ruskeaa mönjää nenästä???

huolestunut...

Minun rotiltani tulee nenästä jotain punaruskeaa mömmöä.. olen soittanut kahdelle eri eläinlääkärille, mutta sanoivat ettei siitä tarvitse olla huolissaan. Rotat muuten voivat ja syövät hyvin. Se vaan on hieman iljettävää, kun ne likaavat turkkinsa..

Onko muilla samanlaisia ongelmia?
Ajattelin, että voisikohan syynä olla esim koirashampoo, jolla pesen rottia (noin kerran kuussa). Tietääkö kukaan, onko rotille olemassa jotain kuivapesuainetta tms?

6

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepulistas

miksi oikein rottiasi peset noin usein? ehkä kerran kahdessa kuukaudessa jos silloinkaan tai silloin kun ovat likaisia. kuulostaa kyllä oudolta tuo mönjä, toivottovasti lähtee ajan kanssa jos ei muuten.

• huolestunut...

siksi pesen kerran kuussa koska haisevat ihan järkyttävälle.. ne kuseksivat toistensa päälle, erikoista käytöstä. Ajattelin kyllä, että pesen seuraavan kerran vasta kesällä,että jos mönjä johtuu shampoon sopimattomuudesta.

• huolestunut... kirjoitti:

siksi pesen kerran kuussa koska haisevat ihan järkyttävälle.. ne kuseksivat toistensa päälle, erikoista käytöstä. Ajattelin kyllä, että pesen seuraavan kerran vasta kesällä,että jos mönjä johtuu shampoon sopimattomuudesta.

Rottien räkä on punaista, jota jossainmäärin tulee aivan terveeltäkin rotalta.
        Vaaleissa rotissa tuo punaisuus erottuu selvästi ja niitä kannattaa pestäkkin välillä, että pysyvät siistinä. Kerran kuussa korkeintaan, mutta itse en kyllä niin useasti pesisi.
        En usko shamppoolla olevan osuutta asiaan.

• eritteestä

Punertavaa eritettä voi olla nenässä ja silmien ympärillä. Punertava erite ei ole verta, vaan rotan kyynelnesteessä on porfyriini -nimistä ainetta, joka värjää kyynelnesteen punaiseksi. Yleensä tuo eritys kuitenkin viittaa rotalla johonkin hengitystie infektioon. Onko rottasi saaneet vetoa? Aivastelevatko?

• huolestunut...

eivätkä ole saaneet vetoa.. Ja muutenkin ne nyt vaikuttavat ihan normaalilta. Eli ilmeisesti erite ei sitten ole vaarallista :)

• Mirkku888

Minulla tuli mönjää mikä on räkää sillon kun käytin hajuvesiä tai ilmanraikastinta.
      Rotta alkoi aivastella ja räkä lensi ja rotta hypähti vielä ilmaan kun aivasti.
      Hauskaa oli sai nauraa mutta eläin ei nauranut.Se loppui kun hajuvesi loppu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60