kangassohvan päällä päivisin pitää jotain peittoa, joten sohva pysyisi puhtaampana ja kaikki karvat ei olisi itse sohvassa kiinni.
- oli.,.,.,
koira vainaa myös sohvalla silloin tällöin,mustat nahkasohvat vielä.Kynsistä jäi kamalat jäljet nahkaan,väkisinkin tulee naarmuja.Että en ehkä suosittelisi niitä nahkaisia.Mutta eräs ystävätär on päästänyt omat kultaisetnoutajat sänkyyn,kunnes osti uuden päiväpeiton.Siihen loppui koirien sängyssä makoilu.Kuulemma pitkään sai valvoa jopa kaikki yöt ja olla kärppänä heti kieltämässä kun sängylle hyppäsi.Aina vaan kielsi ja nyt ei enää tule sänkyyn.Saman tyylinen kokemus oli tämä siis.Että jos jaksat kieltää ja olla tiukkana niin sekin on aina yksi vaihtoehto.
- suosittelen kyllä
hankkimaan nahkasohvan koiraperheeseen.
Ensinnäkin, siitä on todella helppo imuroida koirankarvat, ja hiekka jota koiran turkista aina tulee sohvaan. Kankaisessa sohvassa karvat ja hiekat suorastaan imeytyy kankaan sisälle.
Toiseksi, nahkasohva kannattaa heti uutena käsitellä hoitoaineella. Ja koiraa varten sohvaan ostetaan sopivan värinen kaunis huopa tai filtti.
Jos koira merkkaa uuden huonekalun jalan (jos on uros, tämä tapahtuu melko herkästi) ja pissiä roiskuu itse sohvaan, saa senkin paljon helpommin pois kuin kankaisesta.
Minä ainakin olen tosi tyytyväinen. ...ostettiin uudet sohvat muuton yhteydessä kesällä. Vanhalla sohvalla koira sai olla, mutta uusien tullessa päätettiin ettei niille koiralla asiaa ole. Melko nopeasti oppi kyllä kun vain aina kielsi. Meillä on myös vanha sohva vielä toisessa makkarissa käytössä, ja sinne koira kyllä saa mennä ja siinä makoileekin, uusille ei edes yritä. Että kyllä luulisi oppivan kunhan muistaa vain määrätietoisesti kieltää. Niin ja nämä meidän sohvat ovat mikrokuitukangasta, sellaista mokan tapaista piirtävää. Kyllähän sellaiseen koirankarva imeytyy vaikkei koira sohvalla olisikaan, mutta melkoisen hyvin lähtee imurilla poies.
- ihan jees
nahkasohva meinaan. Isolla sakemannillani oli kerran sellainen ja kestää.
Suosittelen. - neferet
Meilläkin on nahkasohvat,jotka olivat kuluneet ja sillä koirat saa makoilla.Kannattaa hankkia jos on laiska siivota ;)
- ei pidemmänpäälle
kestä. Meillä meni n. vuosi kun nahkasohva oli täynnä ilkeän näköisiä nirhaumia ym. Koiran kynsien aiheuttamia..
- koira
Ostimme huonekaluliikkeestä säkkituolin, se on varmaan keinonahkaa, koska maksoi muistaakseni 39 euroa. Koira tykkäsi kovasti makoilla siinä.
- ollut
hyvälaatuinen nahkasohva jo parikymmentä vuotta eikä mitään merkkejä näy kynsistä! Laadulla on suuri merkitys. Ihan niitä halpoja nahkasohvia ei kannata ostaa. Oma on Iskun mallistoa ja ei ole mallikaan mikään vanhanaikainen vaikka ikää on jo. Yksi parhaimpia ostoksiani.
- sohvaperunakoira teillä
Meillä koiralla ei ole mitään asiaa sohvalle! Koira on kultsikka ja jos se röhnöttäisi sängyllä tai sohvalla niin ei sinne sitten muu perhe mahtuisikaan. Todella helppo opettaa käsket vain alas aina kun yrittää mennä sohvalla luultavasti joudun viikko tolkulla kieltämään mutta kyllä se lopulta ymmärtää.
Koira ei myöskään enää tule olkkarin matolle koska kun oli alle 1-vuotias meni aina kun tuli paha maton päälle oksentamaan. Meillä hyvin iso villamatto jonka peseminen maksaa maltaita jotain 150 euroa ja kun olin kolme kertaa pesettänyt maton päätin että nyt loppu. Nyt koira kiertää maton ja hankin sille oman pienen maton jolle saa rauhassa puklailla.Meillä koira on ollut niin nahkaisilla, kuin kankaisillakin sohvilla ja kunnossa ovat pysyneet. Ja, jos siltä tuntuu niin voihan jonkinmoisen päällisen pistää sohvan päälle.
- nahkasohva
niin kyllä kestää. Valkoista tai mustaa sohvaa en tosin ottaisi mikäli koira saa siellä makoilla. Lisäksi helppo pitää puhtaana! Älä vaan käytä nahkasohvaan MITÄÄN kemiallisia aineita, voi mennä pilalle! Ainoa oikea pesuaine on ns. marseilsaippua (le chat). Sitä kun liotat hiukan lämpimään veteen ja pyyhit sillä sohvasi niin hyvä tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164