Rintamaidosta koliikkioireita?

jennacamilla

Voiko rintaruokinnassa oleva vauva saada koliikkioireita?tyttöni on vähän yli kuukauden ikäinen ja hänellä on vatsaväänteitä imemisen jälkeen,itse olen yrittänyt välttää kaikkea sellaista syömistä ja juomista mikä voisi aiheuttaa vatsakipuja,mutta silti tyttö kärsii vatsaoireista ja varsinkin iltaisin kymmenen jälkeen meno on "kamalaa"joka helpottuu puolenyön maissa.Mitä voisin tehdä?

4

1971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liian pitkä tarina - katso ...
    • biologi

Onko maitoproteiini allergia suljettu pois? Tai oletko karsinut maitoproteiinin pois ruokavaliostasi? Sitä kun on muussakin kuin varsinaisissa maitotuotteissa.

• ex-koliikki

Eihän se välttämättä johdu omista syömisistäsi. Meillä oli armotonta huutoa yöt 1-3 kk:n ikäisellä. Mutta kun tuo maaginen 3 kuukauden ikä tuli täyteen, huudot loppuivat siihen ja lapsi on nukkunut sen jälkeen kuin unelma! Että toivoa on, odottavan aika vaan on pitkä...

• ilmavaivoja

Hei.

Meillä sama vaiva, mutta viimein löysimme selityksen. Itse en ollut syönyt mitään ilmavaivoja aiheuttavaa vaan vauva imi rinnasta niin vähän kerralla että sai vain etumaitoa joka on tosi sokerista ja tällöin vauva saa liikaa sokerista etumaitoa ja vauvan elimistö ei kykene käsittelemään niin suurta sokerin määrää mitä etumaito sisältää, joka siten aiheuttaa samanlaisia oireita kuin laktoosi intorelanssi potilailla eli vatsanväänteitä ja ilmavaivoja.. Mutta kun lopetin rinnasta antamisen ja siirryin lypsämään maidon jolloin lapsi saa samassa suhteessa myös rasvaista takamaitoa niin huudot on loppunut.. Kannattaa kokeilla.. Netistä löysin sivut jossa kerrottiin tuosta jutusta, eli monet koliikki itkut kuulemma johtuvat tuosta liian suuresta etumaidon määrästä jonka lapsi saa... En tiedä pitääkö paikkansa?? Mutta meillä se tehosi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33