Joutsenia

Oli ilo nähdä viisi kaunista joutsenta uivan kirkkojärvessä.

40

1597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joutsenet

muuttopuuhissa. Eikö se ole liian aikasta?
      Miten niiden käy jos tulee takatalvi?
      Vai onko se ihan tavallista, että jo tähän aikaan ovat menossa pohjoista kohti!
      Meillä, kun ei tässä näitä välilaskupaikkoja niin en oikein tiedä.
      Liminganlahdella olen käynyt lintujen muuttopuuhia seuraamassa, mutta paljon myöhemmin.

• Tänään näin linnut kirkon puolella, kun ajoin järven ohi.

• Joutsenet.....

ovat talvehtineet monta vuotta humalojan kohilla jossa joki on sulana.

• Joutsenet..... kirjoitti:

ovat talvehtineet monta vuotta humalojan kohilla jossa joki on sulana.

sinitakit pitää virastotalon asunnossa talven ajan näitä sinun mainitsemia joutsenia.

• jo tullut
        j.jussiW-T kirjoitti:

sinitakit pitää virastotalon asunnossa talven ajan näitä sinun mainitsemia joutsenia.

Ja sitäpaitsi talvehtimaankin niitä jäi. Torniojoessa muutamalla sulapaikoilla ja koskien alla oli joutsenia läpi talven kovista pakkasista huolimatta. Oulussa Merikosken kanavan alajuoksulla talvehti myös muutama joutsen. Että se siitä ei mee pisteet sinivuokoille vaikka he arvokasta työtä tekevätkin kuljettamalla joutsenia säilöön.

• näkemään ensimmäisen joutsenen kirkkojärvellä.

• Käsitinkö oikein, että niitä oli silloin vaan yksi? Oliko havaintopaikka sama?

• meyri kirjoitti:

Käsitinkö oikein, että niitä oli silloin vaan yksi? Oliko havaintopaikka sama?

oli ja havaintopaikka oli Kylpyläsaaren sillan Huiskan puoleinen ranta.

• j.jussiW-T kirjoitti:

oli ja havaintopaikka oli Kylpyläsaaren sillan Huiskan puoleinen ranta.

Nämä viisi oli kylän puolella. Paljonkohan niitä on ollut parhaimillaan muina vuosina. Onko käsitystä?

• meyri kirjoitti:

Nämä viisi oli kylän puolella. Paljonkohan niitä on ollut parhaimillaan muina vuosina. Onko käsitystä?

muina vuosina useita satoja.

• Jussilla
        j.jussiW-T kirjoitti:

muina vuosina useita satoja.

mennä taas överiksi.useita satoja.HAH.HAH.

• Jussilla kirjoitti:

mennä taas överiksi.useita satoja.HAH.HAH.

viiteen sataan yksilöön niitä on ollut joka kevät.

• paikkansa
        j.jussiW-T kirjoitti:

viiteen sataan yksilöön niitä on ollut joka kevät.

Vuonna 2003 laskettiin kirkkojärvessä joutsenia olevan Rautiorannassa 40 Huiskan puolella 10
        Parhialan rannassa 70 Kokkoniemen puolella 50 Pappilanniemen ja Tulukun välissä jäällä 150 Askon selällä 40 Erkkisen ja Mustíkkalahen pokamissa 30 Ivon rannalla 30 ja kanavassa 40 ja lisää tuli kun ilta hämärtyi koko ajan yöksi.
        Voi todeta, että yli 500 joutsenta oli silloin ainakin yhden yön.

• Tuojat ovat saapuneet, onneksi Joutsenet pärjäävät, vaikka tulis minkälainen takatalvi. Kovasti on lisääntynyt viimeisten 40 vuoden aikana, muistelin sellaista, että 60-luvun puolella vähimmillään, vain 15 paria pesi Suomessa. Nykyisinhän Joutsenia pesii vähän jokaisella metsälammella, järvillä, jopa parhaimmat hietamontuilla. Ei muutakuin politiikanhöpisiätkin bongaamaan muuttolintuja.

• Käämit

savuaa.

• Käämit kirjoitti:

savuaa.

Päivän Turpakukkulalla, ihmettelinkin mihin 2 paloautoa lähti pillit päällä. Joko ne on tullut perille, vai käryääkö niin pahasti, ettei palokunta enää auta.

• kerbiili62 kirjoitti:

Päivän Turpakukkulalla, ihmettelinkin mihin 2 paloautoa lähti pillit päällä. Joko ne on tullut perille, vai käryääkö niin pahasti, ettei palokunta enää auta.

Itse havaitsin vain, että palopäälikkö ajoi valot vilkkuen liikenneympyrässä.

Ei varmaankaan mitään vakavaa, koska täällä palstalla voi vain havaita poliittisen palon, joka kytee. Voitaisiinkin tehdä veikkaus, milloin roihuaa ja kauanko???

• meyri kirjoitti:

Itse havaitsin vain, että palopäälikkö ajoi valot vilkkuen liikenneympyrässä.

Ei varmaankaan mitään vakavaa, koska täällä palstalla voi vain havaita poliittisen palon, joka kytee. Voitaisiinkin tehdä veikkaus, milloin roihuaa ja kauanko???

Roihuaa, pari päivää alkuviikosta, mutta tämän palstan arvaten, kyllä se seuraaviin vaaleihin kytee, enempi tai vielä enempi. Liika on liikaa, mutta kohtuus näyttää olevan liian vähän. Äiti leiponut vaalipullaa, taikinaa riittää ainakin muutaman viikon.

• kerbiili62 kirjoitti:

Roihuaa, pari päivää alkuviikosta, mutta tämän palstan arvaten, kyllä se seuraaviin vaaleihin kytee, enempi tai vielä enempi. Liika on liikaa, mutta kohtuus näyttää olevan liian vähän. Äiti leiponut vaalipullaa, taikinaa riittää ainakin muutaman viikon.

Ei kai äitisi leivo meidän kylän pojille vaalipullaa niin, että ne on "pullahumalassa"ja vaahtoavat vaaleista yötä päivää.

• meyri kirjoitti:

Ei kai äitisi leivo meidän kylän pojille vaalipullaa niin, että ne on "pullahumalassa"ja vaahtoavat vaaleista yötä päivää.

Näitten vaahtoajien äitejä, oma äitini jätti pullanleivonnan kohta 4 vuotta sitten. Parranajo näiltä politiikan asiantuntijoilta onnistuu ilman vaahtoa ja vettä, sillä vesi tulee silmistä ja vaahto suusta. Tuskinpa ne kotona pullaakaan saa, hiivalle on tärkeämpääkin käyttöä.

• kerbiili62 kirjoitti:

Näitten vaahtoajien äitejä, oma äitini jätti pullanleivonnan kohta 4 vuotta sitten. Parranajo näiltä politiikan asiantuntijoilta onnistuu ilman vaahtoa ja vettä, sillä vesi tulee silmistä ja vaahto suusta. Tuskinpa ne kotona pullaakaan saa, hiivalle on tärkeämpääkin käyttöä.

Miten se sanonta meni Ei parta pahoille kasva turpajouhet joutaville. Olenpa tainnut kuullakin, että sokkarilla miesten parranajo tuotteet vanhenevat hyllylle. Tämä on tosi hatara muistikuva. Voin olla väärässä.

Palataanpa lähemmäksi aihetta. Toistan uteluni Oletko sinä nähnyt lehmähaikaraa?

• meyri kirjoitti:

Miten se sanonta meni Ei parta pahoille kasva turpajouhet joutaville. Olenpa tainnut kuullakin, että sokkarilla miesten parranajo tuotteet vanhenevat hyllylle. Tämä on tosi hatara muistikuva. Voin olla väärässä.

Palataanpa lähemmäksi aihetta. Toistan uteluni Oletko sinä nähnyt lehmähaikaraa?

Mie haikaroita oon nähnyt Jalo-, Harmaa-, Katto-, tämän mainitsemasi lehmä sellaisen Alavieskassa viime syksynä. Kattohaikarasta pieni jatko, nuorin poikani oli syntymäänsä odottamassa, pari viikkoa laskettuun aikaan, Pari kaveria tuli 29.4.2003. hakemaan ja tunnistamaan outoa lintua. Itseoppineena bongarina tunnistin linnun heti Kattohaikaraksi, tulimme sieltä luokseni kahville, siinä naureskelimme, että mitähän se haikara täälläpäin tekee. Selvisi aamuyöstä puoli 4 aikoihin, laitokselle lähtö. 6.30 syntyi nuorempi poikani Patrik, sen jälkeen on ollut pakko uskoa haikarajuttuihin. Tämä tarina on tosi, ainoa kerta kun olen Kattohaikaran täällä nähnyt.

• kerbiili62 kirjoitti:

Mie haikaroita oon nähnyt Jalo-, Harmaa-, Katto-, tämän mainitsemasi lehmä sellaisen Alavieskassa viime syksynä. Kattohaikarasta pieni jatko, nuorin poikani oli syntymäänsä odottamassa, pari viikkoa laskettuun aikaan, Pari kaveria tuli 29.4.2003. hakemaan ja tunnistamaan outoa lintua. Itseoppineena bongarina tunnistin linnun heti Kattohaikaraksi, tulimme sieltä luokseni kahville, siinä naureskelimme, että mitähän se haikara täälläpäin tekee. Selvisi aamuyöstä puoli 4 aikoihin, laitokselle lähtö. 6.30 syntyi nuorempi poikani Patrik, sen jälkeen on ollut pakko uskoa haikarajuttuihin. Tämä tarina on tosi, ainoa kerta kun olen Kattohaikaran täällä nähnyt.

Tosi ihanaa. Olen tänään aikasemmin kirjoitellut kohtalosta ja tuo tarinasi sai minut uskomaan siihen vahvemmin.

Itseäni harmittaa, etten käynnyt katsomassa lehmähaikaraa syksyllä. Onneksi sinä olet älynnyt käydä katsomassa.

• meyri kirjoitti:

Tosi ihanaa. Olen tänään aikasemmin kirjoitellut kohtalosta ja tuo tarinasi sai minut uskomaan siihen vahvemmin.

Itseäni harmittaa, etten käynnyt katsomassa lehmähaikaraa syksyllä. Onneksi sinä olet älynnyt käydä katsomassa.

Sattui vuosilukuvirhe, vuosihan oli tietenkin 2002, pahoittelen tapahtunutta, joko näppäily virhe tai alkava dementia, huomasin symppiksen kirjoituksesta, että poikahan täyttää 5 vuotta. Ensiviikko täytyy tyytyä bongailemaan OYS:n kujakoppeloita, mutta niissähän riittää bongattavaa. Ei tämä hullumpaa hommaa ole tämä bongailu, sitä voi laajentaa koskemaan melkein mitä vain.

• kerbiili62 kirjoitti:

Sattui vuosilukuvirhe, vuosihan oli tietenkin 2002, pahoittelen tapahtunutta, joko näppäily virhe tai alkava dementia, huomasin symppiksen kirjoituksesta, että poikahan täyttää 5 vuotta. Ensiviikko täytyy tyytyä bongailemaan OYS:n kujakoppeloita, mutta niissähän riittää bongattavaa. Ei tämä hullumpaa hommaa ole tämä bongailu, sitä voi laajentaa koskemaan melkein mitä vain.

Vuosi sinne tai tänne kunhan laitat pojan oikeana vuonna kouluun.

• Lonely_Wolf

käydä rannoilla vilaseen, oli niin kaunis päiväkin. Sattuneista syistä jäi retkeily tekemättä. Ehkäpä ensi viikolla..

• Monesta syystä johtuen, en pääse järvelle katsomaan tilannetta pariin viikkoon. Laitatko viestiä tähän, kun käynnyt vilasemassa rannoilla, kerrot havantosi?

• Lonely_Wolf
        meyri kirjoitti:

Monesta syystä johtuen, en pääse järvelle katsomaan tilannetta pariin viikkoon. Laitatko viestiä tähän, kun käynnyt vilasemassa rannoilla, kerrot havantosi?

mahdollisuus vierailla järvenrannalla. Yhtään joutsenta ei näkynyt. Ainoa kuva tuli epämääräisestä kasasta järvenjäällä. Tietokoneella suurennettaessa läjä oli kaksi harakkaa.

Keväämmällä lisää havaintoja.

• Lonely_Wolf kirjoitti:

mahdollisuus vierailla järvenrannalla. Yhtään joutsenta ei näkynyt. Ainoa kuva tuli epämääräisestä kasasta järvenjäällä. Tietokoneella suurennettaessa läjä oli kaksi harakkaa.

Keväämmällä lisää havaintoja.

Harmi, ettet nähnyt joutsenia. Onkohan ne lähteneet lentämään pohjoiseen(?)

Vitsi: Muistithan lähestyä järveä varovasti ja pidithän kuuluisat hampaasi piilossa?

• Näin tänään telkkä pariskunnan mielestäni oudossa paikassa. Olivat uiskentelemassa tavallisessa ojassa. Olen kyllä nähnyt monesti sinisorsan ojassa, mutta eka kerta, että telkkä. Tuli mieleen, että taisivat olla kuherrusmatkalla. Kyllä nuo linnutkin osaa olla viisaita, löytävät paikan, jos haluavat olla rauhassa.

Ohitin kyseisen ojan myöhemmin enkä havainnut pariskuntaa.

• Vanhempi lintuhavainto vuosien takaa, ehkä 12-13 vuotta sitten. Eräällä entisellä hiekanotto montuilla asusteli/ pesi lintupariskunta, jota ei oikein kukaan tunnistanut. Kirjasta minunkin piti kyseinen lintu tunnistaa, se oli Pikku- Uikku, harvinainen pesijä Suomessa ja jälleen oli uusi sulka bongaushatussa. Telkistä sen verran, kun ne pesii pöntöissä ja koloissa, joskus kaukanakin vesistöstä. Kerran nauratti Telkkäemo, joka yritti kerta toisensa jälkiin pihalle Kottaraispönttöön pesimään, ei meinannut millään uskoa, ettei se mahdu reijästä sisälle. Ainakin 5-6 kertaa lensi aina kierroksen ja tarttui kolonsuulle, yritti räpiköidä sisälle, muttei mahtunut. Ois ollut luontofilmin paikka, lyhyt pätkä, joka on jäänyt lähtemättömästi omiin tallenteisiin, pysyy varmaan siellä niin kauankuin aivotoiminta sammuu.

• kerbiili62 kirjoitti:

Vanhempi lintuhavainto vuosien takaa, ehkä 12-13 vuotta sitten. Eräällä entisellä hiekanotto montuilla asusteli/ pesi lintupariskunta, jota ei oikein kukaan tunnistanut. Kirjasta minunkin piti kyseinen lintu tunnistaa, se oli Pikku- Uikku, harvinainen pesijä Suomessa ja jälleen oli uusi sulka bongaushatussa. Telkistä sen verran, kun ne pesii pöntöissä ja koloissa, joskus kaukanakin vesistöstä. Kerran nauratti Telkkäemo, joka yritti kerta toisensa jälkiin pihalle Kottaraispönttöön pesimään, ei meinannut millään uskoa, ettei se mahdu reijästä sisälle. Ainakin 5-6 kertaa lensi aina kierroksen ja tarttui kolonsuulle, yritti räpiköidä sisälle, muttei mahtunut. Ois ollut luontofilmin paikka, lyhyt pätkä, joka on jäänyt lähtemättömästi omiin tallenteisiin, pysyy varmaan siellä niin kauankuin aivotoiminta sammuu.

oja sijaitsee vanhan tilan läheisyydessä. Eihän sitä tiedä, vaikka pihapiirin läheisyydessä olisi pönttöjä.

Arvasin muuten, että lintumies "vainuaa", missä puhutaan linnuista:D Täytynee katsoa löytyykö enenpikin harrastajia.

• meyri kirjoitti:

oja sijaitsee vanhan tilan läheisyydessä. Eihän sitä tiedä, vaikka pihapiirin läheisyydessä olisi pönttöjä.

Arvasin muuten, että lintumies "vainuaa", missä puhutaan linnuista:D Täytynee katsoa löytyykö enenpikin harrastajia.

Lintumies, aina kuulee uutta, hyvä vainukin vielä, miksei vainukoira. Hittituote tänäpäivänä ois tuo Hämähäkkimies, siitäpä tuliskin sitte Lintuhämähäkkimies, nyt se kuulostaa oikealta sanonnalta. Miten sinun tietosi Hevosista, ootko ollut ikään kiinnostunut Ratsuista tai Ravihevosista, tämäkin puoli lähellä sydäntä itselläni.

• kerbiili62 kirjoitti:

Lintumies, aina kuulee uutta, hyvä vainukin vielä, miksei vainukoira. Hittituote tänäpäivänä ois tuo Hämähäkkimies, siitäpä tuliskin sitte Lintuhämähäkkimies, nyt se kuulostaa oikealta sanonnalta. Miten sinun tietosi Hevosista, ootko ollut ikään kiinnostunut Ratsuista tai Ravihevosista, tämäkin puoli lähellä sydäntä itselläni.

Olen joskus ratsastanut säännöllisesti. Kesällä käväisin hevosen selässä, jotain oli muistissa vanhoilta ajoilta. Sitä en kyllä muistanut, miten kipeäksi voivat lihakset tulla.

Hevoset ovat jotenkin kulkeneet rinnallani. Niitä on omistanut sukulaisen, sukulaisen sukulaiset, paras kaveri yms. Raveissa kävin toissa keväänä viimeeksi. Katson satunaisesti raveja tv;stä. En ole harrastanut vedonlyöntiä. Olen keränyt, joskus hevosten kuvia yms.

• meyri kirjoitti:

Olen joskus ratsastanut säännöllisesti. Kesällä käväisin hevosen selässä, jotain oli muistissa vanhoilta ajoilta. Sitä en kyllä muistanut, miten kipeäksi voivat lihakset tulla.

Hevoset ovat jotenkin kulkeneet rinnallani. Niitä on omistanut sukulaisen, sukulaisen sukulaiset, paras kaveri yms. Raveissa kävin toissa keväänä viimeeksi. Katson satunaisesti raveja tv;stä. En ole harrastanut vedonlyöntiä. Olen keränyt, joskus hevosten kuvia yms.

Taasen kulin ennen Kesäisin 3-5 kertaa viikossa raveissa, olin myös osaomistajana lämpöisessä muutaman vuoden. Sekin on jäänyt, osaksi koska poika allerginen Hevosille, oma kunto ei kestä kunnolla seisomista ja istumista pitkiä aikoja. Nytkin joutuu hyppimään ylös vartin välein, kävelemään muutaman askeleen, että hermopuristus helpottaa. Taisinkin nähdä sinut Haapajärvellä toissa Vappuna, en ole ihan varma.

• kerbiili62 kirjoitti:

Taasen kulin ennen Kesäisin 3-5 kertaa viikossa raveissa, olin myös osaomistajana lämpöisessä muutaman vuoden. Sekin on jäänyt, osaksi koska poika allerginen Hevosille, oma kunto ei kestä kunnolla seisomista ja istumista pitkiä aikoja. Nytkin joutuu hyppimään ylös vartin välein, kävelemään muutaman askeleen, että hermopuristus helpottaa. Taisinkin nähdä sinut Haapajärvellä toissa Vappuna, en ole ihan varma.

jota epäilet minuksi, galleria sivun kuvan näköinen vaan minkä näköinen naisimmeinen?

Kirjoitappa tarkka havainto, sillä tähän kysymykseen haluan oikean vastauksen. Ei haittaa vaikka koko ilta menee. Lupaan oikaista, jos kuvaus on väärä. En suutu vaikka arvailu menee metsään. Jään odottelemaan.

• meyri kirjoitti:

jota epäilet minuksi, galleria sivun kuvan näköinen vaan minkä näköinen naisimmeinen?

Kirjoitappa tarkka havainto, sillä tähän kysymykseen haluan oikean vastauksen. Ei haittaa vaikka koko ilta menee. Lupaan oikaista, jos kuvaus on väärä. En suutu vaikka arvailu menee metsään. Jään odottelemaan.

Sitten samoissa raveissa, olinkin varma, että olemme tavanneet. Niin se tarkempi kuvailu voipi olla hankalaa, mutta yrittänyttä ei laiteta. Tummahiuksinen, puolipitkät hiukset, silmälasit, sinisilmäinen, keskikokoinen, päällä oli farkut ja keltainen tai punertava takki, ootas taisi olla aika lämmin, saattoi takki olla käsivarrella. Jos tästä ei mikään täsmää, olen ehkä erehtynyt henkilöstä. Muuten siitä Totoamisesta sen verran, Haapajärvi siitä lemppari ravirata, voitin kerran V-4 yksin siellä, Viltterinlahjus oli yksi voittaja, rahhooki tuli yli 9000 mk.

• kerbiili62 kirjoitti:

Sitten samoissa raveissa, olinkin varma, että olemme tavanneet. Niin se tarkempi kuvailu voipi olla hankalaa, mutta yrittänyttä ei laiteta. Tummahiuksinen, puolipitkät hiukset, silmälasit, sinisilmäinen, keskikokoinen, päällä oli farkut ja keltainen tai punertava takki, ootas taisi olla aika lämmin, saattoi takki olla käsivarrella. Jos tästä ei mikään täsmää, olen ehkä erehtynyt henkilöstä. Muuten siitä Totoamisesta sen verran, Haapajärvi siitä lemppari ravirata, voitin kerran V-4 yksin siellä, Viltterinlahjus oli yksi voittaja, rahhooki tuli yli 9000 mk.

täsmäsi, mutta paikka oli väärä. Olin sinä vuonna vapputorilla, jossain naapurikunnassa. Ei tainnut Haapaveden tapahtumat kiinnostaa vaan tehtiin vappukierros. Harmi vieressäsi oli joku toinen. Minkähän ikäinen Hänellä oli?

Kuuleppa, Lintuhähähäkkimies, minä löysin tänään jotain, jonka haluaisin sinulle antaa. Se on jotain, mikä olisi helppo lähettää postissa. Uskon siitä olevan sinulle iloa enempi kuin minulle. Sopii jotenkin hyvin tähän uuteen nimeesi ja joihinkin keskusteluihimme. Mieti, miten saisit sen.

Voin kyllä säilyttää sitä ja antaa asian odotella tai voin unohtaa koko jutun. Pallo on sinulla.

• meyri kirjoitti:

täsmäsi, mutta paikka oli väärä. Olin sinä vuonna vapputorilla, jossain naapurikunnassa. Ei tainnut Haapaveden tapahtumat kiinnostaa vaan tehtiin vappukierros. Harmi vieressäsi oli joku toinen. Minkähän ikäinen Hänellä oli?

Kuuleppa, Lintuhähähäkkimies, minä löysin tänään jotain, jonka haluaisin sinulle antaa. Se on jotain, mikä olisi helppo lähettää postissa. Uskon siitä olevan sinulle iloa enempi kuin minulle. Sopii jotenkin hyvin tähän uuteen nimeesi ja joihinkin keskusteluihimme. Mieti, miten saisit sen.

Voin kyllä säilyttää sitä ja antaa asian odotella tai voin unohtaa koko jutun. Pallo on sinulla.

Taisi sitten olla, saattoi olla entinen vaimoni, kuvaus sopii siihenkin, tai oikeastaan olen aika varma hän se oli. Nyt en ymmärtänyt " minkähän ikäinen hänellä oli "? Vai haluaisit antaa minulle jotain kirjoituksiinkin liittyvää, ilmeisesti kysymys erittäin kevyestä esineestä, luulisin jopa sulasta/ höyhenestä. Nyt se sitten paljastuu, pistä pieneen kaarnalaivaan, tuo voimalaitoksen alapuolelle jokeen, nappaan ennen merta sen, kunhan ilmoitat päivän milloin posti lähtee liikkeelle. Säilytä nyt kuitenkin, eihän sitä tiedä miten se vielä perille osuu, äskeinen oli ehkä fiktiota.

• kerbiili62 kirjoitti:

Taisi sitten olla, saattoi olla entinen vaimoni, kuvaus sopii siihenkin, tai oikeastaan olen aika varma hän se oli. Nyt en ymmärtänyt " minkähän ikäinen hänellä oli "? Vai haluaisit antaa minulle jotain kirjoituksiinkin liittyvää, ilmeisesti kysymys erittäin kevyestä esineestä, luulisin jopa sulasta/ höyhenestä. Nyt se sitten paljastuu, pistä pieneen kaarnalaivaan, tuo voimalaitoksen alapuolelle jokeen, nappaan ennen merta sen, kunhan ilmoitat päivän milloin posti lähtee liikkeelle. Säilytä nyt kuitenkin, eihän sitä tiedä miten se vielä perille osuu, äskeinen oli ehkä fiktiota.

Ei osunnut arvaukset oikein. Mutta mieti... Minun pitää poistua. Voi olla, että palailen tänään.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7040
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      704
      3138
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      102
      1332
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1320
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1305
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1149
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      78
      1069
    Aihe