TUTKIKAAMME ITSEÄMME - EMMEHÄN VAIN OLE AVIONRIKKOJIA?
JOS on tullut uskolle kuuliaiseksi ja yhä vielä katsoo lakiin - siihen entiseen - on Raamatun sanan mukaan avionrikkoja. Lue ITSE Room 7:1-6 !
ON YMMÄRRETTÄVÄÄ, ettei kiistämättömiä totuuksia vastaan rohjeta käydä tunnettuna henkilönä. "Avionrikkoja" ei halua paljastua.
Hämmästyttävää, että nuo kovat ja armottomat - ketä lienevät diaboloksen (=meidän veljiemme syyttäjän) kätyreitä - pelkäävät tulla koloistaan rehellisinä henkilöinä esiin. Tai ei se ihme sinänsä; tuntematon tuntuu ymmärtävän, että kirjoitteluun liittyy vastuukin, jos se henkilöityy. Toki synti on jo maksettu, mutta hänen kohdallaan onkin kyse rakkaudettomuudesta, joka on sukua anteeksiantamattomuudelle ts. armottomuudelle ja voisi estää pelastumisen jopa. Rakkaudettomuus so. armottomuushan saattaa koitua kuolemansynniksi.
Matt 6:14: "Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne".
Kun tekee ihmisen hyväksi tarkoitetusta sapatinlevosta taakan MUILLE ihmisille, määräillen sitä jopa koko kristikansalle, se osoittaa uskottomuutta ja laittomuutta. Sen vuoksi saattaa monilta jäädä uskon salaisuus kokematta. Tämä:
"Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon", Matt 11:28. Kun jopa vapaaehtoisesta levosta tehdään pakonomainen taakka, ei ihmiselle suoda mitään lepopaikkaa. "Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus", Matt 24:12. Toivo saattaa raueta tuonkin laittomuuden tähden. "Kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?", Luuk 18:8b.
------------------------------------------------------------------
Tuntematon nimimerkki kirjoitti seuraavanlaisen omituisen väittämän. Siitä näkee, ettei HÄN usko Jumalan rakkauden voimaan LAINKAAN.
"Kantola, tämä ei ole Raamatusta."
””Että saa yhden päivän viikossa levätä askareistaan ja istua Opettajan jalkain juuressa, ammentamassa rakkautta Uuden Testamentin kirjoituksista ja pyhistä kokouksista.
Täten olen näyttänyt toteen, että rakkaus NEUVOO JA JOHDATTAA kuuliaisuuteen, mutta laki johtaa tottelemattomuuteen.””
"ELI USKOTKO VAAN LAKIIN, KUN SE JOHTAA SINUA TOTTELEMATTOMUUTEEN!"
- - Kumoan edellisen, epäjohdonmukaisen väittämän seuraavasti - -
Outo väite, ettei ole Raamatusta, kun juuri sen toteennäytin. Väite "lakiin uskomisesta" on mysteerisen käsittämätön, sillä nimenomaan laki ja usko ovat vastakohdat. Raamatun mukaan, KIISTATTA. Kun ei uskota Jeesukseen, niin lain pelko pysyy ja Jumalan viha. Jeesushan on se luvattu Aabrahamin siemen, (Gal 3:16), ja sen vuoksi voidaan Aabrahamia kutsua uskovaisuutemme isäksi - ilman lakia.
----------------------------------
TIESITKÖ OLEVASI AVIONRIKKOJA ?
LAIN VOIMALLA EMME VOI TEHDÄ TYHJÄKSI RAKKAUDETTOMUUTTA JA ANTEEKSIANTAMATTOMUUTTA, JOTKA JOHTAVAT IANKAIKKISEEN KADOTUKSEEN.
"RAKKAUDEN KAUTTA VAIKUTTAVA USKO" YKSISTÄÄN VOI TEHDÄ TYHJÄKSI RAKKAUDETTOMUUDEN, ANTEEKSIANTAMATTOMUUDEN JA ARMOTTOMUUDEN SYNNIN.
Jo 2000 vuoden ajan on Herramme Jeesus tarjonnut tätä Uuteen Testamenttiin sisältyvää perintöään, rakkauden perintöä.
SANA SANOO: JOKAINEN LAINALAINEN ON A V I O N R I K K O J A !!! Siksi allekirjoittanut ei enää katso lakiin.
Lakiin katsova on yhä lain vankina. Room 7:3-4 huomauttaa, että jos jää lain alle, on "aviossa" vielä lain kanssa, vaikka tulisi olla jo Kristuksen morsian! Sana korostaa, että sellainen ON AVIONRIKKOJA!! Ja että "kannamme hedelmää Jumalalle" VAIN ollen Kristuksessa, mutta irti laista!!! (Lue itse Sanasta koko asiayhteys, Rm 7:1-6)
Roomalaiskirje:
7:3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
_AnttiVKantola_
LAKIIN KATSOMINEN = AVIORIKOS
66
632
Vastaukset
- minä en tunne teitä!"
Jumalan käskyt ovat kaiken hyvän perusta.Jumalasta ei ole lähtenyt mitään väärää.Jeesushan itse sanoi ettei KUKAAN saa muuttaa YHTÄÄN JUMALAN KÄSKYÄ,ei pienintäkään piirtoa!
Tai sellainen,joka niin tekee ja niin opettaa,tullaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman,Mutta joka pitää Jumalan käskyt,ja niin opettaa,tullaan suureksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman!Nämä ovat Jeesuksen omat sanat,uskotaan Jeesusta!
Raamattu VAROITTAA,että lopun aikana tulee LAITTOMUUDEN OPETTAJIA,ne ovat "isästä perkeleestä",varokaa heidän opetuksiaa,sillä he ovat viekkaita,kuin käärmeet,ja pukeutuvat valkeuden enkeleiksi.
Eli Jeesus sanoi että ei YKSIKÄÄN KÄSKY MUUTU,niin silloin jos tänä päivänä kunnioitat isääsi ja äitiäsi,tai rakastat lähimäistäsi,niin silloin myöskin lepopäivä käsky kuuluu sinulle.KAIKKI tai ei mitään!Aivan: "kaikki tai ei mitään"! Joka rikkoo yhden pienenkin kohdan laissa, on syypää koko lakiin. Ja täysin haureellinen!
Mutta kuuliaisuudessa Jeesuksen Kristuksen rakkaudelle tullaan pitämään lait aj paljon enemmän. Rakkauden vaatimus on, että ei saa katsoa naista himoiten. Laki ohjaa pyrkii pidättelemään vain suoranaisesta teosta. Jumalan rakkaus voimaannuttaa kiusausta kiusaannuttavaa ajatusta vastaan. (Synnin) laki yllyttää kielletyn hedelmän syömiseen.
Tiesitkö, sinä lainkiihkoilija, että olet avionrikkoja? Olet Aviomiehesi (Kristuksen) morsian, mutta huoraat lain kanssa!
Roomalaiskirje:
7:1 Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
7:2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
7:3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
7:5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.Tuntematon lainkiihkoilija ei ehtinyt edes lukea raamatullista opetustani, kun oli jo kiire vastata antikristuksen ja pedon hengessä. kello sen paljastaa. Mutta kannattaisi tutkia Sanaa, sillä tulee aika, jolloin ei enää ehdi muuttaa käsityksiään. Pedon merkin näet ottavt juuri nuo lainnoudattajat.
Nuo vihamielisyyttä puhkuvat lainkiihkoilijat eivät tunnista Jeesuksen ääntä. Niin he todella tulevat luulemaan antikristusta Kristukseksi.
Antikristushan on KAIKKEIN KOVIN MORAALISAARNAAJA - siihen asti, kunnes kääntää takkinsa. Jo tämänkin vuoksi Jeesus kehottaa tulemaan "IRTI LAISTA", sisään Hänen armollisten siipiensä suojaan.
Moralisoimalla saadaan uskonnolliset voimat yhdistetyksi. Mutta Hengessä voi toimia vain Hengestä uudestisyntynyt.
Roomalaiskirje:
7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.- sanoit olevasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Tuntematon lainkiihkoilija ei ehtinyt edes lukea raamatullista opetustani, kun oli jo kiire vastata antikristuksen ja pedon hengessä. kello sen paljastaa. Mutta kannattaisi tutkia Sanaa, sillä tulee aika, jolloin ei enää ehdi muuttaa käsityksiään. Pedon merkin näet ottavt juuri nuo lainnoudattajat.
Nuo vihamielisyyttä puhkuvat lainkiihkoilijat eivät tunnista Jeesuksen ääntä. Niin he todella tulevat luulemaan antikristusta Kristukseksi.
Antikristushan on KAIKKEIN KOVIN MORAALISAARNAAJA - siihen asti, kunnes kääntää takkinsa. Jo tämänkin vuoksi Jeesus kehottaa tulemaan "IRTI LAISTA", sisään Hänen armollisten siipiensä suojaan.
Moralisoimalla saadaan uskonnolliset voimat yhdistetyksi. Mutta Hengessä voi toimia vain Hengestä uudestisyntynyt.
Roomalaiskirje:
7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.luterilainen, mutta olet kaukana luterilaisuudesta, minun vanhempani olivat evank, luterilaisia ja he opettivat meille Jumalan kymmenet käskyt että niitä on jokaisen uskovan noudatettava.
- muuttelet?
Kirjoitit "Jeesushan itse sanoi ettei KUKAAN saa muuttaa YHTÄÄN JUMALAN KÄSKYÄ,ei pienintäkään piirtoa!"
RAAMATUSSA JEESUS SANOO NÄIN, MILLÄ OIKEUDELLA MUUTTELET JEESUKSEN SANOMAA???????????????????
Matteuksen evankeliumi:
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei LAISTA katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
JEESUS PUHUI LAISTA, EIKÄ KÄSKYISTÄ!!!!!!!!!!! - ei tarkoita
Laittomuudella Jeesus ei tarkoita Mooseksen lakia. Eikä adventistien oppia: Adventistien opetus on huuhaata.
- Jessica*
sanoit olevasi kirjoitti:
luterilainen, mutta olet kaukana luterilaisuudesta, minun vanhempani olivat evank, luterilaisia ja he opettivat meille Jumalan kymmenet käskyt että niitä on jokaisen uskovan noudatettava.
lakihenkisempiä,kuin ketkään toisetkaan kristinuskovaiset.Lopettakaa tämä piinaus ja ymmärtäkää toisianne!"Rakkaus Jumalaan on se,että pidämme HÄNEN käskynsä,eivätkä ne ole raskaat."
Jumalankäskyjen pitäminen ei ole lakihenkisyyttä,vaan se on itsestäänselvyys uudestisyntyneelle Jumalan lapselle,sitä ei tarvitse edes ajatella,kun Pyhä Henki sinussa vaikuttaa kaiken hyvän.Omatunto,jonka Jeesus on saanut puhdistaa ja avata,vaikutaa KAIKKI tekemisemme ja tekemättä jättämisemme.
Jumalan käskyt ovat tulleet sinulle eläväksi oikeudenmukaisuudeksi uudestisyntymässä,näin se kaikki hyvä vain sitten tapahtuu,ja kaikki väärä tulee vastenmieliseksi,jos kerran Kristus vaikuttaa sinussa?Sillä nyt emme enää elä me,vaan Kristus meissä,eikä HÄN vie meitä laittomuuteen,vaan antaa VOIMAN tehdä Jumalan tahdon! - koskapa
sanoit olevasi kirjoitti:
luterilainen, mutta olet kaukana luterilaisuudesta, minun vanhempani olivat evank, luterilaisia ja he opettivat meille Jumalan kymmenet käskyt että niitä on jokaisen uskovan noudatettava.
Todellisuudessa "kymmeniä käskyjä" opettaa vain adventtikirkko. Raamattukaan ei puhu "kymmenistä käskyistä". Mooseksen saamissa lakitauluissa oli vain kymmenen käskyä. Joten sinut saatiin kiinni adventistisen palturin puhumisesta.
- ihan väärin
Jessica* kirjoitti:
lakihenkisempiä,kuin ketkään toisetkaan kristinuskovaiset.Lopettakaa tämä piinaus ja ymmärtäkää toisianne!"Rakkaus Jumalaan on se,että pidämme HÄNEN käskynsä,eivätkä ne ole raskaat."
Jumalankäskyjen pitäminen ei ole lakihenkisyyttä,vaan se on itsestäänselvyys uudestisyntyneelle Jumalan lapselle,sitä ei tarvitse edes ajatella,kun Pyhä Henki sinussa vaikuttaa kaiken hyvän.Omatunto,jonka Jeesus on saanut puhdistaa ja avata,vaikutaa KAIKKI tekemisemme ja tekemättä jättämisemme.
Jumalan käskyt ovat tulleet sinulle eläväksi oikeudenmukaisuudeksi uudestisyntymässä,näin se kaikki hyvä vain sitten tapahtuu,ja kaikki väärä tulee vastenmieliseksi,jos kerran Kristus vaikuttaa sinussa?Sillä nyt emme enää elä me,vaan Kristus meissä,eikä HÄN vie meitä laittomuuteen,vaan antaa VOIMAN tehdä Jumalan tahdon!Emme tunnusta adventistien väitettä. Te olette lakihenkisin uskonto suomessa. Kaikki adventismin viestit ovat siitä osoitusta. Lakihenkisyydeksihän suomenkielessä sanotaan juuri tuota adventtikirkon lakiopetusta. Mitään muunlaista lakihenkisyyttä ei ole maassamme olemassakaan.Lakihenkisyys on saanut määritelmänsä adventismin mukaisesta lakikäsityksestä eikä mistään muusta. Te pyritte määrittelemään kaikki Suomenkielen sanojen merkitykset uudestaan. Outoa kielenhuoltoa, kun teillä on kielitaito äidinkielessä huonointa suomalaista tasoa. Luulette itsestänne mahottomia.
- typerää logiikkaa tuo
AnttiVKantola kirjoitti:
Aivan: "kaikki tai ei mitään"! Joka rikkoo yhden pienenkin kohdan laissa, on syypää koko lakiin. Ja täysin haureellinen!
Mutta kuuliaisuudessa Jeesuksen Kristuksen rakkaudelle tullaan pitämään lait aj paljon enemmän. Rakkauden vaatimus on, että ei saa katsoa naista himoiten. Laki ohjaa pyrkii pidättelemään vain suoranaisesta teosta. Jumalan rakkaus voimaannuttaa kiusausta kiusaannuttavaa ajatusta vastaan. (Synnin) laki yllyttää kielletyn hedelmän syömiseen.
Tiesitkö, sinä lainkiihkoilija, että olet avionrikkoja? Olet Aviomiehesi (Kristuksen) morsian, mutta huoraat lain kanssa!
Roomalaiskirje:
7:1 Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
7:2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
7:5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.tekstisi. Paavalin ajatus on ihan toinen.
- potaskaa
ihan väärin kirjoitti:
Emme tunnusta adventistien väitettä. Te olette lakihenkisin uskonto suomessa. Kaikki adventismin viestit ovat siitä osoitusta. Lakihenkisyydeksihän suomenkielessä sanotaan juuri tuota adventtikirkon lakiopetusta. Mitään muunlaista lakihenkisyyttä ei ole maassamme olemassakaan.Lakihenkisyys on saanut määritelmänsä adventismin mukaisesta lakikäsityksestä eikä mistään muusta. Te pyritte määrittelemään kaikki Suomenkielen sanojen merkitykset uudestaan. Outoa kielenhuoltoa, kun teillä on kielitaito äidinkielessä huonointa suomalaista tasoa. Luulette itsestänne mahottomia.
lakihenkisyyttä on ollut kauan ennen adventisteja, Suomessakin.
- Jessica*
muuttelet? kirjoitti:
Kirjoitit "Jeesushan itse sanoi ettei KUKAAN saa muuttaa YHTÄÄN JUMALAN KÄSKYÄ,ei pienintäkään piirtoa!"
RAAMATUSSA JEESUS SANOO NÄIN, MILLÄ OIKEUDELLA MUUTTELET JEESUKSEN SANOMAA???????????????????
Matteuksen evankeliumi:
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei LAISTA katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
JEESUS PUHUI LAISTA, EIKÄ KÄSKYISTÄ!!!!!!!!!!!käskyistä,sanoessaan tämän että,kuka ikinä muuttaa yhdenkään näistä vähäisimmistä käskyistä,ja niin opettaa,hänet pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttamaan,mutta joka ne pitää ja niin opettaa,hänet pitää suureksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman(voit tarkistaa,Jeesuksen vuorisaarnasta,Mat.evankeliumi).
On juuri nyt senverta kiire etten itse ehdi sitä tehdä,joten näin vapaasti kerrottuna,asia on näin!Jeesus puhui taas laista siinä paikkaa,jossa hän sanoi että ennen taivas ja maa katoaa,ennenkuin laista häviää,edes pieninkään piirto. - adventistit
ihan väärin kirjoitti:
Emme tunnusta adventistien väitettä. Te olette lakihenkisin uskonto suomessa. Kaikki adventismin viestit ovat siitä osoitusta. Lakihenkisyydeksihän suomenkielessä sanotaan juuri tuota adventtikirkon lakiopetusta. Mitään muunlaista lakihenkisyyttä ei ole maassamme olemassakaan.Lakihenkisyys on saanut määritelmänsä adventismin mukaisesta lakikäsityksestä eikä mistään muusta. Te pyritte määrittelemään kaikki Suomenkielen sanojen merkitykset uudestaan. Outoa kielenhuoltoa, kun teillä on kielitaito äidinkielessä huonointa suomalaista tasoa. Luulette itsestänne mahottomia.
ovat todella uskossa olevia ja sydämen halusta tekevät oikeudenmukaisuuden,sillä voimalla,minkä Pyhä Henki aiheuttaa uudestisyntyneessä uskovassa sydämessä.Eivät saavuttaakseen teoillaan jotakin,vaan kun ovat jo saaneet SUURIMMAN LAHJAN,mitä ihminen voi saada,ilman mitään omaa ansiota:JUMALAN ARMON ja anteeksiantamuksen KRISTUKSESSA!Silloin ei enää tee mieli entisiin synnin tekoihin,vai kuis on?
typerää logiikkaa tuo kirjoitti:
tekstisi. Paavalin ajatus on ihan toinen.
NÄYTÄ TOTEEN, ETTÄ PAAVALI JA MINÄ OLEMME VÄÄRÄSSÄ !
"Kyllä on ... typerää logiikkaa tuo...tekstisi. Paavalin ajatus on ihan toinen."
Noin ampuu Diabolos lymypaikastaan.
Mutta siis mikä ''ihan toinen"? Tarkoittaako Paavali päinvastaista kuin mitä ihan selkeästi kirjoittaa? Ehkä on vain niin, ettei Paavalin Hengentäyteisiä tekstejä voi ymmärtää ilman Henkeä!
Roomalaiskirje:
Johanneksen evankeliumi:
18:23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"
Mutta Rakkauden valtakunnasta on evankeliumissa kyse, eikä Lain valtakunnasta:
Johanneksen evankeliumi:
17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.- voi harmi
Jessica* kirjoitti:
käskyistä,sanoessaan tämän että,kuka ikinä muuttaa yhdenkään näistä vähäisimmistä käskyistä,ja niin opettaa,hänet pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttamaan,mutta joka ne pitää ja niin opettaa,hänet pitää suureksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman(voit tarkistaa,Jeesuksen vuorisaarnasta,Mat.evankeliumi).
On juuri nyt senverta kiire etten itse ehdi sitä tehdä,joten näin vapaasti kerrottuna,asia on näin!Jeesus puhui taas laista siinä paikkaa,jossa hän sanoi että ennen taivas ja maa katoaa,ennenkuin laista häviää,edes pieninkään piirto.5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
5:23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
5:24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
5:25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
5:26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
5:31 On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.'
5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
5:33 Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi.'
5:34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
5:35 älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
5:36 äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." - joka puuhasi
adventistit kirjoitti:
ovat todella uskossa olevia ja sydämen halusta tekevät oikeudenmukaisuuden,sillä voimalla,minkä Pyhä Henki aiheuttaa uudestisyntyneessä uskovassa sydämessä.Eivät saavuttaakseen teoillaan jotakin,vaan kun ovat jo saaneet SUURIMMAN LAHJAN,mitä ihminen voi saada,ilman mitään omaa ansiota:JUMALAN ARMON ja anteeksiantamuksen KRISTUKSESSA!Silloin ei enää tee mieli entisiin synnin tekoihin,vai kuis on?
Vai adventistit tekevät oikeudenmukaisesti? Tunnen adventistin joka oli tunnollinen Salosen säätiön asioissa, ja teki siellä väärää tunnollisuutta kyseenalaisten asioiden hoitajana. Miten pyssyt ja tussarit sopivat oikeudenmukaiselle? Näitä kauppoja tehtiin adventistien toimesta. Ja vielä meidän muidenkin suomalaisten "nimiin".
- vaan KAIKKI
joka puuhasi kirjoitti:
Vai adventistit tekevät oikeudenmukaisesti? Tunnen adventistin joka oli tunnollinen Salosen säätiön asioissa, ja teki siellä väärää tunnollisuutta kyseenalaisten asioiden hoitajana. Miten pyssyt ja tussarit sopivat oikeudenmukaiselle? Näitä kauppoja tehtiin adventistien toimesta. Ja vielä meidän muidenkin suomalaisten "nimiin".
olemme Kristuksen kirkkautta vailla!Ei adventistitkaan ole siitä poikkeus,vaan meidänkin laumaan mahtuu sekä vuohia,että lampaita.Joko sinä alat käsittää,ettei ole muita kuin syntisiä ja armahdettuja syntisiä,siis niitä jotka suostuivat Jeesuksen pelastettaviksi,heidät Jeesus osti vapaaksi synnin ja kuoleman orjuudesta!kuulutko sinäkin heihin?Oletko antanut Jeesuksen sovittaa syntisi?Minä olen!
- ei missään
AnttiVKantola kirjoitti:
NÄYTÄ TOTEEN, ETTÄ PAAVALI JA MINÄ OLEMME VÄÄRÄSSÄ !
"Kyllä on ... typerää logiikkaa tuo...tekstisi. Paavalin ajatus on ihan toinen."
Noin ampuu Diabolos lymypaikastaan.
Mutta siis mikä ''ihan toinen"? Tarkoittaako Paavali päinvastaista kuin mitä ihan selkeästi kirjoittaa? Ehkä on vain niin, ettei Paavalin Hengentäyteisiä tekstejä voi ymmärtää ilman Henkeä!
Roomalaiskirje:
Johanneksen evankeliumi:
18:23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"
Mutta Rakkauden valtakunnasta on evankeliumissa kyse, eikä Lain valtakunnasta:
Johanneksen evankeliumi:
17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.tekstissään väitä, että lainnoudattajat ovat huoria kuten sinä väität. Etkö ymmärrä mitä Paavali tarkoittaa??? Hänhän puhuu synnin laista vapautumisesta.
- ja varastat
AnttiVKantola kirjoitti:
Aivan: "kaikki tai ei mitään"! Joka rikkoo yhden pienenkin kohdan laissa, on syypää koko lakiin. Ja täysin haureellinen!
Roomalaiskirje:
7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.ja tapat,ja palvelet muita jumalia,ja tee just niin kun laki kieltää,ei se haittaa mittää,sinä kun oot armon alla,niin kaikki on luvallista ja ihan puhtaalla omalla tunnolla,voi ellää kuin kana pellossa.Jumalahan antoi kymmenen käskyn lain vain ja ainoastaan juutalaisille,ei niitä muut tartte,mittään pahhoo hyö lie tehneet,kun heitä niin kovasti rankastii,että ihan oma laki pit säätee,kun ei kurjat muute uskoneet.
- eksätiä
vaan KAIKKI kirjoitti:
olemme Kristuksen kirkkautta vailla!Ei adventistitkaan ole siitä poikkeus,vaan meidänkin laumaan mahtuu sekä vuohia,että lampaita.Joko sinä alat käsittää,ettei ole muita kuin syntisiä ja armahdettuja syntisiä,siis niitä jotka suostuivat Jeesuksen pelastettaviksi,heidät Jeesus osti vapaaksi synnin ja kuoleman orjuudesta!kuulutko sinäkin heihin?Oletko antanut Jeesuksen sovittaa syntisi?Minä olen!
Minähän esimerkin kanssa vastasin adventistin viestiin!!!! Ja osotin adventistin puhuvan palduria.
- punastuisit!
vaan KAIKKI kirjoitti:
Jos tietäsit kenestä oli kyse, punastuisit puheitasi. Vai vuoheksi sanot HÄNTÄ? Et sanos jos tietäsit nimen.
ei missään kirjoitti:
tekstissään väitä, että lainnoudattajat ovat huoria kuten sinä väität. Etkö ymmärrä mitä Paavali tarkoittaa??? Hänhän puhuu synnin laista vapautumisesta.
PAAVALI - MYÖS ME - SYNNIN LAIN VANKINA
"Hänhän puhuu synnin laista vapautumisesta", huomauttaa joku puskassa lymyävä,viitaten Paavaliin.
Vai niin. Että Paavali opetti synnin lain lakanneen, Vai että on sellainen raamatunväärennös tehty. Enpä usko tuota. Ei ole mahdollista tuottaa oleellisilta osin väärennettyä Raamattua. Pyhä Henki sen estää. Ehkä muut - tai varsinkin tuon väittämän keksinyt väki - ovat vapaat synnin laista, mutta ainakin minä olen "synnin lain vanki", Room 7:23. Minä tarvitsen ristin Herraa, en ole vapaa synnin laista, eikä minulla niin ollen ole vapaata ratkaisuvaltaa. Minun ainoa toivoni on saada olla Kristuksen orjana.
"Paavali puhuu synnin laista vapautumisesta". Mikäli näin olisi, sellaista sensaatiouutista ei tarvitsi nimimerkittömyyden takaa huomauttaa. Valitettavasti 1000-vuotinen ei sittenkään ole vielä alkanut. Jolloin "meidän veljiemme syyttäjä" riivaajajoukkoineen on sidottuna sen 1000 vuoden ajaksi.
Mutta ei sielläkään vielä olla vapaita synnin laista. Vapaa ratkaisuvalta toteutuu lopultakin siellä, kun pahan voimat siis on sidottu. Ei sielläkään eletä kuin Metusalem, vaan jotkut viehtyvät syntiin jo 100-vuotiaina ja joutuvat kirouksen alle. Kun on vapaa ratkaisuvalta niin ei vastaavasti ole käytössä myöskään Jumalan armon taloudenhoito.
Roomalaiskirje:
7:23 Mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
Jesaja:
65:20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
VAPAAT LAISTA RISTIN ANSIOSTA, (Rm 7:4,6), MUTTA SYNNIN LAIN VANKEINA, (Rm 7:20,23).
Miksi vapaiksi päässeinä katsomme yhä lakiin, ollen siten uskottomat Kristukselle, Aviomiehellemme???
Roomalaiskirje:
_AnttiVKantola_ja varastat kirjoitti:
ja tapat,ja palvelet muita jumalia,ja tee just niin kun laki kieltää,ei se haittaa mittää,sinä kun oot armon alla,niin kaikki on luvallista ja ihan puhtaalla omalla tunnolla,voi ellää kuin kana pellossa.Jumalahan antoi kymmenen käskyn lain vain ja ainoastaan juutalaisille,ei niitä muut tartte,mittään pahhoo hyö lie tehneet,kun heitä niin kovasti rankastii,että ihan oma laki pit säätee,kun ei kurjat muute uskoneet.
LAIN NOUDATTAMINENKAAN EI RIITÄ
Otaksun, että Diabolos "Meidän veljiemme syyttäjä" osoitti juuri minulle tulikivenkatkuiset sanansa tappamisesta ja huoraamisesta. Kaikkea tuota varmaan teenkin, sydämessäni. Laki ei sinne yllä, mutta Armonruhtinasta tarvitsen, sillä Herramme vaatii paljon enemmän kuin laki.
Tämän vuoksi jokaisen lainnoudattajankin tulisi irrottautua siitä itsepetoksesta, että kunhan täyttää lain, niin hyvin käy. Mutta huonosti käy, ellei siirry armon alle. Kokemusta on omasta mahdottomuudesta. Tunnen aina riittämättömyyttä ja lakikin on riittämätön. Siksi vaihdoin lain uskoon, "Jumalan Pojan uskoon", (Gal 2:20).
Matteuksen evankeliumi:
5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
Matteuksen evankeliumi:
5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Matteuksen evankeliumi:
5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Matteuksen evankeliumi:
6:5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
Moralisoijat vetoavat usein kyseiseen vuorisaarnaan. Mutta ovat sokeita näkemään sitä, että Kristus vaatii paljon enemmän kuin laki. Sen - paljon enemmän kuin laki - Hän tulikin täyttämään.
Nyt saamme vapaasti meille suodun rakkauden määrän mukaan pyrkiä täyttämään tätä syntynyttä RAKKAUDEN VELKAA. Jumalan hullutus on viisaampi kuin ihmisten viisaus tai viisastelu.
Myös tämän voin allekirjoittaa: "Missä synti on suureksi tullut, siellä armo on ylenpalttinen".
-AnttiVKantola_- Omatunto
AnttiVKantola kirjoitti:
Roomalaiskirje:
7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.Todistaa mitä oikealla elämällään ketä he ovat: Kantolan omat toilaukset ovat hivin opettavaisia, kuinka kieroutta tulee harrastaa. ehkä hän on täällä opettamassa noita VL liikkeen laillistettuja ideoita. Lienee parempi olla pikku-konna, kun alkaa itsensä pettäjäksi.
- Pastori
Sinähän varsinainen helppoheikki olet. Lakia pitää noudattaa! Olet ilmeisesti pumpuleissa kasvanut tai pumpuliseurakunnassa oppisi saanut.
Avaa raamattusi ja lue sieltä..
"Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton." (Jaak.2:20)
Olet tätä sorttia..
"Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli."(Jaak.1:22-24)- TODELLA?
Uuden ajan alussa, 1500- ja 1600-luvulla, Euroopan maalliset oikeudet alkoivat käyttämään tuomioiden perusteena ns. Mooseksen lakia eli eräitä Raamatun kohtia. Mooseksen laki oli ankara, sillä Jumala ei tuntenut sakkotuomiota. Ruumiinrangaistukset olivat julmia, kuolemanrangaistus tavallinen. KYMMENEN KÄSKYN rikkomisesta rangaistiin ankarasti: Mooseksen laki sääti kuolemantuomion jumalanpilkasta, kiroilusta, vanhempiaan vastaan rikkomisesta, väärästä valasta, taposta, koron kiskonnasta, väärästä todistuksesta ja useista seksuaalirikoksista.
Mooseksen laki tuli voimaan myös Ruotsin valtakunnassa. Jo 1530-luvulla Kustaa Vaasan aikana viitattiin Jumalan lakiin. Rahvasta kehotettiin maksamaan kymmennykset ajallaan ja tarkasti. Määräystä perusteltiin "Jumalan ja Ruotsin lailla". Oikeusohjeiksi Mooseksen laki tuli Ruotsissa vuonna 1608. Raamatun lauseet säilyivät oikeusohjeena vuoden 1734 valtakunnan lakiin saakka.
Koko ankaruudessaan lakia ei sovellettu. Useimmiten kuolemantuomiot lievennettiin. Oikeus tuomioiden lieventämiseen oli ensin vain kuninkaalla, sittemmin käytännössä myös hovioikeuksilla. Vuonna 1684 hovioikeuden harkintavalta lopetettiin ja kuningas vaati, että hovioikeus kursailematta vahvisti alioikeuksien antamat lainmukaiset kuolemantuomiot. Aivan johdonmukaista käytäntöä ei syntynyt.
On epäilty, oliko Mooseksen lakia tarkoituskaan noudattaa kirjaimellisesti. Karmea laki oli vallanpitäjän pelottava ase, eivätkä alamaiset voineet tietää, kenen hengen esivalta armahtaisi - jos armahtaisi. "Usko ilman tekoja on voimaton".
Pastoriksi naamioitunut diabolos ohjasi tahtomattaan keskustelun ydinasiaan. Kiitos!
Totta. Ilman elävää uskoa olet yhtä voimaton kuin lain noudattaja. Vain Jeesuksen veren kautta on luottavainen uskallus ja pääsy armonistuimen eteen - uskonrukousta rukoilemaan.
KUMOTTUA EI TAKAISIN SAA
Hebrealaiskirje:
7:18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli VOIMATON JA HYÖDYTÖN." (Lue koko Hebrealaiskirje, niin tiedät, mitä kumotaan ja mitä astuu voimaan!)
-----------------------
VAIN LAKI VOI PANNA PAULAN: EHKÄ EN OLE RIIUTTÄVÄ, KYLLIN HYVÄ, PUHDAS JNE, JOTTA VOISIN TÄYDESSÄ USKON VARMUUDESSA LÄHESTYÄ JUMALAA PYYNTÖINENI. "Meidän veljiemme syyttäjää ei tule aliarvioida - se lannistaa uskomme ihan "laillisesti". Mutta usko katsoo vakaasti yksin Jeesukseen. Viisaus ei tule laista, vaan sitäkin anotaan ylhäältä, ollenkaan epäilemättä. Tämä ei ole Paavalia, vaan Herralle läheisintä.
--------------------------
Lainaan minäkin rakasta Jaakobia, Herran veljeä:
Jaakobin kirje:
1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
1:6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
1:7 Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa.
VAPAUDEN LAKI JOHDATTAA TODELLISIIN TEKOIHIN
Jaakobin kirje:
1:25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
"Helppoheikiksi" herjaavat eivät sovi opettajiksi, sillä he eivät hallitse kieltään (kynäänsä), puhumattakaan muista jäsenistä.
Jaakobin kirje:
3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
_AnttiVKantola_- JOKA ON
AnttiVKantola kirjoitti:
"Usko ilman tekoja on voimaton".
Pastoriksi naamioitunut diabolos ohjasi tahtomattaan keskustelun ydinasiaan. Kiitos!
Totta. Ilman elävää uskoa olet yhtä voimaton kuin lain noudattaja. Vain Jeesuksen veren kautta on luottavainen uskallus ja pääsy armonistuimen eteen - uskonrukousta rukoilemaan.
KUMOTTUA EI TAKAISIN SAA
Hebrealaiskirje:
7:18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli VOIMATON JA HYÖDYTÖN." (Lue koko Hebrealaiskirje, niin tiedät, mitä kumotaan ja mitä astuu voimaan!)
-----------------------
VAIN LAKI VOI PANNA PAULAN: EHKÄ EN OLE RIIUTTÄVÄ, KYLLIN HYVÄ, PUHDAS JNE, JOTTA VOISIN TÄYDESSÄ USKON VARMUUDESSA LÄHESTYÄ JUMALAA PYYNTÖINENI. "Meidän veljiemme syyttäjää ei tule aliarvioida - se lannistaa uskomme ihan "laillisesti". Mutta usko katsoo vakaasti yksin Jeesukseen. Viisaus ei tule laista, vaan sitäkin anotaan ylhäältä, ollenkaan epäilemättä. Tämä ei ole Paavalia, vaan Herralle läheisintä.
--------------------------
Lainaan minäkin rakasta Jaakobia, Herran veljeä:
Jaakobin kirje:
1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
1:6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
1:7 Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa.
VAPAUDEN LAKI JOHDATTAA TODELLISIIN TEKOIHIN
Jaakobin kirje:
1:25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
"Helppoheikiksi" herjaavat eivät sovi opettajiksi, sillä he eivät hallitse kieltään (kynäänsä), puhumattakaan muista jäsenistä.
Jaakobin kirje:
3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
_AnttiVKantola_Oikeusistuimen edessä.
Luetaanko siellä Mooseksen lakia, vai kymmenen käskyn lakia, jonka Jumala antoi Moosekselle Siinain vuorella.
Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen, sen Kristus kumosi ristillä ja kymmenen käskyä täytti, kumpi näistä on antikristuksen laki??. - ottaen huomioon.....
JOKA ON kirjoitti:
Oikeusistuimen edessä.
Luetaanko siellä Mooseksen lakia, vai kymmenen käskyn lakia, jonka Jumala antoi Moosekselle Siinain vuorella.
Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen, sen Kristus kumosi ristillä ja kymmenen käskyä täytti, kumpi näistä on antikristuksen laki??.1.Timoteuksen kirje:
1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään "" Kun otamme huomioon, että Jeesuksen opetusten mukainen merkitys on laissa oikea, voimmekin huomata, että laittomuutta on sekin, kun lakia käytetään toisella tavalla kuin Jeesus opetti. Tässä laki voi olla oikea, mutta käyttö väärää. Ja adventistien kohdalla tämä on mitä selkeimmin nähtävänä. Mehän emme ole adventistien tuomittavina. Joten he ovat täysin vääriä henkilöinäkin puhumaan meille laista. He ovat kuin epäkelpoja poliiseja, jotka kyllä saattavat käyttää oikeaa lakia, mutta rikkovat lain esiintyen poliiseina ilman valtuuksia. Tuollaisen poliisin toiminta on rikollista. Esimerkiksi minä! Adventistilla ei ole mitään oikeutettua tehtävää minun ja Jumalan välisissä asioissa. TOTTA! Joten hänen puheensa on väärää. - TUOMAREINA
ottaen huomioon..... kirjoitti:
1.Timoteuksen kirje:
1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään "" Kun otamme huomioon, että Jeesuksen opetusten mukainen merkitys on laissa oikea, voimmekin huomata, että laittomuutta on sekin, kun lakia käytetään toisella tavalla kuin Jeesus opetti. Tässä laki voi olla oikea, mutta käyttö väärää. Ja adventistien kohdalla tämä on mitä selkeimmin nähtävänä. Mehän emme ole adventistien tuomittavina. Joten he ovat täysin vääriä henkilöinäkin puhumaan meille laista. He ovat kuin epäkelpoja poliiseja, jotka kyllä saattavat käyttää oikeaa lakia, mutta rikkovat lain esiintyen poliiseina ilman valtuuksia. Tuollaisen poliisin toiminta on rikollista. Esimerkiksi minä! Adventistilla ei ole mitään oikeutettua tehtävää minun ja Jumalan välisissä asioissa. TOTTA! Joten hänen puheensa on väärää.Oikeusistuimen edessä?
JOKA ON kirjoitti:
Oikeusistuimen edessä.
Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen, sen Kristus kumosi ristillä ja kymmenen käskyä täytti, kumpi näistä on antikristuksen laki??.Kymmenen käskyä ja monet muut Israelille annetut lait ovat sivistyneen yhteiskunnan lakien hyvä moraalinen pohja. Näin Jumala on suunnitellutkin demokraatisen yhteiskunnan toimivan järjestyksenvalvojana ja oikeudenmukaisuuden ylläpitämiseksi.
Kristuksen opissa lain ainoa tehtävä on tuomita meidät omissatunnoissamme kuoleman omiksi. kaikki.
Jotta älyäisimme liittyä Kristukseen, ainoaan toivoomme.
Antikristus ovelasti tulee käyttämään moralisoivaa kristikansaa hyväkseen, uskotellen olevansa Jumalan mies - koska on kaikkein jyrkin tuomitsija.
Näin Diabolos, "meidän veljiemme syyttäjä" pääsee jälleen kerran niskan päälle. Etenkin tosiuskovia, armon perillisiä tullaan vainoamaan - aivan kuten Saulus Tarsolainen tapatti jopa Stefanuksen.
Matteuksen evankeliumi:
10:21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
Johanneksen evankeliumi:
16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.- anti-kristitty
AnttiVKantola kirjoitti:
Kymmenen käskyä ja monet muut Israelille annetut lait ovat sivistyneen yhteiskunnan lakien hyvä moraalinen pohja. Näin Jumala on suunnitellutkin demokraatisen yhteiskunnan toimivan järjestyksenvalvojana ja oikeudenmukaisuuden ylläpitämiseksi.
Kristuksen opissa lain ainoa tehtävä on tuomita meidät omissatunnoissamme kuoleman omiksi. kaikki.
Jotta älyäisimme liittyä Kristukseen, ainoaan toivoomme.
Antikristus ovelasti tulee käyttämään moralisoivaa kristikansaa hyväkseen, uskotellen olevansa Jumalan mies - koska on kaikkein jyrkin tuomitsija.
Näin Diabolos, "meidän veljiemme syyttäjä" pääsee jälleen kerran niskan päälle. Etenkin tosiuskovia, armon perillisiä tullaan vainoamaan - aivan kuten Saulus Tarsolainen tapatti jopa Stefanuksen.
Matteuksen evankeliumi:
10:21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
Johanneksen evankeliumi:
16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle."""Näin Jumala on suunnitellutkin demokraatisen yhteiskunnan toimivan järjestyksenvalvojana ja oikeudenmukaisuuden ylläpitämiseksi."""
Miksi sitten Raamatussa sitten ei esiinny demokratiaa harjoittavia valtioita vaan kuningaskuntia?
Joka tapauksessa... on kyllä täysin totta, että Raamatun mukaan antikristus tulee esiintyen joko Jeesuksen nimissä tai sitten suoraan Jeesuksena itsenään. Sanassa niin sanotaan ja varoitetaan, mutta mitä merkitystä sillä on, kun nykykristityt eivät suoraan sanottuna tiedä siitä, mitä Jumalan sanassa sanotaan, yhtikäs mitään vaan "tietävät" vain sen, jos sitäkään, että mitä palkkapappi sanoi viime viikon saarnassa?
- anti-kristitty
Antti, tuossa tekstissä kyse on siitä, että jotkut seurakunnassa yrittivät väittää, että pelastusta ei ole Siinain (eli sen vanhan) liiton ulkopuolella ja siksi kaikkien uskovien tulisi alistua Mooseksen lain alle, ympärileikkauttaa itsensä ja ruveta juutalaisiksi. Eli kyseessä on se sama riita ja ongelma, josta voit lukea Apostolien teoista ja muistakin kirjeistä.
On turha sotkea mitään kirkkokristittyjen rakastamaa teologiaa lain ja armon vastakkainasettelusta tuohon, sillä Paavali ei sellaisesta puhunut. Tuntuu muutenkin oudolta se, että vaikka te kirkkokristityt niin rakastatte laista puhumista ja sen kiroamista, niin te ette näytä oikeasti edes ymmärtävän, mitä Paavali lailla tarkoittaa.
Sekin tuntuu vähintäänkin kyseenalaiselta, että sinä lainailet tekstejä, joissa puhutaan kuolleista herättämisestä, kun ottaa huomioon, että edustat kirkkokristinuskoa, joka tekee kaikkensa vesittääkseen sen, mitä Raamattu kuolemasta ja ylösnousemuksesta opettaa.Mutta kiva, keskustellaan!
"Antti, tuossa tekstissä kyse on siitä, että jotkut seurakunnassa yrittivät väittää, että pelastusta ei ole Siinain (eli sen vanhan) liiton ulkopuolella"
Niin ja sitten vielä jotkut opettivat että sekä vanha että uusi täytyy pitää.
Että miehen kuoltua täytyy vielä jotenkin olla uskollinen hänelle vaikka uusi
mies on ottanut omakseen. Paavali joutui rinnastamaan lain ja evankeliumin
suhteen avioliittoon ja korostamaan, että ei voi olla uskollinen uudelle miehelle,
jos yhä pitää kiinni kuolleesta!
Roomalaiskirje:
7:3
Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle;
mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista,
niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
7:4
Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta,
tullaksenne toisen omiksi,
hänen, joka on kuolleista herätetty,
että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Oletko opettava veli vai opettava anti-kristitty?
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat,
on ilmoitettu ilman lakia,
Jaak. 3:1
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
Lainomainen rakkaudettomuus so. armottomuus saattaa koitua kuolemansynniksi.
Matt 6:14: "Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne".
Kun tekee ihmisen hyväksi tarkoitetusta sapatinlevosta taakan MUILLE ihmisille, määräillen sitä jopa koko kristikansalle, se osoittaa uskottomuutta ja laittomuutta. Sen vuoksi saattaa monilta jäädä uskon salaisuus kokematta. Tämä:
"Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon", Matt 11:28.
Kun jopa vapaaehtoisesta levosta tehdään pakonomainen taakka, ei ihmiselle suoda mitään lepopaikkaa. "Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus", Matt 24:12
LAIN VOIMALLA EMME VOI TEHDÄ TYHJÄKSI RAKKAUDETTOMUUTTA JA ANTEEKSIANTAMATTOMUUTTA, JOTKA JOHTAVAT IANKAIKKISEEN KADOTUKSEEN.
"RAKKAUDEN KAUTTA VAIKUTTAVA USKO" YKSISTÄÄN VOI TEHDÄ TYHJÄKSI RAKKAUDETTOMUUDEN, ANTEEKSIANTAMATTOMUUDEN JA ARMOTTOMUUDEN SYNNIN. Armotonta lakia ei pidä lukea armon alle, "turvakaupunkiin" paenneille.
Lakiin katsova on yhä lain vankina. Room 7:3-4 huomauttaa, että jos jää lain alle, on "aviossa" vielä lain kanssa, vaikka tulisi olla jo Kristuksen morsian! Sana korostaa, että sellainen ON AVIONRIKKOJA!! Ja että "kannamme hedelmää Jumalalle" VAIN ollen Kristuksessa, mutta irti laista!!!- anti-kristitty
AnttiVKantola kirjoitti:
Mutta kiva, keskustellaan!
"Antti, tuossa tekstissä kyse on siitä, että jotkut seurakunnassa yrittivät väittää, että pelastusta ei ole Siinain (eli sen vanhan) liiton ulkopuolella"
Niin ja sitten vielä jotkut opettivat että sekä vanha että uusi täytyy pitää.
Että miehen kuoltua täytyy vielä jotenkin olla uskollinen hänelle vaikka uusi
mies on ottanut omakseen. Paavali joutui rinnastamaan lain ja evankeliumin
suhteen avioliittoon ja korostamaan, että ei voi olla uskollinen uudelle miehelle,
jos yhä pitää kiinni kuolleesta!
Roomalaiskirje:
Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle;
Oletko opettava veli vai opettava anti-kristitty?
Jaak. 3:1
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
Lainomainen rakkaudettomuus so. armottomuus saattaa koitua kuolemansynniksi.
"Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon", Matt 11:28.
Kun jopa vapaaehtoisesta levosta tehdään pakonomainen taakka, ei ihmiselle suoda mitään lepopaikkaa. "Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus", Matt 24:12
"RAKKAUDEN KAUTTA VAIKUTTAVA USKO" YKSISTÄÄN VOI TEHDÄ TYHJÄKSI RAKKAUDETTOMUUDEN, ANTEEKSIANTAMATTOMUUDEN JA ARMOTTOMUUDEN SYNNIN. Armotonta lakia ei pidä lukea armon alle, "turvakaupunkiin" paenneille.
Lakiin katsova on yhä lain vankina. Room 7:3-4 huomauttaa, että jos jää lain alle, on "aviossa" vielä lain kanssa, vaikka tulisi olla jo Kristuksen morsian! Sana korostaa, että sellainen ON AVIONRIKKOJA!! Ja että "kannamme hedelmää Jumalalle" VAIN ollen Kristuksessa, mutta irti laista!!!Antti, mie ymmärrän kyllä sen, mitä ajat takaa. Entisenä kirkkokristittynä tuo juttu on hyvinkin tuttu.
Ongelmallisena tuossa lukutavassasi pidän sitä kristityiden ajattelutapaa, jossa kuvitellaan, että Paavali olisi nähnyt moraalilain jotenkin erillisenä siitä liitosta, jonka osana se annettiin. Kun Paavali puhuu lain noudattamisesta, niin hän lähes poikkeuksetta käsittääkseni viittaa sillä Vanhan liiton säädöksiin ja niiden pitämiseen.
Minun näkökulmasta kaikki kymmeneen käskyyn vetoaminen kristityn toimesta ei ole vain lain kanssa huoraamista vaan suoraan sanoen pyrkimistä juutalaisuuteen. Jos joku haluaa niin kovasti pitää Siinain liiton kymmentä käskyä niin olisi edes johdonmukainen ja perusteellinen pyrkimyksissään ja samantien ympärileikkauttaisi itsensä ja kääntyisi juutalaisuuteen, koska kymmenen käskyä ovat juuri sen niin kutsutun "vanhan liiton" asia. Pakanoille ei niitä ole ikinä annettu, koska pakanat eivät kuulu sen liiton kansaan eikä jälkeläisiin. Pakanat tosin Nooan jälkeläisinä ovat velvollisia pitämään sen liiton käskyt, jotka Jumala heille antoi Nooan kautta.
Pelastus ei tule eikä ole ikinä tullutkaan (Mooseksen lain) kautta vaan Aabrahamille annetun lupauksen kautta, jonka takia Paavali kirjoittaakin:
Gal.3
6 Muistattehan Abrahamin: "Hän uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi."
7 Tietäkää siis, että todellisia Abrahamin jälkeläisiä ovat ne, joilla on usko.
8 Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen.
9 Näin ne, joilla on usko, saavat siunauksen yhdessä Abrahamin kanssa, joka uskoi.
10 Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee."
11 On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä "uskosta vanhurskas saa elää".
15 Veljet, otan esimerkin tavallisesta elämästä. Ihmisenkään laatimaa vahvistettua testamenttia ei kukaan voi tehdä mitättömäksi, eikä siihen voi lisätä mitään.
16 Nyt on lupaukset annettu Abrahamille ja hänen jälkeläiselleen. -- Tässä kohdassa ei sanota "jälkeläisille", mikä tarkoittaisi monia, vaan siinä puhutaan yhdestä: "sinun jälkeläisellesi", ja tämä on Kristus. --
17 Tarkoitan sitä, että neljäsataakolmekymmentä vuotta myöhempi laki ei voi kumota Jumalan aikoinaan vahvistamaa testamenttia ja tehdä hänen lupaustaan tyhjäksi.
18 Jos perinnön saaminen perustuisi lakiin, se ei enää perustuisikaan lupaukseen. Jumala on kuitenkin juuri lupauksellaan lahjoittanut perinnön Abrahamille.
21 Onko laki siis ristiriidassa Jumalan lupausten kanssa? Ei toki! Jos olisi annettu laki, joka pystyy tekemään eläväksi, silloin vanhurskaus todella perustuisi lain noudattamiseen.
26 Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen.
27 Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.
28 Yhdentekevää, oletko juutalainen vai kreikkalainen, orja vai vapaa, mies vai nainen, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette yksi.
29 Ja jos te kerran olette Kristuksen omia, te olette Abrahamin jälkeläisiä ja saatte periä sen, mikä hänelle oli luvattu.
Gal.4
22 Pyhissä kirjoituksissa kerrotaan, että Abrahamilla oli kaksi poikaa, joista toisen synnytti orjatar, toisen vapaa nainen.
23 Orjattaren poika syntyi luonnonjärjestyksen mukaisesti, vapaan naisen poika sen sijaan lupauksen voimasta.
24 Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar.
25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa.
26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme.
28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
Gal.5
1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.
2 Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä.
3 Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä.
4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle.
5 Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden.
6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. - Ymmärrys hoi
anti-kristitty kirjoitti:
Antti, mie ymmärrän kyllä sen, mitä ajat takaa. Entisenä kirkkokristittynä tuo juttu on hyvinkin tuttu.
Ongelmallisena tuossa lukutavassasi pidän sitä kristityiden ajattelutapaa, jossa kuvitellaan, että Paavali olisi nähnyt moraalilain jotenkin erillisenä siitä liitosta, jonka osana se annettiin. Kun Paavali puhuu lain noudattamisesta, niin hän lähes poikkeuksetta käsittääkseni viittaa sillä Vanhan liiton säädöksiin ja niiden pitämiseen.
Minun näkökulmasta kaikki kymmeneen käskyyn vetoaminen kristityn toimesta ei ole vain lain kanssa huoraamista vaan suoraan sanoen pyrkimistä juutalaisuuteen. Jos joku haluaa niin kovasti pitää Siinain liiton kymmentä käskyä niin olisi edes johdonmukainen ja perusteellinen pyrkimyksissään ja samantien ympärileikkauttaisi itsensä ja kääntyisi juutalaisuuteen, koska kymmenen käskyä ovat juuri sen niin kutsutun "vanhan liiton" asia. Pakanoille ei niitä ole ikinä annettu, koska pakanat eivät kuulu sen liiton kansaan eikä jälkeläisiin. Pakanat tosin Nooan jälkeläisinä ovat velvollisia pitämään sen liiton käskyt, jotka Jumala heille antoi Nooan kautta.
Pelastus ei tule eikä ole ikinä tullutkaan (Mooseksen lain) kautta vaan Aabrahamille annetun lupauksen kautta, jonka takia Paavali kirjoittaakin:
Gal.3
6 Muistattehan Abrahamin: "Hän uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi."
7 Tietäkää siis, että todellisia Abrahamin jälkeläisiä ovat ne, joilla on usko.
8 Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen.
9 Näin ne, joilla on usko, saavat siunauksen yhdessä Abrahamin kanssa, joka uskoi.
10 Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee."
11 On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä "uskosta vanhurskas saa elää".
15 Veljet, otan esimerkin tavallisesta elämästä. Ihmisenkään laatimaa vahvistettua testamenttia ei kukaan voi tehdä mitättömäksi, eikä siihen voi lisätä mitään.
16 Nyt on lupaukset annettu Abrahamille ja hänen jälkeläiselleen. -- Tässä kohdassa ei sanota "jälkeläisille", mikä tarkoittaisi monia, vaan siinä puhutaan yhdestä: "sinun jälkeläisellesi", ja tämä on Kristus. --
17 Tarkoitan sitä, että neljäsataakolmekymmentä vuotta myöhempi laki ei voi kumota Jumalan aikoinaan vahvistamaa testamenttia ja tehdä hänen lupaustaan tyhjäksi.
18 Jos perinnön saaminen perustuisi lakiin, se ei enää perustuisikaan lupaukseen. Jumala on kuitenkin juuri lupauksellaan lahjoittanut perinnön Abrahamille.
21 Onko laki siis ristiriidassa Jumalan lupausten kanssa? Ei toki! Jos olisi annettu laki, joka pystyy tekemään eläväksi, silloin vanhurskaus todella perustuisi lain noudattamiseen.
26 Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen.
27 Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.
28 Yhdentekevää, oletko juutalainen vai kreikkalainen, orja vai vapaa, mies vai nainen, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette yksi.
29 Ja jos te kerran olette Kristuksen omia, te olette Abrahamin jälkeläisiä ja saatte periä sen, mikä hänelle oli luvattu.
Gal.4
22 Pyhissä kirjoituksissa kerrotaan, että Abrahamilla oli kaksi poikaa, joista toisen synnytti orjatar, toisen vapaa nainen.
23 Orjattaren poika syntyi luonnonjärjestyksen mukaisesti, vapaan naisen poika sen sijaan lupauksen voimasta.
24 Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar.
25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa.
26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme.
28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
Gal.5
1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.
2 Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä.
3 Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä.
4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle.
5 Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden.
6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko."Antti, mie ymmärrän kyllä sen, mitä ajat takaa.
Entisenä kirkkokristittynä tuo juttu on hyvinkin tuttu."
Mikään kirkko ei tietääkseni ole opettanut tuota asiaa noin suoraan kuin Paavali.
Mutta niin asia vaan on ilman mitään taka-ajatuksia. Että ei sovi olla laintaulujen
kanssa naimisissa, jos on suostunut puolisoksi evankeliumille.
Roomalaiskirje:
roomalaiskirjeessä sano, että lakiin katsominen olisi aviorikoksen tekemistä. Tulkintasi Paavalin tekstistä on puhdasta eisegetiikkaa.
Timo[][][] Paavali ei
TimoFlink 16.2.2010 15:55
roomalaiskirjeessä sano, että lakiin katsominen olisi aviorikoksen tekemistä. Tulkintasi Paavalin tekstistä on puhdasta eisegetiikkaa.
Timo [][][]
Tutkitaanpa Timo Paavalin silmin, oletko sinä hengellinen avionrikkoja vai et.
Aluksi Paavalin rinnastus - laki on siinä aviomies ja evankeliumi on uusi aviomies.
Room.7:1
Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.
2
Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi hänet mieheen.
3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta,
jos menee naimisiin toisen miehen kanssa.
Roomalaiskirje:
Niin päätämme siis että sinä et saa enää osoittaa uskollisuutta (liiton)arkussa makaavaan lakiin, vaan kaikki uskollisuutesi omistettava uudelle puolisolle,
Kristukselle, evankeliumin toteuttamisen kautta.
Room. 3:28
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta,
ilman lain tekoja.
Me palstalaiset päätämme tämän nojalla että sinä olet uskoton evankeliumille,
kun opetat sitä adventtikirkon sekavaa lakikulttia. Edes puhdas mooseslaisuus
ei asiaa toiseksi muuttaisi. Sitäpaitsi laki on ihmistä vastaan:
5. Moos. 31:26
"Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.- X-hirvas
ei ole enää olemassa Timo, eikä mitään muutakaan juutalaisten lakeja. Olemme Suomessa ja olemme suomalaisia, emme juutalaisia.
- 234234234234
X-hirvas kirjoitti:
ei ole enää olemassa Timo, eikä mitään muutakaan juutalaisten lakeja. Olemme Suomessa ja olemme suomalaisia, emme juutalaisia.
on vastoin historiallista kristinuskoa ja Raamattua. On aivan sama, onko suomalainen, juutalainen vai kreikkalainen. Kymmenen käskyä sitovat kaikkia ihmisiä kaikkialla.
- 234234234234
X-hirvas kirjoitti:
tyypillinen nikolaiitta.
- X-hirvas
234234234234 kirjoitti:
on vastoin historiallista kristinuskoa ja Raamattua. On aivan sama, onko suomalainen, juutalainen vai kreikkalainen. Kymmenen käskyä sitovat kaikkia ihmisiä kaikkialla.
se tämä Raamattua tuntematon laiton herännyt palstalle. Menehän lukemaan Raamattua, että tiedät mitä täällä kirjoittelet.
1. Tim.1.
Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
Hyvää päivänjatkoa sinulle, opiskele Jumalan sanaa ja totuutta, äläkä kuulu niihin laittomiin, joilla laki pantiin. AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Paavali ei
TimoFlink 16.2.2010 15:55
Timo [][][]
Tutkitaanpa Timo Paavalin silmin, oletko sinä hengellinen avionrikkoja vai et.
Aluksi Paavalin rinnastus - laki on siinä aviomies ja evankeliumi on uusi aviomies.
Room.7:1
Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.
2
Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi hänet mieheen.
3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta,
jos menee naimisiin toisen miehen kanssa.
Roomalaiskirje:
Niin päätämme siis että sinä et saa enää osoittaa uskollisuutta (liiton)arkussa makaavaan lakiin, vaan kaikki uskollisuutesi omistettava uudelle puolisolle,
Kristukselle, evankeliumin toteuttamisen kautta.
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta,
ilman lain tekoja.
Me palstalaiset päätämme tämän nojalla että sinä olet uskoton evankeliumille,
kun opetat sitä adventtikirkon sekavaa lakikulttia. Edes puhdas mooseslaisuus
ei asiaa toiseksi muuttaisi. Sitäpaitsi laki on ihmistä vastaan:
5. Moos. 31:26
"Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.Teet väärän johtopäätöksen Paavalin tekstistä. Hän kumoaa lain pelastustienä, ei itse lakia. Paavali itse sanoo Room. 3:31 että usko VAHVISTAA lain, ei kumoa sitä.
Lainkirja, johon viittaat, oli liiton kirja, joka sisälsi siunaukset kuuliaisille ja kiroukset luopioille ja SE oli Jumalan kansaa vastaan. 10 käskyä kirjoitettiin kahteen kivitauluun ja laitettiin liiton arkkiin eikä sen sivulle.
Historiallinen, apostolinen kristinusko on AINA opettanut, että laki ei ole pelastustie, vaan pelastetun tie. Näin opetan myös minä. Evankeliumi on ihan turhaa puhetta, jos lakia ei ole lainkaan olemassa. Jeesuksen kuolema ristillä osoittaa, että Jumalan laki on ikuinen ja muuttumaton eikä sitä voi kumota eikä lakkauttaa.
Evankeliumin sanoma on se, että Jeesus kuoli meidän puolestamme sen kuoleman, joka kuuluisi meille lainrikkojina, ja näin hänen vanhurskautensa voidaan lukea meidän hyväksemme. Näin minä opetan ja tulen vastakin opettamaan. Samoin Raamattu sanoo yksiselitteisesti, että meidät kaikki tuomitaan lain perusteella ja se koskee JOKAISTA ihmistä.
Sanon henkilökohtaisena mielipiteenäni, että lakia vastustavat ihmiset vääntelevät Paavalin sanomaa niin, että heidän opettamansa evankeliumi EI ole sitä evankeliumia, jota Raamattu (ja Paavali) opettivat. Joka puhuu lakia vastaan, puhuu Jumalaa vastaan, eikä tule saamaan evankeliumista tulevaa armoa osakseen. Tämänkin Jeesus sanoi vuorisaarnassaan.
Raamattu on yksiselitteinen siinä, että lainrikkominen on syntiä ja synti tarkoittaa lain rikkomista ja että tahallinen synti ilman katumusta ja kääntymystä vie suoraan kadotukseen, vaikka kuinka väittäisi uskovansa Jeesukseen. Sellainen suuntunnustus ei merkitse mitään, jos elämä on jatkuvaa synnissä rypemistä ja vihaa Jumalan pyhää lakia vastaan.
Raamattu ilmaisee myös selvästi, että vain ne, jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen ovat pyhiä eli Jumalan omia. Muut eivät ole, vaikka mitä itse väittäisivät.
Timo- 234234234234
X-hirvas kirjoitti:
se tämä Raamattua tuntematon laiton herännyt palstalle. Menehän lukemaan Raamattua, että tiedät mitä täällä kirjoittelet.
1. Tim.1.
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
Hyvää päivänjatkoa sinulle, opiskele Jumalan sanaa ja totuutta, äläkä kuulu niihin laittomiin, joilla laki pantiin.väärin tuota tekstiä ja joudut siitä kadotukseen, ellet tee parannusta.
- 234232324
X-hirvas kirjoitti:
1. Tim.1.
Hyvää päivänjatkoa sinulle, opiskele Jumalan sanaa ja totuutta, äläkä kuulu niihin laittomiin, joilla laki pantiin.lain vihaajana olet murhaaja ja kuulut niihin, joita vastaan laki puhuu.
- X-hirvas
TimoFlink kirjoitti:
Teet väärän johtopäätöksen Paavalin tekstistä. Hän kumoaa lain pelastustienä, ei itse lakia. Paavali itse sanoo Room. 3:31 että usko VAHVISTAA lain, ei kumoa sitä.
Lainkirja, johon viittaat, oli liiton kirja, joka sisälsi siunaukset kuuliaisille ja kiroukset luopioille ja SE oli Jumalan kansaa vastaan. 10 käskyä kirjoitettiin kahteen kivitauluun ja laitettiin liiton arkkiin eikä sen sivulle.
Historiallinen, apostolinen kristinusko on AINA opettanut, että laki ei ole pelastustie, vaan pelastetun tie. Näin opetan myös minä. Evankeliumi on ihan turhaa puhetta, jos lakia ei ole lainkaan olemassa. Jeesuksen kuolema ristillä osoittaa, että Jumalan laki on ikuinen ja muuttumaton eikä sitä voi kumota eikä lakkauttaa.
Evankeliumin sanoma on se, että Jeesus kuoli meidän puolestamme sen kuoleman, joka kuuluisi meille lainrikkojina, ja näin hänen vanhurskautensa voidaan lukea meidän hyväksemme. Näin minä opetan ja tulen vastakin opettamaan. Samoin Raamattu sanoo yksiselitteisesti, että meidät kaikki tuomitaan lain perusteella ja se koskee JOKAISTA ihmistä.
Sanon henkilökohtaisena mielipiteenäni, että lakia vastustavat ihmiset vääntelevät Paavalin sanomaa niin, että heidän opettamansa evankeliumi EI ole sitä evankeliumia, jota Raamattu (ja Paavali) opettivat. Joka puhuu lakia vastaan, puhuu Jumalaa vastaan, eikä tule saamaan evankeliumista tulevaa armoa osakseen. Tämänkin Jeesus sanoi vuorisaarnassaan.
Raamattu on yksiselitteinen siinä, että lainrikkominen on syntiä ja synti tarkoittaa lain rikkomista ja että tahallinen synti ilman katumusta ja kääntymystä vie suoraan kadotukseen, vaikka kuinka väittäisi uskovansa Jeesukseen. Sellainen suuntunnustus ei merkitse mitään, jos elämä on jatkuvaa synnissä rypemistä ja vihaa Jumalan pyhää lakia vastaan.
Raamattu ilmaisee myös selvästi, että vain ne, jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen ovat pyhiä eli Jumalan omia. Muut eivät ole, vaikka mitä itse väittäisivät.
Timovasta kummia päästelee!
" Evankeliumi on ihan turhaa puhetta, jos lakia ei ole lainkaan olemassa. Jeesuksen kuolema ristillä osoittaa, että Jumalan laki on ikuinen ja muuttumaton eikä sitä voi kumota eikä lakkauttaa."
Ja Raamattu todistaa aivan päinvastaista.
Room. 10:4
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
Tietenkin adventisteilla on oma oppi ja usko, mutta se on uskoa ihmisoppiin eikä evankeliumiin. X-hirvas kirjoitti:
vasta kummia päästelee!
" Evankeliumi on ihan turhaa puhetta, jos lakia ei ole lainkaan olemassa. Jeesuksen kuolema ristillä osoittaa, että Jumalan laki on ikuinen ja muuttumaton eikä sitä voi kumota eikä lakkauttaa."
Tietenkin adventisteilla on oma oppi ja usko, mutta se on uskoa ihmisoppiin eikä evankeliumiin."Teet väärän johtopäätöksen Paavalin tekstistä. Hän kumoaa lain pelastustienä, ei itse lakia. Paavali itse sanoo Room. 3:31 että usko VAHVISTAA lain, ei kumoa sitä."
Tuohon nykyajan timoteuksen outoon repliikkiin voi vastata Timolle vain yhdellä sanakohdalla:
1.Tim.6:3-5
3
Se, joka opettaa toisin eikä seuraa Herramme Jeesuksen Kristuksen terveellisiä sanoja ja uskomme mukaista oppia, [1. Tim. 1:10 ]
4
on pöyhkeä eikä ymmärrä mitään. Hänellä vain on kiihkeä halu väitellä ja kiistellä. Sellaisesta syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, ilkeitä epäluuloja [2. Tim. 2:14,23; Tit. 3:9]
5
ja alituista kinastelua sellaisten ihmisten kesken, jotka ovat menettäneet järkensä ja kadottaneet totuuden ja pitävät uskontoa vain tulolähteenä. [Tit. 1:11]- laki ja evankeliumi
X-hirvas kirjoitti:
vasta kummia päästelee!
Tietenkin adventisteilla on oma oppi ja usko, mutta se on uskoa ihmisoppiin eikä evankeliumiin.Lain tehtävä on osoittaa synti ja näin ollen armoitettu Kristuksessa tuntiessaan Jumalan lain ja kulkiessaan sitä tietä varjeltuu synniltä.
ts.joka on varastanut, älköön enää varastako, koska laki sen sanoo.
Tunnettu helluntalainen saarnaaja Olavi K. kirjoittaa Ristin Voitossa oliko 33/2009/tai 2008?, että Uudessa Testamentissa on kristityille yli 1050 käskyä ja kehoitusta. Tästäkin voi johtaa sen, että Jumalan tahto ja laki, mikä sanaan on kirjoitettu sitoo aina uskovaa.
Sama opettaja puhuu myös tuomiosta, eli kristityille tulevasta tuomiosta, mutta se on oma lukunsa.
Jos emme kristittyinä taivu Jumalan tahtoo ja lain alle armonkansalaisena, teemme Pyhän Hengen pilkkaa, kun ehdon tahtoin sen teemme.
Mene mutta älä enää syntiä tee, oli Jeesuksen opetus. Jos päämäärätietoinen elämä on hälläväliä, tulemme näkemään, että ihmiset pilkkaavat Mestariamme ja seurakuntaa.
Miksiköhän tämä uudempi testamentti tuo esille sen, että Sodoma ja Gomorra on varottavana esimerkkinä, sekä myös Israelin kansa epäuskossa on myös varottavana esimerkkinä ja kenelle?
Meille lopun aikaa elävälle Jumalan kansalle.
Kilvoitelkaa hyvän uskon kilvoitus ja voipi ajatella, että mitähän se tarkoittaisi! X-hirvas kirjoitti:
X-hirvas tekee hyvin kun vetäisee maton jalkojen alta niiltä jotka luottavat
kuviteltuun lainnoudattamiseensa. Sitäpaitsi Jumala ei edes voi katsoa lain
tekijäksi sellaista joak ei ole syntyperäinen juutalainen ja ympöärileikattu.
Kuitenki voi olla niin että joka Jumalan edessä väittää alinnoudattaja olevansa,
joutuu tuomiolle lain rikkomisesta. Sillä Jumalalla on tapana ottaa sanoista kiinni.
Kit timoteukset kiiruhtavat lainkuuliaisesti lakia lukemaan ja siksi eivät näe
loukkaantuneita seurakuntalaisia joista Jeesus kertoo tässä ...
Laupias samarialainen esimerkissä kaikki papit kiiruhtivat lakia
täyttämään, mutta laista piittaamaton jäi auttamaan.
Muistakaamme että Jeesus esitti vertauksensa lain täyttävälle nuorukaiselle,
joka "tahtoi osoittaa olevansa vanhurskas" lainnoudattamiensa ansiosta ja kysyi
pilkallisesti Jeesukselta: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
Luukas 10.
27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [5. Moos. 6:5 | 3. Moos. 19:18]
28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12]
29 Mies tahtoi osoittaa, että hän noudatti lakia, ja jatkoi: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
30 Jeesus vastasi hänelle näin: "Eräs mies oli matkalla Jerusalemista Jerikoon, kun rosvojoukko yllätti hänet. Rosvot veivät häneltä vaatteetkin päältä ja pieksivät hänet verille. Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät hänet henkihieveriin. ... (25-37)
Armahdettu armahtaja
Antti- uteljas
234232324 kirjoitti:
lain vihaajana olet murhaaja ja kuulut niihin, joita vastaan laki puhuu.
Laki vaikuttaa adventistissa ..
Room. 4:15
Sillä laki saa aikaan vihaa;
Miks ikiihotat adventtinuoret vihaamaan kristittyjä?
Ef. 6:4
Ja te isät, älkää herättäkö lapsissanne vihaa, vaan kasvattakaa ja ojentakaa heitä Herran tahdon mukaan. [Sananl. 29:17]
Pois viha ja epäilys jotta rukoukset kuultaisiin ..
1. Tim. 2:8
Tahdon, että kun miehet rukoilevat, he kohottavat kätensä rukoukseen puhtain mielin, ilman vihaa ja ilman epäilyä
- benedi
Raamatun teksteihin!
Koetahan tajuta se, että kun olemme irti laista, niin se tarkoittaa että ole pyhittänyt sapatin, ja
noudattanut muutkin 9 käskyä!
Sinähän saat juoksennella vapaana niin kauan kuin Jumalan laki sinut kiinni ottaa!
Ja sehän ottaa, kun se, laki juoksee yhtä kovaa kuin anttikin, kun se on lihan tauluun kirjoitettu!
Laki ei syytä sellaista , joka vaeltaa armoan alla!
" se, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää ( eli ei enää tee syntiä), se saa armon!
Jos olet ja elät armon alla, et ole samaan aikaan lain alla, vaan vapaa lain kirouksesta!
Heti kun rikot lakia, laki alkaa " kuvaannollisesti" sinua kirota!
" Senkin anttti roikale, nyt varastit benediltä todennäköisesti nimimerkin?
tämä oli vain esimerkki, ethän sinä ole vielä sitä tunnustanut!
Ja miksi tunnustaa, jos ei ole tehnytkään syntiä?- IDENEB
\\\ Jos olet ja elät armon alla, et ole samaan aikaan lain alla,
vaan vapaa lain kirouksesta! \\\
Juu - ei voi armahdusta vastaan ottaa jos tahtoo yhä pakkopaitaa päällään pitää.
Armahdettu tekee sitä mitä armottomaksi kasvattava laki ei voinut. Eikös Anttikin
ihan oikein kirjoitellut, tätä samaa asiaa kuin sinäkin??
Luuk. 7:47
Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
Suomen tunnetuin evankelista Kalevi Lehtinenkin kuittaa lakitekstit näin:
"Rakasta; ja sitten tee mitä tahdot". Ja oikeinhan rakastava tahtoo. - eepu*
IDENEB kirjoitti:
Juu - ei voi armahdusta vastaan ottaa jos tahtoo yhä pakkopaitaa päällään pitää.
Armahdettu tekee sitä mitä armottomaksi kasvattava laki ei voinut. Eikös Anttikin
Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
"Rakasta; ja sitten tee mitä tahdot". Ja oikeinhan rakastava tahtoo.Antti, Ei Laki ja Kristus, eivät ne ole toisia vastaan, sillä JUMALAN LAKI ON SINETÖITYNÄ JUMALAN HENGESSÄ!
Katso:
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=33a59dd23599322c147270fc12d08046
Niinpä minä kehotan teitä kastamattomia, antakaa pelastaa/kastaa itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan! "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS täytettäisiin meissä, jotka emme vaella (nyt enää) lihan mukaan, vaan HENGEN." (Room.8:4)
7:6 "me (siis) palvelemme (NYT) Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa." (sillä vanhurskaudessa kulkemisesta on kysymys, ja Laki on vanhurskas)
8:5 "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli."
*
♥ MARANATA! ♥ - benedi
IDENEB kirjoitti:
"Rakasta; ja sitten tee mitä tahdot". Ja oikeinhan rakastava tahtoo.Mihinkähän se lehtiseltä lie unohtunut tärkein: " Rakasta Jumalaa yli kaiken"
ja " Rakkaus Jumalaakohtaan on se, että me pidämme hänen käskynsä, ja ne eivät
kuulemma ole raskaat!
Lieköhän Lehtinen lukenut I-IV käskyä, ja viipynyt "peilin edessä", katsellen luonnollisia kasvojaan,
ja aikansa peiliä, eli lakia katsoessaan unohtanutmillainen hänen rakkautensa Jumalaa
kohtaan oikein olikaan!!
Taitaa peili kertoa: " Minä Kalevi Lehtinen olen syntinen,..eli lain rikkoja.
Jumalaahan sinä rakastat kun pidät näppisi irti jeesus kuvista, ja sapatinpäivänä kirveestä ja sahasta!
" Jo on pantu kirves puitten juurelle.... - Armoitettu
eepu* kirjoitti:
Antti, Ei Laki ja Kristus, eivät ne ole toisia vastaan, sillä JUMALAN LAKI ON SINETÖITYNÄ JUMALAN HENGESSÄ!
Katso:
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=33a59dd23599322c147270fc12d08046
Niinpä minä kehotan teitä kastamattomia, antakaa pelastaa/kastaa itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan! "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS täytettäisiin meissä, jotka emme vaella (nyt enää) lihan mukaan, vaan HENGEN." (Room.8:4)
7:6 "me (siis) palvelemme (NYT) Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa." (sillä vanhurskaudessa kulkemisesta on kysymys, ja Laki on vanhurskas)
8:5 "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli."
*
♥ MARANATA! ♥Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, - benedi
Armoitettu kirjoitti:
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,tee lakia mitättömäksi!
" Teemmekö lain mitättömäksi uskon kautta?
Pois se! Vaan me vahvistamme lain! Room 3: 31 - eepu*
benedi kirjoitti:
tee lakia mitättömäksi!
" Teemmekö lain mitättömäksi uskon kautta?
Pois se! Vaan me vahvistamme lain! Room 3: 31" Teemmekö lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain"
Juuri näin! -- Vanhurskaus tulee kasteen ja Kristuksen kautta uskovaan, ”Sillä niillä, jotka elävät (kastamattomina) lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka (ovat uskonmukaisesti kastetut) ELÄVÄT Hengen mukaan, on HENGEN MIELI. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta HENGEN MIELI on elämä ja rauha;” (Room. 8:5,6)
"... niin että me (NYT) palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. "(Room.7:6) ”Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan PYHITYKSEEN.” VANHURSKAUTEEN!
Lue Mark.16:15,16; Apt.2:38 ja perään Room.6.Luku!
Eräs Vapahtajan keskustelu olisi voinut kuulua näin:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8322163
*
♥ MARANATA! ♥ - IDENEB
benedi kirjoitti:
Mihinkähän se lehtiseltä lie unohtunut tärkein: " Rakasta Jumalaa yli kaiken"
ja " Rakkaus Jumalaakohtaan on se, että me pidämme hänen käskynsä, ja ne eivät
kuulemma ole raskaat!
Lieköhän Lehtinen lukenut I-IV käskyä, ja viipynyt "peilin edessä", katsellen luonnollisia kasvojaan,
ja aikansa peiliä, eli lakia katsoessaan unohtanutmillainen hänen rakkautensa Jumalaa
kohtaan oikein olikaan!!
Taitaa peili kertoa: " Minä Kalevi Lehtinen olen syntinen,..eli lain rikkoja.
Jumalaahan sinä rakastat kun pidät näppisi irti jeesus kuvista, ja sapatinpäivänä kirveestä ja sahasta!
" Jo on pantu kirves puitten juurelle....http://www.reijotelaranta.fi/tv7_kirja_ohjelma/kalevi_lehtinen_162008/
Ja tri Flinkistä puheenollen
http://www.ecredo.fi/e4mikkeli/yhteysverkostossa/mikkelin_adventtiseurakunta/
Euroopan tunnetuin maailmanevankelista on mies jolla ei ole parantamisen tai
kielilläpuhumisen armolahjaa mutta silti täysi evankeliumin voima, eikä pilkkaa
niitä joilla on laajemmin lahjoja kuin hänellä ..
Onko hän helluntailainen?
http://www.saarna.net/puhuja.php?id=Kalevi_Lehtinen
Onko hän rauhan mies?
http://www.rauha.fi/?sid=1
Kuvassa ja äänessä
http://video.google.com/videoplay?docid=2009524803557340079#
On muuten Kansan Raamattuseuran miehiä vaikka muidenkin käytettävissä
http://www.kansanraamattuseura.fi/kasvot/?document=74049957
http://www.kansanraamattuseura.fi/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalevi_Lehtinen
Juu - jotain täytyy adventismistakin adventismi-palstalla sanoa.
Säläämistä ainakin löytyy sapattina, hengellistä ja ruumiillista ..
http://sykkivasydan.palvelee.fi/kalenteri.html
- Seraja-m55
Room. 7. luvussa kuten monessa muussakin kohdassa Paavali puhuu siitä, mihin me perustamme pelastuksemme. Hän siis varoitti silloisia juutalaisia kristittyjä perustamasta pelastustaan VL:n lain pitämiseen ja hän varoittaa meitä perustamasta pelastustamme Jumalan moraalilain pitämiseen.
Vastustajamme yrittävät kovin antaa sen kuvan, niinkuin me adventistit muka perustaisimme uskoamme Jumalan lakiin vaikka perustamme sen aivan samoin yksin Kristuksen lunastustyöhön kuten muutkin kristityt.
Vaikka perustamme pelastususkomme yksin Kristukseen, ei se tee mitenkään lakia tarpeettomaksi. Laki on ja tulee olemaan aina synnin näyttäjä, jota ilman ei kukaan tuntisi itseään syntiseksi, eikä tekisi parannusta eikä tarvitsisi Kristusta syntiensä Sovittajaksi, jos kerran jo on synnitön eli ei ole lainrikkoja, koskapa lakia ei enää muka ole.
Samoin jo pelastuksen Kristuksessa vastaanottanut haluaa pelastuksensa kiitollisuudessa ja Armahtajaansa kunnioittaen pyrkiä elämään Jumalan tahdon eli lain kanssa sopusoinnussa, mutta jos lankeaa, niin hän tietää, että hänellä on aina avoin lähde kaikkea syntiä vastaan, kerran hänenkin syntiensä edestä ristillä kuollut Herra Jeesus Kristus.
Tätä uskoa Kantola kehtaa kutsua laittomuudeksi eikä tajua, että korkeasti pyhän Jumalan lain hylkääminen juuri on kirjaimellisesti laittomuutta, jonka opettajia Kristus ei tunne sanansa mukaan Matt. 7:21-23 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
Tämä sama Jeesus sanoo Johanneksen välittämänä lopunajan uskoville näin: "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."
Minä siis uskon enemmän Jeesusta kuin kaiken maailman laittomuuden opettajia!- Möykkykö pelastuu
Möykkyoppia, ss-huumaa, ja totuuden ulosmittausta ..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8861052 Eräässä viestissäsi väitit olevasi Salon adventtiseurakunnan vastuunkantaja.
Kun lukee viestejäsi tällä palstalla ja muilla vuosien varrelta, ymmärtää,
että vastuuta saavat nimenomaan ne, jotka käyvät päälle kuin yleinen
syyttäjä, tuomiten kaikki kristityt ja puolustaen ellenististä adventismia.
En kylläkään usko että kannat vastuuta missään, varsinkaan itsestäsi.
Toteat:
""Room. 7. luvussa kuten monessa muussakin kohdassa Paavali puhuu siitä, mihin me perustamme pelastuksemme.""
Otat satuilusi petollisten jalkojesi astinlaudaksi ja alat veivata satujasi
kuin muinaiset ihmiset veivigramofoniaan. Vaikka olisi pitänyt johdattaa
Paavalin toiseen ilmaisuun asiassa, samassa luvussa sekä palata vaikkapa
2.,3. ja 4. lukujen ydinjakeisiin, joissa Paavali asian jo selväksi teki:
Room.7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
ROOM. 3.
Room. 2:12
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
Room. 4:6
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja
- hih, :)....
Antti on taas erehtynyt ja lukenut väärin Vapahtajan sanaa (7 Käsky) aviorikoksesta, Hänhän sanoo: "Minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa."!
- Sopiiko kysyä
No näin juuri, kuinka se Antti olikin noin erehtynyt?!
- HUOMIO!
tämä niin näet että olet tämän palstan aloittaja, sanoilla LAKIIN KATSOMINEN AVIORIKOS, HUOM ANTTI!
No kyllähän minä nyt huomaan kun joku nosti esiin 3 vuotta vanhan aloitukseni.
Näköjään siihen aikaan vielä osasin kirjoittaa. Ja seurata Paavalin Jeesusta.
Fil. 3:17
Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat,
niinkuin me olemme teille esikuvana.
KOLME VUOTTA VANHA ALOITUKSENI (15.3.2007 12:17) YHÄ HERÄTTÄÄ !
Kiitokset hänelle joka nosti sen esiin! Häntä varmaankin oli jäänyt vaivaamaan aihe ja päätteli nyt olevan otollinen hetki antaa vanhalle aloitukselle kuolinisku. Toisin kävi!
Anti-kristilliset henget sen näköjään ylös nostivat - "anti-kristitty" ystävänpäivänä 14.2.
Paavali tosiaan hylkäsi roskana lakiviidakon, kun löysi armokallion Kristuksessa.
KALLIOLLA ON HELPPO ASTELLLA VAIKKA EI LAILLISTA TIETÄ SIINÄ OLISIKAAN.
Fil. 3:8
Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen.
Room.7:6 :
Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.
Herra siunatkoon teitä, lukijat, ja varjelkoon, kohta sarastavan pyhäpäivän tuiskujen keskellä.
Kuiva irtolumi tuppaa tunkeutumaan tuulen mukana ihan kaikkialle.
Antti- Toim.huom.
AnttiVKantola kirjoitti:
No kyllähän minä nyt huomaan kun joku nosti esiin 3 vuotta vanhan aloitukseni.
Näköjään siihen aikaan vielä osasin kirjoittaa. Ja seurata Paavalin Jeesusta.
Fil. 3:17
Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat,
niinkuin me olemme teille esikuvana.
KOLME VUOTTA VANHA ALOITUKSENI (15.3.2007 12:17) YHÄ HERÄTTÄÄ !
Kiitokset hänelle joka nosti sen esiin! Häntä varmaankin oli jäänyt vaivaamaan aihe ja päätteli nyt olevan otollinen hetki antaa vanhalle aloitukselle kuolinisku. Toisin kävi!
Anti-kristilliset henget sen näköjään ylös nostivat - "anti-kristitty" ystävänpäivänä 14.2.
Paavali tosiaan hylkäsi roskana lakiviidakon, kun löysi armokallion Kristuksessa.
KALLIOLLA ON HELPPO ASTELLLA VAIKKA EI LAILLISTA TIETÄ SIINÄ OLISIKAAN.
Fil. 3:8
Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen.
Room.7:6 :
Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.
Herra siunatkoon teitä, lukijat, ja varjelkoon, kohta sarastavan pyhäpäivän tuiskujen keskellä.
Kuiva irtolumi tuppaa tunkeutumaan tuulen mukana ihan kaikkialle.
AnttiVilkasta keskustelua samasta aiheesta siinäkin. Pankaas ottaen osaa asian puimiseen!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8862216
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450