Tehdäänpä välillä tälläinen kysely.
Itsellä on ollut 48 vuoden aikana seuraava koirat:
3 sekarotuista
1 porokoira
5 sakemannia.
Entä teillä muilla??? Laittakaapa vuodet ja koirat esille.
Montako vuotta/koiraa/rotua???
70
4797
Vastaukset
- sienitattis
Eli vuosia 31(lue "muutama") rotuja vain kaksi:
16 saksanpaimenkoiraa
2 irlanninsusikoiraa
Kolmas rotu tulee vielä,eli joku pienempi jossain vaiheessa.Lisäksi kotona asuu nyt väliaikaisesti tyttären amstaffi.- hatam
vaan niitä vuosia kun koiria on ollut.
Sä olet sitten aikalailla sakemanneihin jämähtänyt. Onko noi irlanninsussarit nyt viimeisiä vai mitä??? - sienitattis
hatam kirjoitti:
vaan niitä vuosia kun koiria on ollut.
Sä olet sitten aikalailla sakemanneihin jämähtänyt. Onko noi irlanninsussarit nyt viimeisiä vai mitä???alko oikeen ihmetyttää mihin ne vuodet oikeen on menny kun vietän vasta 26-vuotis synttäreitä;)!
Tällä hetkellä kotona irlis uros 2v ja saku narttu6v.Noi on hyviä talli koiria,rauhallisia ja pitää "roistot" loitolla(eihän ne tiedä että toi jättiläinen on maailman kiltein)!
Mulla on kaikki sakut yhtä lukuun ottamatta olleet terveitä,eikä sekään D-lonkkanen siihen kuollut,vaan eli hyvän 12 vuotta pitkän elämän.Arvaat varmaan että olen ollut ihmeissäni siitä sairaasta rodusta.Ei kaikki voi olla pelkkää tuuria,että olen saanut terveitä koiria,paljon on kiinni pidosta ja oikean kasvattajan valinnasta.
Joo jämähtänyt olen tuohon maailman monipuolisimpaan koiraan,voi kisata jos haluaa,mutta voi elää tavallista kalakaverin elämää.Kestää tuulet ja tuiskut ja on joka paikkaan valmiina ja mihin vrk aikaan tahansa.Ja antaa vielä ton tyttären ADHD-tapauksellekin elintilaa(amstaffi),kamala energia pakkaus! - hatam
sienitattis kirjoitti:
alko oikeen ihmetyttää mihin ne vuodet oikeen on menny kun vietän vasta 26-vuotis synttäreitä;)!
Tällä hetkellä kotona irlis uros 2v ja saku narttu6v.Noi on hyviä talli koiria,rauhallisia ja pitää "roistot" loitolla(eihän ne tiedä että toi jättiläinen on maailman kiltein)!
Mulla on kaikki sakut yhtä lukuun ottamatta olleet terveitä,eikä sekään D-lonkkanen siihen kuollut,vaan eli hyvän 12 vuotta pitkän elämän.Arvaat varmaan että olen ollut ihmeissäni siitä sairaasta rodusta.Ei kaikki voi olla pelkkää tuuria,että olen saanut terveitä koiria,paljon on kiinni pidosta ja oikean kasvattajan valinnasta.
Joo jämähtänyt olen tuohon maailman monipuolisimpaan koiraan,voi kisata jos haluaa,mutta voi elää tavallista kalakaverin elämää.Kestää tuulet ja tuiskut ja on joka paikkaan valmiina ja mihin vrk aikaan tahansa.Ja antaa vielä ton tyttären ADHD-tapauksellekin elintilaa(amstaffi),kamala energia pakkaus!saattaa kyllä pitää uteliaat ihmiset kurissa, ei sinne ihan tuntematon arvaa varmaankaan tulla. Ei sen puoleen, harva tulee vierailulle lupaa kysymättä tavallisenkaan sussarin nähtyään. Mieluummin ottaa jalat alleen kun jää katsomaan mitä tapahtuu seuraavaksi.
Samoin on mulla sakut olleet terveitä muuten, mutta tällä viimeisellä todettiin joku aika sitten krooninen silmätulehdus vilkkuluomissa. Ja ensimmäinen sakuni sokeutui mutta onneksi sekin jo vasta vanhempana. Lonkissa ei ole yhdelläkään ollut vikoja. - sienitattis
hatam kirjoitti:
saattaa kyllä pitää uteliaat ihmiset kurissa, ei sinne ihan tuntematon arvaa varmaankaan tulla. Ei sen puoleen, harva tulee vierailulle lupaa kysymättä tavallisenkaan sussarin nähtyään. Mieluummin ottaa jalat alleen kun jää katsomaan mitä tapahtuu seuraavaksi.
Samoin on mulla sakut olleet terveitä muuten, mutta tällä viimeisellä todettiin joku aika sitten krooninen silmätulehdus vilkkuluomissa. Ja ensimmäinen sakuni sokeutui mutta onneksi sekin jo vasta vanhempana. Lonkissa ei ole yhdelläkään ollut vikoja.yhtäaikaa ja iät oli 9,11,2x12,13 ja 15v.Naapurin kakarat risti meidän tilan vanhainkodiksi.Se lauma meni sitten yhtäkkiä ja hetki elettiin koirattomina,siis noin 2kk.Tuolla meillä on kaikki haudattuna,ja kaikille pieni kivi muistona.
Nyt on taas kauhia vauva kuume,kun kasvattaja pirulainen laittoi jotain valokuvia postissa tulemaan,ja sukukin sama kuin nykyisen koiran.Ovela ja kiero on hän!
Toi irlis on toinen,edellinen jouduttiin lopettamaan onnettomuuden takia,olen ihastunut tuohon aristokraattiseen olemukseen ja suureen ystävälliseen luonteeseen.Helppo hoitoinen,eikä mikään "hienohelma".Mutta tollasen amstaffin jättäisin ottamatta.Ilonen ja sydämellinen veikko,mutta jessus mikä energia pakkaus,se on kuussa ja maassa samaan aikaan.Se on tyttären rescue tapaus jenkeistä.Likka jatkaa maailman kiertuetta vielä 1/2v,joten ruutitynnyri asuu meillä.Näkisit kun se ja toi norjalainen vuoristopukki pistää "leikkien",siinä tanner tömisee ja aitaa kaatuu.Rajua,mutta ovat ylimmät ystävykset.
Toi pukki muuten paras vahti on!Aikoinaan meidän nimismieskin istu visusti autossa kun Jehu sarviaan Mondeon puskuriin hiero.Joutui soittamaan kun en ollut huomannut auton tuloa pihaan,et voisitkos hakea ton pedon pois.Hain,mutta join kahvin loppuun ennen sitä,kun tuli sakkolappua tuomaan....! - hatam
sienitattis kirjoitti:
yhtäaikaa ja iät oli 9,11,2x12,13 ja 15v.Naapurin kakarat risti meidän tilan vanhainkodiksi.Se lauma meni sitten yhtäkkiä ja hetki elettiin koirattomina,siis noin 2kk.Tuolla meillä on kaikki haudattuna,ja kaikille pieni kivi muistona.
Nyt on taas kauhia vauva kuume,kun kasvattaja pirulainen laittoi jotain valokuvia postissa tulemaan,ja sukukin sama kuin nykyisen koiran.Ovela ja kiero on hän!
Toi irlis on toinen,edellinen jouduttiin lopettamaan onnettomuuden takia,olen ihastunut tuohon aristokraattiseen olemukseen ja suureen ystävälliseen luonteeseen.Helppo hoitoinen,eikä mikään "hienohelma".Mutta tollasen amstaffin jättäisin ottamatta.Ilonen ja sydämellinen veikko,mutta jessus mikä energia pakkaus,se on kuussa ja maassa samaan aikaan.Se on tyttären rescue tapaus jenkeistä.Likka jatkaa maailman kiertuetta vielä 1/2v,joten ruutitynnyri asuu meillä.Näkisit kun se ja toi norjalainen vuoristopukki pistää "leikkien",siinä tanner tömisee ja aitaa kaatuu.Rajua,mutta ovat ylimmät ystävykset.
Toi pukki muuten paras vahti on!Aikoinaan meidän nimismieskin istu visusti autossa kun Jehu sarviaan Mondeon puskuriin hiero.Joutui soittamaan kun en ollut huomannut auton tuloa pihaan,et voisitkos hakea ton pedon pois.Hain,mutta join kahvin loppuun ennen sitä,kun tuli sakkolappua tuomaan....!pois ollenkaan. Oli nimismies tai ei. Varsinkaan jos oli sakkoja kiikuttamassa.
Uskon kyllä että meno voi niillä koirilla olla jo melkoista hässäkkää.
Mä olin kerran tuolla metsässä kaverini kanssa ja meidän koirat vähän riehaantuivat Kaksi sakemannia, toinen ylikorkea narttu ja toinen ylärajalla oleva uros, kun siinä takajaloillaan vastatusten seisoivat ja pitivät kauheeta meteliä, niin eräs pariskunta jäi siihen lähimaastoon katselemaan ja ihmettelemään. Kun koirat siiten vähän rauhoittuvat, niin pariskunta ihasteli meille ääneen kuinka ylvään näköistä se touhu oli mutta samalla pelottavaa.
Kyllähän se oudoksesta varmaan hiukan rajulta näyttääkin.
- Mummo73
21vuoden aikana on ollut;
1 sekarotuinen
2 supikoiraa
Pennusta saakka on ollut vain seropi ja supikoirat on mallia kodinvaihtaja&rescue- hatam
montaa koiraa yhtä aikaisesti, niin onhan sitä siinäkin. Kun koiran keskimääräinen elinikä on suunnilleen reilut kymmmenen vuotta, niin eihän tuohon 20 vuoteen enenpää mahdukaan.
- paivansadeko
Vuosia 33
1 sekarotuinen
1 saksanpaimenkoira
1 rottweiler
8 pk collieta
2 lk collieta
Collieista kotona tällä hetkellä nahkat ja viisi pehkoa. Muut ovat sateenkaarisillalla.
Tyttären luona asuvat pojat jätin pois vaikka ne omilta tuntuukin kun samassa talossa asustellaan :)- hatam
on sinun koirataustasi. Mistä syystä sakemanni ja rottis saivat väistyä???
- paivansadeko
hatam kirjoitti:
on sinun koirataustasi. Mistä syystä sakemanni ja rottis saivat väistyä???
jouduin luopumaan ennen aikojaan, siltä petti valitettavasti terveys. Munuaiset ei toimineet kunnolla. Ei kuitenkaan luusto-ongelmia ollut koskaan.
Uutta katsellessa löytyi huonosti pidetty puolivuotias rotikkapoika. Ihastuin siihen ensi silmäyksellä. Sellainen oikea tanopää minä itse tapaus, mutta vau mikä koira.
Toista rottweileria kyllä hain jonkun aikaa, mutta sopivaa ei vain tullut vastaan. Loppujen lopuksi hurahdin noihin collikoihin :))
Rotikan meillä ollessa naapuriin tuli vuonna 1988 merle collie. Ihastuin niin täysin silloin rotuun. Niimpä meille saapasteli eka collie -89.
Ensimmäinen nahkaversio tuli luoksemme 2002. Joskus en näistä lyhytkarvaversioista pitänyt yhtään. Mutta usein alkoi katse niihin kääntymään näyttelyissä. Siinä oli jotain mikä vetosi.
Niimpä niitä on nyt sitten kaksi :))
5 monirotuista(osa tullu aikuisina)
5 irlanninsetteriä(2 nyt tälhetkel)
1 amerikanakita ja pienen hetken aikaa rottweilerin narttupentu(erimielisyys sijoitussopimuksesta kasvattajan kanssa)- hatam
näyttää tämänkin kyselyn perusteella ollut useita koirin elämänsä aikana ja vuosista päätellen myöskin enemmän kuin yksi samaan aikaan.
Griffoneita.
Mitäköhän niistä sitten tulee. Nöpö, Mimmi, Sabrina, Juliska, Jonna-Jetta, Pirpana,Unelma, Pami, Vilmi-Tähti, Tähti-Yö, Zia, Lilla, Mikki, Jetti-Jätti, Ujo-poju, Laku, Saku, Voti, Emppu-Eemeli, Jussi, Tintti, Fanny, Sissi, Lilli-Putti, Pipsa. Nämä ovat olleet omia koiria. ja huom meillä on aina ollut pieni lauma.vuosia on 30 ja pari päälle.
Rotuja
yks cockeri
yks löwchen
viis sakemannia
(ja seuraavana cavalier)- hatam
moni enää pystyykään vastaamaan. Onhan sulla aina ollut pieni koiria mutta sitäkin useenpia. Toisaalta kun ajattelee paria, kolmea sakua ja muutamaa omaa rotuasi, niin kyllähän ne sakut yhtä paljon vaativat, jos ei enemmänkin.
- hatam
Birjanna kirjoitti:
vuosia on 30 ja pari päälle.
Rotuja
yks cockeri
yks löwchen
viis sakemannia
(ja seuraavana cavalier)monilla useampia. On kyllä kaikissa tutkimuksissa aika yleiseksi verrattu.
- terristi
minunkin on tähän päästä vastaamaan ;) eli n. 25 vuotta koiranelämää takana ja koiria ollut: chow chow (oli kylläkin äidin koira nimellisesti) eka oma oli novascotiannoutaja, sen jälkeen tuli saksanpaimenkoira, sitten tuli nuo foxit ja nyt on vielä borzoikin.
- hatam
Miksi ei enää??? Noista muista ei minulla olekaan minkäänlaista kokemusta. En tunne yhtään ihmistä jolla olisi noita rotuja.
Tarkoitan niin kuin luonnossa. Täällä palstallahan heitä kyllä on. - terristi
hatam kirjoitti:
Miksi ei enää??? Noista muista ei minulla olekaan minkäänlaista kokemusta. En tunne yhtään ihmistä jolla olisi noita rotuja.
Tarkoitan niin kuin luonnossa. Täällä palstallahan heitä kyllä on.sakemanni ei enää miellytä silmää, liian luiskaselkäinen, mä tykkään siitä vanhanmallisesta. Kait mä muutenkin vielä näidenkin vuosien jälkeen haen sitä omaa rotua ;). Sakemanni on kyllä luonteeltaan mitä mahtavin ja jos vertaa noihin foxeihin, on foxi, vaikka onkin pieni, perkeleellinen luupää (anteeksi, pesen suuni saippualla), borzoi taas on joskus hyvinkin miellyttämisenhaluinen, joskus taas totaalisen kuuro koira. Mä oon lapsesta asti haaveillu borzoista, kattoo nyt jatkuuko borzoi-linja tuon jälkeen. Foxivauvoja just nyt onkin talossa mut kotiin ei jää yhtäkään, kahdessakin foxissa on jo töitä ihan tarpeeks.
Ehkä joskus tulevaisuudessa mulla taas on sakemanni, kunhan vaan löydän sen itselleni sopivan ja itseäni miellyttävän koiran/linjan.
- pompompom...
minulla tai meidän perheessä on vajaa kolmen kymmenen vuoden aikana ollut
3 sekarotuista pystykorvaa
1 norjanharmaa
1 spanieli- hatam
sitten luppasellaisiin. Itsellä ei ole koskaan ollut yhtään luppakorvaista koiraa. Jonkinlainen mieltymys siinäkin näkyy.
- tavallaan...
hatam kirjoitti:
sitten luppasellaisiin. Itsellä ei ole koskaan ollut yhtään luppakorvaista koiraa. Jonkinlainen mieltymys siinäkin näkyy.
muutin maalta rivariin eikä takapihalle voinut ottaa pystäriä. luppis on ihan hyvä vaihtoehto, mukavan hiljainen ja rauhallinen, ei hauku ja on naapurin mummojen suosiossa, tykkäävät paijata jne.... se pärjää mettälläkin ihan kiitettävästi ja on kotona sellainen sohvaperuna. suosittelen ihmisille, jotka haluavat koiralta äksöniä muualla kuin kotona.. heh
mutta kun isoksi kasvan ja saan maatilan tai ainaskin omakotitalon niin sitten taas tulee ensitöiksi pystäri kotiin... mutta siellä mahtuu sitten varmaan kyllä olemaan luppiskin... :)
noin 30-vuoden ajalta.
sekarotuinen (karjalankarhukoira/samojedi)
saksanpaimenkoira
saksanpaimenkoira (sijoitus meille)
sekarotuinen (rottwailer/newouland/labrador)
sekarotuinen (länsigöötanmaanpystykorva-pudel)
sekarotuinen (shitzu-cavaljer)
Chihuja 3 kpl.- hatam
isommista roduista sitten ihan äärilaitaan. Miksi muuten moinen muutos???
hatam kirjoitti:
isommista roduista sitten ihan äärilaitaan. Miksi muuten moinen muutos???
ensiksi haluaisin vaan sanoa että joillakin ihmisillä täällä on todella pitkä koirakokemus, mutta se kuinka monta koiraa on omistanut ei oikeastaan sano yhtään mitään. jos on peruskouluttanut muutamankin saattaa olla enemmän kokemusta ja koiratietoa.
minun ensimmäiset kaksi koiraa olivat todella hyvin koulutettuja. kolmas (sijoituskoira) oli aikaisemmassa kodissa väärin koulutettu. sen kanssa myös töitä tehtiin että sai sen sosiaaliseksi.
kolmas pentuna otettu koira oli myös ihan hieno koira mutta sairastuin ja en voinut silloin koiraa juoksuttaa tarpeeksi. jouduin antamaan sen toiseen kotiin. tuli vuosien väli että koiraa ei ollut.
minun poikani kanssa alettiin sitten haaveilemaan koirasta ja rotuja etsittiin. päädyttiin sitten Chihuun ihan yksimielisesti(Tyson). halusin koiran jonka kanssa poikanikin voi käydä ulkona ja joka ei kuitenkaan tarvitse samaa määrää aktiviteettia ja ulkoilua kuin saksanpaimenkoira. mutta että olisi kuitenkin älykäs ja aktiivinen koira.
Tyson oli todella tottelevainen ja menetin sydämeni rodulle. niin ihania luonnekkaita koiria.
ja sit niitä pikkukoiria tuli muutama lisää ajan kanssa. yhtään valintaa en ole katunut vaikkakin saksanpaimenkoiraa kaipaan. ehkäpä eläkeiässä jos olen terve niin hankin saksanpaimenkoiran.- hatam
majorica kirjoitti:
ensiksi haluaisin vaan sanoa että joillakin ihmisillä täällä on todella pitkä koirakokemus, mutta se kuinka monta koiraa on omistanut ei oikeastaan sano yhtään mitään. jos on peruskouluttanut muutamankin saattaa olla enemmän kokemusta ja koiratietoa.
minun ensimmäiset kaksi koiraa olivat todella hyvin koulutettuja. kolmas (sijoituskoira) oli aikaisemmassa kodissa väärin koulutettu. sen kanssa myös töitä tehtiin että sai sen sosiaaliseksi.
kolmas pentuna otettu koira oli myös ihan hieno koira mutta sairastuin ja en voinut silloin koiraa juoksuttaa tarpeeksi. jouduin antamaan sen toiseen kotiin. tuli vuosien väli että koiraa ei ollut.
minun poikani kanssa alettiin sitten haaveilemaan koirasta ja rotuja etsittiin. päädyttiin sitten Chihuun ihan yksimielisesti(Tyson). halusin koiran jonka kanssa poikanikin voi käydä ulkona ja joka ei kuitenkaan tarvitse samaa määrää aktiviteettia ja ulkoilua kuin saksanpaimenkoira. mutta että olisi kuitenkin älykäs ja aktiivinen koira.
Tyson oli todella tottelevainen ja menetin sydämeni rodulle. niin ihania luonnekkaita koiria.
ja sit niitä pikkukoiria tuli muutama lisää ajan kanssa. yhtään valintaa en ole katunut vaikkakin saksanpaimenkoiraa kaipaan. ehkäpä eläkeiässä jos olen terve niin hankin saksanpaimenkoiran.eläkeiässä enää haaveilla sakusta. Vaikka olsi terve, ei siihen yksinkertaisesti enää jaksa panostaa niin kuin se aikaa ja liikuntaa tarvitsee. Olen huomannut sen jo nyt itsestäni, vaikkakaan en terve olekaan.
Minun mielestäni mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä vähemmän liikuntaa tarvitseva koira tulee silloin kysymykseen. Shihuhan on loistava valinta. hatam kirjoitti:
eläkeiässä enää haaveilla sakusta. Vaikka olsi terve, ei siihen yksinkertaisesti enää jaksa panostaa niin kuin se aikaa ja liikuntaa tarvitsee. Olen huomannut sen jo nyt itsestäni, vaikkakaan en terve olekaan.
Minun mielestäni mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä vähemmän liikuntaa tarvitseva koira tulee silloin kysymykseen. Shihuhan on loistava valinta.ole samaa mieltä kuitenkaan. jos on terve ja hyväkuntoinen ja muutenkin rakastaa ulkonaolemista niin mikä olisi parempi kaveri kuin saksanpaimenkoira? ja siis jos myös osaa koiraa kouluttaa.
yksi meidän naapuri on 86-vuotias ja käy kolme kertaa päivässä ulkona. yksi niistä lenkeistä on vähintään 5-kilometriä. tunnen myös monia muita vanhempia ihmisiä jotka ovat paremmassa kunnossa kuin monet nelikymppiset.
siis ei se ikää katso. mutta en tiedä jos eläkkeelle jäisin vasta 65-vuotiaana hankkisinko koiraa ollenkaan.majorica kirjoitti:
ja sit niitä pikkukoiria tuli muutama lisää ajan kanssa. yhtään valintaa en ole katunut vaikkakin saksanpaimenkoiraa kaipaan. ehkäpä eläkeiässä jos olen terve niin hankin saksanpaimenkoiran.joilla on elämässään ollut monta koiraa ja ovat harrastavia kuten valtaosa tämänkin palstan kävijöistä, omaa kyllä ihan taatusti riittävän koirakokemuksen. Ajattele nyt elämästään koiran/koirien kanssa viettänyt kymmeniä vuosia. Toki siitä kokemusta kertyy todella paljon.
Kokemus on kuule muutakin kuin koiran koulutusta. Pitää tuntea omat koiransa hyvin ja yleensä kokeneet monen koiran omistajat ja harrastajat sen taidon omaavatkin.umalehtinen kirjoitti:
joilla on elämässään ollut monta koiraa ja ovat harrastavia kuten valtaosa tämänkin palstan kävijöistä, omaa kyllä ihan taatusti riittävän koirakokemuksen. Ajattele nyt elämästään koiran/koirien kanssa viettänyt kymmeniä vuosia. Toki siitä kokemusta kertyy todella paljon.
Kokemus on kuule muutakin kuin koiran koulutusta. Pitää tuntea omat koiransa hyvin ja yleensä kokeneet monen koiran omistajat ja harrastajat sen taidon omaavatkin.tällä palstalla kirjoittavia vaan niinkuin yleensä. että ei sillä ole merkitystä jos on omistanut vaikka 50-koiraa jos ei niitä ole kouluttanut jne.
siis tarkoitin vaan että se koirien määrä ei takaa kuin paljon oppia ihmisellä on koirista.- nannula
majorica kirjoitti:
tällä palstalla kirjoittavia vaan niinkuin yleensä. että ei sillä ole merkitystä jos on omistanut vaikka 50-koiraa jos ei niitä ole kouluttanut jne.
siis tarkoitin vaan että se koirien määrä ei takaa kuin paljon oppia ihmisellä on koirista.Ymmärrän mitä tarkoitat tekstissäsi, eikä mikään kirjoittamasi mielestäni vaikuta pahantahtoiselta. Yritit myös auttaa muita ymmärtämään mitä tarkoitat ja selkeyttää sanojasi.
Toisaalta ehkä ymmärrän joidenkin vakkareiden reaktion. He ovat ylpeitä(siis syystäkin)omasta koirakasvatuksestaan jota ovat tehneet vuosien ajan. Siksi se ehkä antamasi esimerkki tuntuu suoralta rinnastamiselta, koska siis pystyvät vartaamaan itseään esim. tähän Eiraan. Minua vastauksesi ei juuri pistänyt reagoimaan, kunhan luin sen loppuun asti, koska olen ensimmäisen koirani omistaja. Toivottavasti kirjoitin tämän asian nyt niin että muutkin saattavat ymmärtää.
Asian josta myös haluan mainita, on muutenkin tämä riitely näillä palstoilla. Välillä ihmettelen vakkareiden hanakkaa vastailua selkeille provoille. Ymmärrän, että turha kettuilu ottaa pannuun, mutta välillä ei kannattaisi ottaa niin henkilökohtaisesti. Niinkuin tässäkin on vähän tapahtunut. Meikäläisellekin on puskikset vastaillut aika ilkiästi välillä, ja olen jo vastineenkin kirjoittanut, niin huomaankin ja naurahdan, että ei perhana mähän helppoon menin. Kannattaa lukasta oma vastine muutamaan kertaan ja laskea kymmeneen ennen kun sitä lähettää jos lähettää:)
Voi yrittää välttää turhaa riitelyä:)
Ja näin haluan toivottaa kaikille mukavaa loppuviikkoa ja alkavaa kevättä, otetaanhan vähän rennommin;) nannula kirjoitti:
Ymmärrän mitä tarkoitat tekstissäsi, eikä mikään kirjoittamasi mielestäni vaikuta pahantahtoiselta. Yritit myös auttaa muita ymmärtämään mitä tarkoitat ja selkeyttää sanojasi.
Toisaalta ehkä ymmärrän joidenkin vakkareiden reaktion. He ovat ylpeitä(siis syystäkin)omasta koirakasvatuksestaan jota ovat tehneet vuosien ajan. Siksi se ehkä antamasi esimerkki tuntuu suoralta rinnastamiselta, koska siis pystyvät vartaamaan itseään esim. tähän Eiraan. Minua vastauksesi ei juuri pistänyt reagoimaan, kunhan luin sen loppuun asti, koska olen ensimmäisen koirani omistaja. Toivottavasti kirjoitin tämän asian nyt niin että muutkin saattavat ymmärtää.
Asian josta myös haluan mainita, on muutenkin tämä riitely näillä palstoilla. Välillä ihmettelen vakkareiden hanakkaa vastailua selkeille provoille. Ymmärrän, että turha kettuilu ottaa pannuun, mutta välillä ei kannattaisi ottaa niin henkilökohtaisesti. Niinkuin tässäkin on vähän tapahtunut. Meikäläisellekin on puskikset vastaillut aika ilkiästi välillä, ja olen jo vastineenkin kirjoittanut, niin huomaankin ja naurahdan, että ei perhana mähän helppoon menin. Kannattaa lukasta oma vastine muutamaan kertaan ja laskea kymmeneen ennen kun sitä lähettää jos lähettää:)
Voi yrittää välttää turhaa riitelyä:)
Ja näin haluan toivottaa kaikille mukavaa loppuviikkoa ja alkavaa kevättä, otetaanhan vähän rennommin;)ja en todellakaan ole arvostellut kenenkään palstalaisten koirankasvatusta.
ja tuosta miettimisestä mitä kirjoitan, niin tosiaankin mietin ennenkuin kirjoitan. mutta kun itse luulen että tosiset ymmärtää, mutta ei sitten kuitenkaan :-(
minulla menee oikeinkirjoittamisen lukemiseen jo paljon aikaa. ja luen myös tekstini moneen kertaan ennen lähettämistä.
(sun pitäisi lukea teksti jota en ole lukenut ennen lähettämistä).
enkä mielestäni riitele. ja ikävä kyllä on joitakin jotka jatkuvasti vastaavat provoihin ja
muutenkin jaksavat pitää riitaa yllä. ei vaan nuo "häiriköt" vaan myös jotkut rekatut.
joskus tuntuu siltä että kun nuo häiriköt on poissa niin jonkun pitää alkaa etsimään riitelyä jostakin. no suotakoon se heille jos se on niin mukavaa.
kiitän sinua mielipiteistä. hauskaa kevättä haukun kanssa. utelias olen, minkä rotuinen koira sinulla on?- byähhhähäää
majorica kirjoitti:
ja en todellakaan ole arvostellut kenenkään palstalaisten koirankasvatusta.
ja tuosta miettimisestä mitä kirjoitan, niin tosiaankin mietin ennenkuin kirjoitan. mutta kun itse luulen että tosiset ymmärtää, mutta ei sitten kuitenkaan :-(
minulla menee oikeinkirjoittamisen lukemiseen jo paljon aikaa. ja luen myös tekstini moneen kertaan ennen lähettämistä.
enkä mielestäni riitele. ja ikävä kyllä on joitakin jotka jatkuvasti vastaavat provoihin ja
muutenkin jaksavat pitää riitaa yllä. ei vaan nuo "häiriköt" vaan myös jotkut rekatut.
joskus tuntuu siltä että kun nuo häiriköt on poissa niin jonkun pitää alkaa etsimään riitelyä jostakin. no suotakoon se heille jos se on niin mukavaa.
kiitän sinua mielipiteistä. hauskaa kevättä haukun kanssa. utelias olen, minkä rotuinen koira sinulla on?* enkä mielestäni riitele. ja ikävä kyllä on joitakin jotka jatkuvasti vastaavat provoihin ja
muutenkin jaksavat pitää riitaa yllä. ei vaan nuo "häiriköt" vaan myös jotkut rekatut. *
sähä sen tiärät, ku sielt puskist riitelet tai kähmit toistn nikkei ja riitelt. byähhhähäää - nannula
majorica kirjoitti:
ja en todellakaan ole arvostellut kenenkään palstalaisten koirankasvatusta.
kiitän sinua mielipiteistä. hauskaa kevättä haukun kanssa. utelias olen, minkä rotuinen koira sinulla on?Mielestäni vastasit kovastikikin sovittelevaan sävyyn aikaisempiin viesteihin, eli en nyt tässä tapauksessa katsonut sinuun päin kun puhuin tuosta riitelystä ynnä muusta:)
Ja toi on ihan totta että miten ymmärtää ite mitä kirjottaa, ja miten muut sen ymmärtävät.Itselläkin kirjoittaminen kestää ja varsinkin huomaa kun ei ole paljon muutenkaan kirjoittanut, niin on välillä vaikeaa kirjoitta niin, että muutkin ymmärtäisivät asian niinkuin minä. Ompas itsensä toistamista, tässä sen näkee taas:)
Itse olin ihan varma, että saan tuohon aikasempaan viestiini jonkun tosi nuivan vastauksen, oli kiva yllätys kun ainakaan aluksi näin ei nyt käynyt:)Muutenkin täällä kirjoittaisin varmaan enemmän, ellen pelkäisi jatkuvia pahan mielen tuottajia. Se on yllättävää, miten jonkun tuiki tuntemattomattoman suksi vit... viesti saattaa saada tosi pahan mielen:(
Ja mulla on tällainen kimara kotona, eli suomen pystykorva/collie/beagle. Narttu ja tammikuussa täytti vuoden, maailman ihanin koira tietysti:)
Mutta nyt pikapuoliin unten maille! byähhhähäää kirjoitti:
* enkä mielestäni riitele. ja ikävä kyllä on joitakin jotka jatkuvasti vastaavat provoihin ja
muutenkin jaksavat pitää riitaa yllä. ei vaan nuo "häiriköt" vaan myös jotkut rekatut. *
sähä sen tiärät, ku sielt puskist riitelet tai kähmit toistn nikkei ja riitelt. byähhhähäääjoskus puskaan piiloon kun opetan koiriani.
muuten en tykkää puskista.siellä on ötököitä. ja ötököistä en tykkää yhtään. mustikkapuskan takana minut saattaa nähdä kyykkimässä mutta aikas äkkiä paljastun. oon sen verran isompaa kokoa nääs.nannula kirjoitti:
Mielestäni vastasit kovastikikin sovittelevaan sävyyn aikaisempiin viesteihin, eli en nyt tässä tapauksessa katsonut sinuun päin kun puhuin tuosta riitelystä ynnä muusta:)
Ja toi on ihan totta että miten ymmärtää ite mitä kirjottaa, ja miten muut sen ymmärtävät.Itselläkin kirjoittaminen kestää ja varsinkin huomaa kun ei ole paljon muutenkaan kirjoittanut, niin on välillä vaikeaa kirjoitta niin, että muutkin ymmärtäisivät asian niinkuin minä. Ompas itsensä toistamista, tässä sen näkee taas:)
Itse olin ihan varma, että saan tuohon aikasempaan viestiini jonkun tosi nuivan vastauksen, oli kiva yllätys kun ainakaan aluksi näin ei nyt käynyt:)Muutenkin täällä kirjoittaisin varmaan enemmän, ellen pelkäisi jatkuvia pahan mielen tuottajia. Se on yllättävää, miten jonkun tuiki tuntemattomattoman suksi vit... viesti saattaa saada tosi pahan mielen:(
Ja mulla on tällainen kimara kotona, eli suomen pystykorva/collie/beagle. Narttu ja tammikuussa täytti vuoden, maailman ihanin koira tietysti:)
Mutta nyt pikapuoliin unten maille!kaikki täällä ovat ihan mukavia ihmisiä. joskus tulee sananharkkaa ja ei kannata ottaa itseensä. itse luulen että on vaan väärinkäsityksiä.
jos itse tietää että ei ole pahaa tarkoittanut niin on hyvä omatunto.
kirjoittele ihmeessä enemmän. mukavia ihmisiä tänne kaivataan enemmänkin. olet ihan takulla tervetullut. kiva koirakin sinulla on. hyviä öitä. nukkukaa hyvin ;-)- nannula
majorica kirjoitti:
kaikki täällä ovat ihan mukavia ihmisiä. joskus tulee sananharkkaa ja ei kannata ottaa itseensä. itse luulen että on vaan väärinkäsityksiä.
jos itse tietää että ei ole pahaa tarkoittanut niin on hyvä omatunto.
kirjoittele ihmeessä enemmän. mukavia ihmisiä tänne kaivataan enemmänkin. olet ihan takulla tervetullut. kiva koirakin sinulla on. hyviä öitä. nukkukaa hyvin ;-):) no tämmöisestä tulee kyllä tosi kiva mieli, mukava mennä nukkumaan:) Tovottavasti itsekin pääset paremmalla mielellä nukkumaan:)
nannula kirjoitti:
:) no tämmöisestä tulee kyllä tosi kiva mieli, mukava mennä nukkumaan:) Tovottavasti itsekin pääset paremmalla mielellä nukkumaan:)
eivät mun yöunia häiritse. otan Chihut kainaloon ja me nukutaan tosi hyvin ;-))))
- byähhähhähääää
majorica kirjoitti:
joskus puskaan piiloon kun opetan koiriani.
muuten en tykkää puskista.siellä on ötököitä. ja ötököistä en tykkää yhtään. mustikkapuskan takana minut saattaa nähdä kyykkimässä mutta aikas äkkiä paljastun. oon sen verran isompaa kokoa nääs.juups toi on tottakii paljastunu oot monta kertaas
- sun oma
majorica kirjoitti:
joskus puskaan piiloon kun opetan koiriani.
muuten en tykkää puskista.siellä on ötököitä. ja ötököistä en tykkää yhtään. mustikkapuskan takana minut saattaa nähdä kyykkimässä mutta aikas äkkiä paljastun. oon sen verran isompaa kokoa nääs.kirjotus on?
Ei näy sun rekattuu nickii
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=628&posting=22000000011300743#22000000011300743 - hatam
majorica kirjoitti:
ole samaa mieltä kuitenkaan. jos on terve ja hyväkuntoinen ja muutenkin rakastaa ulkonaolemista niin mikä olisi parempi kaveri kuin saksanpaimenkoira? ja siis jos myös osaa koiraa kouluttaa.
yksi meidän naapuri on 86-vuotias ja käy kolme kertaa päivässä ulkona. yksi niistä lenkeistä on vähintään 5-kilometriä. tunnen myös monia muita vanhempia ihmisiä jotka ovat paremmassa kunnossa kuin monet nelikymppiset.
siis ei se ikää katso. mutta en tiedä jos eläkkeelle jäisin vasta 65-vuotiaana hankkisinko koiraa ollenkaan.kokemuksia. Kaikki eläkkeelä olevat henkilöt on suorastaan kusessa isompien rotujensa kanssa. Eräs chihun omistaja, 70 v. mies, kertoi juuri yks päivä että koira vaan lihoo kun ei jaksa enää kävellä. tarkoitti siis itseään. Koira kyllä painattaisi, vaikka pieni onkin.
Siis ehdottomasti EI SAKULLE JA MUILLE PALJON LIIKUNTAA JA AKTIVITEETTEJA TARVITSEVILLA KOIRILLE silloin kun eläkeikä alkaa lähestyä. - ..että
sun oma kirjoitti:
kirjotus on?
Ei näy sun rekattuu nickii
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=628&posting=22000000011300743#22000000011300743jaksat ja viitsitkin jatkaa ja jatkaa...olet uskomaton kerta kaikkiaan!!!!!!!
- issu56
on itselläni ollut sakemanni, pari sekarotuista, pari collieta ja varsin monta kultaistanoutajaa, joita edelleenkin on 7.
Itseasiassa synnyin koiraperheeseen, jossa silloin oli collienarttu Molly, eli koko ikäni olen koirien kanssa touhunnut ;).- hatam
sitten ovat noin rotuna tulleet teille jäädäkseen. Oletko ikinä edes kaivannut vastavuoroisesti vaikka jotain pk lajia???
- Karin
1.suomenpystykorva
2.porokoira
3.2 sekarotuista
4.4 saksanpaimenkoiraa
5.papillon- hatam
ovat siis sullekin tuttuja. Ja se ääripääkin, papillon nyttemmin.
Olen tainnut jo kysyäkin, mutta en muista, miksi luovuit sakuista rotuna??? - Karin
hatam kirjoitti:
ovat siis sullekin tuttuja. Ja se ääripääkin, papillon nyttemmin.
Olen tainnut jo kysyäkin, mutta en muista, miksi luovuit sakuista rotuna???Sepä pystykorva ja porokoira oli niitä lapsuuskodin koiria, sakut tulivat sitten kun muutin omaan huusholliini...ja tosiaan neljä vuotta sitten loppui tuo ajanjakso elämästäni. Nykyisin on tuo lenkkeily sen verran hankalaa, hyvä kun töissä pystyy käymään tän koipeni kanssa, saati sitten työpäivän jälkeen vielä kilometrisiä lenkkejä ;D
- Sisu-haukku
ollut tämä nykyinen, sitten kotona oli vasta kun muutin pois. Aina on kuitenkin koira seuraa ollut, esim. mamman koira oli usein meillä, suomen pystykorva. Ja taas isän vanhemmilla oli pari sakemannia. Niitä olen aina ihaillut.
- hatam
ole millään voinut olla montaa koiraa kun ikääkin on vasta vähän.
Minäkin laskinomaan lukumäärääni nekin koirat jotka mulla on kotona jo ollut pikkupoikana. Mutta kokemuksia nekin on tuonut ja siksi tärkeitä koiraelämää ajatellen.
- Ri_ce
Reilun parinkymmenen vuoden aikana:
Tämä nykyinen on se eka ikioman eli Lhasa apso.
Koko perheen ilot:
* 1 Tiibetinmstiffi
* 1 Cairnterrieri
* 4 Newfoundlandia- hatam
joskus tuota newfoundlad:ia. Eikö se ollutkin sellainen "räpylävarvas" eli kova uimari ja paksu musta turkkinen??? Se oli muistaakseni niin isokokoinenkin, että en arvannut ottaa silloin. Päädyin niin ollen sakuun.
- Ri_ce
hatam kirjoitti:
joskus tuota newfoundlad:ia. Eikö se ollutkin sellainen "räpylävarvas" eli kova uimari ja paksu musta turkkinen??? Se oli muistaakseni niin isokokoinenkin, että en arvannut ottaa silloin. Päädyin niin ollen sakuun.
Räpylät löytyy kuin ankalla konsanaan ja paksu vettä hylkivä musta turkki. Niin kovia uimaan ovat nämä meidän veijarit ainakin olleet, että on kierrettävä kaikki järvet ja jorpakot vähintään puolen kilometrin päästä. Osa koirista on harrastanut vasipelastusta, osa ei, mutta kyllä jokainen on järvestä käynyt noukkkimassa jos vähänkään yrittää itse käydä uimassa. Se kun on veressä tuo pelastaminen, niin mahdotonta sitä on kitkeä pois, eikä ole onneksi tarvinnutkaan.
Iso rotu kylläkin, mutta eivät ole nämä meidän nartut aina päihittäneet saku-uroksiakaan säkällään. Eivät ehkä yhtä siroja, vaan sellaisia leppoisia löntystelijöitä. - hatam
Ri_ce kirjoitti:
Räpylät löytyy kuin ankalla konsanaan ja paksu vettä hylkivä musta turkki. Niin kovia uimaan ovat nämä meidän veijarit ainakin olleet, että on kierrettävä kaikki järvet ja jorpakot vähintään puolen kilometrin päästä. Osa koirista on harrastanut vasipelastusta, osa ei, mutta kyllä jokainen on järvestä käynyt noukkkimassa jos vähänkään yrittää itse käydä uimassa. Se kun on veressä tuo pelastaminen, niin mahdotonta sitä on kitkeä pois, eikä ole onneksi tarvinnutkaan.
Iso rotu kylläkin, mutta eivät ole nämä meidän nartut aina päihittäneet saku-uroksiakaan säkällään. Eivät ehkä yhtä siroja, vaan sellaisia leppoisia löntystelijöitä.piti kenneliä jossa noita oli ja kun kerroin halevani sakua, sitä ensimmäistäni, se tarjosi mulle heti tuollaista. Kävin kyllä katsomassakin, mutta oli mun mielestäni niin massiivinen se uros, vaavien isä, että puihin menin.
- Ri_ce
hatam kirjoitti:
piti kenneliä jossa noita oli ja kun kerroin halevani sakua, sitä ensimmäistäni, se tarjosi mulle heti tuollaista. Kävin kyllä katsomassakin, mutta oli mun mielestäni niin massiivinen se uros, vaavien isä, että puihin menin.
:)
Urosta en kyllä ottaisi, en sakua, enkä nöffiä. Nehän veisivät minua mennen tullen minne lystäisivät. Tämä nykyinen käpsy on poikapuolinen ja taitaa jäädä viimeiseksi sellaiseksi. Kaikki muut meidän koirat on ollu tyttöjä ja jotenkin minäkin olen kasvanut tuohon narttu kantaan. Tämä poika kun on niin ylpee, niin ylpee...
- Karin
Ihan hauska ja kevyt aihe kalluppina ;) ja jo on täys kähinä päällä, voi hyvänen aika aikuiset mimmit!
- nii-ih
taas sai seurata vakivänkääjää jonka on ihan pakko vastata. "sinä siis rinnastat meidät palstalaiset eläinrääkkääjään!!!?"
"en rinnasta, en ole kirjoittanut niin"
"Sinä olet silloin ja silloin kirjoittanut niin ja niin, et ole nyt yhtään johdonmukainen, kitiset vaan ja hyökkäät mun kimppuun!"
"en ole yhdistänyt sinua enkä teitä eläinrääkkääjiin, tulkitsit tekstin väärin"
"sinä olet törkimys, vihjailet ja loukkaat minua ihan kuten itseäsi huvittaa, tajuat varsin hyvin että vertasit minua eläinrääkkääjään! nyt kuljet perässäni ja kitiset!"
LOL LOL LOL etkö nyt jo aikuisena tiedä että se on GALLUPPI.
ei siis KALLUPPI.
;-))))))) siis sorry, sata naurua päälle.- Karin
majorica kirjoitti:
etkö nyt jo aikuisena tiedä että se on GALLUPPI.
ei siis KALLUPPI.
;-))))))) siis sorry, sata naurua päälle.loukkaannu kielioppi virheistä, kalluppi mikä kalluppi, ja sillä sipuli.
Karin kirjoitti:
loukkaannu kielioppi virheistä, kalluppi mikä kalluppi, ja sillä sipuli.
on ihan sama jos joku kirjoittaa väärin. jos en ymmärrä niin kysyn.
välillä joillakin muilla palstoilla jotkut siis ihan oikeasti huomauttavat että se on Galluppi.
vaikka kuin tärkeää asiaa ihminen muuten kirjoittaa niin sit puututaan vaan YHTEEN kirjaimeeenkin. minulle käy se Kalluppikin ;-))))
Vuosia itselläni on 30 , joiden aikana koira/koiria talossa on ollut parinkymmenen vuoden ajan.
Omia koiria omassa kodissa on ollut neljä, kaksi seropia ja kaksi dobberia.
Siitä, kuinka paljon kokemusta koirista itselläni on ylipäätään, en osaa sanoa juuta enkä jaata...kaipa sitä tässä harrastusten lomassa ja elämän varrella jonkinverran on jo tullut. :)- hatam
kysynytkään. Jos on ollut koiria, on varmasti tarpeeksi kokomustakin, kun siitä tehtävästä kerran on kunnialla selvinnyt.
Onko sulla nyt dobberi vai???
Komeita koiria muuten. Naapurissani asui viime vuisikymmenellä perhe joilla oli kaksi dobberia. Molemmat uroksia. Ensi alkuun kyllä hiukan hirvitti kun näin ne kaksi koiraa tulevan vastaan pienikokoisen naisen kanssa, Nainen näytti lähes tytöltä.
Mutta hyvät leillikaverit meidän koira niistä sai. Mahtavia telmiskisoja ottivat usein metsääsä. - sienitattis
hoitoon 9kk doppari uros.Mies lähti linnaan ja nainen sairasti keuhkosyöpää.Koira oli hoidossa yhtä jaksoisesti yli2v.sen kanssa ei ollut koskaan juostu,oli 9kk ikään kulkenut vain taluttimessa sairaan naisen kanssa.Kun kaveri sitten totutti sen talon omiin koiriin ja alkoi juoksuttaa koiraa motoriikka niin huono,että sekosi omiin jalkoihinsa ja oli myrämärä lepikossa.
Mökillä juoksi laiturilta suoraan veteen yllättyen vesikupin suuruutta ja syvyyttä.Siitä kasvoi loppujen lopuksi upea koira ja ystäväni osti koiran mieheltä,koska koira oli kiintynyt,eikä enää tuntenut ex omistajaa,kun tuli koiraa hakemaan.siitä tuli MVA ja luonnetestituloskin oli 2.Upea eläin,mutta mikähän ongelmapakkaus olis ollut,jos olis jäänyt "kävelemään" korttelia ympäri,saamatta purkaa energiaansa?
Minulle liian monimutkainen koulutettava,mutta ihailtavan nopea liikkeinen.Nopeekin saku on dieseli verrattuna doppariin:)! hatam kirjoitti:
kysynytkään. Jos on ollut koiria, on varmasti tarpeeksi kokomustakin, kun siitä tehtävästä kerran on kunnialla selvinnyt.
Onko sulla nyt dobberi vai???
Komeita koiria muuten. Naapurissani asui viime vuisikymmenellä perhe joilla oli kaksi dobberia. Molemmat uroksia. Ensi alkuun kyllä hiukan hirvitti kun näin ne kaksi koiraa tulevan vastaan pienikokoisen naisen kanssa, Nainen näytti lähes tytöltä.
Mutta hyvät leillikaverit meidän koira niistä sai. Mahtavia telmiskisoja ottivat usein metsääsä.kysynytkään :), luin vastauksia pikaisesti ja jäi vissiin takaraivoon tuo "kokemusjutska".
Jep, kyllä mulla on dobberi ja varsin elohopeamainen sellainen :)
Kahdesta dobsusta täälläkin haaveillaan...
- lepakkoleino
1/2 vuotta
1 mopsi
Lyhyestä virsi kaunis =)- hatam
päästy, niin vaikeaa se on siihen yhteen lopettaa.
Eikö ole koskaan vielä tuon puolen vuoden aikana käynyt mielessä, että jos ottaisi kaverille kaverin??? Niin se yleensä lähtee ja isonee kuin lumipallo pyöriessään.
Yksikin riittää kyllä monelle. Jos sen hoitaa ja kouluttaa kunnolla, on siitä iloa moniksi vuosiksi. - lepakkoleino
hatam kirjoitti:
päästy, niin vaikeaa se on siihen yhteen lopettaa.
Eikö ole koskaan vielä tuon puolen vuoden aikana käynyt mielessä, että jos ottaisi kaverille kaverin??? Niin se yleensä lähtee ja isonee kuin lumipallo pyöriessään.
Yksikin riittää kyllä monelle. Jos sen hoitaa ja kouluttaa kunnolla, on siitä iloa moniksi vuosiksi.Kyllä se kaverin kaveri on ollu mielessä =) Mutta haluan antaa tälle ensimmäiselle aikaa vuoden tai pari ennenkuin seuraavaa hankin. Kerrankin järki voittaa tunteet!
- ruttu-nen
ollut rottweiler Eddie, kääpiövillakoira Bella, australianterrieri Ruben ja cocerspanieli Stella. Nyt kleinspitz Tessa ja kultainennoutaja Jalo
Lapsuudessa ollut myös aiemmin kääpiövillis Pepi, suomenpystykorva Rippe ja labradori Bablo. Sekä isän ajokoirat Kusti ja Kössi.
Niin ja ikää mulla vähän päälle kakskymmentä.- hatam
että kun kaikki koirasi ovat olleet eri rotuisia, sitä oikeaa ei vielä ole löytynyt.
Vai ovatko ne rorut nyt näissä kotona olevissa, mihinkä aijot jatkossakin panostaa??? - ruttu-nen
hatam kirjoitti:
että kun kaikki koirasi ovat olleet eri rotuisia, sitä oikeaa ei vielä ole löytynyt.
Vai ovatko ne rorut nyt näissä kotona olevissa, mihinkä aijot jatkossakin panostaa???vain pidän niin monista eri roduista. :)) Parhaimmillaan minulla on ollut neljää eri rotua kerrallaan. Tosin kultaisessa taidan pysytellä ainakin jonkin aikaa,sillä ensi syksynä olisi tarkoitus ottaa toinen kultsu. Myös kääpiövillakoira vielä joskus haluttaisi saada.
- KOIRAHULLU
MULLA OIS NÄIN 5 2-7 NÖFFIÄ
4 3-7 BERTSUA
2 2-4 SAKEMANNIA
2 ROTTWEILERIA
2 TANSKANDOGGIA
2 NÖFFIÄ
2 LEONBERGERIA
2 KAUKAASIALAISTA
Ketjusta on poistettu 95 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203257- 122096
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061816Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201341
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101231- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4351088