Eli minulla on AGP näytönohjain jonka haluaisin laittaa uuteen koneeseen jota olen hankkimassa. Mutta kaikki uudet näytönohjaimet ovat PCI-E.. joten löytyykö emoja joissa olis molemmat, sekä AP että PCI-E paikka, jos tulee päivitystarve eteen, ettei ihan kuitenkaan koko konetta tarvis jälleen vaihtaa?
AGP+PCI-E emo
10
758
Vastaukset
- uishdfhuidshiu
asrockilla on emoja joissa on sekä agp että pci-e. mutta kun et kertonut prosessoria ja mitä muisteja käyttää niin en voi tarkemmin kertoa.
http://www.asrock.com/mb/index.asp?s=nSiis Asrockkia taitaa löytä AMD:lle ja Intelille.Kaikki nyt ei välttämättä pidä niitä kaikkein laadukkaimpina tekeleinä.Halpoja ne on ja varmaan hinta/laatu jotenkin pitää kutinsa.Löytyy myös sellaisia missä voi hyödyntää vanhat DDR muistit.Emosta löytyy AGP,PCI-E sekä paikat DDR ja DDR2 muistille jos nyt ulkomuistista yleensä mitään muistan -)
- Preerian McLammas
pjotr.suomi24 kirjoitti:
Siis Asrockkia taitaa löytä AMD:lle ja Intelille.Kaikki nyt ei välttämättä pidä niitä kaikkein laadukkaimpina tekeleinä.Halpoja ne on ja varmaan hinta/laatu jotenkin pitää kutinsa.Löytyy myös sellaisia missä voi hyödyntää vanhat DDR muistit.Emosta löytyy AGP,PCI-E sekä paikat DDR ja DDR2 muistille jos nyt ulkomuistista yleensä mitään muistan -)
on että pääsee halvalla core2duon makuun. Tosin jos vanhassa koneessa on hitaammat DDR1:set kun 400MHz niin vaihtaisin suosiolla paremmin kellottuvaan emoon. Jos koneesta halutaan oikeasti vakaa niin tuon emon väylän saa n. 290, joissakin yksilöissä 280. Se ei ole kovin paljon E6300 ja E6400 (2,4GHz max) prossuilla jotka tietysti ovat melko tehokkaita sellaisenaankin.
Hintaa tuolla Asrock VSTA emolla on jotain 55e ja on hintansa väärtti kun näyttikseksi käy kuitenkin kummatkin, PCI-E ja AGP. PCI-E on 4 kertainen muttei se testien mukaan hidasta käytännössä lainkaan menoa.
http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/775Dual-VSTA/b2.htm Preerian McLammas kirjoitti:
on että pääsee halvalla core2duon makuun. Tosin jos vanhassa koneessa on hitaammat DDR1:set kun 400MHz niin vaihtaisin suosiolla paremmin kellottuvaan emoon. Jos koneesta halutaan oikeasti vakaa niin tuon emon väylän saa n. 290, joissakin yksilöissä 280. Se ei ole kovin paljon E6300 ja E6400 (2,4GHz max) prossuilla jotka tietysti ovat melko tehokkaita sellaisenaankin.
Hintaa tuolla Asrock VSTA emolla on jotain 55e ja on hintansa väärtti kun näyttikseksi käy kuitenkin kummatkin, PCI-E ja AGP. PCI-E on 4 kertainen muttei se testien mukaan hidasta käytännössä lainkaan menoa.
http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/775Dual-VSTA/b2.htmkannattaakin varmaan laitta E4300 koska niissä tuo väylänkesto ei maailman parasta luokkaa ole.
9:n kertoimella päästään jo aika hyvään lopputulokseen.Preerian McLammas kirjoitti:
http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/775Dual-VSTA/b2.htmihan omasta päästä keksitty enkä jaksa tarkistaa tiedon paikkansa pitävyyttä.Asrockissa ei nuo 8800 kortit toimi?
- Daword
pjotr.suomi24 kirjoitti:
ihan omasta päästä keksitty enkä jaksa tarkistaa tiedon paikkansa pitävyyttä.Asrockissa ei nuo 8800 kortit toimi?
totta.. ei toimi ei
- alkup.
Ok.
Kun nyt ostais uuden koneen johon laittais tämän 7600 AGP näyttiksen, joka minulle riittää hyvin ainakin joksikin aikaa.. seuraavat 3-5 vuotta ehkä. Sitten tulis uus kone ja näytönohjain. Joten mihin sitä PCI-E:tä enää tarvis.. se vain että jos tämä näytönohjain hajoais, saako noita AGP-ohjaimia enää muutaman vuoden kuluttua uusia, jos koneessa olisi vain AGP-paikka? Tuntuu muutenkin vähän antiikkiselta. Eli sitä varten lähinnä tuon PCI-E:n pitäisi olla varalla. Mutta kun noita kerran löytyy, jossa on moelmmat, niin ei tarvi tätäkään ongelmaa pähkäillä. - JJJJJJJJ
alkup. kirjoitti:
Ok.
Kun nyt ostais uuden koneen johon laittais tämän 7600 AGP näyttiksen, joka minulle riittää hyvin ainakin joksikin aikaa.. seuraavat 3-5 vuotta ehkä. Sitten tulis uus kone ja näytönohjain. Joten mihin sitä PCI-E:tä enää tarvis.. se vain että jos tämä näytönohjain hajoais, saako noita AGP-ohjaimia enää muutaman vuoden kuluttua uusia, jos koneessa olisi vain AGP-paikka? Tuntuu muutenkin vähän antiikkiselta. Eli sitä varten lähinnä tuon PCI-E:n pitäisi olla varalla. Mutta kun noita kerran löytyy, jossa on moelmmat, niin ei tarvi tätäkään ongelmaa pähkäillä.Eiköhän AGP-näyttiksiä vielä jonkun aikaa tehdä. Ja vaikkei tehtäisikään, niin AGP-näyttiksiä liikkuu jälkimarkkinoilla pilvin pimein (huuto.net, ym. myyntipalstat) vielä monta vuotta eteenpäin.
Eli sen puoleen voit huoletta ostaa AGP-emon.
- Smoukka
Ilman muuta Asrockkia kehiin. Mikrobitin testeissä Asrock on pärjännyt ihan kiitettävästi ja taakse on jäänyt ennen huippuina pidettyjä emojakin. Eipä ihme, että Asrockkia dissataan järjestelmällisesti "tosiharrastajien" keskuudessa. Mikään ei voisi vituttaa enempää kuin oman 200€ emon tappio 65€ emolle, varsinkin kun kotitarve-kellottelussa ei mitään eroja ole havaittavissa oikein millään emolla. Samassa testissä testailtiin myös AGP:n ja DDR/DDR2:n vaikutuksia menohaluihin ja tulokset olivat eroiltaan todella pieniä.
Tuohon Intel-alustaan käy DDR ja DDR2-muistit (ei yhtäaikaisesti) sekä AGP ja PCIe-näyttikset (myös yhtäaikaisesti).
http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm - suosittelen
miekiin lämpimästi.Hyvin on toiminut ainakiin pelikäytössä,virittellyy en oo testannu.Jos on virittelyn tarve,aina voi ostaa tehokkaampaa palikka tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116