Perlos vs. Expert-ketju

Hi, Expert Hi!

Perlos lopettaa tuotannollisen toiminnan Suomessa, yli tuhat jää työttömäksi.

Samaan aikaan Expert-ketju mainostaa televisiossa "kiinalaisittain", että kun tuli tehtaalle iso tilaus ja joudutaan palkkaamaan lisätyövoimaa ja meni vielä perkuleen halvalla ne digiboxit tuonne Suomeen...

Tämä siis suunta. Kaikki tuotanto itään! Tuntuu oikein hyvältä varmasti perloslaisen näkökulmasta tuo Expert-ketjun kiinalaisten ylistysmainos. Meni boikottiin ko. ketju ainakin minulla!

5

2771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • manne

No kyllähän tuo hieman sanattomaksi saa. Mutta oppii ainakin suomalaiset arvostamaan työttömiä enemmän kun tulee lisää työttömiä eikä tarvii itsekään kävellä enää pää alhaalla kokoajan.
      Ainahan yritykset yrittää saada voittoa ja tehdä tuotteita siellä missä halvimmalla ne tehdään. Saisivat suomalaisetkin vain oppia joskus tekemään töitä samalla palkalla eikä hakea kokoajan palkankorotuksia ja ottaa mallia kiinalaisten työmoraalista.

• IT hemmo

Itse yt neuvottelujen alla ja tuon mainoksen jälkeen expert voi olla varma etten osta heiltä enää ikinä mitään...

• make

Ei siinä mainoksessa kiinasta puhuttu mitään,
      japanilaisia ne oli, siellähän se laatu elektronikka tehdään.
      Vaikka vaikeatahan se on maallikon erottaa....

• Professori

Idiootti, älä puhu mistä et tiedä.

Mainoksessa on Japanilaisia ja Japani ei kuule oo mikään "köyhä aasian valtio" josta saadaan halpaa työvoimaa.

Japsut saa keskimäärin enemmän palkkaa kun suomalaiset, veroprosentti on paljon pienempi joten vois luulla että köyhyyttäkin on paljon mutta Japanin kohalla näin olekkaan. Japsut kun ei ole sosiaalipummeja.

Eli hyvinvoivat ihmiset tekee laatu työtä. Mitä pahaa?

Ja Japani on nykyään siinä määrin muotia ettei ole ihme että teki tollasen mainoskamppanian.

• heihachi

mutta japanissa monilla on asiat huonommin kun siellä voi olla aika saakelin isot painot harteiden päällä työnteon takia, kyllä siellä kovasti yritetään pitää huolta työntekijöistä mutta jo opiskellessa on tilastollisesti suhteellisen isot itsemurhaluvut tuon painostuksen taika, muuten kyllä hieno maa siinä kun laatuun katsotaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      695
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      672
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60